Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Farm Food
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Farm Food
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- *Silvia*
- Zeer actief
Ik geef het Kobus sinds een 2 maanden en hij heeft nog nooit eerder zo een brok lekker gevonden!
Geef nog wel een aantal vleesdagen ertussen door, en merk aan hem dat zijn vacht er erg goed uit gaat zien, ontlasting goed.
Ben overgestapt nadat ik alle dagen eigenlijk aan hem kvv of gedeeltelijk barf gaf , maar hij werd ontiegelijk rood op zijn lichaam, en nu ik gedeeltelijk farmfood erbij geef gaat het super.
Geef nog wel een aantal vleesdagen ertussen door, en merk aan hem dat zijn vacht er erg goed uit gaat zien, ontlasting goed.
Ben overgestapt nadat ik alle dagen eigenlijk aan hem kvv of gedeeltelijk barf gaf , maar hij werd ontiegelijk rood op zijn lichaam, en nu ik gedeeltelijk farmfood erbij geef gaat het super.
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Kloppen de aanbevolen hoeveelheden voer op de verpakking een beetje of is het te hoog of te laag aangehouden? (Britt kreeg van Eukanuba altijd de aangegeven hoeveelheid en op sommige dagen zelfs nog meer)
Vacht en bespiering zouden er mooi van worden (ook volgens de site) hoe zit het met tandplak, blijft dat ook netjes weg met deze brok?
Vacht en bespiering zouden er mooi van worden (ook volgens de site) hoe zit het met tandplak, blijft dat ook netjes weg met deze brok?
- M@ri@nne
- Zeer actief
Hou er rekening mee dat je er minder van hoeft te geven dan andere brokken. Dus op het oog voeren, ik zou met weinig beginnen.Benji&Brenda schreef:Kloppen de aanbevolen hoeveelheden voer op de verpakking een beetje of is het te hoog of te laag aangehouden? (Britt kreeg van Eukanuba altijd de aangegeven hoeveelheid en op sommige dagen zelfs nog meer)
Tosca krijgt 2 keer daags een kopje.

De ene hond heeft wel last van tandplak en de andere niet. Afwachten dus.

Groetjes, Marianne.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- saffie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Belle
- Zeer actief
Belle kon juist weer niet tegen Farm Food. Ze ging er heel erg van overgeven en haar vacht werd heel pierig. Het zal voor elke hond weer anders zijn op werk voer ze het goed doen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wist niet waar het hier verkrijgbaar was en had het gecheckt op de site van farmfood, maar nu kwam ik in de dierenwinkel om die hoek en blijken ze het daar ook te hebben dus dat is mooi handig. Het is overigens wel goedkoop voer zeg, 4 kilo voor 9,90 euro!
Tjah ik ben 3 kilo voor tussen de 10 en 16,50 euro gewend...
Die prijs had toch te maken dat het nie zo'n 'groot' merk is dus alleen in Nederland ofzo?
En hoe zijn jullie overgeschakeld? Ze zei in de winkel, wel netjes mengen met je oude voer he, maar ik weet dat dat niet handig is omdat ze nu krokante brok krijgt (pro plan) en farm food geperst is... Wil nog even het laatste pro plan opmaken maar dan over dus hoor graag de beste ervaringen. Een week geleden heeft ze die week daarvoor een week op rodi gestaan (is het nog te volgen) om te kijken wat haar ontlasting deed. Op zich een stuk minder en mooi hard inderdaad maar ook tussendoor weer plakkerig enzo, maargoed we willen haar eigenlijk niet volledig op kvv hebben vanwege practische redenen en ik heb hier nu een hondje op proef die op farmfood staat en het viel me eigenlijk mee hoe klein de brokjes zijn (ik kende alleen grote geperste brokken en dit zijn mooie kleine brokjes geschikt voor teckelbuikies
) en hij lijkt het er goed op te doen (alleen heeft hij gister overgegeven maar weet niet of het daaraan ligt). En als hij blijft dan is het wel handig om ze op hetzelfde voer te hebben natuurlijk
En in farmfood zit geen rotzooi dus het spreekt me op zich wel aan áls britt het er dus ook goed op doet (hoop vooral op betere vacht en ook ontlasting moet mooi zijn)
Die prijs had toch te maken dat het nie zo'n 'groot' merk is dus alleen in Nederland ofzo?
En hoe zijn jullie overgeschakeld? Ze zei in de winkel, wel netjes mengen met je oude voer he, maar ik weet dat dat niet handig is omdat ze nu krokante brok krijgt (pro plan) en farm food geperst is... Wil nog even het laatste pro plan opmaken maar dan over dus hoor graag de beste ervaringen. Een week geleden heeft ze die week daarvoor een week op rodi gestaan (is het nog te volgen) om te kijken wat haar ontlasting deed. Op zich een stuk minder en mooi hard inderdaad maar ook tussendoor weer plakkerig enzo, maargoed we willen haar eigenlijk niet volledig op kvv hebben vanwege practische redenen en ik heb hier nu een hondje op proef die op farmfood staat en het viel me eigenlijk mee hoe klein de brokjes zijn (ik kende alleen grote geperste brokken en dit zijn mooie kleine brokjes geschikt voor teckelbuikies

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Farmfood geeft zelf het volgende advies: http://www.farmfood.nl/index.php?id=32,0,0,1,0,0
Dus niet mengen.
Dus niet mengen.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Site Admin
Je moet vooral niet mengen als je nu een krokante brok geeft, de hond gaat dat niet prettig vinden in zijn/haar maag...Benji&Brenda schreef:En hoe zijn jullie overgeschakeld? Ze zei in de winkel, wel netjes mengen met je oude voer he, maar ik weet dat dat niet handig is omdat ze nu krokante brok krijgt (pro plan) en farm food geperst is...
Als je nog veel van je oude voer hebt, en je hond er iet alergisch voor is kun je dat het beste opmaken als je wilt... Daarna kun je beginnen met overstappen volgens deze methode: http://www.farmfood.nl/darmflora.htm en lees ook even het stukje over "ontgiften"...
Voor vragen kun je ook altijd bellen met: 0548619977
Kun je ook vertellen welke winkel je dat "advies" om te mengen heeft gegeven? De reden waarom je dat niet moet doen, kun je zelf uit-testen met het experiment op deze pagina http://www.farmfood.nl/geperstebrokken.htm
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet inderdaad dat je krokant en geperst niet moet mengen, maar wist niet echt hoe je dan moet overschakelen dus ik ging er maar niet op inmichiel schreef:Je moet vooral niet mengen als je nu een krokante brok geeft, de hond gaat dat niet prettig vinden in zijn/haar maag...Benji&Brenda schreef:En hoe zijn jullie overgeschakeld? Ze zei in de winkel, wel netjes mengen met je oude voer he, maar ik weet dat dat niet handig is omdat ze nu krokante brok krijgt (pro plan) en farm food geperst is...
Als je nog veel van je oude voer hebt, en je hond er iet alergisch voor is kun je dat het beste opmaken als je wilt... Daarna kun je beginnen met overstappen volgens deze methode: http://www.farmfood.nl/darmflora.htm en lees ook even het stukje over "ontgiften"...
Voor vragen kun je ook altijd bellen met: 0548619977
Kun je ook vertellen welke winkel je dat "advies" om te mengen heeft gegeven? De reden waarom je dat niet moet doen, kun je zelf uit-testen met het experiment op deze pagina http://www.farmfood.nl/geperstebrokken.htm

-
- Zeer actief
16 euro voor 3 kilo????Benji&Brenda schreef:Wist niet waar het hier verkrijgbaar was en had het gecheckt op de site van farmfood, maar nu kwam ik in de dierenwinkel om die hoek en blijken ze het daar ook te hebben dus dat is mooi handig. Het is overigens wel goedkoop voer zeg, 4 kilo voor 9,90 euro!
En hoe zijn jullie overgeschakeld? Ze zei in de winkel, wel netjes mengen met je oude voer he, maar ik weet dat dat niet handig is omdat ze nu krokante brok krijgt (pro plan) en farm food geperst is... Wil nog even het laatste pro plan opmaken maar dan over dus hoor graag de beste ervaringen. Een week geleden heeft ze die week daarvoor een week op rodi gestaan (is het nog te volgen) om te kijken wat haar ontlasting deed. Op zich een stuk minder en mooi hard inderdaad maar ook tussendoor weer plakkerig enzo, maargoed we willen haar eigenlijk niet volledig op kvv hebben vanwege practische redenen en ik heb hier nu een hondje op proef die op farmfood staat en het viel me eigenlijk mee hoe klein de brokjes zijn (ik kende alleen grote geperste brokken en dit zijn mooie kleine brokjes geschikt voor teckelbuikies) en hij lijkt het er goed op te doen (alleen heeft hij gister overgegeven maar weet niet of het daaraan ligt). En als hij blijft dan is het wel handig om ze op hetzelfde voer te hebben natuurlijk
En in farmfood zit geen rotzooi dus het spreekt me op zich wel aan áls britt het er dus ook goed op doet (hoop vooral op betere vacht en ook ontlasting moet mooi zijn)
Welk merk is dat in hemelsnaam

groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jasparov
- Vaste gebruiker
- Jasparov
- Vaste gebruiker
- Jasparov
- Vaste gebruiker
Een van mijn honden heeft dit ook!Die is ook erg rood geworden na de overstap een jaar geleden van brok naar KVV!Je bent de eerste die ik ken wiens hond dit dus ook heeft!En ik maar denken dat ik gek ben,want iedereen zei me dat dat niet kon door de KVV!Zou je aub willen vertellen of het rood nu weg getrokken is door de combi met brok.Kun je me vertellen hoeveel vers en hoeveel brok je op dit moment nu nog geeft aan Kobus?Ik hoop dat je dit nog leest en wil antwoorden.baloutjuh schreef:Ik geef het Kobus sinds een 2 maanden en hij heeft nog nooit eerder zo een brok lekker gevonden!

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Mijn hondje was altijd heel kieskeurig totdat ik tegen Farmfood aanliep.
Nou dat gaat er echt in, ze staat te springen rond etenstijd voor haar voerbak
Gebit ziet er goed uit, ze zit echt supergoed in haar vacht (verhaart heel weinig) en zit lekker in haar vel.
Dus ik ben er helemaal tevreden over
Nou dat gaat er echt in, ze staat te springen rond etenstijd voor haar voerbak

Dus ik ben er helemaal tevreden over

Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Héej, er gaat een lichtje bij me branden........ Raisa krijgt de laatste paar weekjes meer kvv dan anders, zo'n 3 ochtenden in de week maar FF brokken, de rest dus kvv en beetje barf (normaliter alle ochtenden FF).Mauyak schreef:Een van mijn honden heeft dit ook!Die is ook erg rood geworden na de overstap een jaar geleden van brok naar KVV!Je bent de eerste die ik ken wiens hond dit dus ook heeft!En ik maar denken dat ik gek ben,want iedereen zei me dat dat niet kon door de KVV!Zou je aub willen vertellen of het rood nu weg getrokken is door de combi met brok.Kun je me vertellen hoeveel vers en hoeveel brok je op dit moment nu nog geeft aan Kobus?Ik hoop dat je dit nog leest en wil antwoorden.baloutjuh schreef:Ik geef het Kobus sinds een 2 maanden en hij heeft nog nooit eerder zo een brok lekker gevonden!
Ben overgestapt nadat ik alle dagen eigenlijk aan hem kvv of gedeeltelijk barf gaf , maar hij werd ontiegelijk rood op zijn lichaam, en nu ik gedeeltelijk farmfood erbij geef gaat het super.![]()
![]()
Ze heeft sinds een paar dagen rode plekken op haar buikje waar ze vaak aan likt.

-
- Zeer actief
- Contacteer: