Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opspringen
Moderator: moderatorteam
-
Marlous
- Zeer actief
Opspringen
Elvis springt tegen iedereen op, en met zo'n grote hond is dat natuurlijk een probleem. En zeker als het vies weer is buiten.
Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik hem dat kan afleren. Ik heb hem al laag aangeleerd maar in zijn enthousiasme naar andere mensen toe is hij altijd vergeten wat dat betekent.
Misschien kan iemand mij hier bij helpen want ik vind het behoorlijk vervelend.
Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik hem dat kan afleren. Ik heb hem al laag aangeleerd maar in zijn enthousiasme naar andere mensen toe is hij altijd vergeten wat dat betekent.
Misschien kan iemand mij hier bij helpen want ik vind het behoorlijk vervelend.
Groetjes Marlous
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Doet Elvis het bij bekende mensen of ook bij onbekende mensen? Catootje heeft het ook wel gedaan, maar niet zo erg. Ik heb iedereen bij wie ze het deed gevraagd meteen om te draaien en haar te negeren door als een lantaarnpaal te gaan staan. Pas als ze weer 4 poten op de grond had, kreeg ze een aai. Dat heeft goed gewerkt bij de mensen die dit advies hebben opgevolgd. Er is een man die maar "laag" tegen haar bleef zeggen en met zijn handen gaat duwen en zwaaien en een man die maar "braaf" blijft zeggen. Dit zijn de mensen tegen wie ze nog steeds opspringt.
Catootje deed en doet het gelukkig nooit bij onbekende mensen, want dan is het lastiger om de zaak te manipuleren. (Bovendien veel kans op boze gezichten.) Misschien zou je met een aantal mensen af kunnen spreken om hierop te gaan trainen.
Catootje deed en doet het gelukkig nooit bij onbekende mensen, want dan is het lastiger om de zaak te manipuleren. (Bovendien veel kans op boze gezichten.) Misschien zou je met een aantal mensen af kunnen spreken om hierop te gaan trainen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
-
Marlous
- Zeer actief
Hij doet het dus ook bij onbekende mensen die hem aandacht geven, en zelfs bij kinderen. Daar hou ik hem heel goed bij vast, want dat kan natuurlijk niet.
Bij mijn zus probeert hij het ook altijd maar die draait zich dan om en dan springt hij nog een paar keer tegen haar rug op maar dan houdt hij vaak wel op, totdat ze hem weer aandacht geeft dan begint hij weer.
In het begin deed hij het ook niet het is iets van de laatste paar maanden.
Bij mijn zus probeert hij het ook altijd maar die draait zich dan om en dan springt hij nog een paar keer tegen haar rug op maar dan houdt hij vaak wel op, totdat ze hem weer aandacht geeft dan begint hij weer.
Groetjes Marlous
- Gonny
- Zeer actief
anders laten zitten voordat er geaaid mag worden, doen we bij Boris ook vooral als het kinderen zijn die hem willen aaien....hij loopt ze anders omver, omdat de kids vaak niet blijven staan ze lopen vaak achteruit tijdens het aaien omdat ze hem stiekum dus wel heel groot vinden...
Daan kan gewoon Boris om zn nek gaan hangen want dan blijft hij gewoon stil staan!

-
Reini
- Zeer actief
Ik reageer er negerend op, zoals je al schrijft. Als ik zie dat hij wil gaan springen dan draai ik me om en bestaat hij niet meerMarlous schreef:Bij mijn zus probeert hij het ook altijd maar die draait zich dan om en dan springt hij nog een paar keer tegen haar rug op maar dan houdt hij vaak wel op, totdat ze hem weer aandacht geeft dan begint hij weer.
Ik laat hem dan ook vaak zitten voordat ik een nieuwe poging doe hem te begroeten. Ik zie Elvis natuurlijk niet dagelijks dus het kwartje zal nog even moeten vallen voordat hij weet dat springen bij mij niet mag
Visite thuis kan je hetzelfde laten doen (en dat doe je al
Op straat zou ik, als ik jou was, het voorkomen door hem niet in spring-buurt bij mensen te laten komen. Als iemand hem wil aaien kan hij eerst gaan zitten en zodra hij springt moet diegene zich dan omdraaien en weglopen. Dat klinkt heel makkelijk maar bij onbekende mensen op straat zal dat in de praktijk niet zo verlopen
Ik zou dus eigenlijk helemaal voorkomen dat hij de kans krijgt te gaan springen. Elvis heeft er geen idee van hoeveel hij weegt en hoe hard zo'n enthousiaste jump aankomt
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Marlous
- Zeer actief
Ja, maar niet iedereen vind het even leuk als hij dan toch springt, en dan willen ze vaak niet meer omdraaien en krijg ik alleen maar van die rare adviezen.
Maar goed, ga het maar proberen ik hou hem nu (voor zolang dat nog kan) tussen mijn benen en hou hem vast aan de halsband, dan kan hij niet meer springen. Dan gaat hij meestal zitten en dan laat ik de mensen hem aaien.
Maar je hebt helaas ook altijd van die mensen die het leuk vinden dat hij springt en hem dan wel aandacht geven. Dus kan me best wel voorstellen dat die hond dan in de war raakt.
Maar goed, ga het maar proberen ik hou hem nu (voor zolang dat nog kan) tussen mijn benen en hou hem vast aan de halsband, dan kan hij niet meer springen. Dan gaat hij meestal zitten en dan laat ik de mensen hem aaien.
Maar je hebt helaas ook altijd van die mensen die het leuk vinden dat hij springt en hem dan wel aandacht geven. Dus kan me best wel voorstellen dat die hond dan in de war raakt.
Groetjes Marlous
- Belle
- Zeer actief
Dat is nou juist het lastige hiervan. De hond krijgt dan interval beloning, wat het gedrag juist versterkt. Ik heb het geluk dat Catootje heel erg contextgebonden leert. Bij het aanleren van oefeningen kan dat lastig zijn, maar bij het opspringen was het een voordeel, ze doet het alleen nog bij die mensen bij wie ze er succes mee heeft gehad.Marlous schreef:
Misschien is het dan inderdaad handiger om Elvis altijd te laten zitten als er mensen aankomen tegen wie hij op zou kunnen springen. Als dat er goed in zit, heb je kans dat hij uit zichzelf al gaat zitten om mensen te begroeten.
(Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar Elvis)
-
Marlous
- Zeer actief
-
Marlous
- Zeer actief
-
Hondengek
- Actief
-
Marlous
- Zeer actief
Bij mij doet Elvis het ook niet. Hij weet toch dat het geen zin heeft bij mij. Of hij moet net zijn klier kwartier
hebben. Dan wil hij het nog weleens doen. Maar hij doet het bij iedereen, bij vreemde en dat wil ik gaan proberen te voorkomen. Vrienden of mijn zus negeren hem ook en geven hem alleen aandacht als hij gewoon laag blijft alleen hij doet het dus ook bij vreemde en die nemen mij dat niet in dank af, begrijpelijk natuurlijk het is ook zo'n grote hond met een zwaar gewicht.
Groetjes Marlous
- Belle
- Zeer actief
Hoi Marlous, maakt niet uit, ik luister ook naar Belle (net als mijn honden, die luisteren ook naar elkaars naam).Marlous schreef:Sorry, Marjolein heet je denk ik??
Maar had even de gebruikersnaam gebruikt.
Ik heb de foto's gezien. Leuk! Elvis is mooi. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dat niet tegen zich op willen hebben. Als je er niet op verdacht bent, dan lig je zo op de grond.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Bij mij is dit totaal mislukt, dus ik kan je geen tips geven. Ik heb alleen de 'mazzel' dat Bram niet op andere mensen gericht is. Hij springt dus niet tegen vreemden op behalve als ze hem uitgebreid gaan aaien. En dan is een hondje van 10 kilo toch net wat anders dan jouw Elvis
Ik weet wel dat als je iets wilt afleren, je het heeeeeel belangrijk moet vinden en dus zeer consequent en duidelijk moet zijn. Ik vond het opspringen niet belangrijk genoeg (omdat hij het ook niet bij vreemden doet), dus is het mislukt.
Ik weet wel dat als je iets wilt afleren, je het heeeeeel belangrijk moet vinden en dus zeer consequent en duidelijk moet zijn. Ik vond het opspringen niet belangrijk genoeg (omdat hij het ook niet bij vreemden doet), dus is het mislukt.

Linda, Izzie en Bram