Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu dekt niet

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:
yamie schreef:
Diana schreef:Die zogenaamde "testreu " hé

Moet dat een reu zijn die al eens eerder gedekt heeft, eentje die zeg maar " het klappen van de zweep al kent"??

Ik heb natuurlijk ook een reu in huis en het zo t.z.t. natuurlijk erg handig zijn als hij het aan zou geven. Dekken zit er voor hem absoluut niet in dus vandaar mijn vraag.
het hoeft niet persee...maar het is wel handig dat je wel weet dat die reu echt alleen reageert op het hoogtepunt, dus reuen die vanaf dag 1 van de loopsheid van de teef al reageren en "erop"willen, die zijn niet echt geschikt als testreu...dus een wat ervaren hond is wel handig... 1tje die het al bewezen heeft dat hij dus het juiste punt aangeeft... :wink:
toch met een nuance : het is niet alleen het gedrag van de reu dat je daarbij in de gaten moet houden, maar (voornamelijk zelfs) dat van de teef. de dag dat ze stokstijf 'staat', met de staart weggedraaid en 'blik op oneindig' begint de goede periode. dat verschil zie je ook als een reu er wel al eerder op zou willen :wink: .
:mrgreen: uiteraard moet je ook op het gedrag van de teef letten, maaaar ik heb bv een teef die gaat al op dag 3 staan... en dan ook echt... ze laat reuen dan ook al heel ver gaan... mijn eigen reuen snauwen haar dan af... pas als ze echt de juiste dagen heeft reagereert mijn reu...

er zijn gewoon teven die zich al heel snel laten dekken....
marléne
Vaste gebruiker
Contacteer:

dekdag

Ongelezen bericht door marléne »

Wij hebben ook die test gedaan voor we naar Zweden reden , vroeger hebben we de test ook al eens 2 x gedaan en toen is de teef 2 x leeg gebleven.
Dus toen we naar Zweden gingen wisten we al dat we niet op de test moesten vertrouwen voor 100%.
Dus de DA vertelde ons dat ze pas donderdag of vrijdag ten vroegste moest gedekt worden.
Dus wij denken van een dag eerder al te proberen, wij komen in Zweden aan op woensdag tegen 4 uur denk ik en na een half uur stonden ze gekoppeld.
De reu had nooit gedekt en voor de teef was het ook de eerste keer dat ze een goede dekking had (vorige keer met een andere reu niet gekoppeld en ook geen pups).
Donderdag en vrijdag zoals aangegeven stond als dekdag was er geen dekking , de reu wilde niet meer!!!!
Dus nu zijn we aan het wachten op de pupjes en dat wordt rond 28 december.
Wij zullen ook nooit meer een test doen.
Ik heb hier 2 reuen zitten en kijk vanaf nu altijd naar deze 2 reuen , liever een dag te vroeg vertrekken.

Groetjes
Marlene
grijze keeshonden liefhebster
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

yamie schreef:
Diana schreef:Die zogenaamde "testreu " hé

Moet dat een reu zijn die al eens eerder gedekt heeft, eentje die zeg maar " het klappen van de zweep al kent"??

Ik heb natuurlijk ook een reu in huis en het zo t.z.t. natuurlijk erg handig zijn als hij het aan zou geven. Dekken zit er voor hem absoluut niet in dus vandaar mijn vraag.
het hoeft niet persee...maar het is wel handig dat je wel weet dat die reu echt alleen reageert op het hoogtepunt, dus reuen die vanaf dag 1 van de loopsheid van de teef al reageren en "erop"willen, die zijn niet echt geschikt als testreu...dus een wat ervaren hond is wel handig... 1tje die het al bewezen heeft dat hij dus het juiste punt aangeeft... :wink:
Nou ik ben heel benieuwd of Aiko en uberhaubt wel op gaat reageren.
Hij toont totaal geen intresse in het andere geslacht!
Als ik op hem af ga lijkt het wel of er nooit loopse teven hier in de buurt rondlopen!
En blij dat ik ermee ben joh!!!
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

Heb het op mn gemak allemaal gelezen, maar kon nergens vinden of de testen op kleur of nummer zijn gedaan. Mijn ervaring is dat op nummer de beste is.

Ik heb een teef gehad, die zelf precies aangaf wanneer zij het moment supreme had, en een ervaren dekreu kon doen wat hij wou, maar er gebeurde echt niks.

Ook las ik ergens een uitsprak van: pas over 5 a 6 dagen dekken, mijn dierenartsen kunnen dat niet voorspellen hoor. Onze ervaring is dat geen enkele teef gelijk is qwa eisprong, en dat een progesterontest een perfect middel is om de juiste en perfecte dek datum te bepalen.

Ook hebben wij zelf dekreuen lopen, maar toch doen wij de testen, want elke dag dekken, wil niet zeggen dat het raak is, en je weet ook niet precies wanneer de teef moet bevallen als je een week lang aan het dekken bent geweest met je hondjes.

Willem
Ik heb geen hond, ik heb boxers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Blije Wereld schreef:en dat een progesterontest een perfect middel is om de juiste en perfecte dek datum te bepalen.
ik ken er ook waar gezegd is dat de teef die dag gedekt kon worden dat het toen perfect was, maar het dus niet ging, pas 2 dagen later.
Dus ik vraag me af of die progesterontest altijd zo perfect is.... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik heb ook wel twijfels met al die testen en vooral als je een eind moet rijden voer de reu kun je beter op tijd vertrekken als te laat.

Mijn ouders hadden vroeger een oude dekreu en ondanks dat hij gecastreerd was (bal kanker dus geen andere optie) begon hij te piepen als een oude fiets als de teef dekrijp was!!
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Nou voor mij nooit geen progestrontest meer. Ik heb het toen bij celine gedaan, en de reu bakte er nog niets van. De keer daarop met een andere reu en hoppa 5 gezonde pups. Zo doe ik dat ook als ik met ailena naar noorwegen ga, op dag 9 ben ik daar, totdat ze gedekt is, en dan hoppa weer naar huis. Voor mij geen testen meer. :neenee:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ailena schreef:Nou voor mij nooit geen progestrontest meer. Ik heb het toen bij celine gedaan, en de reu bakte er nog niets van. De keer daarop met een andere reu en hoppa 5 gezonde pups. Zo doe ik dat ook als ik met ailena naar noorwegen ga, op dag 9 ben ik daar, totdat ze gedekt is, en dan hoppa weer naar huis. Voor mij geen testen meer. :neenee:
precies, ik heb nu al een aantal keren gezien dat een teef volgens de test perfect moest zijn en meteen gedekt kon worden maar nog helemaal niet ging staan op dat moment en wel een aantal dagen later.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

bram en thijs schreef:Ik zal het m'n man eens vragen.
:mrgreen:
Afbeelding
shibainu
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door shibainu »

Tiëra's schreef: maar de dag erna en daarna wilde hij haar niet meer dekken terwijl het teefje wel nog wilde.
Hij trok zijn hoofd weg en had geen interresse.
Maar hij had haar waarschijnlijk op haar vruchtbaarst gedekt en dan hoefde het niet meer voor hem
Groetjes Wendy :mrgreen:

zo zijn er weinig reuen[mannen] denk ik :wink:
shibainu
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door shibainu »

Melanie 74 schreef: Mijn ouders hadden vroeger een oude dekreu en ondanks dat hij gecastreerd was (bal kanker dus geen andere optie) begon hij te piepen als een oude fiets als de teef dekrijp was!!
als ze er eenmaal van geproeft hebben, zijn net mensen :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”