Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje voor Duitse doggen bezitters of liefhebbers

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

MARC_S schreef:
greatdane schreef: :N: :neenee:
Leg eens uit wat er mis mee is? Hij heeft minstens zoveel bone als jouw hond en verder is hij nog steeds erg groot. Ik ben het met je eens dat zijn hoofd niet denderend is maar wel een hoofd waar je consequent redelijk goede lichamen onder kan blijven fokken.

Dus ik ben nu na deze afwerende reactie wel erg benieuwd waar je precies zo over valt? Ik neem aan niet zijn kaarsrechte benen, goede hoekingen en prachtige polsen en voeten? Verder kan ik me ook niet voorstellen dat je over de nekboog valt, de kaarsrechte stevige rug of de mooie buiklijn? Eigenlijk kan ik niets bedenken waar je over kan vallen :19: Misschien het minder machtige hoofd maar door het machtige en brede hoofd zit de fokkerij nu wel in zijn maag met het lichaam. Brede dikke koppen gaan niet samen met hoge slankere honden nl :wink:
Ik weet zijn maat en gewicht niet,maar ik vind hem niet veel bone tonen op de foto.
Gewoon té teverig.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

als je voor mij de idiaale dog neer zet is dat LANCE

mol :8):
greatdane
Zeer actief

jip007 schreef:heb je geen andere foto van deze dog , eentje waar hij niet opgehangen wordt in zijn show lijn. Gewoon een waar hij los staat en niet eerst in de houding gezet is , denk dat je dan iets heel anders ziet.
Afbeelding
Volgens mij is dit hem,echter weer opgehangen.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Mol schreef:als je voor mij de idiaale dog neer zet is dat LANCE

lance is ook een lekker ding , maar heeft ook zijn fouten :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jip007
Erelid

greatdane schreef:
jip007 schreef:heb je geen andere foto van deze dog , eentje waar hij niet opgehangen wordt in zijn show lijn. Gewoon een waar hij los staat en niet eerst in de houding gezet is , denk dat je dan iets heel anders ziet.
Afbeelding
Volgens mij is dit hem,echter weer opgehangen.
deze is nog gekker , net of hij een hele lange rug heeft :mrgreen:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

jip007 schreef:

ohhw zeker wel, maar welke hond nietjip, de perfecte hond moet nog geboren worden, echter is hij niet TE groot en mooi van bouw goed in bone meschien wat lang, echter zie ik er maar heel heel wijnig die aan zijn even beeld kunnen tippen.

jip007
Erelid

Mol schreef:
jip007 schreef:

ohhw zeker wel, maar welke hond nietjip, de perfecte hond moet nog geboren worden, echter is hij niet TE groot en mooi van bouw goed in bone meschien wat lang, echter zie ik er maar heel heel wijnig die aan zijn even beeld kunnen tippen.

hij had idd iets korter in zijn rug moeten zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

jip007 schreef:deze is nog gekker , net of hij een hele lange rug heeft :mrgreen:
Toch is het een hele mooie hond. Niks aan zijn hoekingen en verhoudingen is verkeerd. Hij is totaal sound voor zijn maat. :19: Zijn benen zijn prachtig, , zijn bone is ruim voldoende en zijn rug is super en zijn hoekingen zijn perfect.

Daar gaat het me om. Het gaat me niet om het totaalplaatje en zijn uitstraling. De hond heeft een perfect geproportioneerd lichaam zonder overdrijving en zonder fouten.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
jip007 schreef:deze is nog gekker , net of hij een hele lange rug heeft :mrgreen:
Toch is het een hele mooie hond. Niks aan zijn hoekingen en verhoudingen is verkeerd. Hij is totaal sound voor zijn maat. :19: Zijn benen zijn prachtig, , zijn bone is ruim voldoende en zijn rug is super en zijn hoekingen zijn perfect.

Daar gaat het me om. Het gaat me niet om het totaalplaatje en zijn uitstraling. De hond heeft een perfect geproportioneerd lichaam zonder overdrijving en zonder fouten.
sorry hoor maar maar de hoeking achter is zwaar zwaar overdreven de sprong staat veel te ver achte de massa geplaatst als deze hond niet in stant staat is ze overbouwt in de achterhand en de de hoeking van de schuoder is gewoon bijna recht
de hond is veel te lang totaal niet in verhouding

brrrrr

jip007
Erelid

MARC_S schreef:

voor jou misschien een hele mooie dog , maar mijn smaak is het niet . Hoe moeten de teven er dan wel niet uit zien , als de reuen al zo smal zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Verder begrijp ik zaken niet. Een kortere rug, meer bone, maar wel een diepe borst, een lange hals en een opgetrokken buiklijn. Hoe wil je dat combineren? Dat gaat niet samen nl aangezien een korte rug op zeker een korte hals geeft en een korte rug met een diepe borst en opgetrokken buik is niet samen te fokken in consequentie. Tuurlijk heb je de mazzel dat er wel eens een voltreffer in zit. Maar naast die voltreffers hou je dan zeker een hele berg honden die het ene wel en het andere niet hebben.

Daarnaast moet de hond ook kunnen lopen. Lopen op een manier die adel uit straalt en kracht. Deze hond kan zeker lopen aan zijn hoekingen te zien. Hij zal lange krachtige passen maken en ja daar heeft hij zijn rug voor nodig. :19: Want aan een staande hond die er goed uit ziet maar in de gangen te wensen over laat zie ik veel minder aan uitstraling dan aan een hond die lange goede gangen maakt maar net wat langer in de rug is en wat minder bruut kwa hoofd :wink:

Alleen een hond die perfect kan bewegen heeft een perfecte uitstraling :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik ga nu nog een tikje verder en zal de door mij geposte hond eens naast de standaard zetten:

Bij de reu moet de verhouding hoogte en lengte hetzelfde zijn.
-100% match bij deze reu. Teef mag overigens nog langer :mrgreen:

Het hoofd moet markant en uitdrukkingsvol zijn.
-Daarin zullen smaken verschillen maar ik vind dat deze hond door minder vel meer uitdrukking heeft :19:

De algemene verschijning van de Dog is er een van waardigheid, kracht en elegantie. Het lichaam is zichtbaar gespierd, solide en bijna vierkant. Maar het lichaam moet zo goed in balans zijn dat ze niet onhandig over mogen komen. Ze bewegen zich voort met lange, soepele, krachtige lichtverende passen.
-Waardigheid, kracht en elegantie zie ik zeker in de bruine reu. Zichtbaar gespierd zie ik helemaal niet maar dat zou een kwestie van wandelen en trainen zijn aangezien dit een showhond betreft die waarschijnlijk niet veel zal bewegen.

Al met al voldoet deze hond in principe volledig aan de standaard en daarom is hij dus ook zo goed denk ik in de praktijk :wink:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik ga nu nog een tikje verder en zal de door mij geposte hond eens naast de standaard zetten:

Bij de reu moet de verhouding hoogte en lengte hetzelfde zijn.
-100% match bij deze reu. Teef mag overigens nog langer :mrgreen:

Het hoofd moet markant en uitdrukkingsvol zijn.
-Daarin zullen smaken verschillen maar ik vind dat deze hond door minder vel meer uitdrukking heeft :19:

De algemene verschijning van de Dog is er een van waardigheid, kracht en elegantie. Het lichaam is zichtbaar gespierd, solide en bijna vierkant. Maar het lichaam moet zo goed in balans zijn dat ze niet onhandig over mogen komen. Ze bewegen zich voort met lange, soepele, krachtige lichtverende passen.
-Waardigheid, kracht en elegantie zie ik zeker in de bruine reu. Zichtbaar gespierd zie ik helemaal niet maar dat zou een kwestie van wandelen en trainen zijn aangezien dit een showhond betreft die waarschijnlijk niet veel zal bewegen.

Al met al voldoet deze hond in principe volledig aan de standaard en daarom is hij dus ook zo goed denk ik in de praktijk :wink:
dan voldoet lance velen malen meer aan de standaard dan die hond die jij plaatste

laeken
Zeer actief

Mol schreef:dan voldoet lance velen malen meer aan de standaard dan die hond die jij plaatste

Deze hond is bewezen een multi-kampioen wereldwijd dus aan de standaard zal hij prima voldoen. Niet aan ieders smaak en daar ben ik nu juist over in discussie :wink:

Ik wil ook helemaal niet dat het lijkt alsof ik Lance niet mooi vind want daar heb ik het niet over. Het gaat me om het niet mooi zijn van de hond die ik heb geplaatst. Je kunt ze ook niet vergelijken want Lance is vele malen breder en forser dan deze hond is en hij is domweg anders gefokt. Aangezien de standaard van de dog vele interpretaties mogelijk maakt kun je niet zeggen dat de ene hond HET is en de andere niet. Wel moeten de honden aan de standaard voldoen en een van de weinige zaken die daarin vermeld staan is dat de schoft exact de lengte van de rug dient te zijn bij een reu en een teef mag langer zijn dan ze hoog is. Duidelijk niet jouw smaak maar wel de standaard van de dog dus :mrgreen:
Afbeelding
jip007
Erelid

je kan die amerikaanse doggen of waar hij dan ook vandaan komt toch niet gaan vergelijken met de doggen hier. Ze willen in amerika trouwens ook weer het zwaardere type terug.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef:dan voldoet lance velen malen meer aan de standaard dan die hond die jij plaatste

Deze hond is bewezen een multi-kampioen wereldwijd dus aan de standaard zal hij prima voldoen. Niet aan ieders smaak en daar ben ik nu juist over in discussie :wink:

Ik wil ook helemaal niet dat het lijkt alsof ik Lance niet mooi vind want daar heb ik het niet over. Het gaat me om het niet mooi zijn van de hond die ik heb geplaatst. Je kunt ze ook niet vergelijken want Lance is vele malen breder en forser dan deze hond is en hij is domweg anders gefokt. Aangezien de standaard van de dog vele interpretaties mogelijk maakt kun je niet zeggen dat de ene hond HET is en de andere niet. Wel moeten de honden aan de standaard voldoen en een van de weinige zaken die daarin vermeld staan is dat de schoft exact de lengte van de rug dient te zijn bij een reu en een teef mag langer zijn dan ze hoog is. Duidelijk niet jouw smaak maar wel de standaard van de dog dus :mrgreen:
nogmaals de hond die jij laat zien toont op de foto langer dan hij hoog is hij is in mijn optiec te gehoekt in de achter hand de achter hand is dan ook buiten de massa geplaatst, als deze hond niet is show stand staat zal deze over bouwt zijn.
de voorhand is de schouder partij te recht het schouderblad heeft hogenaamt geen hoeking.
de hond heeft totaal geen massa nog frond, het is naar zeer hoge waarschijnlijheid Amerikaans gefokt, en zal daar wel multy CH zijn en acht dat ben je daar binnen een zicht en een scheet.

greatdane
Zeer actief

jip007 schreef:je kan die amerikaanse doggen of waar hij dan ook vandaan komt toch niet gaan vergelijken met de doggen hier. Ze willen in amerika trouwens ook weer het zwaardere type terug.
Tis een amerikaan en je hebt gelijk ze willen daar het zwaardere type terug en ik weet dat er de laatste tijd veel franse en italiaanse reu-en die kant opgegaan zijn.
Afbeelding
jip007
Erelid

daarom vroeg ik ook al naar een andere foto , maar die zullen er wel niet van hem zijn.
Afbeelding
jip007
Erelid

greatdane schreef:
jip007 schreef:je kan die amerikaanse doggen of waar hij dan ook vandaan komt toch niet gaan vergelijken met de doggen hier. Ze willen in amerika trouwens ook weer het zwaardere type terug.
Tis een amerikaan en je hebt gelijk ze willen daar het zwaardere type terug en ik weet dat er de laatste tijd veel franse en italiaanse reu-en die kant opgegaan zijn.
ik weet het en ik hoor het ook van die amerikaan die een pupje van ons heeft.
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

jip007 schreef:
greatdane schreef:
ik weet het en ik hoor het ook van die amerikaan die een pupje van ons heeft.
Ooo Jip dogjes in de VS :mrgreen: Zullen ze daarom daar overstag gegaan zijn? :mrgreen:
Maar ik heb het ook vernomen ja van verschillende fokkers aldaar.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ok ik geef het op :wink: De doggen van hier zijn fantastisch alleen leven ze helaas erg kort en die Amerikanen weten niet wat ze doen alleen lopen ze daar veel mooier en leven ze langer. :N:

Ieder zijn ding maar ik denk dat het inmiddels wel problematisch begint te worden met de doggen hier aangezien iedereen weet dat ze erg kort leven en iedereen daar inmiddels ook van uit gaat. Willen we dat? Ik kan me niet voorstellen dat mensen willens en wetens een pup 2 jaar gaan ontzien die vervolgens 2 jaar machtig is en weer 2 jaar later waarschijnlijk dood. Ik weet dat het hard en belachelijk klinkt maar ik heb mensen genoeg af zien kicken omdat het ras gewoon echt niet goed gaat nu. Mijn zus wil een dog maar wel een hond die 12 jaar leeft, dat wordt dus een RRidgeback. :19: De vriendin van mijn moeder is na Bardo ook gestopt met doggen omdat ze zo niet meer te vinden zijn. Ik vind dat dat niet zomaar weggemoffeld mag worden als een lachertje alsof dat helemaal ondergeschikt gemaakt mag worden aan de optische wensen van de mensen. :19:

Martijn wilde ook altijd een dog, maar Dapper is 7 en Cleo 6, dan hadden we nu 2 urnen waarschijnlijk ipv 2 levendige jonge krachtige honden. Wuilus was ook 70 cm schoft en zij is op 14 jarige leeftijd door botkanker gestorven. Met minder neem ik echt geen genoegen hoe lelijk ze ook mocht zijn volgens een ander :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid

helaas hebben ze in amerika dezelfde gezondheids problemen met het ras , anders zou het een ander verhaal worden.
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Over gemiddelde leeftijd kan ik persoonlijk niet veel zeggen,want zoals ik al zei op het web bv. heft het elkaar op.
Daarmee bedoel ik,je leest net zo vaak dat ze met 6 jaar dood gaan als met 10 jaar.
Mensen die ik gesproken heb die een dog gehad hebben lagen allemaal op een leeftijd rond de 10.
En nu met mijn dog heb ik ook geen problemen en zo fit als hij er nu bijloopt zou ik zeggen die wordt ook 10 :19:
Maar dan nog heb ik liever een hond die bruist van kracht en energie 7 a 8 jaar lang,dan dat ik een hond heb die "normaal" zijn gangetje gaat 8 jaar en de laatste 4 jaar ziet aftakelen,zoals ik bv. met al onze bouviers heb gezien en herders in onze fam.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

jip007 schreef:daarom vroeg ik ook al naar een andere foto , maar die zullen er wel niet van hem zijn.
Het hele internet staat vol met zijn foto's omdat hij veel shows wint dus dat valt wel mee :wink:

Hier is er nog eentje:
Afbeelding

Deze hond is BIS BISS CH. Keystone's To Protect and Serve.

Laten we wel wezen, deze hond is best of breed van de Amerikaanse kennelclub en daarnaast meest veelbelovende hond van 2004. Ik kan dus het commentaar op deze hond domweg niet serieus nemen en moet eigenlijk vooral erg lachen aangezien ik gewoon great dane in google heb ingetoetst en toen op mijn gevoel (en blijkbaar inzicht) deze hond heb gekozen. Nu dit blijkt sta ik versteld van mijn inzicht aangezien ik er schijnbaar hetzelfde over denk als de doggenclub van Amerika hahahaha :smile:

Zo belachelijk is dat dus niet dat ik zeg dat dit een fantastisch mooie hond is want wat deze hond aan titels heeft zegt mij genoeg :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid

greatdane schreef:Over gemiddelde leeftijd kan ik persoonlijk niet veel zeggen,want zoals ik al zei op het web bv. heft het elkaar op.
Daarmee bedoel ik,je leest net zo vaak dat ze met 6 jaar dood gaan als met 10 jaar.
Mensen die ik gesproken heb die een dog gehad hebben lagen allemaal op een leeftijd rond de 10.
En nu met mijn dog heb ik ook geen problemen en zo fit als hij er nu bijloopt zou ik zeggen die wordt ook 10 :19:
Maar dan nog heb ik liever een hond die bruist van kracht en energie 7 a 8 jaar lang,dan dat ik een hond heb die "normaal" zijn gangetje gaat 8 jaar en de laatste 4 jaar ziet aftakelen,zoals ik bv. met al onze bouviers heb gezien en herders in onze fam.
die amerikaan wilde juist geen dog meer uit eigen land , want de 3 doggen die hij had zijn allemaal nog geen 4 geworden.
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

MARC_S schreef:
jip007 schreef:daarom vroeg ik ook al naar een andere foto , maar die zullen er wel niet van hem zijn.
Het hele internet staat vol met zijn foto's omdat hij veel shows wint dus dat valt wel mee :wink:

Hier is er nog eentje:
Afbeelding

Laten we wel wezen, deze hond is best of breed van de Amerikaanse kennelclub en daarnaast meest veelbelovende hond van 2004. Ik kan dus het commentaar op deze hond domweg niet serieus nemen en moet eigenlijk vooral erg lachen aangezien ik gewoon great dane in google heb ingetoetst en toen op mijn gevoel (en blijkbaar inzicht) deze hond heb gekozen. Nu dit blijkt sta ik versteld van mijn inzicht aangezien ik er schijnbaar hetzelfde over denk als de doggenclub van Amerika hahahaha :smile:

Zo belachelijk is dat dus niet dat ik zeg dat dit een fantastisch mooie hond is want wat deze hond aan titels heeft zegt mij genoeg :wink:
Naar amerikaanse maten is dit een mooie hond,ik vind het niets.
Ik ben zelf een x naar een show geweest in de VS en vond er werkelijk niets aan.(op een paar na)
Had net zo goed naar een greyhoundshow kunnen gaan :19:
Afbeelding
jip007
Erelid

MARC_S schreef:

Hier is er nog eentje:
Afbeelding

tietels zeggen mij echt zo weinig , als ik zie wat voor honden er winnen tegenwoordig.
Afbeelding
jip007
Erelid

Martijn schreef:Wat laten jullie je in de kaarten kijken zeg.
Eerst bevestigen dat het ras totaal kapot is en dan verder gaan over wat je mooi vindt en dat dat belangrijker is dan functie.

Zie je een keer een hond die het wel goed doet, ga je over de standaard zeiken. Wordt vastgesteld dat er een hele serie internationale keurmeesters hem wél vinden voldoen dan is het je smaak weer niet.

Maar wel massaal je eigen honden op gaan zitten hemelen waarvan de een nog koehakkiger, overbouwder en ongebalanceerder is dan de ander.

Laten we eerlijk zijn. De enige treden dat deze hond niet de ster van dit forum is is omdat hij niet van jullie is. Heel, heel erg flauw.
ten eerste hemel ik mijn eigen honden niet op , want die zijn niet perfect . Maar ik mag toch wel een eigen mening hebben van wat ik mooi vind of wat niet. Ben blij dat die amerikanen er zo gelukkig mee zijn , maar kampioen of niet ook deze dog wordt geen 12 :roll:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

greatdane schreef:Daarmee bedoel ik,je leest net zo vaak dat ze met 6 jaar dood gaan als met 10 jaar.
Hoi,

Dat ben ik dus absoluut niet met je eens. Ik hoor zelden dat een dog 10 jaar is geworden. 7 Jaar is absoluut de gemiddelde leeftijd bij een dog en dan vraag ik me nog af of ik niet te hoog zit, aangezien er toch aardig wat doggen onder die leeftijd al overlijden.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

greatdane schreef:Mensen die ik gesproken heb die een dog gehad hebben lagen allemaal op een leeftijd rond de 10.
Wat vreemd; mensen die ik spreek die een dog hebben gehad, hebben een dog gehad die vaak niet ouder is geworden dan 7...
Wij wandelen al járen iedere zondagmiddag met een groepje duitse doggen. Lana is de eerste dog uit dat groepje die ouder is geworden dan 7 jaar. Alle doggen die uit dat groepje zijn overleden, de afgelopen 8 jaar zijn 7 jaar of jonger geworden...
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”