Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat doen? vierde keer vaginitis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

wat doen? vierde keer vaginitis

Ongelezen bericht door Belle »

Catootje heeft al vier antibioticakuren gehad omdat ze vaginitis had die maar niet over ging. De laatste keer heeft de DA een kweekje gemaakt en opgestuurd en daar de AB op afgestemd. Ik hoopte dat het nu eindelijk over was, maar vanochtend zag ik er weer een hele vieze sliert uit hangen.
Eigenlijk staat het me tegen om haar nu weer een AB kuur te geven, maar ik weet niet of vaginitis gevaarlijk is. Kan het bijvoorbeeld overgaan in baarmoederontsteking? Ik geef haar al vit. C en Cranberrypillen. Zijn er misschien nog andere natuurlijke middelen tegen?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

hier ook eentje die gevoelig is voor vaginitis, ik heb tot nu toe geen kuurtje gegeven, omdat ik maar ook mijn DA vind dat haar lichaam het zelf moet verwerken, nu had ze geen groene slierten hoor, gewoon helder en niet stinken of koorts, dus minimaal, het is nu weer over, maar ze heeft het nu twee keer gehad. ik doe er dus niets aan en het gaat dus vanzelf bij haar weer over, maar zou ze er ziek van worden of zou het er vies uitzien, dus echt gelig groen dan kies ik ook voor een kuurtje, het is echt een jonge teven kwaal,

op barfplaats, heb ik ook een stukje gelezen over vaginitis, zelf heb ik daar toen een vraag over gesteld, maar ook iemand anders had er last van en die gaf een homeopatisch middel, uit mijn hoofd, pulsatilla, google maar eens op pulsatilla vaginitis.

groetjes simone
Groetjes,

Afbeelding
Belle
Zeer actief

Bedankt, ik ga eens zoeken of ik dat kan vinden. Bij Catootje zijn het wel groene slierten, dus ik weet niet of ik haar daar mee door kan laten lopen.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Marjolein,

Volgens mij kan vaginitis inderdaad overslaan in een baarmoederontsteking. Daarnaast zijn zoveel anti-bioticakuren ook funest voor de weerstandsopbouw van zo'n jonge hond.
Belle
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi Marjolein,

Volgens mij kan vaginitis inderdaad overslaan in een baarmoederontsteking. Daarnaast zijn zoveel anti-bioticakuren ook funest voor de weerstandsopbouw van zo'n jonge hond.
Hoi Karen,
Ja, daar ben ik dus ook bang voor, baarmoederontsteking. Ze zou gewoon snel loops moeten worden, dan schijnt het meestal over te zijn, maar ja, dat kan nog wel even duren.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Marjolein,

Gemiddeld worden doggen wel rond hun eerste verjaardag voor het eerst loops. Er zijn ook doggen die met 7 maanden voor het eerst loops worden, maar Levi was bijvoorbeeld pas met 15 maanden voor het eerst loops.
Wat adviseert je dierenarts?
Belle
Zeer actief

Gemiddeld worden doggen wel rond hun eerste verjaardag voor het eerst loops. Er zijn ook doggen die met 7 maanden voor het eerst loops worden, maar Levi was bijvoorbeeld pas met 15 maanden voor het eerst loops.
Hoi Karen,

De dierenarts heeft tot nu toe steeds antibiotica voorgeschreven en ook al een keer een spoeling met betadine gedaan. De laatste AB kuur is net 4 dagen geleden afgelopen en vanochtend zag ik weer een sliert hangen. Ik heb nu nog niet gebeld, want het leek me geen spoedgeval. Maandag zal ik hem wel bellen. Maar het lijkt me toch ook niet goed om haar maar tot haar eerste loopsheid aan de AB te hebben.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef: Maar het lijkt me toch ook niet goed om haar maar tot haar eerste loopsheid aan de AB te hebben.
Hoi Marjolein,

Nee, dat lijkt me zeker niet goed.
Belle
Zeer actief

Inge O schreef:
Belle schreef:

Hoi Karen,

De dierenarts heeft tot nu toe steeds antibiotica voorgeschreven en ook al een keer een spoeling met betadine gedaan. De laatste AB kuur is net 4 dagen geleden afgelopen en vanochtend zag ik weer een sliert hangen. Ik heb nu nog niet gebeld, want het leek me geen spoedgeval. Maandag zal ik hem wel bellen. Maar het lijkt me toch ook niet goed om haar maar tot haar eerste loopsheid aan de AB te hebben.
ik zou gewoon haar eerste loopsheid afwachten, die juveniele vaginitis is over het algemeen zeer onschuldig.

gaat niet zomaar over in baarmoederontsteking hoor :wink: . daarvoor moet de baarmoedermond open zijn namelijk, en dat is die niet in de onvruchtbare periode :wink:.

is het nog een 'rekbare' sliert, overigens?
Het lijkt een vrij "rekbare" sliert, geen heel taai slijm. Wel wat gelig van kleur. Ik heb er na zaterdagochtend geen een meer gezien, dus ik heb vandaag ook nog niet gebeld, want ik weet zeker dat ze dan weer meteen een antibioticakuur krijgt. Ik kijk het wel weer even aan.
Belle
Zeer actief

Inge O schreef:
Belle schreef: Het lijkt een vrij "rekbare" sliert, geen heel taai slijm. Wel wat gelig van kleur. Ik heb er na zaterdagochtend geen een meer gezien, dus ik heb vandaag ook nog niet gebeld, want ik weet zeker dat ze dan weer meteen een antibioticakuur krijgt. Ik kijk het wel weer even aan.
zolang het nog 'rekt', en dus geen lopende pus of een waterige klodder is, is er niet zoveel aan de hand. wil zeggen dat er nog niet zoveel bacteriën in zitten die het eiwit uit het gezonde slijm afbreken :wink: .
Goed, zolang het dan hierbij blijft, kijk ik het nog wel aan, want dat lijkt me dan minder schadelijk dan al die antibiotica.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Hoe lang was de AB kuur? Als de infectie zo snel weer zichtbaar wordt kan die te kort zijn geweest. Niet dat je nu heel hard terug moet rennen hoor.
weg gehaald zit een virus in
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Een tijdje Uterovetsem van VSM geven wil ook nog wel eens helpen. Ik geef het mijn teven ook als er dergelijke klachten zijn.

Eventueel kun je het nog combineren met echinacea druppels of zo om de weerstand te verhogen.

Succes,
Sandra
Sandra
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Sjiel schreef:Hoe lang was de AB kuur? Als de infectie zo snel weer zichtbaar wordt kan die te kort zijn geweest. Niet dat je nu heel hard terug moet rennen hoor.
Ze heerft de laatste drie kuren van 10 dagen opeenvolgend gehad, maar pas de laatste kuur was waarschijnlijk de goeie AB.
Ik heb nu alweer een paar dagen niets gezien, dus ik wacht maar weer even af.
Belle
Zeer actief

empyree schreef:Een tijdje Uterovetsem van VSM geven wil ook nog wel eens helpen. Ik geef het mijn teven ook als er dergelijke klachten zijn.

Eventueel kun je het nog combineren met echinacea druppels of zo om de weerstand te verhogen.

Succes,
Sandra
Kun je dat bij de dierenwinkel kopen?
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Belle schreef:
empyree schreef:Een tijdje Uterovetsem van VSM geven wil ook nog wel eens helpen. Ik geef het mijn teven ook als er dergelijke klachten zijn.

Succes,
Sandra
via de reformwinkel kan je homeopatische middelen bestellen.
maar je kan ook met een homeopatisch dierenarts overleggen.
of bij je eigen DA maar de meesten zijn niet zo van de homeopathie.

ik gebruik ook uterovetsem en dat werkt prima.
de teven die er snel last van hadden geef ik het nu al in de laatste paar dagen van de loopsheid en dan 10 dagen lang, en die hebben er tot nu toe geen last meer van gehad. :ok: teveel AB is zeker niet goed op een gegeven moment werkt het niet meer als ze het te lang krijgen. teminste dat is met amoxiline zo.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Belle schreef:

Succes,
Sandra
Je kunt het ook online bestellen:

http://www.paardendrogist.nl/index.asp
Ik heb daar al een aantal keer iets besteld en nog nooit problemen gehad.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”