Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitnodiging: Mogens komt naar Nederland en Belgie!!!!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ien
Erelid
Contacteer:

Uitnodiging: Mogens komt naar Nederland en Belgie!!!!

Ongelezen bericht door ien »

Voor alle liefhebbers van o.a rauwe voeding voor de hond.
Mogens komt volgend jaar naar Nederland en hier is je kans om hem persoonlijk te ontmoeten en vragen te stellen enz enz

www.alles-rauw.nl

vindt je info en vragenlijst en uitnodiging

site Mogens
http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/?camp=26_tr
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Is deze aankondiging verplaatst van Voeding naar Evenementen of andersom? :denken:

Ignit.
ien
Erelid
Contacteer:

staat nu hier :wink:
Het laatste nieuws is dat de locatie's en data's van de org. van de stichting bekend zijn en er vanaf nu via een aanmeldingsformulier aangemeld kan worden via de site
www.alles-rauw.nl
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Wow Ien - mooie flyer! :ok:
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
ien
Erelid
Contacteer:

Ter info: alle lezingen van Mogens in Nederland en Belgie hebben dezelfde inhoud! programma staat op de site.

Vragen hierover kunnen via pb.
bedankt!
en Annemiek popelt om een link door te geven :pffff:
:mrgreen:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hoe dan ook, ik verheug me erop. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Roelfien schreef:Hoe dan ook, ik verheug me erop. :ok:
En ik zal speciaal voor jou nog een dansje doen ook! :cheer: :cheer:

Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ik ook! Zal er woensdagavond ook iemand een dansje voor ons doen? :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Topic opgeschoond.
Gelieve persoonlijke/stichtingsgerelateerde conflicten buiten het forum af te handelen.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Geer
Zeer actief
Contacteer:

baloe2004 schreef:
Misschien wil Mogens zelf wel een dansje doen :cheer:

ien
Erelid
Contacteer:

baloe2004 schreef:
ja hoor..de vrouwen van weilen Anton Heyboer die tegenover het cafe wonen!
wordt een kleurrijk gezelschap :mrgreen:
ze hebben "enge heddes" en belangstelling voor rauw voer :cheer:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:
baloe2004 schreef:
ja hoor..de vrouwen van weilen Anton Heyboer die tegenover het cafe wonen!
wordt een kleurrijk gezelschap :mrgreen:
ze hebben "enge heddes" en belangstelling voor rauw voer :cheer:
Ze hebben zelfs heeeeeel veel Engu Heddurs! En ook heeeeel veel Mercedessen!
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ien, ik las net ergens dat de internationale stichting alles-rauw op 20 januari 2006 officieel geworden is door ondertekening van de akte bij de notaris.

Hierbij wens ik jou en je mede-bestuursleden heel veel succes bij het behalen van en werken aan de doelstellingen - wat zijn de doelstellingen eigenlijk?

Dit is een mijlpaal in het rauwvoer gebeuren van Nederland! :ok:

Hartelijk gefeliciteerd en heel veel succes toegewenst!

Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Nina
Zeer actief
Contacteer:

ignit schreef: Hartelijk gefeliciteerd en heel veel succes toegewenst!
Dat is goed nieuws, gefeliciteerd! :ok:

Is er trouwens nog plaats in Den Ilp of zit de lezing al helemaal vol?
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

baloe2004 schreef:
ignit schreef: Hartelijk gefeliciteerd en heel veel succes toegewenst!
Dat is goed nieuws, gefeliciteerd! :ok:

Is er trouwens nog plaats in Den Ilp of zit de lezing al helemaal vol?
Bedankt voor jullie felicitaties :ok: en in Den Ilp kunnen er nog bij
de ruimte is groot!
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoop dat de lezing een succes wordt! :ok:
Groetjes,
Ignit.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

ignit schreef:Ik hoop dat de lezing een succes wordt! :ok:
Ik vond het in elk geval erg geslaagd! Heb weer veel bijgeleerd. Bedankt voor het organiseren, Ien en companen! :ok:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

baloe2004 schreef:
ignit schreef:Ik hoop dat de lezing een succes wordt! :ok:
Ik vond het in elk geval erg geslaagd! Heb weer veel bijgeleerd. Bedankt voor het organiseren, Ien en companen! :ok:
Bedankt :ok:

Ik wil jullie ook allemaal bedanken voor het komen!!
vond het erg goed dat er zoveel belangstelling is voor het rauwe voeren!
en dat er zoveel jonge mensen waren was top :ok:
Dat is toch de nieuwe generatie die het hopenlijk anders wil gaan doen dan wat wij hebben gedaan na intrede van brokken!

Er zijn in ieder geval goede contacten gelegd om hier mee door te gaan! :ok:

Alleen van mijn kant nog excuses dat de organisatie in het begin nog niet vlekkeloos was.
Irene was een paar weken in Spanje vanwege haar moeder die op sterven , leeft gelukkig nog, en mede organisator van Nederland is, kwam op het nippertje om 13 uur met vliegtuig aan.
en daarom ook de locatie nog lang een ? was omdat zij daar mee bezig was, maar voor mij was zij onbereikbaar :jank:
Deze locatie uiteindelijk de enige keus was.
maar goed..Mogens had er geen problemen mee :mrgreen:
verder had hij problemen met zijn harddisc en films die hij eerder had gemaakt van de andere lezingen en is bij mij de hele ochtend bezig geweest om alles in orde te krijgen voor de lezing s'middags.
dus start een beetje chaotisch.. :mrgreen:

Maar wat hij wilde vertellen.................is goed overgekomen
:ok:
dus nogmaals..bedankt voor jullie komst!! :ok:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ik vond Mogens wel in die setting passen. :mrgreen:
Het had wel iets underground-achtigs zo, obscuur cafeetje waar voorin gewoon gekroegd wordt en achterin illegaal een bijeenkomst wordt gehouden.
:smile:

Nee hoor, Mogens had een prima presentatie, ging goed in op de vragen,die gesteld werden en ook op de kritische dingen ging hij open in. Juist de informele ruimte zorgde er volgens mij voor dat mensen makkelijk met hem in gesprek gingen, in plaats van dat het een soort afstandelijke toestand werd.
Ik vond het de moeite waard. En mag ook gewoon weer op die locatie hoor. :mrgreen:

En dat jij met geknepen billen zat of alles goed ging komen, kan ik me heel goed voorstellen. Maar het ging prima, dus jij hartstikke bedankt voor het organiseren en het naar Nederland halen van Mogens. Dat we nog maar heel veel van dit soort acties zullen krijgen. :ok:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Ik vond Mogens wel in die setting passen. :mrgreen:
Het had wel iets underground-achtigs zo, obscuur cafeetje waar voorin gewoon gekroegd wordt en achterin illegaal een bijeenkomst wordt gehouden. :smile:
Ja, en wij zoeken naar een uithangbord, doen ze het lichtje niet aan. Het was wel een beetje spannend allemaal.. :mrgreen:

Ien, ik heb niks gemerkt van rommeligheid, ik vond het wel charmant dat hij nog aan de sateh zat toen wij binnen kwamen. :mrgreen:
Wat Roelfien al zegt: het informele gevoel gaf juist een sfeer waarin je goed met Mogens van gedachten kon wisselen.

Ik vind hem trouwens een goede spreker, hij weet je echt bij de les te houden zoveel uur! :ok:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Roelfien schreef:Ik vond Mogens wel in die setting passen. :mrgreen:
:
ja prachtig he..tussen al die Heyboeren :mrgreen:
en verder heb je helemaal gelijk in :wink:
jullie waren ook wel types die daar op hun plaats waren :mrgreen:
en gek zijn wij Petra en ik ]toch al..vond hij
hij zag foto's van de Cuyp met een boodschappen kar en vlees

En nog gekker zijn wij [vond die]dat wij hem vanmorgen in big woodenshoes op de Zaanse Schans hebben gefotograveerd!! :smile:
Afbeelding
Erica
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Erica »

De lezing van Mogens was voor mij een kadootje van een vriendin, maar wel een met de grote K, en doe de rest ook maar in hoofdletters en haal de "'otje" er eigenlijk ook maar af. Het nam bij mij de onzekerheid die ik altijd voelde over het rauw-voeren helemaal weg en ik denk dat de brokken er nu echt definitief uitgaan, als ik alle materialen goed kan krijgen.....

Het decor was juist perfect, want toen ik mijn ogen even over de Heyboers liet gaan zag ik het hondje aan de muur hangen wat ook het logo vormt van Barf-Natuurlijk!

Afbeelding

Ien, jaren geleden kwam ik voor het eerst op internet, februari 1998 was dat. Ik was op zoek naar informatie over honden en kwam al heel snel via de barf-list op het hondenforum terecht. Ik kan mij internet gewoon niet heugen zonder jou en barf! Alle honden die Alex en ik hebben gehad, dus ook dobertje Chui en Dusty, hebben gelukkig naast hun brokken ook rauw gekregen omdat ik toegang had tot al de informatie die jullie verzamelden. Toen ik gisteren in dat zaaltje zat te luisteren naar Mogens en mijn oog even op het schilderij viel passeerde dat allemaal in vogelvlucht aan mijn ogen voorbij. Je hebt heel wat bereikt in die jaren, van barf-list tot uiteindelijk de stichting Alles-Rauw en de komst van Mogens was denk ik wel een van de kroontjes op je inzet voor betere voeding voor huisdieren :ok:
WWW.BUITENLANDSEHONDEN.NL

Afbeelding

*Don't dream, Just Do It!"
Roelfien
Zeer actief

ien schreef:

En nog gekker zijn wij [vond die]dat wij hem vanmorgen in big woodenshoes op de Zaanse Schans hebben gefotograveerd!! :smile:
Ach gos, heb je die arme man dat echt aan gedaan? :N:
En hij wil nog wel terug komen? :roll: :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Erica schreef: Afbeelding

Ien, jaren geleden kwam ik voor het eerst op internet, februari 1998 was dat. Ik was op zoek naar informatie over honden en kwam al heel snel via de barf-list op het hondenforum terecht. Ik kan mij internet gewoon niet heugen zonder jou en barf! Alle honden die Alex en ik hebben gehad, dus ook dobertje Chui en Dusty, hebben gelukkig naast hun brokken ook rauw gekregen omdat ik toegang had tot al de informatie die jullie verzamelden. Toen ik gisteren in dat zaaltje zat te luisteren naar Mogens en mijn oog even op het schilderij viel passeerde dat allemaal in vogelvlucht aan mijn ogen voorbij. Je hebt heel wat bereikt in die jaren, van barf-list tot uiteindelijk de stichting Alles-Rauw en de komst van Mogens was denk ik wel een van de kroontjes op je inzet voor betere voeding voor huisdieren :ok:
Dank je Erica. :ok:

ik moest daar vandaag ook aan denken.
Als je alles zo laat bezinken en weer eens het net opgaat zie en lees je dat er ook een behoorlijke golfbeweging ontstaan is
zoals jij en vele nog wel weten de 1ste berichten over mijn botverhalen
Wat een griezel was ik :mrgreen: nu ja..was :smile:
en moet je nu zien..en ben daar eerlijk gezegd wel een beetje verbaasd over maar ook wel een beetje trots dat alles zo loopt. Maar ook trots omdat jij en anderen het oppikken en lekker gewoon en rustig stap voor stap de stap nemen om al interesse te tonen in andere manier van voeren. :ok:

dus ook voor jullie een :ok: en ga ook zo door :mrgreen:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Roelfien schreef:
ien schreef:

Ach gos, heb je die arme man dat echt aan gedaan? :N:
En hij wil nog wel terug komen? :roll: :mrgreen:
ja :mrgreen:
het lukte ons alleen niet om hem op klompen naar Belgie te laten gaan :mrgreen:
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ook ik vond het een prima avond, wat een energie heeft Mogens E. en wat een stemgeluid, zeker gelet op alle praatjes die hij de dagen ervoor ook al heeft gegeven.

Ik heb toch wel nieuwe dingen gehoord, of de beargumentering gehoord achter bepaalde zaken. Ik ben nog niet erg lang bezig met zelf samenstellen, vorig jaar januari ben ik overgegaan van KVV op zelf samenstellen.
Er leven nog wel meer vragen en van sommige dingen vraag ik me af of het reeel is om in te voeren in het leven dat wij (de meesten) leven met onze honden. Zoals het 3-4 keer per week voeren. En het waarom het gevaar van maagtorsies (bloat) praktisch nihil is bij die manier van voeren, maar goed zo blijft er altijd meer te leren. Een evt. volgende keer ben ik er zeker weer bij.

Erg bedankt voor de organisatie :ok:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef: Er leven nog wel meer vragen en van sommige dingen vraag ik me af of het reeel is om in te voeren in het leven dat wij (de meesten) leven met onze honden. Zoals het 3-4 keer per week voeren.
Dat is iets waar wij op de terugweg in de auto over hebben zitten praten. Dat vind ik zelf het moeilijkste deel, zowel praktisch als emotioneel (ikke dan he, niet Baloe :wink: ). Maar goed, zoals Ien ook zegt: ik ga stap voor de stap de stap nemen om helemaal over te stappen en ben blij dat ik woensdag gewoon mijn gedachten over goede voeding bevestigd kreeg en ook weer nieuwe inzichten en kennis heb gekregen.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Ook ik vond het een prima avond, wat een energie heeft Mogens E. en wat een stemgeluid, zeker gelet op alle praatjes die hij de dagen ervoor ook al heeft gegeven.

Ik heb toch wel nieuwe dingen gehoord, of de beargumentering gehoord achter bepaalde zaken. Ik ben nog niet erg lang bezig met zelf samenstellen, vorig jaar januari ben ik overgegaan van KVV op zelf samenstellen.
Er leven nog wel meer vragen en van sommige dingen vraag ik me af of het reeel is om in te voeren in het leven dat wij (de meesten) leven met onze honden. Zoals het 3-4 keer per week voeren. En het waarom het gevaar van maagtorsies (bloat) praktisch nihil is bij die manier van voeren, maar goed zo blijft er altijd meer te leren. Een evt. volgende keer ben ik er zeker weer bij.

Erg bedankt voor de organisatie :ok:
Ja, zijn stemgeluid... af en toe haalde hij uit omdat ie over iets heel stellig was en zat ik bijna verstijfd op mijn stoel :N: :mrgreen:

Maar ik heb dat dus ook hoor, die 3 a 4 maaltijden per week, ik vind het dus echt doodeng. En natuurlijk is dat ook omdat ik al eeuwen ingeprent ben met maagtorsiegevaar en de manier waarop honden al braaf jaren elke dag hun maaltijdje krijgen. Inderdaad, achteraf zijn er bijna nog meer vragen dan vooraf bij mij gerezen. Maar dat is wel goed.
En ik hou mezelf voor ogen dat het gewoon informatie is van een persoon. Een ander persoon zal weer andere informatie geven. Ik probeer er uit te halen waar ik zelf wat mee kan.
Hopelijk krijgen we nog veel meer van dit soort seminars van verschillende mensen, zodat we wellicht wat meer informatie vanuit verschillende invalshoeken krijgen. Die is nu ook wel beschikbaar vanuit de literatuur, maar ik merk dat zo'n gesprek met een echt persoon toch veel meer dingen duidelijk kan maken.
Het was in ieder geval hartstikke leerzaam.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Stomtoevallig was het de 8e febuari precies 8 jaar geleden dat mijn Bas overleed aan een maagtorsie. Dat wil ik echt nooit meer meemaken.
Ik hoop ook op meer voerlezingen, ik wil er echt meer van horen en over te weten komen.
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Mogens heeft een jaar of tien als officier in het Deense leger gediend. Volgens hem heeft hij tot 500 mensen geen microfoon nodig! :smile:
Groetjes,
Ignit.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”