Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Je bent geweldig! Haha!
Misterygirl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Misterygirl »

Moos schreef:
Miep1972 schreef:Het zijn vaak maar 2 kinderen (van 7 en 12 jaar) en die nemen ook hun eigen hond mee: Ruwharige Teckel.

:denken:
Tja, en verder: Een naar ons gerichte hond is wel zo leuk. We zoeken een kameraadje waar we mee kunnen knuffelen (vooral dat) en spelen. Eventueel nog een cursus mee gaan doen.
Geen haantje de voorste, maar ook geen angstig vogeltje.

De hondjes van Moos lijken me ook wel wat....wat is dat voor ras?
Dat zijn Maltezers :wink:

Kan je leuk mee knuffelen en spelen inderdaad :mrgreen: :wink:

Ze zijn wel klein, kleiner dan een standaard Teckel, dus dat is wel iets waar je misschien rekening mee moet houden.
Verder is het over het algemeen een vrij makkelijk ras; niet heel erg pittig en vaak ook vrij makkelijk op te voeden. Het enige waar je rekening mee moet houden als er ook kinderen over de vloer komen is dat je niet het onderdanigste pupje uit het nest neemt. Maltezers zijn over het algemeen al redelijk zachtaardig, en als je dan de onderdanigste en rustigste uit het nest hebt dan heb je kans dat ze het een beetje erg druk vinden met kinderen om zich heen :wink:

En dan zo een als onze maltezer hebben die zit geen 5sec. Stil... :mrgreen:
Groetjes Stéfanie,
Bij mijn ouders thuis: Snoopy (Maltezer, 18/07/1999),Max (Labrador, 28/08/2005) en Flurk (Mechelse herder x Duitse herder, nov 2007)
Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

Hebben jullie ooit van een Coton de Tuléar gehoord. dat kwam uit mijn test en eigenlijks vindt ik het zo'n raar hondje nog niet.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hondengek schreef:Hebben jullie ooit van een Coton de Tuléar gehoord. dat kwam uit mijn test en eigenlijks vindt ik het zo'n raar hondje nog niet.
Ja, mijn moeder krijgt over 6 weken een Coton pupje :cheer:
Afbeelding
Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

Moos schreef:
Hondengek schreef:Hebben jullie ooit van een Coton de Tuléar gehoord. dat kwam uit mijn test en eigenlijks vindt ik het zo'n raar hondje nog niet.
Ja, mijn moeder krijgt over 6 weken een Coton pupje :cheer:
goh wat leuk zeg. :ok:
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Moos schreef:
starfleet schreef:Zo op papier is elke hond wel geschikt. De meeste honden kunnen wel leren een uur of vier alleen te zijn en kunnen ook met kleine kinderen als je het allemaal maar in de gaten houdt.

De rassen die je noemt zijn allemaal jachthonden en bijvoorbeel Beagles en teckels hebben nogal eens de neiging hun neus achterna te gaan en niet zo te letten op hun baas, maar daar kun je ook flink op trainen.
Uit het rijtje zou ik zelf een voorkeur hebben voor een Ierse Setter, omdat ik dat prachtige, zachte honden vind en omdat je vriend daar al veel ervaring mee heeft, maar dat is zo persoonlijk.

Anne
Sluit ik me bij aan. Wil alleen nog even toevoegen dat een Beagle als uitgesproken meutehond wat meer moeite met alleen zijn kan hebben. En daarnaast is het leren loslopen vaak lastiger dan bij andere rassen :wink:
bij de setters kan het inderdaad moeilijk zijn ze te leren los te lopen.
de mijne een gordon kan het niet en het ziet er ook niet naar uit dat het ooit gaat lukken.
bij setters is het ook zo dat het kan zijn dat ze moeilijker alleen kunnen zijn, dit staat ook in rasbeschrijvingen soms wel en soms niet vermeld.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef: En dan links op 'welk ras past bij mij' klikken.

Van de 412 komen er 0 overeen met de door jou gemaakte selectie

:mrgreen:

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: En dan links op 'welk ras past bij mij' klikken.

Van de 412 komen er 0 overeen met de door jou gemaakte selectie

:mrgreen:

Anne
:smile: :smile: :smile:

En je hebt toch een hond? :eek:

Bij mij kwam de Maltezer eruit rollen :pffff:
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Bij mij kwam er ook geen ras uit ??????!!!!!!!!!!!!!!
Toch heb ik twee honden :denken:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zoek stok! schreef:http://www.hondenras.com/

En dan links op 'welk ras past bij mij' klikken.
Rare link, ik stel geen hoge eisen maar er is geen hond die bij me past :roll: :denken: :N:
Miep1972
geregistreerd lid

Bij mij ook niet...

Ongelezen bericht door Miep1972 »

Heb inderdaad die test gedaan en bij mij komt er ook 0 uit...
Geloof niet echt dat deze test iets bijdraagt aan onze keuze, maar het was in ieder geval goed bedoeld...... :ok: bedankt voor het zoeken..

Verder zijn mijn man en ik er in ieder geval wel uit dat het GEEN PUP wordt, maar een volwassen hond. Dat vinden we natuurlijk jammer :cry: , maar je moet nou eenmaal keuzes maken en we vinden het beter om hiermee te wachten tot we met pensioen zijn ofzo (winnen van een loterij mag ook hahahaha :smile: )

We zullen regelmatig de asiel-site gaan bekijken en gaan ook bij deze mensen langs om natuurlijk de nodige info te vragen. Zal ook nog dierenartsen bellen en om de nodige dingen te vragen.

We hebben nu wel een keuze kunnen maken op het ras, alleen is het wel zo dat het ras van je keuze niet altijd in het asiel te vinden is. Daarom is wat ons betreft een oudere hond, die wel wat gewend is en nog van zijn laatste oude dag wil genieten, ongeacht het ras, ook wel OK!

Als hij/zij maar gezond is en lief voor ons en andere honden is. Tuurlijk hebben we daar ook onze voorkeur in, maar we hebben elkaar plechtig beloofd dat we niet de eerste de beste zielepiet nemen, omdat ze hem anders in laten slapen.........Nee, echt een hond waarvan wij denken dat hij/zij goed bij ons past, qua voormaat etc.

Op de asielsite kun je trouwens je voorkeuren en keuzes al kenbaar maken en meenemen in de zoek-optie en dan komen er genoeg leuke honden uit...
Bovendien mag je een hond uit het asiel ook een tijdje op proef meenemen als je je keuze eenmaal gemaakt hebt. In die periode kun je ook bepalen of het gaat met je konijn etc. Nou zijn wij al vrij snel verkocht met beestjes. Ons konijn hebben we ook overgenomen van iemand, zonder dat we wisten hoe of wat........., dus terug brengen kunnen we toch niet over ons hart verkrijgen.
Dan moet het wel heel erg extreem zijn. :roll: ....... :N:........ :wall:

Dat betekent dat we de komende tijd nog wel even bezig zijn met zoeken (of niet, misschien is het zo gepiept).
Alleen op het werk (dat moet echt eerst) zullen er nog dingen geregeld moeten worden, maar daar verwacht ik geen probleem.

Nu we eenmaal op dit punt beland zijn........blijf alsjeblieft met tips etc komen, alles is nog altijd van harte welkom. Ook bij deze keuze zijn er vast nog wel dingen die we niet weten :19: en waar we hulp bij kunnen gebruiken.

Groetjes
Astrid.

PS. Kun je bijv. een hond uit het asiel een andere naam geven, omdat je die nou eenmaal leuker vind of beter bij een hond vind passen?
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Re: Bij mij ook niet...

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Miep1972 schreef:
PS. Kun je bijv. een hond uit het asiel een andere naam geven, omdat je die nou eenmaal leuker vind of beter bij een hond vind passen?
Ja hoor, dat is geen enkel probleem.
Geweldig dat jullie een hond een nieuwe kans willen geven, heel veel succes met jullie zoektocht :ok: :ok:
Miep1972
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Miep1972 »

jores schreef:nee maar dat zou betekenen dat niemand die werkt een pup kan nemen. Niet overal zijn hondenopvang of ouders of zo die een pup kunnen opvangen
Moos schreef:Als je werkt en niet bereid bent/in staat bent om oppas te regelen voor de eerste weken/maanden (afhankelijk van hoe lang de hond alleen moet zijn), of zelf vrij te nemen of een hondencreche te vinden, dan kan je inderdaad geen pup nemen vind ik. Jammer dan, ik wil ook weleens iets heel graag wat niet kan. :blah:

jores schreef:het is wel wat kort door de bocht, honden die wel lang hebben kunnen wennen om alleen gelaten te worden, kunnen ook verlatingsangst hebben.
Bedankt dat je het voor ons opneemt. :ok:
Sommige mensen vinden het volgens mij gewoon leuk om een beetje te stangen.
Ze kent ons niet eens.
Ze weet helemaal wat voor soort mensen we zijn en hoe of we daar mee om zouden gaan, dus een oordeel is dan gauw gemaakt. :19:
Moos
Zeer actief

Miep1972 schreef:
jores schreef:nee maar dat zou betekenen dat niemand die werkt een pup kan nemen. Niet overal zijn hondenopvang of ouders of zo die een pup kunnen opvangen
Moos schreef:Als je werkt en niet bereid bent/in staat bent om oppas te regelen voor de eerste weken/maanden (afhankelijk van hoe lang de hond alleen moet zijn), of zelf vrij te nemen of een hondencreche te vinden, dan kan je inderdaad geen pup nemen vind ik. Jammer dan, ik wil ook weleens iets heel graag wat niet kan. :blah:

jores schreef:het is wel wat kort door de bocht, honden die wel lang hebben kunnen wennen om alleen gelaten te worden, kunnen ook verlatingsangst hebben.
Bedankt dat je het voor ons opneemt. :ok:
Sommige mensen vinden het volgens mij gewoon leuk om een beetje te stangen.
Ze kent ons niet eens.
Ze weet helemaal wat voor soort mensen we zijn en hoe of we daar mee om zouden gaan, dus een oordeel is dan gauw gemaakt. :19:
Hohohohoho, dat jij een topic gestart bent betekent niet dat de rest ook over jou gaat hoor :wink:

Het heeft compleet niks met stangen te maken dat je gewaarschuwd wordt dat het echt mis kan gaan als je een pup neemt en de eerste maanden geen opvang hebt. En dat 'gesprekje' tussen mij en Jores ging over 'in het algemeen'. Ik zeg nergens dat jullie niet bereid zouden zijn oppas te regelen; je moet je niet meteen aangesproken voelen. :wink:

Ik vind het dan ook geweldig dat jullie voor een volwassen hond gaan, maar kom op zeg, ik zit hele stukken voor je te typen over Maltezers e.d, en jij vindt dat ik je zit te stangen?
Laatst gewijzigd door Moos op 24 jan 2006 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

:jank: :jank: :jank: er komen geen rassen overeen met mij :jank: :jank:
zal Déesje maar gaan terugbrengen zeker? het arme ding hoort helemaal niet bij mij te zijn :jank: :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”