Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jullie mening ivm les geven op de hondenschool

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

oebel
geregistreerd lid

Jullie mening ivm les geven op de hondenschool

Ongelezen bericht door oebel »

Hallo iedereen,

Graag had ik jullie mening geweten ivm les geven op een hondenschool. Wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van:

• 1 vaste instructeur per groep
• altijd een andere instructeur per groep

Laat maar horen!

Groetjes,
Den Oebel
Marlous
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marlous »

Ik zit zelf op een hondenschool en daar hadden wij door reorganisatie bijna iedere week een andere instructeur. Ikzelf vond dat niet zo handig omdat wij steeds uit moesten leggen wat wij de vorige week hadden gedaan, en je moest steeds uitleggen waar je hond nog wat moeite mee had, en wat hij perfect beheersde.

Nu hebben we weer 1 vaste instructeur, en dat bevalt mij beter. Die weet wat we de week daarvoor hebben gedaan en kunnen we gewoon doorgaan met een nieuw onderdeel. En diegene weet dan ook wat je hond de week ervoor nog niet goed beheersde en kan dan zelf even komen kijken of het al wat beter gaat.

En het voordeel van een vaste instructeur vind ik dat hij/zij het karakter van je hond kent en daar dan met bepaalde oefeningen rekening mee kan houden, en dat je altijd vragen kan stellen zonder dat je de hele voorgeschiedenis hoeft uit te leggen.
Ikzelf vind 1 vaste instructeur veel beter.
Groetjes Marlous
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik vind dat echt helemaal niks om elke week een andere instructeur te hebben.
Ze hebben allemaal hun eigen ideeen, dus van de een moet je het zo doen, van de ander moet het weer op zijn manier. Natuurlijk kun je daar de guldne middenweg wel in kiezen maar ik vind dat erg lastig en ik heb ook de ervaring dat als je het niet doet zoals meneer A zegt er nog gereageerd wordt met 'dan zoek je het maar uit'.

Nee geef mij maar 1x instructeur..week in week uit...jaar in jaar uit....haha
Tineke en Chicca
Actief
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Ik zit nu op een hondenschool waar ik heel erg tevreden over ben.
We hebben per groep (8 mensen) 2 instructeurs. Het zijn de hele cursus dezelfde instructeurs.
1 instructeur geeft les en de andere helpt soms als je ergens problemen mee hebt. Zo hoeft niet de hele groep te wachten op je.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
corinne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

Bij de hondenschool waar ik zit hebben we één vaste instructrice en nog 2 erbij voor extra hulp, we zitten in groepen van max. 6 personen/honden. Ik vind het erg fijn om één vaste instructrice te hebben, ze kent de honden heel goed en weet zo steeds beter waar je hond behoefte aan heeft.
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wij hebben groepjes van 6-7 man met 2 instructeurs. Dit zijn vrijwel altijd dezelfde alleen als er één ziek is ofzo valt er iemand anders in.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Dinges
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dinges »

Ik denk dat voor de "gevorderde" hondeneigenaren een wat wisselende instructeur helemaal niet zo gek is. Maar dan niet iedere week een andere, dat lijkt me te vaak. Bij "beginners" zou ik dat niet doen.

Had ik ook met Dokus en Laika. Met Laika zat ik in de G&G groep, en dan maakte een andere instructeur de lessen interessant. Toen ik later met Dokus in een beginnersgroepje zat, legde de instructrice het net wat anders uit dan de instructeur. Dat was voor de andere mensen in mijn groep verwarrend.
oebel
geregistreerd lid

Al bedankt voor de antwoorden!

Ik moet zeggen dat mijn mening volledig met die van jullie strookt.

Ik ben een ervaren hondeneigenaar (16 jaar), maar nu ben ik lid van een hondenschool die voor elke les een andere instructeur opteert. Ik heb al eens naar de reden gevraagd en toen hebben ze mij gezegd dat er meer voordelen dan nadelen zijn.

Ik heb hier natuurlijk over nagedacht, maar ik kan er echt geen voordelen uithalen. Ik ben natuurlijk ook niet feilloos en daarom
dat ik op jullie beroep doe.

Als jullie nog voor- en nadelen hebben (voor gelijk welke versie) blijf ik het graag horen.

Groetjes,
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

oebel schreef:nu ben ik lid van een hondenschool die voor elke les een andere instructeur opteert. Ik heb al eens naar de reden gevraagd en toen hebben ze mij gezegd dat er meer voordelen dan nadelen zijn.
Wat noemen zij dan als voordelen?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
oebel
geregistreerd lid

Wel, eigenlijk geven ze maar 1 voordeel en dat is als er iemand niet graag les krijgt van een bepaalde persoon, dat hij altijd dezelfde persoon heeft zolang hij in die groep zit. Volgens hen gaan die mensen dan uiteindelijk niet meer komen trainen en ergens anders naar toe gaan.

Ik vind dat als je problemen hebt met een bepaalde instructeur daar over gepraat moet worden. Verder vind ik het een extra stimulans om te proberen om sneller naar een andere (hogere) groep te gaan....

Juist omdat ze maar 1 voordeel geven ben ik op zoek naar andere voordelen ivm altijd een andere instructeur... Volgens mij zou dit het enige (naar mijn mening onnozel) voordeel zijn..

Groetjes,
oebel
geregistreerd lid

Nog gedachten hierover?

Groetjes,
Den Oebel
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik ben voor een vaste instructeur van een groep. Ik train nu zelf zo'n 4,5 jaar met mijn honden, en heb nu bijna alle instructeurs van de kc een keertje gehad. Het valt mij op dat elke instructeur eigen ideeën heeft (dit vind ik trouwens goed hoor, zo krijg je soms ineens een andere kijk op bepaalde dingen) Ik heb nu zo'n beetje mijn eigen trainingsstijl ontwikkelt, en verander dingen wanneer ik denk dat ik daardoor verbeter. Voor mij is het geen probleem als er elke week een andere instructeur op de groep zit, omdat ik zelf al weet hoe ik mijn honden iets leer.
Maar...voor mensen die een eerste cursus met hun hond doen, is dit superverwarrend! Als je de ene keer de af-oefening op de ene manier leert, en de andere week krijg je een andere instructeur, en die doet het weer iets anders, dan weet je op een gegeven moment niet meer hoe je het nu moet doen. Ook vind ik dat je de tijd moet krijgen om te wennen aan een instructeur. Elke week een andere zorgt niet voor een goede kijk op elke hond van de instructeur (je weet als instrucyeur het gedrag van elke hond niet precies, en kan dus geen extra aandacht geven aan probleemhonden, immers, je kent alle honden nog niet)

Dus ik ben er tegen om elke week een andere instructeur op een groep te zetten. Dit gebeurt trouwens ook nooit bij onze kc, alleen bij afwezigheid heb je een andere instructeur.

Als ik kijk naar instructeurs per cursus (bij ons duurt een cursus 12 weken) vind ik het wel fijn als je bij de B-cursus een andere instructeur hebt dan bij de A-cursus. Hierdoor kun je veel nieuwe dingen leren, en daardoor kijken wat jij het beste vind.

Het voordeel dat jouw hondenschool zegt zit wel wat in, maar dan per cursus, en niet per week. En als ik bij een instructeur zit waar ik het niet mee eens ben, dan vraag ik of ik in een andere groep mag.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”