Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje over een dekking
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
vraagje over een dekking
Hoi Allemaal
Ik heb een vraagje aan jullie waar ik graag antwoord op krijg.
Ik heb hier dus een reu die ik nu 2 a 3 maand in huis heb.
Hij heeft een stamboom en is 2,5 jaar hij heeft al eerder gedekt ( hij is ook getest op erfelijke afwijkingen ).
Nou is er dus een mevrouw die haar teefje graag door mijn reu laat dekken maar nou zit ik met een paar probleempjes.
Hij woont hier dus nog niet zolang en begint nu een beetje los te komen.
Hij is best een bang hondje als ik of mijn kleinste teef er niet bij is hij loopt niet zomaar op vreemden af en hij vond mij wel op het begin al lief maar hij vond mijn moeder nog eng dat is zins 2 weken ook steets beter aan het worden hij vraagt nu ook bij mijn moeder aandacht.
Hij speelt ook zins 2 a 3 weken heerlijk met de honden voor die tijd ook wel maar nou gaat het steets leuker en vind hij het ook steets leuker.
Hij begint nou ook een beetje zich zelf te worden.
Dit is een beetje een uitleg hoe het nu gaat hij is wel nog een beetje onzeker.
Maar nou zou graag de eigenaar van de teef hem een paar dagen in huis willen voor de dekking ( wat ik al raar vond want de teef komt toch meestal bij de reu? ).
Maar ik ben zo bang dat als hij daar een paar dagen heen gaat dat hij weer terug valt en hij weer bij het begin moet beginnen met zich zelf weer worden.
Ik zou graag jullie mening willen weten zouden jullie de reu wel naar de teef brengen of zeggen dat de teef maar bij de reu moet komen en dat ze dan maar vaker moeten heen en weer rijden.
Groetjes Fenna
Ik heb een vraagje aan jullie waar ik graag antwoord op krijg.
Ik heb hier dus een reu die ik nu 2 a 3 maand in huis heb.
Hij heeft een stamboom en is 2,5 jaar hij heeft al eerder gedekt ( hij is ook getest op erfelijke afwijkingen ).
Nou is er dus een mevrouw die haar teefje graag door mijn reu laat dekken maar nou zit ik met een paar probleempjes.
Hij woont hier dus nog niet zolang en begint nu een beetje los te komen.
Hij is best een bang hondje als ik of mijn kleinste teef er niet bij is hij loopt niet zomaar op vreemden af en hij vond mij wel op het begin al lief maar hij vond mijn moeder nog eng dat is zins 2 weken ook steets beter aan het worden hij vraagt nu ook bij mijn moeder aandacht.
Hij speelt ook zins 2 a 3 weken heerlijk met de honden voor die tijd ook wel maar nou gaat het steets leuker en vind hij het ook steets leuker.
Hij begint nou ook een beetje zich zelf te worden.
Dit is een beetje een uitleg hoe het nu gaat hij is wel nog een beetje onzeker.
Maar nou zou graag de eigenaar van de teef hem een paar dagen in huis willen voor de dekking ( wat ik al raar vond want de teef komt toch meestal bij de reu? ).
Maar ik ben zo bang dat als hij daar een paar dagen heen gaat dat hij weer terug valt en hij weer bij het begin moet beginnen met zich zelf weer worden.
Ik zou graag jullie mening willen weten zouden jullie de reu wel naar de teef brengen of zeggen dat de teef maar bij de reu moet komen en dat ze dan maar vaker moeten heen en weer rijden.
Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik ga altijd naar de reu toe en zal mijn reu ook niet een paar dagen bij een vreemde in huis zetten helemaal niet als hij nog niet eens bij jullie gewend is. Laat ze maar op en neer rijden ervoor dat moeten ze er maar voor over hebben vind ik
ik hoop wel dat zijn angstig gedrag een kwestie van " nog moeten wennen"is en niet dat het zijn karakter is ivm mogelijk doorgeven ervan op de pups,
Is betreffende teef eigenlijk ook wel getest e.d.?

ik hoop wel dat zijn angstig gedrag een kwestie van " nog moeten wennen"is en niet dat het zijn karakter is ivm mogelijk doorgeven ervan op de pups,
Is betreffende teef eigenlijk ook wel getest e.d.?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
- Actief
Hoi dank je voor de reactie's
De teef is wel getest op erfelijke afweikingen mijn reu mag geen teven van mij dekken die niet getest zijn.
De angst naar vreemden is denk ik vooral nog wennen want dat word wel steets beter.
Hij heeft wel een heel geweldig karakter dus en ik hoop dat hij die ook door geeft het lieve karakter.
Maar ik moet hun dus maar gewoon hier laten komen met de teef en dat ze dan maar heen en weer rijden.
Groetjes Fenna
De teef is wel getest op erfelijke afweikingen mijn reu mag geen teven van mij dekken die niet getest zijn.
De angst naar vreemden is denk ik vooral nog wennen want dat word wel steets beter.
Hij heeft wel een heel geweldig karakter dus en ik hoop dat hij die ook door geeft het lieve karakter.
Maar ik moet hun dus maar gewoon hier laten komen met de teef en dat ze dan maar heen en weer rijden.
Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
zaira schreef:Hoi dank je voor de reactie's
Groetjes Fenna

en betreft dat op en neer rij verhaal, ik zou mijn reu iig niet naar hun brengen dus dan zit er niets anders op dat ze de teef naar jou brengen en op en neer rijden of eventueel zoals yamie al zei, indien mogelijk dat ze haar een paar dagen bij jou laten

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Actief
Het is zeker geen dekking wat moet echt niet.
En het is ook geen teef waar ik zelf een pup van wil want dat wil ik graag van mijn eigen teef.
Maar ik vind het zo raar om het af te zeggen als ik het al afgesproken heb.
Dan moet de bazin wel heen en weer rijden want hier in huis een volwassen teef er even bij voor een paar dagen gaat niet dan gaat ze overstrest naar huis met 2 jonge honden hier in huis.
En voor de dekking kan ik die 2 jonge honden wel even boven zetten maar ik ga niet voor een hond van een ander mijn 2 jonge honden 3 dagen vast zetten dus de enige oplossing is dat ze 2 keer heen en weer moeten rijden.
Groetjes Fenna
En het is ook geen teef waar ik zelf een pup van wil want dat wil ik graag van mijn eigen teef.
Maar ik vind het zo raar om het af te zeggen als ik het al afgesproken heb.
Dan moet de bazin wel heen en weer rijden want hier in huis een volwassen teef er even bij voor een paar dagen gaat niet dan gaat ze overstrest naar huis met 2 jonge honden hier in huis.
En voor de dekking kan ik die 2 jonge honden wel even boven zetten maar ik ga niet voor een hond van een ander mijn 2 jonge honden 3 dagen vast zetten dus de enige oplossing is dat ze 2 keer heen en weer moeten rijden.
Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
Dan zou ik haar dat dus gewoon voorstellen. Heeft ze dat er niet voor over dan zou mij dat wel genoeg zeggen.zaira schreef:Dan moet de bazin wel heen en weer rijden want hier in huis een volwassen teef er even bij voor een paar dagen gaat niet dan gaat ze overstrest naar huis met 2 jonge honden hier in huis.
Groetjes Fenna
Nou dat is toch niet zo raar dat ze heen en weer moet rijden?
Ik ken genoeg duitseherder fokkers die stad en land afrijden voor een dekking, zelfs die 'even' naar het buitenland rijden.
Maar goed, ik zou mijn reu als die nog niet eens bij mij gewend is in huis niet eens laten dekken. Eerst maar eens bij mij thuis op zijn gemak zijn.
Ik ken genoeg duitseherder fokkers die stad en land afrijden voor een dekking, zelfs die 'even' naar het buitenland rijden.
Maar goed, ik zou mijn reu als die nog niet eens bij mij gewend is in huis niet eens laten dekken. Eerst maar eens bij mij thuis op zijn gemak zijn.
-
- Actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat heen en weer rijden moeten ze er maar voor over hebben, volgens mij gaat de teef altijd naar de reu en niet andersom...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ik zou mijn reu nooit naar de teef brengen voor een dekking!!
Je weet niet welke teef ze nog meer heeft "rondlopen" en een ogelukje is dan snel gedaan.
En het is heel normaal dat de teef naar de reu toe gaat voor een dekking!
Mijn ouders rijden bv ff naar Polen voor een dekking, dus als die vrouw er niets voor over heeft moet je toch eens gaan bedenken wat haar bedoelingen verder zijn
En persoonlijk zou ik ook zeggen dat mijn reu nog moet wennen thuis en dat ik voorlopig even af zie van dekken tot hij goed gewend is!
Succes verders.!
Je weet niet welke teef ze nog meer heeft "rondlopen" en een ogelukje is dan snel gedaan.
En het is heel normaal dat de teef naar de reu toe gaat voor een dekking!
Mijn ouders rijden bv ff naar Polen voor een dekking, dus als die vrouw er niets voor over heeft moet je toch eens gaan bedenken wat haar bedoelingen verder zijn

En persoonlijk zou ik ook zeggen dat mijn reu nog moet wennen thuis en dat ik voorlopig even af zie van dekken tot hij goed gewend is!
Succes verders.!
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
ik heb nu besloten de teef maar gewoon hier telaten komen en dat hij niet gaat logeren.
Ik was eerst ook van plan om met mijn teef naar denemarken te gaan waar ik nog tussen 2 reuen zat te kiezen.
Maar dat zijn nou net de opa's van mijn reu die dus de zelfde bouw en bijna de zeflde puppy's door geeft maar wel hele mooie dus gebruik ik mijn eigen reu ( wel op een verandwoordelijke manier ) en anders was ik ook naar denemarken gegaan.
Ik was eerst ook van plan om met mijn teef naar denemarken te gaan waar ik nog tussen 2 reuen zat te kiezen.
Maar dat zijn nou net de opa's van mijn reu die dus de zelfde bouw en bijna de zeflde puppy's door geeft maar wel hele mooie dus gebruik ik mijn eigen reu ( wel op een verandwoordelijke manier ) en anders was ik ook naar denemarken gegaan.
Groetjes Fenna en
-
- Actief
ja eigelijk is dat wel beter de dekking afzeggen over ong. 3 a 4 maand word mijn eigen teef door hem gedekt ( ik heb wel veel uitgezocht inverband met de lijnen en ziektes in de lijnen en die zitten er niet ) heb er met de fokker van mijn teef over gehad en die had al voor dat ik mijn reu had al bedacht dat hij een goede reu zou zijn om mijn teef te dekken.
Groetjes Fenna en
-
- Actief
het is niet de bedoeling dat hij nou zoveel teven gaat dekken dat echt niet ik heb hem genomen als huishond.
Alleen deze mensen vroegen mij of mijn reu hun teef mocht dekken.
En nou heb ik wel veel opgezocht over bevallingen van honden en lijnen maar dit is een eerste reu van mij die mag dekken dus weet er nog niet zoveel vanaf.
Alleen deze mensen vroegen mij of mijn reu hun teef mocht dekken.
En nou heb ik wel veel opgezocht over bevallingen van honden en lijnen maar dit is een eerste reu van mij die mag dekken dus weet er nog niet zoveel vanaf.
Groetjes Fenna en
-
- Actief
- Sam&Teun
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
- Contacteer:

Groetjes, Cecilia

-
- Actief
ik zou het nou leuk vertellen.
Ik heb de dekking afgezegt en de eigenaar kon het begrijpen.
Nou krijg ik van de beheerder van het Papillon forum een e-mail waar je u tegen zegt.
En wat ik ook niet echt netjes vond.
Wat er in stond is dat ik nooit een goede fokker kon worden.
dat geen fokker mij zou willen helpen.
dat ik toch zelf nooit voor een dekking bij een ander kon komen want die krijg ik toch niet omdat mijn teef geen multikampioen is.
Ze vond mijn honden altijd mooi en in eens zijn ze lelijk.
Nou met dat fokker worden gelukkig zijn er fokkers die er wel vertrouwen in hebben.
Er zijn wel fokkers die mij willen helpen dat hebben ze al gezegt.
Nou mijn teef is geen multikampioen nee maar wel heel lief en mooi en er zijn genoeg mensen waar ik wel een dekking kan halen.
En wat zij zegt over me honden laat maar ik weet beter en de keurmeesters ook.
dit was een klein stukje uit de mail maar het was een hele harde mail.
Van 2 A 4tjes vol en ik ben heel erg na beneden gehaald en veel fokkers ook.
Maar ik weet nu wel hoe ze is en dat ik niks meer met haar ten maken wil hebben.
Ik heb de dekking afgezegt en de eigenaar kon het begrijpen.
Nou krijg ik van de beheerder van het Papillon forum een e-mail waar je u tegen zegt.
En wat ik ook niet echt netjes vond.
Wat er in stond is dat ik nooit een goede fokker kon worden.
dat geen fokker mij zou willen helpen.
dat ik toch zelf nooit voor een dekking bij een ander kon komen want die krijg ik toch niet omdat mijn teef geen multikampioen is.
Ze vond mijn honden altijd mooi en in eens zijn ze lelijk.
Nou met dat fokker worden gelukkig zijn er fokkers die er wel vertrouwen in hebben.
Er zijn wel fokkers die mij willen helpen dat hebben ze al gezegt.
Nou mijn teef is geen multikampioen nee maar wel heel lief en mooi en er zijn genoeg mensen waar ik wel een dekking kan halen.
En wat zij zegt over me honden laat maar ik weet beter en de keurmeesters ook.
dit was een klein stukje uit de mail maar het was een hele harde mail.
Van 2 A 4tjes vol en ik ben heel erg na beneden gehaald en veel fokkers ook.
Maar ik weet nu wel hoe ze is en dat ik niks meer met haar ten maken wil hebben.
Groetjes Fenna en
-
- Actief
Ja vind ik ook zelf is ze geen fokker maar ze denkt dat ze meer weet als de meeste fokkers.
Ik ben zelf nog geen fokker Mijn teef begint loops te worden en word voor het eerst gedekt ( op een verandwoordelijke manier).
Maar mijn droom is wel om fokker van dit ras te worden.
Ik ben nog maar 19 en heb nog veel te leren zelfs op je 80ste leer je nog dus niemand weet alles maar er valt wel veel te leren vind ik.
Er zijn andere fokkers die mij wel veel vertellen en uitleggen die voor mij klaar staan.
Maar zij zegt dingen over mijn honden terwijl ze mijn teef 1 keer heeft gezien toen ze 10 maand was en mijn reu nog nooit alleen van foto's en ik vind van foto's kun je niet veel zeggen.
Maar ik ben blij dat ik de dekking heb afgezegt en ben blij om te weten hoe zij nu is en ik weet nu ook dat ik niet meer met haar om wil gaan.
Ik ben zelf nog geen fokker Mijn teef begint loops te worden en word voor het eerst gedekt ( op een verandwoordelijke manier).
Maar mijn droom is wel om fokker van dit ras te worden.
Ik ben nog maar 19 en heb nog veel te leren zelfs op je 80ste leer je nog dus niemand weet alles maar er valt wel veel te leren vind ik.
Er zijn andere fokkers die mij wel veel vertellen en uitleggen die voor mij klaar staan.
Maar zij zegt dingen over mijn honden terwijl ze mijn teef 1 keer heeft gezien toen ze 10 maand was en mijn reu nog nooit alleen van foto's en ik vind van foto's kun je niet veel zeggen.
Maar ik ben blij dat ik de dekking heb afgezegt en ben blij om te weten hoe zij nu is en ik weet nu ook dat ik niet meer met haar om wil gaan.
Groetjes Fenna en
Ze heeft toch geen stamboom dit teefje ik zou zoiezo mijn hond niet uitlenen ter dekking aan stamboomloze hondjes want dan zal je inderdaad niet snel serieus worden genomen in de hondenwereld.zaira schreef:Hoi dank je voor de reactie's
Groetjes Fenna
Kies alleen voor de juiste teefjes waarvan je ,middels een stamboom weet,dat ze geschikt zijn bij de lijn van jouw reutje.
-
- Actief
Dan zou ik me ook maar eens goed gaan verdiepen voor je gaat fokken over de procedure zelf en misschien nog een loopsheid overslaan zodat je goed op de hoogte bent wat er allemaal bij komt kijken voordat en als het nestje er is.zaira schreef:Ja dat doe ik nu ook die teef is ook niet door mijn reu gedekt.
Mijn eigen teef word wel door hem gedekt maar ik heb allerbij hun stambomen uitgeplozen en ze passen goed bij elkaar.
-
- Actief
Ik ben al bijna 1,5 jaar van alles aan het uitzoeken als de bevalling s'nachts gebeurd kan ik zelfs nog 4 mensen bellen die ervaring hebben als er wat gebeurd ik heb al afspraken met de dierenarts dat als er s'nacht wat gebeurd dat ik kan bellen en hij staat dan gelijk klaar.
Het is niet zo dat dit van het laatste moment is ik heb over veel dingen nagedacht en veel dingen aan mensen gevraagt.
Het is niet zo dat dit van het laatste moment is ik heb over veel dingen nagedacht en veel dingen aan mensen gevraagt.
Groetjes Fenna en