Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

muilkorf of snuitje

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

muilkorf of snuitje

Ongelezen bericht door starfleet »

Ter eventuele bescherming van de dierenarts wil ik Buffy wennen aan een muilkorf of snuitje voor dierenarts bezoek. Ik denk dat ze een muilkorf gemakkelijker accepeert, maar maakt het wat we gaan gebruiken? Het is alleen uit voorzorg voor bij de dierenarts.

Anne
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zeg muilkorf omdat ze daar veel meer mee kunnen als met een snuitje

zo gaat mijn reu bij heeeel erge stress hijgen met de bek helemaal los, bij een snuitje kan dat helemaal niet, bij en korf beter
Afbeelding
geertje1978
Zeer actief

Ongelezen bericht door geertje1978 »

wij gebruiken een snuitje, maar goed hij heeft hem maar 1 keer nodig gehad en verders gebruiken we hem niet
Afbeelding
Lieve Jack,het gaat je goed *29-01-09* En opa Sjonnie *17-06-2011*
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Bij de dierenarts waar ik werkte gebruikten we vaak een snuitje. Ik vond dat persoonlijk een naar gezicht, omdat de hond zich erg druk maakte, en zijn bek niet open kon doen om te hijgen oid. Vaak zag je dan dat er bellen uit zijn neus kwamen van alle stress enzo en dat zou ik mijn hond niet aan willen doen. Ik zou dus gaan voor een muilkorf. :wink:
Groet,
Dorien
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dorien schreef:Bij de dierenarts waar ik werkte gebruikten we vaak een snuitje. Ik vond dat persoonlijk een naar gezicht, omdat de hond zich erg druk maakte, en zijn bek niet open kon doen om te hijgen oid. Vaak zag je dan dat er bellen uit zijn neus kwamen van alle stress enzo en dat zou ik mijn hond niet aan willen doen. Ik zou dus gaan voor een muilkorf. :wink:
Gaan we daar achteraan. Zo'n snuitje heeft ze daar al eens omgehad, maar ik koop ook liever zo'n korf. Ik vroeg me alleen af of dat wel afdoende was.

Bedankt allemaal voor de informatie.

Anne
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Ik gebruik een snuitje,maar dat is voor t happen,Rocky raakt niet in paniek ofzo,hij wil gewoon geen dierenarts aan zijn lijf.
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Madelon
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelon »

Dorien schreef:Bij de dierenarts waar ik werkte gebruikten we vaak een snuitje. Ik vond dat persoonlijk een naar gezicht, omdat de hond zich erg druk maakte, en zijn bek niet open kon doen om te hijgen oid. Vaak zag je dan dat er bellen uit zijn neus kwamen van alle stress enzo en dat zou ik mijn hond niet aan willen doen. Ik zou dus gaan voor een muilkorf. :wink:
helemaal mee eens! :ok:
Groetjes Madelon, Lucky, Mika, Suus en Mika
Afbeelding
onze weblog: www.suusmikalucky.web-log.nl
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”