Ook liever niet.linda82 schreef:nou ok dus al het per ongeluk gebeurd mag het wel??? vreemde redenering.
Groetjes Linda
Ooit gehoord van de morning-afterpil?
Moderator: moderatorteam
geen bewust gefokte nee.. jou kruising idee heeft nl ook helemaal niks te maken met het ontstaan van rassen e.d... daarvoor ben je echt te onwetend om het daar op te gooien ...linda82 schreef:Nee jij leest niet goed!! Ik zei:
Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen??
Ik vroeg duidelijk wat jullie vinden! Niet of het zo is of niet! pffff
Groetjes Linda
Als je op voorhand weet welke genetische materiaal je kan doorgeven vind ik het onverantwoord zowel voor kinderen als voor honden.linda82 schreef:Malinois: Das een beetje een dom antwoord want dat zal betekenen dat er geen enkele pup verkocht zou mogen worden uit jou antwoord omdat ze al zo vroeg verkocht worden. Kinderen blijven langer ja maar ze gaan een keer de deur uit en dan weet je ook niet wie iemand precies is. Een moeder die ziek is of gehandicapten in de familie heeft kiest toch ook vaak voor kinderen? Of mag dat dan ook niet omdat er meer kans is dat de kinderen dan iets hebben?
Groetjes Linda
Het is kruiSing. KruiSingnest. Ongelofelijklinda82 schreef:Nee jij leest niet goed!! Ik zei:
Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen??
Ik vroeg duidelijk wat jullie vinden! Niet of het zo is of niet! pffff
Laat maar. Een antwoord wat jou niet aanstaat is blijkbaar geen antwoord. Daarom antwoordt je ook niet op onze vragen natuurlijk. Omdat jouw antwoord op "wat is de meerwaarde van het nestje dat jij bewust gaat fokken?", waarschijnlijk niet het antwoord is wat wij willen horen. En dus is het geen antwoord. Of zoietslinda82 schreef:Das nog geen antwoord
Dat bewuste zou ik nog niet eens zo erg vinden als men er een doel mee heeft (anders dan ze zijn zoooooo lief, echt een aanwinstMarion. schreef:Zucht. Je haalt er alleen maar uit wat je zelf wilt, hè? Ben je in real life ook zo eigenwijs en halsstarrig? Je blijft zelfs kruiZing schrijven, terwijl het je al meermalen is verteld dat het kruiSing is.linda82 schreef:Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen??
En het gaat helemaal niet over nooit meer een kruisingnest mogen komen. Die blijven er echt wel komen. Je gaat dat alleen niet BEWUST op de wereld zetten dus.
die blijven er toch wel komen. Er zullen altijd mensen zijn die niet de verantwoording nemen om op hun hond te letten.linda82 schreef:Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen?? Dat zal dan wel betekenen dat je in de toekomst nooit geen kruizing meer zult zien terwij de nieuwe rassen ook door missel van kruizing gefokt worden. Welliswaar door een erkende fokker maar het blijft een kruizing. Ik persoonlijk zou het zonde vinden als er straks geen kruizinkjes meer rond zullen lopen. Er zijn tenslotte ook hele gezonde, leuke lieve kruizngen met alle goede eigenschappen.
Groetjes Linda
ja wat dan? Als bij mijn pup de oren niet waren gaan staan dan was die nog net zo lief en aardig geweest als nu hoor en kan hij net zo makkelijk voldoen in de sport als een hond met staande oren.linda82 schreef:O ja nog ffies een serieuse vraag?: Wat word er gedaan met stamboompups die op 1 of andere manier niet voldoen aan de eisen door bij stand van de oren, ogen enz?
Groetjes Linda
jij wil alleen maar gelijk krijgen of niet... tot het kinderlijke aan toe (maar dat ben je ook nog dus dat is ook het probleem)linda82 schreef:nou ok dus al het per ongeluk gebeurd mag het wel??? vreemde redenering.
Groetjes Linda
nou heb nog ff gekeken maar mijn honden zijn ook nog lekker hond hoor, mogen ook heerlijk hond zijn...linda82 schreef:De meerwaarde van mijn hondjes vind ik dat ze een heel goed karakter hebben en een perfecte gezinshond voor gezinnen met kinderen. Een hond moet een hond blijven vind ik en vaak is een stamboomhond gefokt met speciale eisen en dan heb ik het niet alleen over de gezondheid.
Groetjes Linda
precies! Kijk eens op bloedlijnen hoeveel goede kruisingmechelaars er zijn! Maar kijk dan ook hoeveel er bekend is qua achtergrond.Branka schreef: Een goed voorbeeld van het fokken van kruisingen waar je niemand over hoort klagen zijn kruising herders (vaak Mechels) t.b.v de africhting. Die mensen weten waarmee ze bezig zijn, weten precies waarom ze fokken en precies wat er in de bloedlijnen zit die ze gebruiken. Voor elke pup is al voor de dekking een baasje als het er niet 2 of meer zijn.
Ik vraag me af hoe jij op voorhand kan weten of je honden een goed karakter zullen hebben, glazen bol of zo ?linda82 schreef:De meerwaarde van mijn hondjes vind ik dat ze een heel goed karakter hebben en een perfecte gezinshond voor gezinnen met kinderen. Een hond moet een hond blijven vind ik en vaak is een stamboomhond gefokt met speciale eisen en dan heb ik het niet alleen over de gezondheid.
Groetjes Linda
Oepssss Sanne. Je hebt helemaal niets te eisen als het om een levend wezen gaat. Niemand kan garanderen dat een levend wezen wat geboren wordt gezond isMama Sanneke schreef:Ik vind zowiezo dat je wat eisen mag als je een hond koopt bij een fokker, in de eerste plaats dan wel dat ie gezond is.
Nou eisen is inderdaad wat mis uitgedrukt.Marion. schreef:Oepssss Sanne. Je hebt helemaal niets te eisen als het om een levend wezen gaat. Niemand kan garanderen dat een levend wezen wat geboren wordt gezond isMama Sanneke schreef:Ik vind zowiezo dat je wat eisen mag als je een hond koopt bij een fokker, in de eerste plaats dan wel dat ie gezond is.![]()
Je mag wel van een fokker eisen dat hij zijn best doet om een goede combinatie reu/teef uit te zoeken, om in elk geval erfelijke gebreken proberen uit te schakelen.
Ik zou niet gek staan te kijken dat jij ook geen zichtbare afwijkingen hebt. Maar er zit in elk geval een kronkel in je kop, waardoor je niet openstaat voor meningen van anderen. De pups kunnen best geen zichtbare afwijkingen hebben, maar zo'n kronkel is héél gevaarlijk als hondje in een gezin met kleine kinderenlinda82 schreef:Van Ody weet ik trouwens wel wat van de voorouders. moeder,vader,opa en oma zijn bekent en voor zover zijn daar geen problemen mee. Of er speciale testen gedaan zijn met ze weet ik niet maar ik weet wel dat ze uiteindelijk tot nu toe nog niks geen afwijkingen zichtbaar hebben gehad.
Das toch in ieder geval al iets? Ja oke niet alles maar wel wat!
Dat is geen meerwaarde. Mijn hondjes hebben ook een heel goed karaker, en zijn ook een perfecte gezinshond. Ze zijn ook hond, want ze worden minstens 4 uur op een dag uitgelaten waarbij ze zeker 3,5 uur los kunnen rauzen.linda82 schreef:De meerwaarde van mijn hondjes vind ik dat ze een heel goed karakter hebben en een perfecte gezinshond voor gezinnen met kinderen. Een hond moet een hond blijven vind ik en vaak is een stamboomhond gefokt met speciale eisen en dan heb ik het niet alleen over de gezondheid.
wij hebben hier ook een teefje, perfect karakter en ideale gezins hond, ook nog eens een stamboom en uit prachtige lijnen.linda82 schreef:De meerwaarde van mijn hondjes vind ik dat ze een heel goed karakter hebben en een perfecte gezinshond voor gezinnen met kinderen. Een hond moet een hond blijven vind ik en vaak is een stamboomhond gefokt met speciale eisen en dan heb ik het niet alleen over de gezondheid.
Groetjes Linda
Tegen de tijd dat de kruisingen bijna op zijn wil ik er best nog eens over praten, al zie ik eigenlijk dan nog niet echt in waarom je ze bewust zou maken, tenzij je er een specifiek doel mee hebt én alle genetische informatie goed bewaart. Maar ik denk niet dat jij of ik dat gaan meemaken. Tot die tijd zitten de asiels in binnen- en buitenland nog altijd bomvol en vind ik het niet kunnen om er zo maar nog meer bij te maken. En al helemaal niet als je zo weinig weet over hoe de honden genetisch in elkaar zitten.linda82 schreef:Dus jullie vinden dat er helemaal nooit meer een kruizngnest mag komen?? Dat zal dan wel betekenen dat je in de toekomst nooit geen kruizing meer zult zien terwij de nieuwe rassen ook door missel van kruizing gefokt worden. Welliswaar door een erkende fokker maar het blijft een kruizing. Ik persoonlijk zou het zonde vinden als er straks geen kruizinkjes meer rond zullen lopen. Er zijn tenslotte ook hele gezonde, leuke lieve kruizngen met alle goede eigenschappen.
Groetjes Linda
Een perfecte gezinshond lijkt mij in de eerste plaats een gezonde hond. Wel zo leuk voor de kinderen, als de hond hun jeugd lang meegaat en ze niet na 5 jaar of nog minder afscheid hoeven te nemen.linda82 schreef:De meerwaarde van mijn hondjes vind ik dat ze een heel goed karakter hebben en een perfecte gezinshond voor gezinnen met kinderen. Een hond moet een hond blijven vind ik en vaak is een stamboomhond gefokt met speciale eisen en dan heb ik het niet alleen over de gezondheid.
Groetjes Linda
geen zichtbare afwijkingen wil niet zeggen dat ze geen afwijking hebben. Mijn kruising ziet er super uit! Was hij ook maar zo gezond van binnen...linda82 schreef:Van Ody weet ik trouwens wel wat van de voorouders. moeder,vader,opa en oma zijn bekent en voor zover zijn daar geen problemen mee. Of er speciale testen gedaan zijn met ze weet ik niet maar ik weet wel dat ze uiteindelijk tot nu toe nog niks geen afwijkingen zichtbaar hebben gehad.
Groetjes Linda
Nou, fijn dat die nog niet van ellende uit elkaar zijn gevallen, maar het zegt nog niet veel. Kom op zeg, je hebt nog niet eens de moeite genomen om jouw hondjes op de meest voorkomende kwalen te laten testen. Hou nou eens op met te trachten excuses en goedmakertjes te verzinnen. Je zakt met elk bericht meer weg in je eigen gebazel.linda82 schreef:Van Ody weet ik trouwens wel wat van de voorouders. moeder,vader,opa en oma zijn bekent en voor zover zijn daar geen problemen mee. Of er speciale testen gedaan zijn met ze weet ik niet maar ik weet wel dat ze uiteindelijk tot nu toe nog niks geen afwijkingen zichtbaar hebben gehad.
Groetjes Linda
Wat ik het ergste vind is dat je zonder iets over fokken te weten alvast je honden op elkaar hebt gezet.linda82 schreef:Van Ody weet ik trouwens wel wat van de voorouders. moeder,vader,opa en oma zijn bekent en voor zover zijn daar geen problemen mee. Of er speciale testen gedaan zijn met ze weet ik niet maar ik weet wel dat ze uiteindelijk tot nu toe nog niks geen afwijkingen zichtbaar hebben gehad.
Groetjes Linda
Wat is normaal?linda82 schreef:Hoi hoi!
Mijn hondjes hebben nu 3 keer gekoppelt maar nu vroeg ik me af of dit niet teveel is? Normaal is dit toch 2 keer
Groetjes Linda