Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben het zat
Moderator: moderatorteam
-
Sassie
- Zeer actief
Ben het zat
Wolf is een intacte reu van 3 jaar.
Hij is sinds een paar weken weer los na herstel van 2 lpc-operaties en geniet met volle teugen. Hij wordt ook weer helemaal opgenomen in zijn hondenvriendjes groepje hier in de buurt.
Het enige probleem is dat hij verschrikkelijk rijgedrag vertoont, reu, teef maakt niet uit. Bij reuen zie je duidelijk dat hij zijn plaats wil bepalen maar zelfs als hij die heeft blijft ie maar gaan.
Gisteren kreeg ik de opmerking van iemand of ik vergeten ben zijn ballen eraf te laten halen. Die kwam aan, en ik heb meteen van me af gebeten dat castreren geen garantie is en dat mijn dierenarts niet in een gezond dier snijdt.
Waar het om gaat is dat ik zijn gedrag niet afgeleerd krijg. Ik corrigeer hem consequent maar hij blijft echt aan de gang. Het is zo vervelend voor andere honden- en eigenaren (en voor mij!) en ik vind het jammer voor Wolf want hij geniet zo van de sociale contacten.
Trouwens, hij vertoont dit gedrag vooral in zijn vertrouwde omgeving. Ergens anders probeert hij heel soms wel eens een reu te domineren maar als ie op zijn plaats wordt gezet druipt ie af.
Wat moet ik ermee?
Hij is sinds een paar weken weer los na herstel van 2 lpc-operaties en geniet met volle teugen. Hij wordt ook weer helemaal opgenomen in zijn hondenvriendjes groepje hier in de buurt.
Het enige probleem is dat hij verschrikkelijk rijgedrag vertoont, reu, teef maakt niet uit. Bij reuen zie je duidelijk dat hij zijn plaats wil bepalen maar zelfs als hij die heeft blijft ie maar gaan.
Gisteren kreeg ik de opmerking van iemand of ik vergeten ben zijn ballen eraf te laten halen. Die kwam aan, en ik heb meteen van me af gebeten dat castreren geen garantie is en dat mijn dierenarts niet in een gezond dier snijdt.
Waar het om gaat is dat ik zijn gedrag niet afgeleerd krijg. Ik corrigeer hem consequent maar hij blijft echt aan de gang. Het is zo vervelend voor andere honden- en eigenaren (en voor mij!) en ik vind het jammer voor Wolf want hij geniet zo van de sociale contacten.
Trouwens, hij vertoont dit gedrag vooral in zijn vertrouwde omgeving. Ergens anders probeert hij heel soms wel eens een reu te domineren maar als ie op zijn plaats wordt gezet druipt ie af.
Wat moet ik ermee?

-
rubella
- Actief
Hoi, ik ben beslist geen expert op het gebied van hóndengedrag.
Heb wel een paar vraagjes.
Vecht Wolf vaak? Wordt zijn rijgedrag geaccepteerd door de andere honden? Of vinden ménsen dit gedrag zo vervelend, dat jij er weer last van hebt?
Misschien hoef je niet zoveel te doen, behalve je minder aan te trekken van die andere mensen en eventueel door te lopen. De spanning van die mensen slaat toch weer over op de honden en dat is jammer!
Heb wel een paar vraagjes.
Vecht Wolf vaak? Wordt zijn rijgedrag geaccepteerd door de andere honden? Of vinden ménsen dit gedrag zo vervelend, dat jij er weer last van hebt?
Misschien hoef je niet zoveel te doen, behalve je minder aan te trekken van die andere mensen en eventueel door te lopen. De spanning van die mensen slaat toch weer over op de honden en dat is jammer!
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Wij hebben een gecastreerde reu en die doet dat ook.Hij heeft een voorkeur voor labradors en beagles. Ik krijg dat er ook niet uit, hij gaat er helemaal in op en rijdt zelfs nog ahw door als ik hem van een andere hond afgeplukt heb.Het enige wat een beetje helpt is als de andere hond overtuigend van zich afsnauwt.Dus ik kan je niet raden, ben wel benieuwd naar verdere reacties.Al ga ik daar bij onze hond niets meer aan doen, hij is inmiddels al bijna 12 
-
Sassie
- Zeer actief
Wolf heeft nog nooit gevochten! (even afkloppen!) De meeste honden accepteren helaas zijn rijgedrag en als hij wordt afgesnauwd is ie vaak even beduusd en laat het dan vaak wel.rubella schreef: Vecht Wolf vaak? Wordt zijn rijgedrag geaccepteerd door de andere honden? Of vinden ménsen dit gedrag zo vervelend, dat jij er weer last van hebt?
Er zijn gelukkig wel mensen hier die er niet zo'n moeite mee hebben, al kan ik me negatieves reacties ook voorstellen.

-
Sassie
- Zeer actief
Zo zie je maar dat castreren niet altijd een garantie is dat het stopt!Marie-Josée schreef:Wij hebben een gecastreerde reu en die doet dat ook.Hij heeft een voorkeur voor labradors en beagles. Ik krijg dat er ook niet uit, hij gaat er helemaal in op en rijdt zelfs nog ahw door als ik hem van een andere hond afgeplukt heb.Het enige wat een beetje helpt is als de andere hond overtuigend van zich afsnauwt.Dus ik kan je niet raden, ben wel benieuwd naar verdere reacties.Al ga ik daar bij onze hond niets meer aan doen, hij is inmiddels al bijna 12
Ben ook heel benieuwd naar reacties!

-
Addy
ik zou dat gerij op mijn honden ook niet accepteren, waarom doe je hem niet aan de riem dan ? heeft ook niemand er last vanSassie schreef:Zo zie je maar dat castreren niet altijd een garantie is dat het stopt!Marie-Josée schreef:Wij hebben een gecastreerde reu en die doet dat ook.Hij heeft een voorkeur voor labradors en beagles. Ik krijg dat er ook niet uit, hij gaat er helemaal in op en rijdt zelfs nog ahw door als ik hem van een andere hond afgeplukt heb.Het enige wat een beetje helpt is als de andere hond overtuigend van zich afsnauwt.Dus ik kan je niet raden, ben wel benieuwd naar verdere reacties.Al ga ik daar bij onze hond niets meer aan doen, hij is inmiddels al bijna 12
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Probeer je hond zich meer op jou te laten richten. Rijden kan een uiting zijn van opwinding en het is dominant gedrag.
Als hjij zijn energie lekker met andere dingen kwijt kan zonder daarbij vervelend te zijn is dat toch ook goed?
Als hjij zijn energie lekker met andere dingen kwijt kan zonder daarbij vervelend te zijn is dat toch ook goed?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
estelle
Beestje moet toch ook zijn energie kwijt door afentoe even los te kunnen rennen.Addy schreef:ik zou dat gerij op mijn honden ook niet accepteren, waarom doe je hem niet aan de riem dan ? heeft ook niemand er last vanSassie schreef:Zo zie je maar dat castreren niet altijd een garantie is dat het stopt!Marie-Josée schreef:Wij hebben een gecastreerde reu en die doet dat ook.Hij heeft een voorkeur voor labradors en beagles. Ik krijg dat er ook niet uit, hij gaat er helemaal in op en rijdt zelfs nog ahw door als ik hem van een andere hond afgeplukt heb.Het enige wat een beetje helpt is als de andere hond overtuigend van zich afsnauwt.Dus ik kan je niet raden, ben wel benieuwd naar verdere reacties.Al ga ik daar bij onze hond niets meer aan doen, hij is inmiddels al bijna 12
@ topicstartser:ik zou een gebied op zoeken war het rustig is qua honden zodat hij daar lekker los kan rennen e.d.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik doe hem daarvoor niet aan de riem, bijna niemand heeft er moeite mee en al helemaal niet als ze merken dat ik het zelf niet prettig vind.Addy schreef:ik zou dat gerij op mijn honden ook niet accepteren, waarom doe je hem niet aan de riem dan ? heeft ook niemand er last vanSassie schreef:Zo zie je maar dat castreren niet altijd een garantie is dat het stopt!Marie-Josée schreef:Wij hebben een gecastreerde reu en die doet dat ook.Hij heeft een voorkeur voor labradors en beagles. Ik krijg dat er ook niet uit, hij gaat er helemaal in op en rijdt zelfs nog ahw door als ik hem van een andere hond afgeplukt heb.Het enige wat een beetje helpt is als de andere hond overtuigend van zich afsnauwt.Dus ik kan je niet raden, ben wel benieuwd naar verdere reacties.Al ga ik daar bij onze hond niets meer aan doen, hij is inmiddels al bijna 12
Het scheelt wel dat het in de bossen bij een dorp zelden erg druk is
- Marie-Josée
- Erelid
Bij onze hond ligt het daar beslist niet aan, het is verder een heel rustige evenwichtige hond, tikje dominant bij andere honden maar geen vechter en thuis is hij beslist niet de baas.Dat heeft hij zelfs nooit geprobeerd. Hij kan elke dag een paar uur door het bos jagen dus verveling heeft er ook niets mee te maken.Eline* schreef:Probeer je hond zich meer op jou te laten richten. Rijden kan een uiting zijn van opwinding en het is dominant gedrag.
Je weet soms niet waar het aan ligt.Ik denk wel eens dat het komt door de geur van sommige honden.
- Hanneke2
- Zeer actief
Tsja, ik blijf erbij dat ik het ontzaglijk irritant gedrag vindt. Ik tolereer het niet van Jack (heel zelden probeert hij het, en dan loop ik er schelden en vloekend naar toe, en dat maakt indruk
), en ik tolereer het ook niet van vreemde honden bij mijn honden. Bij Jack al helemaal niet, want die wordt echt link als een hond door blijft gaan na zijn eerste snauw.
Binnen een roedel, okee, (hoewel Jack het hier 1 keer bij Lilo heeft geprobeerd en vrij vlot accepteerde dat ze daar niet van gediend was), maar vreemde honden onderling, ik vind echt dat je het niet kan laten gaan. Je weet niet of een hond oud en zwak is, rotte heupen heeft, soms is het verschil in gewicht enorm, en een hond met weinig zelfvertrouwen wordt er al helemaal niet beter van. En sorry, ik geloof niet zo in dat 'Ik kan het hem niet afleren'. Ik ben helemaal niet voor harde correcties, maar als schelden en vloeken niet helpt kan je ook 1 keer een forse fysieke correctie geven. Alle notoire 'rijders' die ik ken zijn trouwens honden die ook op andere fronten voor geen meter naar hun baas luisteren. Ik wil best geloven dat er ook supergehoorzame honden zijn die op andere honden proberen te rijden, maar dan denk ik dus dat je als baas *die* boodschap nog niet duidelijk genoeg hebt gemaakt.
Binnen een roedel, okee, (hoewel Jack het hier 1 keer bij Lilo heeft geprobeerd en vrij vlot accepteerde dat ze daar niet van gediend was), maar vreemde honden onderling, ik vind echt dat je het niet kan laten gaan. Je weet niet of een hond oud en zwak is, rotte heupen heeft, soms is het verschil in gewicht enorm, en een hond met weinig zelfvertrouwen wordt er al helemaal niet beter van. En sorry, ik geloof niet zo in dat 'Ik kan het hem niet afleren'. Ik ben helemaal niet voor harde correcties, maar als schelden en vloeken niet helpt kan je ook 1 keer een forse fysieke correctie geven. Alle notoire 'rijders' die ik ken zijn trouwens honden die ook op andere fronten voor geen meter naar hun baas luisteren. Ik wil best geloven dat er ook supergehoorzame honden zijn die op andere honden proberen te rijden, maar dan denk ik dus dat je als baas *die* boodschap nog niet duidelijk genoeg hebt gemaakt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Moos
- Zeer actief
Moos rijdt alleen maar op bijna loopse-loopse-net niet meer loopse teefjes (we komen dus voornamelijk bijna loopse en net niet meer loopse teefjes tegen uiteraard). Dat mag dus niet. Hij krijgt een paar keer een brul, gaat hij dan nog door dan gaat hij aan de riem totdat we een andere route in kunnen slaan. Het scheelt wel dat hij het dan bij vlagen doet; hij loopt niet de hele tijd te rijden, om de 5 minuten doet hij eens een poging zeg maar, en dan brul ik hem weg
Ik heb er eigenlijk voornamelijk moeite mee als een veel grotere hond het bij mijn honden doet. Moos heeft toen hij jonger was met regelmaat een flinke Herder reu op zijn rug gehad; niet leuk
Saar heeft weleens last van reuen die haar een erg lekker teefje vinden. De laatste tijd snauwt ze ze vaak wel zelf weg, en dat werkt 100 keer beter dan dat de baas van die hond gaat lopen sjorren over het algemeen. Als het een York ofzo betreft laat ik het vaak dus eventjes gaan om Saar de kans te geven zelf een snauw te geven zodat het meteen over is. Maar als er een Golden op haar rug zit wacht ik het niet af. Dan is Saar trouwens ook bijna niet meer te zien....
Ik heb er eigenlijk voornamelijk moeite mee als een veel grotere hond het bij mijn honden doet. Moos heeft toen hij jonger was met regelmaat een flinke Herder reu op zijn rug gehad; niet leuk
Saar heeft weleens last van reuen die haar een erg lekker teefje vinden. De laatste tijd snauwt ze ze vaak wel zelf weg, en dat werkt 100 keer beter dan dat de baas van die hond gaat lopen sjorren over het algemeen. Als het een York ofzo betreft laat ik het vaak dus eventjes gaan om Saar de kans te geven zelf een snauw te geven zodat het meteen over is. Maar als er een Golden op haar rug zit wacht ik het niet af. Dan is Saar trouwens ook bijna niet meer te zien....

-
Sassie
- Zeer actief
-
Sassie
- Zeer actief
En dat vraag ik me dus af. Als ik op hem af loop of een brul geeft gaat hij er inderdaad af....om er 1 seconde later weer op te springen. Dus hij weet het dondersgoed.Hanneke2 schreef: Ik wil best geloven dat er ook supergehoorzame honden zijn die op andere honden proberen te rijden, maar dan denk ik dus dat je als baas *die* boodschap nog niet duidelijk genoeg hebt gemaakt.

-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mickey is als pup ook heftig bereden door een volwassen hond,ze is er lang erg onzeker van geweest.Als ze dit bij Kayleigh of Mickey nu doen en de hond blijft aan de gang,zal ik hem er hoogstpersoonlijk afhalen.Bij Bowie zal hij geen 2 keer rijden,die lost dat zelf wel op.
Zou 1 van mijn honden dit bij een ander doen,dan greep ik hem er aan zijn nekvel vanaf.Probleem is het wanneer het op een afstand gebeurt,dan kan je er moeilijk bij.
Zou 1 van mijn honden dit bij een ander doen,dan greep ik hem er aan zijn nekvel vanaf.Probleem is het wanneer het op een afstand gebeurt,dan kan je er moeilijk bij.

- Marie-Josée
- Erelid
Ik denk dat het makkelijk praten is voor iemand die nog nooit zelf zo'n gefixeerde reu heeft gehad. En bijna niemand hier op het forum heeft volgens mij een hond zonder specifieke trekjes die maar moeilijk af te leren zijn.(ik heb iig elke dag voldoende leesvoer
)
Ook bijna Bruno helpt het niet als ik brul, hem in z'n nekvel pak, kan niet schelen wat.Misschien als ik hem in elkaar zou trappen ja maar daarvoor is het probleem niet serieus genoeg.
Als het tijdens forumwandelingen te gek wordt lijn ik hem wel aan maar vaak komen de betreffende reuen dan juist voor zijn neus staan of proberen dan juist op hèm te rijden.
Dus ik heb ermee leren leven, ik probeer het gewoon te omzeilen.
Ook bijna Bruno helpt het niet als ik brul, hem in z'n nekvel pak, kan niet schelen wat.Misschien als ik hem in elkaar zou trappen ja maar daarvoor is het probleem niet serieus genoeg.
Als het tijdens forumwandelingen te gek wordt lijn ik hem wel aan maar vaak komen de betreffende reuen dan juist voor zijn neus staan of proberen dan juist op hèm te rijden.
Dus ik heb ermee leren leven, ik probeer het gewoon te omzeilen.
-
Reini
- Zeer actief
-
estelle
Nou dan nodig ik je van harte uit hier in de zomer als wij een labrador te logeren hebben. Ben ik erg benieuwd hoe jij dat voor elkaar gaat krijgen.Hanneke2 schreef: En sorry, ik geloof niet zo in dat 'Ik kan het hem niet afleren'. Ik ben helemaal niet voor harde correcties, maar als schelden en vloeken niet helpt kan je ook 1 keer een forse fysieke correctie geven.
Even zonder gekheid. Ik heb nu behoorlijk wat hondjes gezien/gekend die dus op alles reden wat los en vast zat. Helemaal obsessief en onbereikbaar vor wat dan ook. Wat je ook deed; brullen, echt boos worden, zelfs lichamelijke correcties....zodra je de hond daarna los liet vloog die met hetzelfde gemak weer achterop de andere hond.
Zo ook dus die labrador die hier in de zomer logeert. Je kan hem bewijs van spreke aan zn oren de lucht in hijsen maar het doet hem niks.
het enige wat dan helpt is aan de lijn zodat hij gewoon niet meer kan.
Bij de uitlaatservice was het enige dat hielp; castratie....
Bij een hond die afentoe eens probeert te rijden zal een stem correctie idd wel helpen maar niet bij die dwangmatige, obsessieve rijders hoor.
-
oejsje
- Actief
Volgens mij kun je er weinig aan doen. Ik denk ook niet dat het te maken heeft met controle over je hond hebben of iets dergelijks.
Honden/dieren worden nu eenmaal geboren met de drang om voort te planten en om te overleven !
En het klopt ook dat castratie niet altijd een oplossing is, vaak als het al wat oudere honden zijn (ook bij honden van een jaar hoor!), kennen ze het rijdgedrag al en wil het al niet meer zeggen dat het met een castratie stopt.
Omdat ze het gedrag al kennen.
Maar als de andere mensen het niet zo'n probleem vinden in de omgeving, zal ik me als ik jou was me niet te druk maken, lekker gaan wandelen, en gewoon corrigeren als het gebeurd!
Honden/dieren worden nu eenmaal geboren met de drang om voort te planten en om te overleven !
En het klopt ook dat castratie niet altijd een oplossing is, vaak als het al wat oudere honden zijn (ook bij honden van een jaar hoor!), kennen ze het rijdgedrag al en wil het al niet meer zeggen dat het met een castratie stopt.
Omdat ze het gedrag al kennen.
Maar als de andere mensen het niet zo'n probleem vinden in de omgeving, zal ik me als ik jou was me niet te druk maken, lekker gaan wandelen, en gewoon corrigeren als het gebeurd!
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik vraag me af wanneer jullie obsessieve hondjes zijn begonnen met rijen en waarop?
*onze eerste hond deed het nooi en heeft het nooit gedaan, totdat.. hij op 8 jarige (gecastereerd was ie al lang) een golden vrouwtje tegen kwam. ik weet niet wat ze had, maar hij was echt gek op haar!! en sprong idd telkens als hij haar zag op haar. dus als ik haar tegenkwam dan pakte ik hem maar vast. (en zij was echt de enigste waar die het op deed, dus geen probleem)
* bantu begon op zijn knuffel(vrij groot ding) te rijen. ik heb het weg gehaald en het probleem lijkt nu opgelost. maar als er een kussen van de bank valt en hij krijgt de kans.... ja je raad het al,dan 'doet ie het'
op m ensen of honden heeft hij het nog niet gedaan, maar hij is pas 4 maanden dus..
vandaar mijn vraag hoe oud begonnen jullie hondjes ermee?
gr annet
*onze eerste hond deed het nooi en heeft het nooit gedaan, totdat.. hij op 8 jarige (gecastereerd was ie al lang) een golden vrouwtje tegen kwam. ik weet niet wat ze had, maar hij was echt gek op haar!! en sprong idd telkens als hij haar zag op haar. dus als ik haar tegenkwam dan pakte ik hem maar vast. (en zij was echt de enigste waar die het op deed, dus geen probleem)
* bantu begon op zijn knuffel(vrij groot ding) te rijen. ik heb het weg gehaald en het probleem lijkt nu opgelost. maar als er een kussen van de bank valt en hij krijgt de kans.... ja je raad het al,dan 'doet ie het'
op m ensen of honden heeft hij het nog niet gedaan, maar hij is pas 4 maanden dus..
vandaar mijn vraag hoe oud begonnen jullie hondjes ermee?
gr annet
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Is het een idee om een tijdje met Wolf op andere plekken te gaan wandelen? Het liefst daar waar wat minder honden komen? Je zou dan wat andere dingen met hem kunnen doen, een stukje rennen, speurspelletjes, met een ballletje spelen (en flink belonen
). Zo heeft hij én aandacht voor jou en hij wordt lekker moe (lichamelijk en geestelijk).
Na een een poosje ga je weer terug naar je 'oude' wandel-plekken. De kans is groot dat Wolf jou veel leuker vindt dan de andere honden en dus ook geen rij-gedrag meer vertoont. Mocht 'ie toch een poging doen, kun je hem meelokken met het leukste spelletje of de lekkerste beloning.
Na een een poosje ga je weer terug naar je 'oude' wandel-plekken. De kans is groot dat Wolf jou veel leuker vindt dan de andere honden en dus ook geen rij-gedrag meer vertoont. Mocht 'ie toch een poging doen, kun je hem meelokken met het leukste spelletje of de lekkerste beloning.
-
Sassie
- Zeer actief
Het is jammer dat hij niet mag ballen (wegens operaties) want ik denk dat dat echt het enige is waarmee ik hem zou kunnen afleiden.Hij is dol op ballen!Rami schreef:Is het een idee om een tijdje met Wolf op andere plekken te gaan wandelen? Het liefst daar waar wat minder honden komen? Je zou dan wat andere dingen met hem kunnen doen, een stukje rennen, speurspelletjes, met een ballletje spelen (en flink belonen). Zo heeft hij én aandacht voor jou en hij wordt lekker moe (lichamelijk en geestelijk).
Jammer is ook dat ik aan een uitrengebied woon en daar dagelijks kom. Vooral 's avonds staat daar een groep met honden waar hij onwijs leuk mee speelt en de laatste tijd heeft ie het vooral op 1 labradorteefje gemunt. Ik vermijd die plek 's avonds dus al maar het is achter mijn huis dus het is niet te doen om daar niet meer te komen. Ik ga verder zoveel mogelijk naar bossen etc. en daar doet hij het amper.

-
Sassie
- Zeer actief
Ik heb Wolf nu iets langer dan een jaar en hij ging het denk ik een half jaar geleden doen. Wegens de operaties is hij een half jaar uit de running geweest en heeft hij weinig contact met andere honden gehad omdat ik vaak ging wandelen als het rustig was. Nu is het echter erger dan ooit.bantu lohbo schreef:ik vraag me af wanneer jullie obsessieve hondjes zijn begonnen met rijen en waarop?
Hij rijdt trouwens niet op speelgoed, kussens etc. puur en alleen op honden.

- Zoie
- Zeer actief
waarom kan je hem er niet mee afleiden dan ? Je hoeft niet perse te werpen, je kunt misschien ook een spelletje als flyball doen of zo. Of mag dat ook niet ?Sassie schreef:[Het is jammer dat hij niet mag ballen (wegens operaties) want ik denk dat dat echt het enige is waarmee ik hem zou kunnen afleiden.Hij is dol op ballen!.

-
Sassie
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aha, dus niet te veel belasten (draaien, remmen, etc.) i.v.m zijn operatie... En naast de fiets mee lopen? Daarmee bedoel ik rustig recht door draven, mag dat wel? Is leuk om te doen en hij raakt lekker veel energie kwijt.Sassie schreef:Het is jammer dat hij niet mag ballen (wegens operaties) want ik denk dat dat echt het enige is waarmee ik hem zou kunnen afleiden.Hij is dol op ballen!Rami schreef:Is het een idee om een tijdje met Wolf op andere plekken te gaan wandelen? Het liefst daar waar wat minder honden komen? Je zou dan wat andere dingen met hem kunnen doen, een stukje rennen, speurspelletjes, met een ballletje spelen (en flink belonen). Zo heeft hij én aandacht voor jou en hij wordt lekker moe (lichamelijk en geestelijk).
Jammer is ook dat ik aan een uitrengebied woon en daar dagelijks kom. Vooral 's avonds staat daar een groep met honden waar hij onwijs leuk mee speelt en de laatste tijd heeft ie het vooral op 1 labradorteefje gemunt. Ik vermijd die plek 's avonds dus al maar het is achter mijn huis dus het is niet te doen om daar niet meer te komen. Ik ga verder zoveel mogelijk naar bossen etc. en daar doet hij het amper.
Trouwens, als het maar één teefje is waar hij op rijdt, vindt ik het eigenlijk niet eens zo'n heel groot probleem. Nou ja, wel vervelend maar niet iets wat echt 'raar' gedrag is (denk ik
Waar ik vroeger woonde was er ook een teefje (toevallig ook een lab) die gewoon altijd aantrekkelijk was voor Billy (en ook voor veel andere reuen), of ze nu wel of niet loops was. Dan was het gewoon een kwestie van Billy aanlijnen en verder lopen.
't Is in jouw geval jammer van het leuke uitlaatplekje, maar ik zou er toch voor zorgen dat Wolf dat ene teefje een tijdje niet tegenkomt.
-
Sassie
- Zeer actief