Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog verder met training?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Nog verder met training?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat raden jullie aan?

Ik heb nu drie gehoorzaamheidscursussen met Bram gedaan. Mijn school werkt niet met bekende termen, maar noemt het gewoon gevorderden cursus wat we nu doen.

We hebben over twee weken examen en hij kan dan:
> af op afstand 5 meter,
> af en blijf 2 minuten,
> af en blijf uit zicht 10 seconden,
> zit, blijf, hier en voet,
> los volgen,
> zit uit af en sta uit zit.

Zal ik nu nog verder gaan met gehoorzaamheid, voegt dat wat toe? En zo ja, is dat dan GG1 oid? (ik heb me er weinig in verdiept zoals je ziet) Bram is geen apporteerder en dat maakt er toch deel van uit?

Ik wil ook graag met behendigheid beginnen, is het dan raadzaam om een cursus behendigheid en een cursus gehoorzaamheid gelijktijdig te doen?

Ik moet als ik verder wil met gehoorzaamheid naar een andere hondenschool, vandaar mijn vragen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Als je zelf tevreden bent over het resultaat hoef je daar niet mee verder te gaan. wel is het belangrijk gezien het karakter van de kooiker om thuis te blijven trainen. En ja gehoorzaamheid en behendigheid kun je gelijktijdig doen, maar ik zou het niet op 1 avond doen, kan teveel voor de hond zijn
Jan
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

janinca2002 schreef:Als je zelf tevreden bent over het resultaat hoef je daar niet mee verder te gaan. wel is het belangrijk gezien het karakter van de kooiker om thuis te blijven trainen. En ja gehoorzaamheid en behendigheid kun je gelijktijdig doen, maar ik zou het niet op 1 avond doen, kan teveel voor de hond zijn
Ik hink een beetje op twee gedachten. Aan de ene kant denk ik dat het heel goed is om door te blijven trainen (idd met een Kooiker) en vinden we het beide ook leuk, aan de andere kant is behendigheid toch ook trainen.

Zijn er nu nog heel zinvolle dingen in gehoorzaamheid die hij nog kan leren?

En idd: op dezelfde avond doen we niet. Hij is altijd bekaf na het uurtje gehoorzaamheid!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Nadat Diesel zijn basis appel heeft gehaald ben ik een tijdje gestopt. Hij luisterde goed en dat vond ik voldoende. Toch miste ik het een beetje. Ik ben nu begonnen met ringtraining. Ik denk dat ik hier een paar lessen van ga volgen en dan thuis verder ga. Ik heb me dat eens even bekeken, en dat kan ik zelf ook wel. Het is gewoon handig om wat aanknopingspunten te hebben.

Ik wil dus wel weer wat gaan doen met Diesel maar ik weet ook niet wat. Misschien nog een gehoorzaamheidscursus. Hij vindt behendigheid helemaal super maar dat vind ik te belastend voor hem.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Het ligt er denk ik aan of Bram en jij gehoorzaamheidstraining leuk vinden. Met Belle heb ik ook 3 cursussen gedaan, maar bij de derde merkte ik dat Belle zich begon te vervelen en ik eigenlijk ook. Belle is voor mij gehoorzaam genoeg. Voor mij hoeven honden niet strak naast de knie te volgen en dat soort dingen. Wel blijf ik tijdens wandelingen de oefeningen af en toe doen.
Wel wil ik nog iets met haar doen en ik sta op de wachtlijst voor doggy dance.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben met lola nu gestopt met gehoorzaamheid, maar ik denk dat ik toch gewoon voor erbij ooit wer verder ga, vooral omdat het zo leuk is.

wij zijn nu lekker aan het flyballen en dat is heerlijk!
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Als jij en Bram het nog leuk vinden om te doen, dan zou ik gewoon lekker door gaan. Apporteren is over het algemeen maar een heeeeel klein deeltje van je cursus, dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Je kan er natuurlijk iets naast gaan doen, zou ik ook op een andere dag doen dan, of behendigheid i.p.v. gehoorzaamheid, maar dat is toch meer een spelletje en niet echt trainen vind ik.

Edit: Als je naar een andere school gaat, zul je ingeschaald worden om te kijken op welk nivo jullie zitten, maar ik denk dat je in de GG1 zou komen dan, hoewel apporteren bij mijn weten ook al in de GG0 gedaan wordt. Kun je daar mooi op oefenen tijdens de winterstop. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

baloe2004 schreef:
Edit: Als je naar een andere school gaat, zul je ingeschaald worden om te kijken op welk nivo jullie zitten, maar ik denk dat je in de GG1 zou komen dan, hoewel apporteren bij mijn weten ook al in de GG0 gedaan wordt. Kun je daar mooi op oefenen tijdens de winterstop. :wink:
Ik heb even een mailtje naar de school gestuurd die ik op het oog heb. Even horen hoe dat met apporteren zit. Dan moet ik idd even flink aan de slag :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Als je het leuk vind en als het qua tijd ook haalbaar is dan zou het ik het gewoon allebei gaan doen. Bv. op dinsdag het ene en op vrijdag het andere. Dan heb je het lekker versprijd over de hele week en blijf je lekker met je hondje bezig :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Als je verder gaat moet je dat doen omdat je het leuk vindt om te trainen maar echt praktische commando's zitten er niet bij GG (vind ik dan :wink: ). Sociale huishond is wel echt heel erg leuk, dat is echt gericht op de praktijk! Maar bezig blijven kan dat ook in andere sporten, behendigheid vinden ze meestal wel heel erg leuk.

Aporteren stelt trouwens niet zo veel voor volgens mij (tenminste toen ik met Benno trainde niet).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Lysette schreef:Als je verder gaat moet je dat doen omdat je het leuk vindt om te trainen maar echt praktische commando's zitten er niet bij GG (vind ik dan :wink: ).
Nee, das waar. Ik had vandaag examen van Gehoorzaamheid B, maar vraag me toch nog steeds af waar dat 'terug-vak'-gedoe goed voor is. :denken:
Het apporteren kun je inderdaad redelijk snel bijleren, Linda. Verder is het toch veel herhalen, dus dan heb je een nieuwe uitdaging. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Rien
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rien »

Het belangrijkste is, wat kan je hond aan, heeft hij er lol in, zijn jullie als combinatie gemotiveerd.
Zelf heb ik honden die elke dag moeten trainen(werkhonden).
Wij (ik met 2 honden)trainen IPO1,GG2,Agility,VZH,Speuren en UV.

Ik en de honden willen graag bezig zijn, als je een hond heb die niet wil, dan moet je het niet doen.

By the way, voordat je aan GG1 begint, ben je verplicht GG beginnersdiploma te halen anders wordt je niet toegelaten tot het GG1 examen (Cynophilia)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Gehoorzaamheid en behendigheid kan je prima samen doen. Mijn dochter had even genoeg van gehoorzaamheid en wij doet nu flyball, maar we willen nog wel sociale huishond gaan doen in het voorjaar.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”