Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bergamasco
Moderator: moderatorteam
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Bergamasco
Ik ben vorige week met onze Beaucerons naar iemand met schapen geweest om ons te leren schapendrijven en hij had ook 2 bergamasco's.
Ik had ze nog nooit eerder gezien en was benieuwd of hier iemand op het forum het ras kent.
Ik had van de week nog gekeken in de catalogus van Dortmund die ik nog had liggen en daar stonden er ook maar 3 in.
Ik had ze nog nooit eerder gezien en was benieuwd of hier iemand op het forum het ras kent.
Ik had van de week nog gekeken in de catalogus van Dortmund die ik nog had liggen en daar stonden er ook maar 3 in.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Nanc,
Volgens mij is het inderdaad een vrij zeldzaam ras. Ik vind ze in elk geval erg leuk.
Volgens mij is het inderdaad een vrij zeldzaam ras. Ik vind ze in elk geval erg leuk.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Nanc
- Zeer actief
Ja, ze zagen er stoer uit hoor.
De ene was donkerbruin en de ander grijs.
Hij dacht zelf dat het niet zo'n gewild ras was omdat mensen denken dat het een hele moeilijke vacht is, maar dat is niet zo. Je hoeft er blijkbaar helemaal niets aan te doen.
Hij was er een keer mee naar een tentoonstelling geweest en hij zag wel mensen van een afstandje kijken en denken: hij had die honden toch wel een beetje kunnen fatsoeneren voor de show
Hij heeft ook enkele border collies en australian cattledogs, maar de bergamasco's hebben volgens hem het fijnste karakter.
Ik ben er helemaal verliefd op geworden.
Hij denkt trouwens ook dat niemand in Nederland en Belgie er mee fokt omdat niemand ze kent en ze dus ook heel moeilijk te verkopen zijn...
De ene was donkerbruin en de ander grijs.
Hij dacht zelf dat het niet zo'n gewild ras was omdat mensen denken dat het een hele moeilijke vacht is, maar dat is niet zo. Je hoeft er blijkbaar helemaal niets aan te doen.
Hij was er een keer mee naar een tentoonstelling geweest en hij zag wel mensen van een afstandje kijken en denken: hij had die honden toch wel een beetje kunnen fatsoeneren voor de show
Hij heeft ook enkele border collies en australian cattledogs, maar de bergamasco's hebben volgens hem het fijnste karakter.
Ik ben er helemaal verliefd op geworden.
Hij denkt trouwens ook dat niemand in Nederland en Belgie er mee fokt omdat niemand ze kent en ze dus ook heel moeilijk te verkopen zijn...

-
Melanie 74
Ik ken Bergamasco's, een beetje de "oerhond" onder de herders.
Ik geloof dat MW Beenen-Sluyters ze heeft en ook wel mee gefokt heeft (bekende kynologe) maar weet het niet zeker.
Ik vind het stoere honden!!
Toevoeging; het is Drs A.M. Beenen-Sluyters en ze heeft zelfs een boek over de Bergamasco's geschreven.
Kijk anders (als jullie het leuk vinden) op
http://www.kyno-kennis.nl/bergamasco1.htm
en op
http://www.vhbinfo.com/
voor foto's http://www.vhbinfo.com/
Ik geloof dat MW Beenen-Sluyters ze heeft en ook wel mee gefokt heeft (bekende kynologe) maar weet het niet zeker.
Ik vind het stoere honden!!
Toevoeging; het is Drs A.M. Beenen-Sluyters en ze heeft zelfs een boek over de Bergamasco's geschreven.
Kijk anders (als jullie het leuk vinden) op
http://www.kyno-kennis.nl/bergamasco1.htm
en op
http://www.vhbinfo.com/
voor foto's http://www.vhbinfo.com/
-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
- Nanc
- Zeer actief
De 2 honden die ik gezien heb stonken niet, maar toen kwam ik net tussen de schapen vandaan dus misschien dat het daardoor kwam
Mevr Benen-Sluiters ken ik, nou ja, ik heb haar een paar keer gezien op een show, ze keurt nl ook de beaucerons.
Hebben hun er ook geen meer?
Ik ga zo eens die linken bekijken.
grt Nancy
Mevr Benen-Sluiters ken ik, nou ja, ik heb haar een paar keer gezien op een show, ze keurt nl ook de beaucerons.
Hebben hun er ook geen meer?
Ik ga zo eens die linken bekijken.
grt Nancy

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
grappig diertje kende het niet maar dat is alleen een uitdaging om wat meer te weten te komen. ik kwam tegen deze fokker belgie:
http://www.maeglin.be/bergomasco/
verder ben ik ook niet echt gekomen ja raskenmerken ed maar die zul je zelf ondertussen ook wel al hebben gezien
verder ben ik ook niet echt gekomen ja raskenmerken ed maar die zul je zelf ondertussen ook wel al hebben gezien
- amelie
- Zeer actief
- Nanc
- Zeer actief
Bij deze man ga ik dus leren schapenddrijven met onze beaucerons.corason del perro schreef:grappig diertje kende het niet maar dat is alleen een uitdaging om wat meer te weten te komen. ik kwam tegen deze fokker belgie:
Hij heeft er dus 2 en kent in heel Belgie verder niemand die er eentje heeft.

-
Melanie 74
Ja mw Beenen-Sluyter keurt ook Tatra's en heeft mijn ouders 10 jaar terug ontzettend geholpen met het verkrijgen van stambomen van hun eerste nest.
Ze snapte het niet helemaal bij de Raad want de vader was een poolse hond en ze wilden de puppen in de bijlage bijschrijven maar ze hadden gewoon recht op een stamboom.
Zij heeft dat duidelijk gemaakt, maar ik wens je veel plezier met het schapenhoeden leren!!
Ze snapte het niet helemaal bij de Raad want de vader was een poolse hond en ze wilden de puppen in de bijlage bijschrijven maar ze hadden gewoon recht op een stamboom.
Zij heeft dat duidelijk gemaakt, maar ik wens je veel plezier met het schapenhoeden leren!!
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
ow hahaNanc schreef:Bij deze man ga ik dus leren schapenddrijven met onze beaucerons.corason del perro schreef:grappig diertje kende het niet maar dat is alleen een uitdaging om wat meer te weten te komen. ik kwam tegen deze fokker belgie:
Hij heeft er dus 2 en kent in heel Belgie verder niemand die er eentje heeft.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Woehahaha; oogcontact?! Een Bergamasco?!?massam schreef:superzin:
In een rechtstreeks oogcontact laat hij de baas weten dat hij veilig ALLES aan hem kan toevertrouwen en tot op heden heeft nog geen Bergamasco zijn mond voorbij gepraat of dat vertrouwen beschaamd.
Groetjes, Karen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Nanc
- Zeer actief
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Bij Discovery Dogs op Crufts vorig jaar zijn we de Bergamasco gaan bekijken. Qua karakter lijken me het hele leuke honden.Tarz schreef:Ze schijnen erg te stinken, net zoals de Komondor.
Klopt dat?
Maar wat Tarz al zegt, de stank die er van die honden af kwam was echt heel erg. Je rook het al van meters af :N:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
zo'n vervilt vachtje gaat allerlei vuil inzitten en als je gaat wassen droogt dat heel moeilijk dus geen wonder dat dat gaat stinken
als ze in het water zouden vallen verdrinken ze volgens mij ook omdat die vacht volgezogen word en dus loodzwaar.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- amelie
- Zeer actief
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Klopt helemaal....Podenji schreef:zo'n vervilt vachtje gaat allerlei vuil inzitten en als je gaat wassen droogt dat heel moeilijk dus geen wonder dat dat gaat stinkenals ze in het water zouden vallen verdrinken ze volgens mij ook omdat die vacht volgezogen word en dus loodzwaar.
De vacht moet je ook niet te vaak wassen en het duurt vaak dagenlang voordat hij weer helemaal droog is
Overigens, dat van dat verdrinken heb ik ook ooit horen vertellen over een Bearded Collie.
Geen idee of dat klopt
Van Een Bergamasco kan ik het me helemaal voorstellen bij een Beardie wat minder moet ik bekennen....
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wij hebben een schotse herder gehad die werd wat blind op een gegeven moment en dacht dat het kroos op de sloot gras was en liep er zo overheen......beest kwam er door zijn dikke vacht die zich volzoog met water ook niet zelf uit , mijn moeder moest er achteraan, gelukkig kon de hond wel staan in die sloot , maar je moet er niet aan denken dat ze in het kanaal gevallen was ofzo :N:Frederique schreef:Klopt helemaal....Podenji schreef:zo'n vervilt vachtje gaat allerlei vuil inzitten en als je gaat wassen droogt dat heel moeilijk dus geen wonder dat dat gaat stinkenals ze in het water zouden vallen verdrinken ze volgens mij ook omdat die vacht volgezogen word en dus loodzwaar.
De vacht moet je ook niet te vaak wassen en het duurt vaak dagenlang voordat hij weer helemaal droog is![]()
Overigens, dat van dat verdrinken heb ik ook ooit horen vertellen over een Bearded Collie.
Geen idee of dat klopt![]()
Van Een Bergamasco kan ik het me helemaal voorstellen bij een Beardie wat minder moet ik bekennen....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
rasta hondjes
Vind ze prachtig om te zien.
weet er verder niet veel van.
maar hun vacht zal wel een spons effect hebben net als met echte dreads bij mensen.
word loodzwaar en droogt bijna niet op.
en stinken twijfel ik ook niet aan :N:
maar is daar geen oplossing voor????
maar al met al, vind ik ze toch prachtig.
van karakter weet ik niet zo veel, maar zo te zien zijn ze dus erg goed voor schapen drijven en dergelijke
Vind ze prachtig om te zien.
weet er verder niet veel van.
maar hun vacht zal wel een spons effect hebben net als met echte dreads bij mensen.
word loodzwaar en droogt bijna niet op.
en stinken twijfel ik ook niet aan :N:
maar is daar geen oplossing voor????
maar al met al, vind ik ze toch prachtig.
van karakter weet ik niet zo veel, maar zo te zien zijn ze dus erg goed voor schapen drijven en dergelijke