Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tips voor de gentle leader aanwennen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bernadette
Zeer actief

tips voor de gentle leader aanwennen?

Ongelezen bericht door Bernadette »

In de topic staat het al.

Virus wil geen voertje aannemen buiten wanneer ze de gl omheeft, kan niet haar aandacht krijgen. Zelfs Blitz (haar grote vriend) krijgt een snauw. Ze schuurt en doet net zolang moeilijk tot ze dat ding gemolt heeft.

Binnen in huis (met de lijn aan de gl) is ze rustig. Buiten niet.

Help?

Overigens, de gl is kapot. De tweede al.... Misschien een tip voor een ander merk zonder klikdingetjes?
Marlous
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marlous »

Misschien helpt het om haar alleen nog maar haar eten te geven met de Gentle Leader om? Dat had iemand die ik ken en ook een Gentle Leader gebruikte ook gedaan, en het scheen te helpen.
Groetjes Marlous
Bernadette
Zeer actief

Inderdaad, dat heb ik gisteren en eergisteren gedaan. Binnen gaat alles goed!
Marlous
Zeer actief

Tja, ik weet het niet, ik doe een wilde gok.
Als je haar dan een paar keer buiten in de tuin ofzo eten geeft met de Gentle Leader om, misschien is dat een idee?
Anders zou ik het niet weten.
Laatst gewijzigd door Marlous op 20 jan 2006 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Marlous
Bernadette
Zeer actief

Naja, het was te proberen natuurlijk! We hebben geen tuin, wel een hofje voor de deur, maar daar kan ze niet los.... Durf haar eigenlijk ook niet buiten waar ze wel los kan dat ding om te doen....
Marlous
Zeer actief

En als je haar dan binnen de Gentle Leader om doet, aanlijnen en dan met de bak voer naar buiten en daar eten??
Weet niet of dat wel een juiste tip is, maar misschien is dat het proberen waard.
Groetjes Marlous
Bernadette
Zeer actief

We gaan het proberen! Alle tips welkom natuurlijk!!!
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Waarom heeft ze de GL om en welk gedrag toont ze dan als ze hem niet om heeft?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Je kan de GL ook losjes omdoen (alleen de neusband losjes) en de riem aan de halsband klikken. Zo heeft ze geen druk om haar neus en kan ze er langzaam aan wennen.

Ben trouwens ook benieuwd waarom je hem gebruikt)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Eline* schreef:Waarom heeft ze de GL om en welk gedrag toont ze dan als ze hem niet om heeft?
Ze heeft de gl niet om, ze sloopt hem voornamenlijk :wink: Het zou handig zijn voor mij als ze de gl om zou hebben omdat ze mij pit en dat bij mij nogal zeer doet, wanneer ze de gl om heeft kan ze lastig omhoog springen was het idee. Maar vandaag in goed overleg besloten dat Virus niet geschikt is voor een gl daar ze erdoorheen zou trekken en haar nek zou kunnen breken bij bijvoorbeeld een run naar een paard/fietser/jogger etc.

We zijn woensdag naar de kc geweest en daar was duidelijk geworden dat we haar veel rust moeten geven. Het gaat elke dag beter, ze moet vooral haar energie kwijt. Dus eerst lekker los laten rennen en daarna met bijtrolletje/balletje even wat appel lopen. Gaat prima! Ze trekt niet meer (alleen op haar achterpoten in de riem staan) en ze heeft steeds meer aandacht voor ons.
Bernadette
Zeer actief

Eline* schreef:Waarom heeft ze de GL om en welk gedrag toont ze dan als ze hem niet om heeft?
Ik vergeet het tweede deel van je vraag te beantwoorden. Denk dat ik dat hierboven al verteld heb, maar ze gaat dus achter "prikkels" aan. Dat kunnen rennende kinderen zijn tot opgevoerde sportauto'tjes.... En ik hou haar dan niet zo heel erg..... Maar dat gaat dus steeds beter.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik heb zelf een hond van 55kg en die heeft een half-check om. Het is een bandje maar met een stukje dat kan slippen. Als ze normaal loopt is het net een halsband maar als ze het te dol maakt en b.v. ineens ergens op af wil spurten kan ik haar toch nog een correctie geven hiermee.

Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Virus is gewent om aan een slipketting te lopen bij de vorige eigenaar. Deze heeft altijd op wurg stand gestaan en ons aller Viertje heeft dus een nek waar je U tegen zegt, een nekcorrectie... tja...??? Doet haar niet veel.

Zo'n half-check gebruik ik momenteel om haar uit te laten. Het is gewoon heel erg stapje voor stapje (letterlijk en figuurlijk)

Ik vind de strijd die we moeten voeren om een gl om te doen en te houden heftiger dan de "strijd" die we voeren om haar aan het volgen te krijgen.

We doen nu steeds een of twee meter lopen en direct belonen met bijtrolletje of balletje. Achteruit lopen en weer meenemen. En veel los laten lopen op het strand of ergens anders waar ze niet weg kan schieten.

Gentle leader is een ramp dus zogezegd... Het maakt het allemaal niet gemakkelijker. We doen het dus maar zonder!
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Bernadette schreef:Virus is gewent om aan een slipketting te lopen bij de vorige eigenaar. Deze heeft altijd op wurg stand gestaan en ons aller Viertje heeft dus een nek waar je U tegen zegt, een nekcorrectie... tja...??? Doet haar niet veel.

Zo'n half-check gebruik ik momenteel om haar uit te laten. Het is gewoon heel erg stapje voor stapje (letterlijk en figuurlijk)

Ik vind de strijd die we moeten voeren om een gl om te doen en te houden heftiger dan de "strijd" die we voeren om haar aan het volgen te krijgen.

We doen nu steeds een of twee meter lopen en direct belonen met bijtrolletje of balletje. Achteruit lopen en weer meenemen. En veel los laten lopen op het strand of ergens anders waar ze niet weg kan schieten.

Gentle leader is een ramp dus zogezegd... Het maakt het allemaal niet gemakkelijker. We doen het dus maar zonder!
:ok:
Let er overigens wel op dat je pas gaat belonen na een seconde of vier netjes met je meelopen. Anders gaan ze trekken, om daarna een beloning te krijgen. (Ja, zo slim zijn ze) :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”