Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 keer gekoppelt??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

linda82 schreef:nou ok dus al het per ongeluk gebeurd mag het wel??? vreemde redenering.

Groetjes Linda
Ook liever niet.
Ooit gehoord van de morning-afterpil?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

linda82 schreef:nou ok dus al het per ongeluk gebeurd mag het wel??? vreemde redenering.
"Mag" het wel????

Wat ben jij voor dom wicht? Het gaat er absoluut niet over of iets wel of niet mag. Lees nu eens een keer!!!
linda82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door linda82 »

Nee jij leest niet goed!! Ik zei:
Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen??

Ik vroeg duidelijk wat jullie vinden! Niet of het zo is of niet! pffff

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

linda82 schreef:Nee jij leest niet goed!! Ik zei:

Groetjes Linda
geen bewust gefokte nee.. jou kruising idee heeft nl ook helemaal niks te maken met het ontstaan van rassen e.d... daarvoor ben je echt te onwetend om het daar op te gooien ...
Laatst gewijzigd door yamie op 19 jan 2006 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

linda82 schreef:Malinois: Das een beetje een dom antwoord want dat zal betekenen dat er geen enkele pup verkocht zou mogen worden uit jou antwoord omdat ze al zo vroeg verkocht worden. Kinderen blijven langer ja maar ze gaan een keer de deur uit en dan weet je ook niet wie iemand precies is. Een moeder die ziek is of gehandicapten in de familie heeft kiest toch ook vaak voor kinderen? Of mag dat dan ook niet omdat er meer kans is dat de kinderen dan iets hebben?

Groetjes Linda
Als je op voorhand weet welke genetische materiaal je kan doorgeven vind ik het onverantwoord zowel voor kinderen als voor honden.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marion.

linda82 schreef:Nee jij leest niet goed!! Ik zei:

Het is kruiSing. KruiSingnest. Ongelofelijk :roll:

Doelbewust een kruising op de wereld zetten, vind ik niet kunnen.
linda82
Vaste gebruiker

Das nog geen antwoord
Silky is ZWANGER!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

linda82 schreef:Das nog geen antwoord
:denken: nee het is niet het antwoord wat jij wilt horen, maar tis wel een antwoord hoor
Marion.

linda82 schreef:Das nog geen antwoord
Laat maar. Een antwoord wat jou niet aanstaat is blijkbaar geen antwoord. Daarom antwoordt je ook niet op onze vragen natuurlijk. Omdat jouw antwoord op "wat is de meerwaarde van het nestje dat jij bewust gaat fokken?", waarschijnlijk niet het antwoord is wat wij willen horen. En dus is het geen antwoord. Of zoiets :denken:
linda82
Vaste gebruiker

De meerwaarde van mijn hondjes vind ik dat ze een heel goed karakter hebben en een perfecte gezinshond voor gezinnen met kinderen. Een hond moet een hond blijven vind ik en vaak is een stamboomhond gefokt met speciale eisen en dan heb ik het niet alleen over de gezondheid.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Marion. schreef:
linda82 schreef:Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen??
Zucht. Je haalt er alleen maar uit wat je zelf wilt, hè? Ben je in real life ook zo eigenwijs en halsstarrig? Je blijft zelfs kruiZing schrijven, terwijl het je al meermalen is verteld dat het kruiSing is.

En het gaat helemaal niet over nooit meer een kruisingnest mogen komen. Die blijven er echt wel komen. Je gaat dat alleen niet BEWUST op de wereld zetten dus.
Dat bewuste zou ik nog niet eens zo erg vinden als men er een doel mee heeft (anders dan ze zijn zoooooo lief, echt een aanwinst :roll: ), zich goed heeft voorbereid en weet waarmee men bezig is.
Dus een goede reden om te fokken en ook goed de lijnen hebben uitgeplozen op afwijkingen; een doel met het fokproduct voor ogen hebben anders dan een berg huishondjes de wereld in schoppen waarvoor je nog niet eens baasjes hebt.
Een goed voorbeeld van het fokken van kruisingen waar je niemand over hoort klagen zijn kruising herders (vaak Mechels) t.b.v de africhting. Die mensen weten waarmee ze bezig zijn, weten precies waarom ze fokken en precies wat er in de bloedlijnen zit die ze gebruiken. Voor elke pup is al voor de dekking een baasje als het er niet 2 of meer zijn.

En gebaseerd op de informatie die de TS tot nu toe heeft gegeven meen ik dus dat ze aan geen van de bovengenoemde dingen voldoet. Kortom, een nestje fokken waarvan je niets over de gezondheid kan zeggen; er kan dus allerlei ellende naar voren komen want wie weet wat evt. voorouders hadden?
Zonder doel; dat karakter is onzin, want voor hetzelfde geld komen er bij de pups allerlei minder leuke trekjes naar boven en als ik een pup met aanleg voor een bepaalde karaktertrekken wil ga ik juist voor een rashond en met mij vele anderen.
En zonder genoeg potentiële baasjes te hebben. Want 3 geïnteresseerden is bar weinig en wat ga je doen met overgebleven pups? Houden? Zelfs als het er 3 of meer zijn? Kan mij niet voorstellen dat je dat echt wil.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

linda82 schreef:Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen?? Dat zal dan wel betekenen dat je in de toekomst nooit geen kruizing meer zult zien terwij de nieuwe rassen ook door missel van kruizing gefokt worden. Welliswaar door een erkende fokker maar het blijft een kruizing. Ik persoonlijk zou het zonde vinden als er straks geen kruizinkjes meer rond zullen lopen. Er zijn tenslotte ook hele gezonde, leuke lieve kruizngen met alle goede eigenschappen.

Groetjes Linda
die blijven er toch wel komen. Er zullen altijd mensen zijn die niet de verantwoording nemen om op hun hond te letten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda82 schreef:O ja nog ffies een serieuse vraag?: Wat word er gedaan met stamboompups die op 1 of andere manier niet voldoen aan de eisen door bij stand van de oren, ogen enz?

Groetjes Linda
ja wat dan? Als bij mijn pup de oren niet waren gaan staan dan was die nog net zo lief en aardig geweest als nu hoor en kan hij net zo makkelijk voldoen in de sport als een hond met staande oren. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Groetjes Linda
jij wil alleen maar gelijk krijgen of niet... tot het kinderlijke aan toe (maar dat ben je ook nog dus dat is ook het probleem)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda82 schreef:De meerwaarde van mijn hondjes vind ik dat ze een heel goed karakter hebben en een perfecte gezinshond voor gezinnen met kinderen. Een hond moet een hond blijven vind ik en vaak is een stamboomhond gefokt met speciale eisen en dan heb ik het niet alleen over de gezondheid.

Groetjes Linda
nou heb nog ff gekeken maar mijn honden zijn ook nog lekker hond hoor, mogen ook heerlijk hond zijn...
Mijn honden zijn inderdaad gefokt voor een doel! Het zijn echte werkhonden. Daar kies ik dan ook voor. Maar die zullen hier altijd zijn ook als ik zou stoppen met de sport. Met genoeg beweging en geestelijke en fysieke inspanning is het de perfecte hond in huis!
Wat is daar mis mee?
Je kent niet eens de voorouders.. hoe weet je dan dat het een perfecte gezinshond zal zijn? :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef: Een goed voorbeeld van het fokken van kruisingen waar je niemand over hoort klagen zijn kruising herders (vaak Mechels) t.b.v de africhting. Die mensen weten waarmee ze bezig zijn, weten precies waarom ze fokken en precies wat er in de bloedlijnen zit die ze gebruiken. Voor elke pup is al voor de dekking een baasje als het er niet 2 of meer zijn.
precies! Kijk eens op bloedlijnen hoeveel goede kruisingmechelaars er zijn! Maar kijk dan ook hoeveel er bekend is qua achtergrond. :ok:
Hier zou ik ook rustig een pup van nemen!
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

linda82 schreef:De meerwaarde van mijn hondjes vind ik dat ze een heel goed karakter hebben en een perfecte gezinshond voor gezinnen met kinderen. Een hond moet een hond blijven vind ik en vaak is een stamboomhond gefokt met speciale eisen en dan heb ik het niet alleen over de gezondheid.

Groetjes Linda
Ik vraag me af hoe jij op voorhand kan weten of je honden een goed karakter zullen hebben, glazen bol of zo ?
Ik vind zowiezo dat je wat eisen mag als je een hond koopt bij een fokker,
in de eerste plaats dan wel dat ie gezond is.
Onze Luka heeft een heel lief karakter, maar mijn hart breekt telkens ie tegen me aan moet leunen als ie een epileptie-aanval heeft.
Heb je daar al eens aan gedacht ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
linda82
Vaste gebruiker

Van Ody weet ik trouwens wel wat van de voorouders. moeder,vader,opa en oma zijn bekent en voor zover zijn daar geen problemen mee. Of er speciale testen gedaan zijn met ze weet ik niet maar ik weet wel dat ze uiteindelijk tot nu toe nog niks geen afwijkingen zichtbaar hebben gehad.

Das toch in ieder geval al iets? Ja oke niet alles maar wel wat!

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Marion.

Mama Sanneke schreef:Ik vind zowiezo dat je wat eisen mag als je een hond koopt bij een fokker, in de eerste plaats dan wel dat ie gezond is.
Oepssss Sanne. Je hebt helemaal niets te eisen als het om een levend wezen gaat. Niemand kan garanderen dat een levend wezen wat geboren wordt gezond is :wink:

Je mag wel van een fokker eisen dat hij zijn best doet om een goede combinatie reu/teef uit te zoeken, om in elk geval erfelijke gebreken proberen uit te schakelen.
Mama Sanneke
Zeer actief

Marion. schreef:
Mama Sanneke schreef:Ik vind zowiezo dat je wat eisen mag als je een hond koopt bij een fokker, in de eerste plaats dan wel dat ie gezond is.
Oepssss Sanne. Je hebt helemaal niets te eisen als het om een levend wezen gaat. Niemand kan garanderen dat een levend wezen wat geboren wordt gezond is :wink:

Je mag wel van een fokker eisen dat hij zijn best doet om een goede combinatie reu/teef uit te zoeken, om in elk geval erfelijke gebreken proberen uit te schakelen.
Nou eisen is inderdaad wat mis uitgedrukt.
Verwachten dan ??
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marion.

linda82 schreef:Van Ody weet ik trouwens wel wat van de voorouders. moeder,vader,opa en oma zijn bekent en voor zover zijn daar geen problemen mee. Of er speciale testen gedaan zijn met ze weet ik niet maar ik weet wel dat ze uiteindelijk tot nu toe nog niks geen afwijkingen zichtbaar hebben gehad.

Ik zou niet gek staan te kijken dat jij ook geen zichtbare afwijkingen hebt. Maar er zit in elk geval een kronkel in je kop, waardoor je niet openstaat voor meningen van anderen. De pups kunnen best geen zichtbare afwijkingen hebben, maar zo'n kronkel is héél gevaarlijk als hondje in een gezin met kleine kinderen :roll:
Dat is geen meerwaarde. Mijn hondjes hebben ook een heel goed karaker, en zijn ook een perfecte gezinshond. Ze zijn ook hond, want ze worden minstens 4 uur op een dag uitgelaten waarbij ze zeker 3,5 uur los kunnen rauzen.
Of mijn honden gefokt zijn met speciale eisen? Nee, geloof het niet. Alleen heeft de fokster voor ons wel honden uitgezocht die veel wilden lopen.
Bliss
Actief

Ongelezen bericht door Bliss »

Groetjes Linda
wij hebben hier ook een teefje, perfect karakter en ideale gezins hond, ook nog eens een stamboom en uit prachtige lijnen.
meerdere malen plaatsingen op shows.enz enz
maarrrrrr helaas niet goed op de ellebogen, dus nooit een nestje voor haar.
het is maar wat je belangrijk vind he :denken:
Caro.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

linda82 schreef:Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen?? Dat zal dan wel betekenen dat je in de toekomst nooit geen kruizing meer zult zien terwij de nieuwe rassen ook door missel van kruizing gefokt worden. Welliswaar door een erkende fokker maar het blijft een kruizing. Ik persoonlijk zou het zonde vinden als er straks geen kruizinkjes meer rond zullen lopen. Er zijn tenslotte ook hele gezonde, leuke lieve kruizngen met alle goede eigenschappen.

Groetjes Linda
Tegen de tijd dat de kruisingen bijna op zijn wil ik er best nog eens over praten, al zie ik eigenlijk dan nog niet echt in waarom je ze bewust zou maken, tenzij je er een specifiek doel mee hebt én alle genetische informatie goed bewaart. Maar ik denk niet dat jij of ik dat gaan meemaken. Tot die tijd zitten de asiels in binnen- en buitenland nog altijd bomvol en vind ik het niet kunnen om er zo maar nog meer bij te maken. En al helemaal niet als je zo weinig weet over hoe de honden genetisch in elkaar zitten.
Ja, er zijn gezonde kruisingen. Soms valt het dubbeltje naar de goede kant. Heel vaak ook niet.

Heel veel rassen zijn ontstaan omdat men een hond met een bepaald doel wilde fokken. Dat is iets anders dan maar in het wilde weg wat op elkaar kwakken om te zien wat er uit komt. En ga nu niet net doen alsof jij ook maar enig fatsoenlijk doel voor ogen hebt met het fokken en alsof jouw puppies gaan bijdragen aan de creatie van een nieuw ras dat we niet kunnen missen.
Laatst gewijzigd door jelle op 19 jan 2006 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Groetjes Linda
Een perfecte gezinshond lijkt mij in de eerste plaats een gezonde hond. Wel zo leuk voor de kinderen, als de hond hun jeugd lang meegaat en ze niet na 5 jaar of nog minder afscheid hoeven te nemen.

Wat ook leuk is in een gezin met kinderen is als je van te voren een beetje weet wat je kunt verwachten van de hond die je in huis haalt. Dat kan een hoop ellende schelen. Van een kruising is vaak moeilijker voorspelbaar welk karakter hij zal hebben.

Er zijn heel veel rassen die vooral als gezelschapshond bedoeld zijn of inmiddels dienen, dus dan valt het met die speciale eisen wel mee.

Er zijn legio honden met een prima karakter die toch om andere redenen niet geschikt zijn om mee te fokken. Daarvoor is wat meer nodig nog.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda82 schreef:Van Ody weet ik trouwens wel wat van de voorouders. moeder,vader,opa en oma zijn bekent en voor zover zijn daar geen problemen mee. Of er speciale testen gedaan zijn met ze weet ik niet maar ik weet wel dat ze uiteindelijk tot nu toe nog niks geen afwijkingen zichtbaar hebben gehad.

Groetjes Linda
geen zichtbare afwijkingen wil niet zeggen dat ze geen afwijking hebben. Mijn kruising ziet er super uit! Was hij ook maar zo gezond van binnen... :roll: Zware hartkwaal en rugafwijking....

Wat denk je waar die tests voor zijn... :idea: juist!
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Groetjes Linda
Nou, fijn dat die nog niet van ellende uit elkaar zijn gevallen, maar het zegt nog niet veel. Kom op zeg, je hebt nog niet eens de moeite genomen om jouw hondjes op de meest voorkomende kwalen te laten testen. Hou nou eens op met te trachten excuses en goedmakertjes te verzinnen. Je zakt met elk bericht meer weg in je eigen gebazel.

Afbeelding

Sam&Teun
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sam&Teun »

Ik volg deze discussie al een tijdje en heb me er nog niet in gemengd omdat ik geen fokker ben. OK, ik heb een gekwalificeerde dekreu, maar hij heeft nog niet gedekt dus ik noem mijzelf nog geen fokker.

Het probleem is dat men vroeger dacht dat kruisingen sterker waren dan rashonden omdat er soms onverantwoord werd doorgefokt met de rassen waardoor er allerlei narigheid in kwam. Nu is men gelukkig in de meeste gevallen beter bezig en is men niet alleen met het uiterlijk, maar zeer zeker ook de gezondheid bezig. Daarom dragen de 'moderne' kruisingen soms de vervelende erfenis met zich mee van een verkeerd fokbeleid van tig jaar geleden. En daarom wordt er zo fel gereageerd, Linda, want iedereen is bezig om al die ellende van vroeger te elimineren en dan komt er weer zo iemand die daar (al dan niet bewust) lak aan heeft en voor vermeerdering zorgt van een type hond waar niemand op zit te wachten. Zo ondermijn je al het werk van de serieuze fokkers en ik kan me goed voorstellen dat dat niet in dank wordt afgenomen!
Groetjes, Cecilia

Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Ik denk dat de mensen beter kunnen ophouden met proberen er nog wat van te maken. Die linda heeft een betonnen muur voor haar hoofd en hoort en ziet toch alleen maar wat zij wil. Zolang zij haar puppies en dr centen maar krijgt, is het goed.

Iedereen heeft zijn best gedaan met tips geven, en laten zien dat het absoluut onverantwoord is om zeker op deze manier een nest pups op de wereld te zetten, en als mevrouw daar dan niet naar wil luisteren kunnen wij alleen maar hopen dat het teefje onvruchtbaar is ofzo, of als het lot ons dan toch slecht gezind is, en ze krijgt pups, dat de puppies wel gezond mogen blijven. Dat gun ik namelijk de puppies wel, die kunnen er niets aan doen dat ze door zo`n ( op zn zachts gezegd) vreemd persoon op de wereld zijn geholpen. Of ik die linda gezonde puppies toewens is weer wat anders...... :pffff:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Groetjes Linda
Wat ik het ergste vind is dat je zonder iets over fokken te weten alvast je honden op elkaar hebt gezet.
Je weet volgens mij zo goed als niets over de dracht, ontwormen, de bevalling zelf, de voeding van de teef en de pups, eventuele complicaties enz. enz. enz.

Heb je de dierenarts nu al eens gebeld en gevraagd wat hij met dat bloedonderzoek nu eigenlijk heeft 'getest'.

Heb je al boeken in huis over fokken en weet je überhaupt wat je te wachten staat?

Heb je al een werpkist.

Weet je de datum wanneer je teef moet bevallen en heb je al iets geregeld met de dierenarts mochten er complicaties zijn bij de bevalling (hoewel ik zeker weet dat je waarschijnlijk niet eens in staat bent een eventuele complicatie te herkennen).

ENZ. ENZ. ENZ.

Dat vind ik nog erger dan een kruisingsnest. Weet je waarom. Als je het fokken serieus zou nemen en je erin zou verdiepen dan zou je nl. niet eens meer een kruising willen fokken.
@idoo
Zeer actief

Re: 3 keer gekoppelt??

Ongelezen bericht door @idoo »

linda82 schreef:Hoi hoi!

Mijn hondjes hebben nu 3 keer gekoppelt maar nu vroeg ik me af of dit niet teveel is? Normaal is dit toch 2 keer

:denken: Groetjes Linda
Wat is normaal?
Als je het aan de honden zelf overlaat kan één loopsheid wel honderd of meer koppelingen tot gevolg hebben.

Toen mijn Teun loops werd dekte mijn Tjalfi haar dag en nacht door, met een pauze na elke koppeling van hooguit een kwartiertje of zo.
Na de veertigste koppeling ofzo ben ik de tel kwijt geraakt, maar Tjalfi ging door tot de 23e dag van Teuns loopsheid, al had Teun er toen zelf duidelijk al geen zin meer in!
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”