Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kun je jagen afleren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Kun je jagen afleren?

Ongelezen bericht door Carmen »

Wij hebben een mooi konijnenhok met ren in de tuin.
Afbeelding
Nou vindt Basco dit erg interessant. Hij duwt met zijn dikke neus het gaas los en ik weet dus niet wat hij echt zou doen.
Hij is geen echte jager, want de katten en loszittende papegaai in huis doen hem ook niks.
Maar hoe leer ik hem nu die konijnen met rust te laten?
Carmen
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb het onze honden geleerd door zowel de honden als het konijn (of de geitjes, of de kippen) iets lekkers te geven als ze bij elkaar in de buurt kwamen. Geen vluchtgedrag meer en zo koppel je het andere huisdier aan iets leuks. Ik weet echter niet of dat bij elke hond werkt :denken:
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:19: bij birka werkt het niet, zelfs als de cavia's in hun huisje zitten doodstil , blijft te emmeren :boos:
dus laat ze nooit meer bij het hok :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Even een andere vraag..wat een super mooi hok!! Wat een leven hebben die zeg!! Lekker ruim! Die van mij heeft ook een ren eraan vast, maar niet zo mooi als deze! Zelf gemaakt?
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
bullegie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bullegie »

heeft je hond van nature een jachtinstinct....NIET bij het knijntje laten..
ik spreek nl uit ervaring :N: anders moet het wel kunnen..succes :wink:
knuffels en een poot :)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

zoals al eerder gezegd, zorgen dat je hond het konijn koppelt aan iets leuks (vb. een koekje krijgen) en andersom.
De mijne vind mijn vogels heel interessant, ze staat dikwijls met haar neus tegen de kooi, of ze hapt er achter, maar de vogels weten allang dat ze er niet aan kan en dus staan ze gewoon recht voor haar neuw haar wat uit te dagen :mrgreen: (behalve als ik de vogels loslaat moet Déesse wel in een andere kamer of buiten, want dan... :N: )
Carmen
Zeer actief

bernersennenfan schreef:Even een andere vraag..wat een super mooi hok!! Wat een leven hebben die zeg!! Lekker ruim! Die van mij heeft ook een ren eraan vast, maar niet zo mooi als deze! Zelf gemaakt?
Nee gekocht in de superaanbieding en dan nog 300 euro. Maar hier zitten 6 konijnen en ze hebben samen ong. 9 m2 oppervlak om te lopen.
Carmen
Zeer actief

Inge O schreef:het efficiëntste vind ik zelf om ze onder begeleiding gewoon los te laten bij elkaar, en ondertussen zelf doodnormaal te doen, alsof het dus de gewoonste zaak van de wereld is, en dat hele konijn jou ook geen klap interesseert.
ondertussen zelf een andere aktie ondernemen die niks met het konijn te maken heeft, en de hond daarbij betrekken.

natuurlijk moet je hierbij wel weten dat je hond genoeg onder appèl staat, anders gaat deze hele vlieger niet op :oeps: .

mijn ervaring is dat als je ze zover hebt dat het konijn (of kip, of schaap of whatever) los al niet echt interessant meer is, het nog minder interessant is als het in het hokje zit. maar ik zou wel consequent verbieden dat hij met zijn neus tegen het gaas aan zit.
Ik heb herplaatsnijnen en sommige zijn echt bang en rennen weg. Basco luistert wel goed, maar als ik ewven niet oplet gaat hij er weer heen en drukt zijn neus in het gaas. Hij is dus wel af te leiden. Ik was benieuwd of het ook gewoon over gaat want het is wel fijn als je zomers gewoon je deur kunt opendoen en de honden vrij in en uit kunnen lopen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”