Woehahaha!!!LongFields schreef:Even helemaal off topic en een beetje flauw misschien:greatdane schreef:
Wat is die mevrouw met haar linkerhand aan het doen?![]()
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje voor Duitse doggen bezitters of liefhebbers
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
-
Marlous
- Zeer actief
- greatdane
- Zeer actief
- greatdane
- Zeer actief
Ja en?Daar is het een dog voor.Martijn schreef:Is dit een serieuze vraag? We hebben het over een ras waarbij niet eens een bovengrens is vastgesteld.greatdane schreef:Geef eens wat voorbeelden van wat jij achterlijk vind.Martijn schreef:Een dog heeft minder last van zijn kleur dan van die achterlijke bouw.Scooby schreef: Huh?!
Zolang het in proportie blijft zie ik hier het probleem niet van en dat is weer aan de fokkers om hier naar te streven.
En dat gebeurd niet altijd even goed,helaas.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hangt maar af van jouw idee van een 'normale hond'.Martijn schreef:Misschien dat er zoiets als een proportioneel gebouwde dog bestaat maar die is dan proportioneel gebouwd voor een dog.
Maar elke dog..zelfs de meest matig gebouwde is een karikatuur vergeleken met hoe een normale hond hoort te zijn.
Net zoals een greyhound of een teckel trouwens..maar die hebben er fysiek niet onder te lijden.
Een dog hoort geen 60cm hoog te zijn want dan zou het pas een karikatuur zijn.
En ja, er zijn doggen die buiten proportioneel gebouwd zijn maar dat is lang niet met elke grote dog zo en naar mijn idee hebben die er fysiek niet meer of minder onder te lijden dan elke willekeurige andere hond.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Danny,Senna1 schreef:en naar mijn idee hebben die er fysiek niet meer of minder onder te lijden dan elke willekeurige andere hond.
Dat ben ik niet met je eens. Er komen niet voor niets zoveel bot- en gewrichtsproblemen voor bij doggen en het is ook niet voor niets dat de gemiddelde leeftijd van de dog niet boven de 7-8 jaar uitkomt.
Groetjes, Karen
- greatdane
- Zeer actief
Hier zijn we het duidelijk niet over eens.Martijn schreef: Maar elke dog..zelfs de meest matig gebouwde is een karikatuur vergeleken met hoe een normale hond hoort te zijn.
Ik vind juist dat een dog(die ik bv.reeds plaatste)een toonbeeld is hoe een hond er dus echt uit moet zien.
Het is een hond die(zoals overal beschreven)kracht en elegantie uitstraalt,dat kan ik niet van veel honden zeggen.
En daar zijn er blijkbaar meer mee eens geweest anders zouden ze hem niet de Apollo noemen.

- greatdane
- Zeer actief
Er zijn maar weinig rassen vrij van bot- en gewrichtsproblemen en dit ligt voor een groot deel aan de opgroeifase.Scooby schreef:Hoi Danny,Senna1 schreef:en naar mijn idee hebben die er fysiek niet meer of minder onder te lijden dan elke willekeurige andere hond.
Dat ben ik niet met je eens. Er komen niet voor niets zoveel bot- en gewrichtsproblemen voor bij doggen en het is ook niet voor niets dat de gemiddelde leeftijd van de dog niet boven de 7-8 jaar uitkomt.
En bij zeer grote honden hoort nu eenmaal een lage leeftijdsgrens.

-
estelle
net zoals patella 'hoort' bij een jack russell anders is het geen echte?greatdane schreef:Er zijn maar weinig rassen vrij van bot- en gewrichtsproblemen en dit ligt voor een groot deel aan de opgroeifase.Scooby schreef:Hoi Danny,Senna1 schreef:en naar mijn idee hebben die er fysiek niet meer of minder onder te lijden dan elke willekeurige andere hond.
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zeg niet dat dat niet voorkomt.Scooby schreef:Hoi Danny,Senna1 schreef:en naar mijn idee hebben die er fysiek niet meer of minder onder te lijden dan elke willekeurige andere hond.
Martijn zegt dat doggen he enige ras is wat er fysiek last van heef en dat is niet zo.. niet meer niet minder dus.
En natuurlijk zitten er nadelen aan een dog qua leeftijd en gezondheid maar dat maakt hem nog geen karikatuur en al helemaal niet het enige ras wat fysiek last heeft van z'n bouw.
- Mol
- Zeer actief
we zijn het niet snel eens maar nu moet ik je gelijk geven.Scooby schreef:Hoi Danny,Senna1 schreef:en naar mijn idee hebben die er fysiek niet meer of minder onder te lijden dan elke willekeurige andere hond.
ongeacht of ik een dog mooi vind heeft martijn gelijk de bouw van een dog is totaal niet invehouding eerlijk is eerlijk, voor zijn groote al helemaal niet.
mol
- Mol
- Zeer actief
hoe groter de hond hoelager de leeftijds grens en hoe groter de slijtage van de gewrichtengreatdane schreef:Er zijn maar weinig rassen vrij van bot- en gewrichtsproblemen en dit ligt voor een groot deel aan de opgroeifase.Scooby schreef:Hoi Danny,Senna1 schreef:en naar mijn idee hebben die er fysiek niet meer of minder onder te lijden dan elke willekeurige andere hond.
mol
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, en waar zou dat nu aan liggen?!greatdane schreef:En bij zeer grote honden hoort nu eenmaal een lage leeftijdsgrens.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Danny,Senna1 schreef: Martijn zegt dat doggen he enige ras is wat er fysiek last van heef en dat is niet zo.. niet meer niet minder dus.
En natuurlijk zitten er nadelen aan een dog qua leeftijd en gezondheid maar dat maakt hem nog geen karikatuur en al helemaal niet het enige ras wat fysiek last heeft van z'n bouw.
Volgens mij zegt Martijn ook niet dat de dog het enige ras is met zoveel gezondheidsproblemen, hoor?
Groetjes, Karen
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Martijn zegt dat de greyhound en de teckel ook een karikatuur zijn van hoe een normale hond hoort te zijn maar die er fysiek geen last van hebben....Scooby schreef:Hoi Danny,Senna1 schreef: Martijn zegt dat doggen he enige ras is wat er fysiek last van heef en dat is niet zo.. niet meer niet minder dus.
Volgens mij zegt Martijn ook niet dat de dog het enige ras is met zoveel gezondheidsproblemen, hoor?
Onzin.. niet elke dog heeft problemen met z'n gewrichten en het feit dat hij groot is. Tuurlijk komt het voor maar gezondheidsproblemen komen bij alle rassen voor en wat dat betreft heeft een dog niet meer of minder last van omdat het een dog is.
Dus jij wilt naar doggen van 65cm?
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is een beetje over één kam scheren.Mol schreef:we zijn het niet snel eens maar nu moet ik je gelijk geven.Scooby schreef:Hoi Danny,Senna1 schreef:en naar mijn idee hebben die er fysiek niet meer of minder onder te lijden dan elke willekeurige andere hond.
ongeacht of ik een dog mooi vind heeft martijn gelijk de bouw van een dog is totaal niet invehouding eerlijk is eerlijk, voor zijn groote al helemaal niet.
mol
Er zijn doggen die totaal uit verhouding zijn maar de doggen zoals ze in dit topic op foto voorbij kwamen zijn echt wel mooi ondanks hun grootte.
Ook dat komt bij elk ras voor dat er in extremen gefokt worden.
Wat zou je dan willen zien bij een dog om hem in verhouding te krijgen volgens jouw idee van in verhouding zijn?
- Youp
- Zeer actief
Tja door hun bouw hebben ze nu eenmaal vaker gewrichtsproblemen (en andere gezondheidsproblemen) als andere honden. Maar om ze nu kleiner te gaan fokken
Dan is het geen dog meer he.....
Ik denk dat je voordat je aan een dog begint dit moet accepteren. En als je er eenmaal 1 hebt wil je nooit meer anders
Ik denk dat je voordat je aan een dog begint dit moet accepteren. En als je er eenmaal 1 hebt wil je nooit meer anders
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Danny,Senna1 schreef:Dus jij wilt naar doggen van 65cm?
Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan?! Dat heb ik toch helemaal nergens geschreven? Zelfs niet eens gesuggereerd. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen me woorden in de mond gaan leggen, hoor.
Ik schrijf alleen dat ik het in zekere zin wel met Martijn eens ben. De dog is gewoon géén gezond ras. Leg mij dan maar eens uit hoe dat komt. (En volgens mij staat hier werkelijk nergens dat ik zou willen dat een dog 65 cm. zou moeten worden?!?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Danny,Senna1 schreef:Er zijn doggen die totaal uit verhouding zijn maar de doggen zoals ze in dit topic op foto voorbij kwamen zijn echt wel mooi ondanks hun grootte.
Volgens mij schrijft ook niemand dat die doggen niet mooi zouden zijn. Daar gaat het nu helemaal niet over...
Groetjes, Karen
- mister
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford
Bij mij op het werk een keer een dogge teef gehad van max. 65 cm schoft hoogte schat van een dog maar je kijkt er wel vreemd tegen aan ook niet iets wat je een apollo onder de honden zou noemen (en ja het was er één met papieren) rest van het nest had normale schoft hoogte maar dit bleef gewoon een dwerg.
Het ene ras heeft meer problemen dan de andere maar noem maar eens een gezond ras
Het ene ras heeft meer problemen dan de andere maar noem maar eens een gezond ras
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
- greatdane
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik vind dat ze realistisch is over haar eigen ras...greatdane schreef:Zie beschrijving van Mol.(hoewel je dit wel kunt reguleren)Scooby schreef:Ja, en waar zou dat nu aan liggen?!greatdane schreef:En bij zeer grote honden hoort nu eenmaal een lage leeftijdsgrens.
En ik vind dat jij vaak erg negatief bent over je "eigen" ras.
- Mol
- Zeer actief
ik vind een dog mooi zoals een exenplaar hier in dit topic, echter als je er naar kijk klopt hij natuurlijk niet neem bijvoorbeeld de hoeking in de achter hand deze is toch wel erg extreem met heel veel druk op de kruisbanden, neem de voor hand in vehouding is de schouder toch wel stijl kwa lichaams groote en gewicht met alle gevolgen vandien.Senna1 schreef:Dat is een beetje over één kam scheren.Mol schreef:we zijn het niet snel eens maar nu moet ik je gelijk geven.Scooby schreef:Hoi Danny,Senna1 schreef:en naar mijn idee hebben die er fysiek niet meer of minder onder te lijden dan elke willekeurige andere hond.
mol
Er zijn doggen die totaal uit verhouding zijn maar de doggen zoals ze in dit topic op foto voorbij kwamen zijn echt wel mooi ondanks hun grootte.
Ook dat komt bij elk ras voor dat er in extremen gefokt worden.
Wat zou je dan willen zien bij een dog om hem in verhouding te krijgen volgens jouw idee van in verhouding zijn?
neem de lengte van de hond hij is niet vierkant zal er ook niet uit zien hoor, maar dit brengt wel weer extra druk met zich mee in de onder rug, dus een verhoogde kans op hernia, neem schedelverhouding ten opzichte van het lichaam extreem zwaar.
te groot is simpel weg niet goed het dier groeit enorm het eerste levensjaar dit brengt heel veel stres op de gewirchte met zich mee
kijk je heb bij de reuze rassen altijd exsessen neem bijvoorbeeld de mastiff heb je ook extremen tussen honden die naar de 95 cm goor en ruim over de 100 kg wegen het is simpel weg TE je zal ze dan ook niet op show zien het zijn honden van rond de 75 a 80 cm met een gewicht rond de 70 a 80 kilo het is in verhouding, de BM om een voorbeeld te nemen word ook naar een extreme gefokt honden van een 60 cm over de 80 kg en daar wordt dan ook nog doodleuk mee geadverteerd
mol
- Mol
- Zeer actief
ik negetief over me eigen ras? ohw en hoedat zo?greatdane schreef:Zie beschrijving van Mol.(hoewel je dit wel kunt reguleren)Scooby schreef:Ja, en waar zou dat nu aan liggen?!greatdane schreef:En bij zeer grote honden hoort nu eenmaal een lage leeftijdsgrens.
mol
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
volgens mij bedoeld hij scoobyMol schreef:ik negetief over me eigen ras? ohw en hoedat zo?greatdane schreef:Zie beschrijving van Mol.(hoewel je dit wel kunt reguleren)Scooby schreef:Ja, en waar zou dat nu aan liggen?!greatdane schreef:En bij zeer grote honden hoort nu eenmaal een lage leeftijdsgrens.
mol
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,mister schreef:Het ene ras heeft meer problemen dan de andere maar noem maar eens een gezond ras
Er zijn in elk geval zat rassen die minder gezondheidsproblemen kennen dat de duitse dog.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,greatdane schreef:En ik vind dat jij vaak erg negatief bent over je "eigen" ras.
Klopt, je kunt het ook gewoon realistisch noemen? Ik heb nu eenmaal al heel erg veel gezondheidsproblemen meegemaakt bij doggen. Niet alleen bij onze eigen doggen, maar ook bij doggen van vrienden (en we hebben een aantal vrienden die doggen hebben).
De dog blijft mijn favoriete ras, maar je zal mij niet horen zeggen dat het een gezond ras is op dit moment.
Groetjes, Karen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind Karen ook eerder realistisch dan negatief over haar ras. Uit haar berichtjes spreekt altijd heel veel liefde voor en kennis van het ras.greatdane schreef:Zie beschrijving van Mol.(hoewel je dit wel kunt reguleren)Scooby schreef:Ja, en waar zou dat nu aan liggen?!greatdane schreef:En bij zeer grote honden hoort nu eenmaal een lage leeftijdsgrens.
Ik vind de werkelijkheid niet echt overeenkomen met de rasbeschrijving die jij geeft. Een hond waar je de eerste 2 jr voorzichtig mee moet doen, waarna je dan er hopelijk 5 jaar plezier van hebt om hem vervolgens weer als een teer poppetje te moeten behandelen vind ik nou niet bepaald krachtig en atletisch.
Bij krachtig en atletisch denk ik aan honden waar je gewoon lekker mee kan sporten (na hun eerste jaar ook natuurlijk) en met 7 jr niet op zijn.
Weet best dat er hele gezonde doggen zijn waar van alles mee gedaan wordt en ik vind het hele leuke honden maar om nou te doen alsof het "oerhonden" zijn zoals de hond hoort te zijn
- greatdane
- Zeer actief
Deze quote was idd voor "scooby"Mol schreef:ik negetief over me eigen ras? ohw en hoedat zo?greatdane schreef:Zie beschrijving van Mol.(hoewel je dit wel kunt reguleren)Scooby schreef:Ja, en waar zou dat nu aan liggen?!greatdane schreef:En bij zeer grote honden hoort nu eenmaal een lage leeftijdsgrens.
mol