Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vis!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Vis!

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik lees dus dat 1x in de week een vismaaltijd kan voor je hond. Nu geef ik elke dag kvv compleet en ongeveer 1x in de week i.p.v. kvv iets van kippennekken, kippenkarkas of een kalfsstaart, heb laatst zelfs een strot :N: gegeven.

Wat voor soorten vis kan ik allemaal geven? En dat kun je dus gewoon rauw geven? Hoe zit dat met de graatjes? Hoeveel kun je een hond van ongeveer 35 kilo geven? Het zou dan gaan i.p.v. een maaltijd op een dag.

Moet je dit ook "opbouwen" zoals met botten?

Ben benieuwd, dan ga ik vanmiddag even langs de visboer :cheer:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Verse sardien, makreel wordt veel gegeven - zalmkoppen ook, maar die ruiken en smaken erg naar kip in Europa.

Zit er groente in de kvv, die je geeft? Zo niet, is het misschien een ideetje om af en toe ook eens een groentemix te geven?

Ik zou niet te veel kip voeren naast kvv - over het algemeen zit er al vrij veel kip in. Dan is het beter om andere zaken te voeren voor de afwisseling en variatie.

Succes! :ok:
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Hondenstokvis....is perfect voor je hond :wink:
Tamara.
Zeer actief

ignit schreef:Verse sardien, makreel wordt veel gegeven - zalmkoppen ook, maar die ruiken en smaken erg naar kip in Europa.

Zit er groente in de kvv, die je geeft? Zo niet, is het misschien een ideetje om af en toe ook eens een groentemix te geven?

Ik zou niet te veel kip voeren naast kvv - over het algemeen zit er al vrij veel kip in. Dan is het beter om andere zaken te voeren voor de afwisseling en variatie.

Succes! :ok:
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
En die vissoorten koop ik bij de visboer (uiteraard :wink: ) en geef ik zonder er maar iets te doen aan de hond?

Er zit groenten door de kvv die ik geef, het is een compleet uitvoering. Maar zou ik dan wel een keer een groentenmix voor de lekker kunnen geven? En wat zijn daarin de mogelijkheden?
Tamara.
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Hondenstokvis....is perfect voor je hond :wink:

:denken: En dat is vis?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram krijgt ook weleens vis. Ik koop gewoon de goedkoopste graatloze die bij de viswinkel ligt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rob*
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:

Ja is gewoon gedroogde vis, 500 gram staat geliojk aan 2,5 kilo dacht ik, en dat vinden ze heerlijk en werkt gelijk als kauwkluif maar wel barstensvol vitamines en mineralen en eiwit en vetten natuurlijk.
Is heel anders dan gewone vis omdat ze lekker kennen knagen :wink:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Angel-eyes schreef:
Tamara en Bowie schreef:

Ja is gewoon gedroogde vis, 500 gram staat geliojk aan 2,5 kilo dacht ik, en dat vinden ze heerlijk en werkt gelijk als kauwkluif maar wel barstensvol vitamines en mineralen en eiwit en vetten natuurlijk.
Waar kun je dat kopen Angel-eyes?
Rob*
Zeer actief

Mauyak schreef:
Angel-eyes schreef:
Tamara en Bowie schreef:

Waar kun je dat kopen Angel-eyes?

Ik kocht het altijd bij een vishandel hier in Rotterdam, effe link en wat info neerzetten hier :wink:

http://www.rbp.nl/hsmit/hondenstokvis.html
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tamara en Bowie schreef:

Als het goed is is dat gedroogde kabeljauw;ik kan het hier bij de fouragehandel kopen.
Edit: ik had gelijk :mrgreen:
http://www.schmidtzeevis.nl/html/stokvis.html
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Vis!

Ongelezen bericht door ien »

Tamara en Bowie schreef: Moet je dit ook "opbouwen" zoals met botten?
wel opbouwen maar dan anders :wink:
veel honden lusten geen vis.
probeer eerst een klein beetje
en in een mix met wat groente of wat tafelrestjes kan je de vis een beetje "verbergen" wat smaak betreft en zo geleidelijk laten wennen.
maar sommig honden willen het echt niet vreten!!

geef dan een beetje uit blik, sardientjes, tonijn oia
dat lusten de meeste wel!
succes!!
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Angel-eyes schreef:[Ik kocht het altijd bij een vishandel hier in Rotterdam, effe link en wat info neerzetten hier :wink:

In Zuid-Oost Amsterdam en dan het winkelcentrum Kraaiennest zitten heel wat stokvishandelaren :mrgreen: winkels vol!!! :ok:
tis wel duur maar je kan afdingen :ok: als je zegt dat het voor je hond is :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

ien schreef:
Angel-eyes schreef:[Ik kocht het altijd bij een vishandel hier in Rotterdam, effe link en wat info neerzetten hier :wink:

In Zuid-Oost Amsterdam en dan het winkelcentrum Kraaiennest zitten heel wat stokvishandelaren :mrgreen: winkels vol!!! :ok:
tis wel duur maar je kan afdingen :ok: als je zegt dat het voor je hond is :wink:

Maar ik woon al in rotjeknor he, dan is het voor mijn handiger om het hier te halen :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
ien schreef:

Maar ik woon al in rotjeknor he, dan is het voor mijn handiger om het hier te halen :mrgreen:
..jij hoeft ook niet naar Zuid-Oost :mrgreen:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

ien schreef:
Angel-eyes schreef:
ien schreef:

..jij hoeft ook niet naar Zuid-Oost :mrgreen:

:jank: :jank: :jank: ...waarom quote je mij dan??Je weet niet wat je me aandoet om als Rotterdammer te lezen dat ik naar Amsterdam moet om vis te halen :jank: :jank: :jank:
Tamara.
Zeer actief

ien schreef:
en in een mix met wat groente of wat tafelrestjes kan je de vis een beetje "verbergen" wat smaak betreft en zo geleidelijk laten wennen.

succes!!
Zelfs opbouwen is niet gelukt :jank: Ze keurde die vis geen blik waardig :boos: Ik had ook nog een blikje tonijn liggen, en dat moesten zij en de kat dan weer wel :boos: Maar het verse gebeuren ligt nu in de vuilnisbak :boos:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Angel-eyes schreef:Ja is gewoon gedroogde vis, 500 gram staat geliojk aan 2,5 kilo dacht ik, en dat vinden ze heerlijk en werkt gelijk als kauwkluif maar wel barstensvol vitamines en mineralen en eiwit en vetten natuurlijk.
Is stokvis niet veel te zout? Om het te kunnen drogen wordt de vis eerst enorm gezouten.

Ik heb weleens stokvis gegeten (vond het zozolala), maar toen moest hij eerst 24 uur in steeds weer verschoond water weken. Om hem zacht te krijgen, maar ook om het zout eruit te krijgen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

tekkel schreef:
Angel-eyes schreef:Ja is gewoon gedroogde vis, 500 gram staat geliojk aan 2,5 kilo dacht ik, en dat vinden ze heerlijk en werkt gelijk als kauwkluif maar wel barstensvol vitamines en mineralen en eiwit en vetten natuurlijk.
Is stokvis niet veel te zout? Om het te kunnen drogen wordt de vis eerst enorm gezouten.

Ik heb weleens stokvis gegeten (vond het zozolala), maar toen moest hij eerst 24 uur in steeds weer verschoond water weken. Om hem zacht te krijgen, maar ook om het zout eruit te krijgen.
Jij hebt niet de link gelezen. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

M@ri@nne schreef:Jij hebt niet de link gelezen. :mrgreen:
Jawel, maar slordig :roll:

Inderdaad, de hondenstokvis wordt alleen in de lucht gedroogd.
Nou, probleem opgelost!
Denk dat mijn hond dat heerlijk vindt.
Ze houdt van alle vis :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

Als onze hond vis krijgt, krijgt een stukje zalm wat overgebleven is van ons. of hij krijgt een half blikje tonijn op water door de brokje gemengd. dat is een feest als we hem vis voorzetten..
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tamara en Bowie schreef:
ien schreef:

succes!!
Zelfs opbouwen is niet gelukt :jank: Ze keurde die vis geen blik waardig :boos: Ik had ook nog een blikje tonijn liggen, en dat moesten zij en de kat dan weer wel :boos: Maar het verse gebeuren ligt nu in de vuilnisbak :boos:
Hier ook zo verse vis krijg ik er absoluut, op Micron na,niet in.
Blikjes wel sardientjes enz.
:roll:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quasar lust ook geen verse vis. Dacht hem er een plezier mee te doen omdat hij sardientjes zoooo lekker vind. Dus hop ik naar de visboer en oa. zalmkoppen gehaald. Hij ruikt aan die kop pakt hem op dus ik dacht nog mooi hij vind het lekker legt hij het naast z'n bak neer :eek: Gaat zitten zoals hij altijd zit en ging wachten tot hij "eten" kreeg. Hier dus gewoon nog alleen sardientjes enzo uit blik. Ja zalm dat wij bv. op toastjes doen en paling dan lust hij het wel :boos:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ze eten hier prima verse vis. Rode poon, wijting, horsmakreel, zalm, kabeljauw, sardientjes zijn zoal de soorten die ze soms of regelmatig krijgen.
Het enige is dat Ferro soms nog wel wil spugen van vis. Vaak gaat het daarna alsnog weer naar binnen. Hangt ook van de soort af. Volgens mij heeft ie het vooral bij wijting, nog nooit bij zalm en de kabeljauw van gisteren is er ook in gebleven.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

jelle schreef: Het enige is dat Ferro soms nog wel wil spugen van vis. Vaak gaat het daarna alsnog weer naar binnen.
Baloe heeft dat weleens met sardientjes of verse ansjovis, heel gek, want met andere vis heeft hij het nooit en ik heb niet de indruk dat hij deze vis minder lekker vindt. En inderdaad: daarna eet hij het gewoon weer op.
Hij eet trouwens heel graag vis en krijg eigenlijk elke week wel een vismaaltijd. Soms een grote maaltijd, soms ook wel als extraatje, zo is hij afgelopen zaterdag met de baas een harinkje gaan happen na het boodschappen doen... :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”