Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boston Terrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brutus
geregistreerd lid
Contacteer:

Boston Terrier

Ongelezen bericht door Brutus »

Ik was benieuwd of er hier nog meer mensen met een Boston Terrier zijn!! :-D
Afbeelding

Brutus de Boston Terrier!!
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Mijn moeder heeft er een :-D Een schat van een hond, maar ik vind haar veel te dik :cry: Het was een fok teefje die nu geniet van haar wel verdiende rust

Afbeelding

Roosje
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

nee ik heb er geen maar ik zag laatst op animal planet een hele reportage over deze honden en het lijken mij hele leuke vrolijke honden :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Brutus
geregistreerd lid
Contacteer:

Het zijn inderdaad leuke, vrolijke honden maar ze kunnen wel behoorlijk druk en eigenwijs zijn. Maar, dat heeft natuurlijk ook wel weer z'n charmes. :p:
Afbeelding

Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Ik vind het hele leuke honden!

Heb er geen, wij houden het bij de Franse Bulldog :-D
Brutus
geregistreerd lid
Contacteer:

Boelie schreef:Ik vind het hele leuke honden!

Dat zijn ook leuke honden. Daar hebben wij ook aan zitten denken maar zoals je ziet zijn we toch bij de Boston uitgekomen... :-D
Afbeelding

Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Brutus schreef:
Boelie schreef:Ik vind het hele leuke honden!

Dat zijn ook leuke honden. Daar hebben wij ook aan zitten denken maar zoals je ziet zijn we toch bij de Boston uitgekomen... :-D
Het is echt een schatje!
SNOTJE
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SNOTJE »

Hebben Bostons nog echte 'Boston' problemen, dingen die vaak voorkomen? Die van ons geeft af en toe over als hij te druk is (ik kan geen nieuwe topic openen bij medisch dus vraag ik het maar hier).
Hij rochelt soms en lijkt alsof hij het benauwd heeft. Hij is dus 14 weken. Iemand????
nala

Ongelezen bericht door nala »

ik heb ook geen boston ...maar ik vind te zoooooooo mooooieeee ...wil graag eentje maar wij hebe ons AB laate deken en nu blijvt een of twee puppys van zij bij ons

Afbeelding
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

ja heb er 1 :mrgreen:
Afbeelding
Machteld
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Machteld »

Heeeyy :cheer:

Wij zitten te denken om een boston terriër te nemen maa rik heb op een site gezien dat ze agressief kunnen zijn tegen andere honden en mensen doordat ze daar vroeger voor gefokt zijn....Maar het zijn wel pracht-beestjes...Ik weet ook niet of het waar is van dat agressief en zo maar wat is jullie ervaring met de aard van een boston?

groetjess...
Tops
Plukje rust zacht liefje
Snorko
Zeer actief

Bostons zijn normaal gesproken niet agressief hoor.
Het klopt wel dat ze vroeger voor vechten werden gebruikt in de 19eeuw,toen waren de Bostons ook een stuk groter,ze werden gefokt in de omgeving van Boston :denken: en werden toen ''roundheads'' of ''Bull and Terrier'' genoemd,later werden de hondengevechten verboden en is men ze kleiner gaan fokken als gezelschapshond en met het kleiner fokken zijn ook de scherpekantjes verdwenen,en toen het ras officieel erkend werd hebben ze vanwege de ''plaats van oorsprong'' de naam Bostonterrier gekregen.
Zo is het ongeveer gegaan en de Bostons van nu zijn best sociale en vrolijke honden,uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
Afbeelding
Machteld
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Machteld »

We zijn bij een boston terriër gaan kijken maar die was heel ergklein veel kleiner dan we dachten :eek: maximaal 20cm. Nu heb ik gelezen dat je ook grotere kan hebben het "zwaargewicht" of "middengewicht" weet iemand hoe groot een teefje van zo'n klasse is?????
Tops
Plukje rust zacht liefje
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Call me stupid, maar wat is het verschil (uiterlijk+karakter) tussen een Boston Terrier en een Franse Buldog?? :denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Snorko
Zeer actief

Machteld schreef:We zijn bij een boston terriër gaan kijken maar die was heel ergklein veel kleiner dan we dachten :eek: maximaal 20cm. Nu heb ik gelezen dat je ook grotere kan hebben het "zwaargewicht" of "middengewicht" weet iemand hoe groot een teefje van zo'n klasse is?????
je hebt ze idd in 3 klasse,onder de 6 kg,tussen 6 en 9kg en 9 tot 11,3 kg.
De meeste in Nederland zitten zo een beetje in de middenklasse,maar er kunnen ook meerdere typen uit 1 combinatie komen
B.v. ons reutje is nu met 9maanden 8kg maar zn broer al 11kg.
Teefjes zijn zoals bij de meeste rassen iets kleiner dan reutjes.
Afbeelding
Snorko
Zeer actief

tekkel schreef:Call me stupid, maar wat is het verschil (uiterlijk+karakter) tussen een Boston Terrier en een Franse Buldog?? :denken:
Uiterlijk:Bostons staan hoger op de pootjes en zijn wat slanker en ''atletischer'' gebouwd.
Kleuren alleen zwart/wit of donkergestroomd/wit
En FranseBullen :gestroomd,fawn,en bont
Karakter:heb zelf geen FranseBull,maar denk dat Bostons wat drukker en actiever kunnen zijn dan Bullen.
Bostons hebben meer uithoudingsvermogen en zijn enorm snel en kunnen vaak wat beter tegen warmte als Bullen(maar nooit net zo goed als honden met langere snuiten,uitzonderingen komen natuurlijk altijd wel voor)
Laatst gewijzigd door Snorko op 25 jan 2006 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Snorko schreef:Uiterlijk:Bostons staan hoger op de pootjes en zijn wat slanker en ''atletischer'' gebouwd.
Kleuren alleen zwart/wit of donkergestroomd/wit
En bullen :gestroomd,fawn,en bont
Karakter:heb zelf geen fransebull,maar denk dat Bostons wat drukker en actiever zijn dan Bullen.
Bostons hebben meer uithoudingsvermogen en zijn enorm snel en kunnen vaak wat beter tegen warmte(uitzonderingen komen natuurlijk altijd wel voor)
Tnx :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

SNOTJE schreef:Hebben Bostons nog echte 'Boston' problemen, dingen die vaak voorkomen? Die van ons geeft af en toe over als hij te druk is (ik kan geen nieuwe topic openen bij medisch dus vraag ik het maar hier).
Hij rochelt soms en lijkt alsof hij het benauwd heeft. Hij is dus 14 weken. Iemand????
Wij hebben sinds kort ook een Boston Terriër. Hij is nu bijna 14 weken. Het "rochelen" en snurken komt door het langere zachte verhemelte wat honden van dit ras hebben volgens de dierenarts. Onze hond doet dit ook heel erg.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”