Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 keer gekoppelt??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik haak nu definitief maar af. Tegen dit soort vanzichzelfovertuigde mensen praten heeft totaal geen zin.
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door linda82 »

17 maart is ze uitgerekend maar ja kan altijd 4 dagen vroeger of later komen. Ik wil met 5 weken een echo laten maken zodat ik toch wat meer zekerheid heb ook over bij. het vinden van nieuwe eigenaars. Ik wil graag dus zelf de werpkist maken en ik heb nog moltons. Ik moet natuurlijk een weegschaaltje hebben, vitaminen voor de moeder, puppymelk en voer, nieuwe schaar, iemand nog ideeen wat ik nog meer nodig heb?
Er is 24 uur per dag iemand in huis dus dat zal geen probleem zijn met het op voeden van de pups en de bevalling. Die testen voor de pups kan ik idd wel eens naar informeren ja! goed idee!

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Snap ik het nou goed? Je wilt een echo laten maken zodat je weet hoeveek eigenaars je nodig hebt?
Een echo geeft geen zekerheid aan de hoeveelheid pups. Ook kunnen er dode pups bij zitten bv. En soms zie je 2 of 3 x dezelfde pup en zin het er uiteindelijk minder dan er zijn gezien op de echo. Of veel meer.

De geboorte van de hond van dhr Naaktgeboren is een prima bevallingsbijbel.
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

Nee dat begrijp je verkeerd. Ik bedoel 1 van de redenen. Echo geeft natuurlijk geen zekerheid maar dan weet je vaak wel of er iets in zit ;-)

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

linda82 schreef:Nee dat begrijp je verkeerd. Ik bedoel 1 van de redenen. Echo geeft natuurlijk geen zekerheid maar dan weet je vaak wel of er iets in zit ;-)

Groetjes Linda
Nou, laten we dan maar hopen dat er niets in zit.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

linda82 schreef:Nee dat begrijp je verkeerd. Ik bedoel 1 van de redenen. Echo geeft natuurlijk geen zekerheid maar dan weet je vaak wel of er iets in zit ;-)

Groetjes Linda
even een vraagje, mocht ze nu leeg blijven laat je haar dan weer dekken de volgende loopsheid?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
@idoo
Zeer actief

Re: 3 keer gekoppelt??

Ongelezen bericht door @idoo »

Essy schreef:
@idoo schreef:
linda82 schreef:Hoi hoi!

Mijn hondjes hebben nu 3 keer gekoppelt maar nu vroeg ik me af of dit niet teveel is? Normaal is dit toch 2 keer

:denken: Groetjes Linda
Wat is normaal?
Als je het aan de honden zelf overlaat kan één loopsheid wel honderd of meer koppelingen tot gevolg hebben.

Toen mijn Teun loops werd dekte mijn Tjalfi haar dag en nacht door, met een pauze na elke koppeling van hooguit een kwartiertje of zo.
Na de veertigste koppeling ofzo ben ik de tel kwijt geraakt, maar Tjalfi ging door tot de 23e dag van Teuns loopsheid, al had Teun er toen zelf duidelijk al geen zin meer in!
Jij bent echt iet goed bij je hoofd hè? Wie laat zijn teef nu 40x dekken?
Ik liet helemaal niks hoor! Die honden deden het uit zichzelf!
Vond je het leuk om naar te kijken of zo?
Wat valt er aan te zien dan?
En dat ging zo door tot de 23e dag!!! En op welke dag is je teef dan voor de eerste keer gedekt? De pups groeien in de laatste paar dagen van de dracht heel hard. Meer dan twee dagen verschil bij de dekkingen en je weet van te voren al dat de pups die het jongste zijn het niet zullen halen.
Ze begonnen al voordat ze rijp was, op de tiende dag, dus dat een verschil van meerdere dagen tussen dekkingen een negatief effect op de levensvatbaarheid heeft is kletspraat!Ziek vind ik dit! Welnee joh, 't is gewoon de natuur!
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

@idoo schreef:'t makkelijke van rashonden is ook nog dat je altijd klanten krijgt, moet je bij kruisingen maar afwachten!
een verantwoorde fokker zoekt zijn pupkopers zorgvuldig uit en verkoopt ze niet aan de eerste de beste maar alleen aan serieuze en verantwoorde mensen die er echt voor gaan.
Als ik van te voren niet voldoende van zulke pupkopers op mijn wachtlijst heb fok ik gewoon niet want ik kan niet alles zelf aanhouden.
Je hebt niet altijd "klanten" er zijn rassen die gewoon niet voldoende serieuze "aanhang"hebben en wel grote nesten krijgen, dus zo makkelijk is dat niet altijd met rashonden.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
@idoo
Zeer actief

Podenji schreef:
@idoo schreef:'t makkelijke van rashonden is ook nog dat je altijd klanten krijgt, moet je bij kruisingen maar afwachten!
een verantwoorde fokker zoekt zijn pupkopers zorgvuldig uit en verkoopt ze niet aan de eerste de beste maar alleen aan serieuze en verantwoorde mensen die er echt voor gaan.
Als ik van te voren niet voldoende van zulke pupkopers op mijn wachtlijst heb fok ik gewoon niet want ik kan niet alles zelf aanhouden.
Je hebt niet altijd "klanten" er zijn rassen die gewoon niet voldoende serieuze "aanhang"hebben en wel grote nesten krijgen, dus zo makkelijk is dat niet altijd met rashonden.
Ik doelde niet op de goede maar op de slechte fokkers.
Het gaat niet aan om fokkers van kruisingen per definitie als slecht te kwalificeren en fokkers van rashonden per definitie als goed, omdat wie het puur om het geld te doen is veel makkelijker een omzet met rashonden maakt.
Uiteraard kiest zo iemand dan niet voor een moeilijk te slijten ras, maar voor zoiets populairs als de schapendoes.
Voor mensen die echt verantwoord bezig zijn is het altijd moeilijk!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:Het gaat niet aan om fokkers van kruisingen per definitie als slecht te kwalificeren en fokkers van rashonden per definitie als goed, omdat wie het puur om het geld te doen is veel makkelijker een omzet met rashonden maakt.
dat wordt toch ook nergens beweerd? Maar waarom zou je uberhaupt een kruisingsnest fokken als er de wereld ermee overspoeld wordt?
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jongens, 1 tip: :sst:
:wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Jongens, 1 tip: :sst:
ja ik weet het :hamer: maar is zo moeilijk af en toe :mrgreen:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

malinois schreef:
ja ik weet het :hamer: maar is zo moeilijk af en toe :mrgreen:
Ik ga het steeds beter leren, hoewel het wel rottig is dat hij zijn blauwe kleur niet meer heeft. Wat een onzinnig, dom, ondoordacht enz........ wezen is @idoo!!!!!!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat dat betreft zou het prettig zijn als je "do's" en "don't 's" zou hebben hier :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
linda82
Vaste gebruiker

Als deze dekking niet goed is denk ik niet dat ik haar weer laat dekken. Ik heb toch ook wel heel veel gelezen hier wat tot dat besluit leid dus het is niet zo dat ik niet luister :devil: Ik doe 1 poging en dan is het ook genoeg vind ik. Ik ben geen fokker.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

een fokker ben je al als je maar 1 nest laat komen. Of je een goede fokker bent is weer wat anders...... :pffff:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

malinois schreef:[dat wordt toch ook nergens beweerd? Maar waarom zou je uberhaupt een kruisingsnest fokken als er de wereld ermee overspoeld wordt?
Dat geldt nog meer voor rashonden!
Kruisingen zijn dan nog unieke honden, terwijl er van elke rashond die je op de wereld zet al meer dan genoeg rondlopen!
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

@idoo schreef:
malinois schreef:[dat wordt toch ook nergens beweerd? Maar waarom zou je uberhaupt een kruisingsnest fokken als er de wereld ermee overspoeld wordt?
Kruisingen zijn dan nog unieke honden, terwijl er van elke rashond die je op de wereld zet al meer dan genoeg rondlopen!
Aangezien we het niet over klonen hebben is elke hond toch uniek? :idea:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
@idoo schreef:
Nee hoor, rashonden zijn niet uniek maar behoren tot een ras :smile2:
a3
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door a3 »

@idoo schreef:
M@ri@nne schreef:
@idoo schreef:
Ik heb 2 unieke honden hoor, ook al zijn ze van het zelfde ras, ze zijn
heel erg verschillend en dan doel ik op meer dan alleen de kleur :wink:
Jij behoort ook tot het zelfde ras als ik maar vind jou toch ook vrij uniek hoor :mrgreen:

Reason is the shepherd trying to corral life's vast flock of wild irrationalities.

@idoo
Zeer actief

a3 schreef:
@idoo schreef:
M@ri@nne schreef:
@idoo schreef: Dat geldt nog meer voor rashonden!
Ik heb 2 unieke honden hoor, ook al zijn ze van het zelfde ras, ze zijn
heel erg verschillend en dan doel ik op meer dan alleen de kleur :wink:
Jij behoort ook tot het zelfde ras als ik maar vind jou toch ook vrij uniek hoor :mrgreen:
Uniek betekent: enig, alleen bestaand!
Een rashond kan dus nooit uniek zijn!
Dat honden van hetzelfde ras wel van elkaar verschillen is andere koek!
M@ri@nne
Zeer actief

@idoo schreef:Uniek betekent: enig, alleen bestaand!
Vandaar dat alle boomertjes zo op elkaar lijken. :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
@idoo schreef:Uniek betekent: enig, alleen bestaand!
Vandaar dat alle boomertjes zo op elkaar lijken. :denken:
Dacht ut niet hè :denken:
M@ri@nne
Zeer actief

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zomaar wat boomers. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

@idoo schreef: Nee hoor, rashonden zijn niet uniek maar behoren tot een ras :smile2:
elke hond heeft een eigen persoonlijkheid, is een individu en IS daardoor UNIEK

begrepen? mooi :pffff:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
@idoo
Zeer actief

Podenji schreef:
@idoo schreef: Nee hoor, rashonden zijn niet uniek maar behoren tot een ras :smile2:
elke hond heeft een eigen persoonlijkheid, is een individu en IS daardoor UNIEK

begrepen? mooi :pffff:
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat met uniek bedoeld wordt hoor!
Rashonden zijn niet uniek omdat je elke keer als je twee rashonden van dezelfde soort op elkaar zet je weer dezelfde soort rashonden krijgt.
Kruisingen zijn uniek omdat je elke keer dat je ze kruist niet hetzelfde terugkrijgt.
Makkelijk zat dus, behalve blijkbaar voor mensen die persè het gelijk aan hun kant willen hebben :pffff:
@idoo
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Zomaar wat boomers. :roll:
Ik zie er geen boomers in hoor, of zijn ze nog heel jong en komen ze uit hetzelfde nest soms?
M@ri@nne
Zeer actief

@idoo schreef:
M@ri@nne schreef:Zomaar wat boomers. :roll:
Ik zie er geen boomers in hoor, of zijn ze nog heel jong en komen ze uit hetzelfde nest soms?
Komen van verschillende sites.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda82 schreef:Als deze dekking niet goed is denk ik niet dat ik haar weer laat dekken. Ik heb toch ook wel heel veel gelezen hier wat tot dat besluit leid dus het is niet zo dat ik niet luister :devil: Ik doe 1 poging en dan is het ook genoeg vind ik. Ik ben geen fokker.

Groetjes Linda
ben in ieder geval blij dat je er nog iets van hebt opgestoken :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
mijn honden hebben toegevoegde waarde voor de sport.... dus wat heeft een kruising voor toegevoegde waarde?
Mijn kruising heeft geen enkele toegevoegde waarde hoor :19: Ja het is een schat van een hond (net als mijn rashonden trouwens!) maar daar houdt het ook mee op.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”