Eerste 2 jaar?1 is genoeg hoor met 18 maanden kun je al fietsen.sirene schreef:
Ik vind Karen ook eerder realistisch dan negatief over haar ras. Uit haar berichtjes spreekt altijd heel veel liefde voor en kennis van het ras.
Ik vind de werkelijkheid niet echt overeenkomen met de rasbeschrijving die jij geeft. Een hond waar je de eerste 2 jr voorzichtig mee moet doen, waarna je dan er hopelijk 5 jaar plezier van hebt om hem vervolgens weer als een teer poppetje te moeten behandelen vind ik nou niet bepaald krachtig en atletisch.
Bij krachtig en atletisch denk ik aan honden waar je gewoon lekker mee kan sporten (na hun eerste jaar ook natuurlijk) en met 7 jr niet op zijn.
Weet best dat er hele gezonde doggen zijn waar van alles mee gedaan wordt en ik vind het hele leuke honden maar om nou te doen alsof het "oerhonden" zijn zoals de hond hoort te zijn
En idd misschien heb ik te weinig meegemaakt(qua dog)om te beseffen hoe de dog er werkelijk voor staat.
Ik heb nu eenmaal een dog die qua gestel sterker is dan wat ik tot nu toe ooit aan hond om me heen heb meegemaakt(op een paar pitjes na misschien).
Maar wie weet praat ik over een paar jaar anders,of ook niet.