Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vieze dingen afleren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jessi
Vaste gebruiker

vieze dingen afleren

Ongelezen bericht door jessi »

hoe kan ik Mazzel het beste vieze dingen afleren ?

daaronder bedoel ik bv. als we aan het wandelen zijn neemt hij alles van hij vindt in zijn mond (meestal pak ik het af maar ik ben ook wel eens te laat en dan heeft ie het opgegeten) en dan heeft die de volgende dag (of als hij het 's morgens gegeten heeft 's avonds) last van diaree

ik vidt het ook niet bepaalt leuk niet allen omdat ik niet weet wat hij allemaal binnen propt maar ook omdat hier al katten vergiftigt zijn en wat als hij nu ineens vergif eet :N: ?)

en dan nog een ding hij is geboren op 12 - 10 - 05 en heeft van die vieze maniertjes om op vanalles (zijn knuffelbeertjes of gewoon de de arm van mijn broertje) te rijden :roll: (als jullie begrijpen wat ik bedoel)

hoe krijg ik hem dit afgeleert of wat is eraan te doen ?
groetjes jessica, winny (poes),tygro (kater), en Mazzel (Beagle)
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Dat rijgedrag van je hond is niet vies, het is heel natuurlijk. Dat betekend echter niet dat je het goed hoeft te vinden.

Heb je je hond het comando 'nee' of 'foei' al geleerd? Zo ja, dan is het heel simpel en kun je het rijden verbieden. Ik vermoed echter dat je hondje het een beetje hoog in zijn bol heeft als hij ook op de arm van je broertje rijdt, misschien is het goed om lekker met hem te gaan trainen en hem wat meer voor je te laten werken. Door oefeningen met hem te doen leert hij op een ontspannen manier dat jij de baas bent en dat is wel zo handig. :wink:

Verder zou ik je hond het comando 'los' gaan aanleren. Je kunt hetgene wat hij van de grond heeft opgepakt dan ruilen voor bijvoorbeeld een hondenkoekje. Het moet wel iets lekkers zijn, want het is erg moeilijk om je hond dit af te leren. Als er echt vergif ligt dan moet je je hond daar niet los laten lopen maar aangelijnt houden.

Succes ermee.
jessi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jessi »

het woordje 'foei' kent hij al en 'los' zeg ik iedere keer als hij iets in zijn mond neemt dus dat moet hij toch ook gaan doorkrijgen ik wist enkel niet dat ik hem dan een snoepje moest geven :roll: dacht eerder dat ie dan zou denken dat hij goed deed :19:

wel ik zal het proberen
groetjes jessica, winny (poes),tygro (kater), en Mazzel (Beagle)
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

jessi schreef:het woordje 'foei' kent hij al en 'los' zeg ik iedere keer als hij iets in zijn mond neemt dus dat moet hij toch ook gaan doorkrijgen ik wist enkel niet dat ik hem dan een snoepje moest geven :roll: dacht eerder dat ie dan zou denken dat hij goed deed :19:

wel ik zal het proberen
Je moet het zien als ruilen. Hij een lekker koekje, jij wat hij in zijn bek heeft. :wink: Waarom zou hij iets lekkers afgeven als hij er niets voor terugkrijgt. :pffff: :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

jessi schreef:het woordje 'foei' kent hij al en 'los' zeg ik iedere keer als hij iets in zijn mond neemt dus dat moet hij toch ook gaan doorkrijgen ik wist enkel niet dat ik hem dan een snoepje moest geven :roll: dacht eerder dat ie dan zou denken dat hij goed deed :19:

wel ik zal het proberen
Je houdt hem iets anders voor (bijvoorbeeld een lekker koekje) en op het moment dat hij los laat om het koekje te pakken zeg je "los", dan krijgt hij zijn koekje als beloning. Na een tijdje krijgt hij zo door wat het woordje los betekent. Om los echt goed te oefenen moet je het ook doen met dingen die hij gerust mag hebben en die hij weer terugkrijgt, anders heb je kans dat hij denkt: "bekijk het maar met je koekje ik ben altijd mijn leuke ding kwijt als ik loslaat".

Je kan ook heel goed oefenen met twee verschillende piepspeeltjes. Het beste kan je los vaak op een dag oefenen en ook blijven herhalen, ik vind het zelf ongeveer het belangrijkste commando dat een hond moet kennen.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”