Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bianca83 schreef:Sorry hoor maat het topic begint nu gewoon irritant te worden. Wat een plaat heb jij voor je kop zeg linda. Bah een beetje geld verdienen over de rug van je hond en dan nog zeggen dat het goed is wat je aan het doen bent. Ik hoop zo dat dit topic maar een vieze grap is maar ben bang dat het gewoon de trieste waarheid is
maar hopen dat ze leeg blijft he?!
maar ja dat zal dat mens vast niet weerhouden om hem er dan de volgende loopsheid weer op te drukken, want ze wil gewoon geld hebben.
Heb nog steeds geen antwoord gehad op m'n vraag wat die kruisingen voor meerwaarde hebben op alle kruisingen die er nu al zijn....
marian* schreef:Gelukkig is een hond ook een levend wezen waarnooit 100% garantie op gegeven kan worden waar het gezondheid betreft.
precies GELUKKIG blijven het dieren! Maar je kan als fokker er alles aan doen om het risico zo klein mogelijk te maken! Dat is het verschil tussen goede fokkers en broodfokkers en zulke mensen die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben als broekie Linda.
malinois schreef:
Heb nog steeds geen antwoord gehad op m'n vraag wat die kruisingen voor meerwaarde hebben op alle kruisingen die er nu al zijn....
Nou deze kruisingen zijn een mooie aanbetaling op een nieuwe auto of keuken
moet je ze wel allemaal verkopen en niet die 2,5 die ze tot nu toe GEZEGD is verkocht te hebben...
Vraag bij menig fokker na dat mensen vaak ja zeggen tot het puntje bij paaltje komt dan hebben ze al lang ergens anders een hondje vandaag geplukt en daar zit je dan.... als je je zo goed hebt voorbereid als Linda
We zien ze veel , in de trimsalon, van die kruisingen. [ york,maltheser enz.] Velen mankeren vanalles, oog-oorproblemen, gedragsproblemen, maar wat dachten jullie van : extreme kromme pootjes, wat alleen door Da verholpen kan worden, extreme over-of onderbeten, waardoor gebit compleet scheef staat of zelfs elementen ontbreken, gevolgen zullen bekend zijn. Gemengde vachten waar we helemaalniets mee kunnen.
truusje schreef:We zien ze veel , in de trimsalon, van die kruisingen. [ york,maltheser enz.] Velen mankeren vanalles, oog-oorproblemen, gedragsproblemen, maar wat dachten jullie van : extreme kromme pootjes, wat alleen door Da verholpen kan worden, extreme over-of onderbeten, waardoor gebit compleet scheef staat of zelfs elementen ontbreken, gevolgen zullen bekend zijn. Gemengde vachten waar we helemaalniets mee kunnen.
snap helemaal wat je bedoelt, heb ze hier ook regelmatig.
truusje schreef:We zien ze veel , in de trimsalon, van die kruisingen. [ york,maltheser enz.] Velen mankeren vanalles, oog-oorproblemen, gedragsproblemen, maar wat dachten jullie van : extreme kromme pootjes, wat alleen door Da verholpen kan worden, extreme over-of onderbeten, waardoor gebit compleet scheef staat of zelfs elementen ontbreken, gevolgen zullen bekend zijn. Gemengde vachten waar we helemaalniets mee kunnen.
nee joh heb je wel goed gekeken dat kan niet zijn allemaal prinsjes en princesjes
bianca83 schreef:Dat doe ik ook al. In het begin probeer je iemand nog op iets te wijzen. maar er wordt zo keihard tegen in gegaan. Iedereen wijst haar op bepaalde dingen en ook op het topic van Marielle maar ze weigert dat gewoon te lezen. Ik vind het gewoon heel triest allemaal voor de moeder maar straks ook zeker van die pups. Heb er gewoon geen vertrouwen in en dan straks die zielige kleine jonge beestjes die weer op oa. marktplaats komen te staan of in het asiel aan mogen sluiten bah!
Het enige wat ik nog hoop is dat ze zich wel inleest in de bevalling en wat daarna allemaal komt kijken bij het opvoeden van het nest. Het zal niet de eerste teef zijn die sterft aan eclampsie omdat de zogenaamde "baas" die gewoon maar wat aan rommelt voor haar eigen plezier en daarbij het belang van de dieren compleet negeert.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaat doen die bevalling heeft ze begeleiding of gaat ze gelijk naar de DA.Hoe ga je dat doen Linda?????
truusje schreef:maar wat dachten jullie van : extreme kromme pootjes, wat alleen door Da verholpen kan worden, extreme over-of onderbeten, waardoor gebit compleet scheef staat of zelfs elementen ontbreken, gevolgen zullen bekend zijn. Gemengde vachten waar we helemaalniets mee kunnen.
Ook dat is naar mijn idee belachelijk
Fokkers die de rasstandaard op die manier interpreteren zouden meteen moeten ophouden met fokken.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
truusje schreef:maar wat dachten jullie van : extreme kromme pootjes, wat alleen door Da verholpen kan worden, extreme over-of onderbeten, waardoor gebit compleet scheef staat of zelfs elementen ontbreken, gevolgen zullen bekend zijn. Gemengde vachten waar we helemaalniets mee kunnen.
Fokkers die de rasstandaard op die manier interpreteren zouden meteen moeten ophouden met fokken.
ehhh volgens mij had ze het over kruisingen en niet over rasstandaard. of ik moet dit ff verkeerd begrijpen?
zolang ze maar niet in de war is met het werpen van pups en het werpen van een kalfje dan valt dat tenminste nog mee..zie ut al voor me..de bezemsteel doormidden..touwtje er tussen en hoppaaaaaaaaa,,dr uit met die hap
geintje mot kennuh men.sonneberg
ehhh volgens mij had ze het over kruisingen en niet over rasstandaard. of ik moet dit ff verkeerd begrijpen?
Dat klopt,maar extreem korte pootjes etc. komen bij een aantal rassen erg veel voor.En dat zijn rashonden met een ellenlange boom
Mensen die dat tot in het extreme door fokken mogen van mij ook meteen stoppen.
Oh ja.......iedereen die een nest heeft - hetzij van stamboomhonden,hetzij van stambooml;oze honden - is een fokker.Ook degene die "eens een nestje " heeft.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ahja..op die fiets...ben ik het mee eens..fokkers die doorfokken zijn in mijn ogen dan ook GEEN goede fokkers maar slagers die meteen moeten kappen. kijk maar eens naar de pekingees..die zijn/haar neus is zo vreselijk plat geworden in de loop van....
jammer is dat. nog ff en we hebben neusloze honden
zo hadden we onlangs een aantal honden die uit 1 nest kwamen [ verschillende eigenaren] kruising ruwharige dwergteckel met lhasa apso, zonder stamboom, dus dan weet je het wel.
Nou, al die pups hadden extreem kromme korte pootjes, die door de DA operatief recht gezet moesten worden, anders konden ze niet eens fatsoenlijk lopen. Daarbij hadden ze me toch een centenbakkies!!
Hun vachten waren een mengeling van lang en ruw haar, echt waar sommige stukken kon je plukken en sommige moest je knippen, zien jullie al voor je hoe deze hondjes er uit zien?
Maar ja, ze koste maar 100 euro.
Natuurlijk zijn er ook geweldige mooie lieve gezonde kruisingen,
geef ons maar een echte rashond, waarvan de eigenaar met een pakket eisen komt, zo van, hij moet zus en zo. Een hond volgens de rasstandaard trimmen is gewoon heerlijk en we genieten dan samen met de eigenaar van het resultaat.
bianca83 schreef:Sorry hoor maat het topic begint nu gewoon irritant te worden. Wat een plaat heb jij voor je kop zeg linda. Bah een beetje geld verdienen over de rug van je hond en dan nog zeggen dat het goed is wat je aan het doen bent. Ik hoop zo dat dit topic maar een vieze grap is maar ben bang dat het gewoon de trieste waarheid is
maar hopen dat ze leeg blijft he?!
maar ja dat zal dat mens vast niet weerhouden om hem er dan de volgende loopsheid weer op te drukken, want ze wil gewoon geld hebben.
Tja dat hoop ik ook maar je zal altijd zien dat het niet gebeurd. En inderdaad anders doet ze het de volgende loopsheid gewoon nog een keer want tja dit was geen fout he
Wat voor meerwaarde ze hebben. Nou ik zal het je vertellen. Wij hebben Quincy hier ook nog lopen, ook zo'n lief schattig York, Chihuahua kruizinkje. Heeft de ene fout na de andere fout, hartkwalen, kan het ene moment lief en vrolijk zijn en 5 minuten later in je hand hangen Tong hangt uit z'n mondje. Z'n luchtwegen zijn niet goed en ga zo maar door. Het voegt echt wat toe hoor
bianca83 schreef:Tja dat hoop ik ook maar je zal altijd zien dat het niet gebeurd. En inderdaad anders doet ze het de volgende loopsheid gewoon nog een keer want tja dit was geen fout he
Wat voor meerwaarde ze hebben. Nou ik zal het je vertellen. Wij hebben Quincy hier ook nog lopen, ook zo'n lief schattig York, Chihuahua kruizinkje. Heeft de ene fout na de andere fout, hartkwalen, kan het ene moment lief en vrolijk zijn en 5 minuten later in je hand hangen Tong hangt uit z'n mondje. Z'n luchtwegen zijn niet goed en ga zo maar door. Het voegt echt wat toe hoor
precies, fokkers die het goede voor hebben met hun hond en het ras hebben soms de pech dat hun hond leeg blijft terwijl zoiets altijd maar goed gaat terwijl dat juist leeg moet blijven.
En als ze het nou met zichzelf deed (wat een uitleg ) prima lekker doen heb ik geen last van, nee ze stopt een onschuldig dier vol met pups voor haar eigen bestwil met alle risico's van dien....
Omdat ze een princesje is... Jammer dat straks dat princesje danwel het leven laat omdat madam zo graag puppies wilde hebben
Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen?? Dat zal dan wel betekenen dat je in de toekomst nooit geen kruizing meer zult zien terwij de nieuwe rassen ook door missel van kruizing gefokt worden. Welliswaar door een erkende fokker maar het blijft een kruizing. Ik persoonlijk zou het zonde vinden als er straks geen kruizinkjes meer rond zullen lopen. Er zijn tenslotte ook hele gezonde, leuke lieve kruizngen met alle goede eigenschappen.
O ja nog ffies een serieuse vraag?: Wat word er gedaan met stamboompups die op 1 of andere manier niet voldoen aan de eisen door bij stand van de oren, ogen enz?
linda82 schreef:Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen??
Zucht. Je haalt er alleen maar uit wat je zelf wilt, hè? Ben je in real life ook zo eigenwijs en halsstarrig? Je blijft zelfs kruiZing schrijven, terwijl het je al meermalen is verteld dat het kruiSing is.
En het gaat helemaal niet over nooit meer een kruisingnest mogen komen. Die blijven er echt wel komen. Je gaat dat alleen niet BEWUST op de wereld zetten dus.
linda82 schreef:O ja nog ffies een serieuse vraag?: Wat word er gedaan met stamboompups die op 1 of andere manier niet voldoen aan de eisen door bij stand van de oren, ogen enz?
Groetjes Linda
Die houdt de fokker zelf of verkoopt ze tegen een veel lagere prijs.