hoho ik heb nergens gezegt dat ik deze mooi vindt , ik zeg alleen wat van de fotoMARC_S schreef:Aangezien ik nu bespeur dat jij dat wel een mooie hond vind vraag ik je gelijk even uit te leggen waarom. Nu staat ineens het huis scheef en bij Kevlar gaan we tot speculeren over de manier waarop die hond gehouden wordt????? Sorry hoor maar dan mag jij me nu vertellen wat er zo prachtig aan deze hond is en gelijk even deze hond naast Kevlar zetten in die punten. Succes Jip want nu raak ik werkelijk geirriteerd aangezien de hond gewoon recht op de foto staat want je kan een lineaal langs de voeten leggen.jip007 schreef:denk dat de foto ook vreemd gemaakt is , want het huis staat ook scheef , en ook nog een ongelijke ondergrond.![]()
Het lijkt me stug dat het uitmaakt wie de foto heeft geplaatst.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje voor Duitse doggen bezitters of liefhebbers
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- jip007
- Erelid
-
Rob*
- Zeer actief
MARC_S schreef:Die hond is te zwaar en dat zie je naast het vet aan de doorgezakte voeten. Waar is deze hond dan op gefokt Rob? Vertel het me eens aangezien jij nu een kenner bent geworden en deze hond alle shows heeft gewonnen zoals JIJ zegt maar toch geen showhond is?????? Snap jij het nog? Is het een werkhond? Dat bestond toch niet Rob?Angel-eyes schreef:Hoe zwaar denk je dat deze dog eigenlijk is dan, want ik zie dat nergens op de foto staan, maar jij kan hoogte en gewicht bepalen van een foto en dat ie artrose gaat krijgen, wel knap hoor
Even consequent zijn en gewoon uitleggen wat je precies bedoeld want ik volg het niet. Een multi-show kamioen die geen showhond is?
Ik kan je tig voorbeelden geven van showboxers die wel nog steeds kunnen werken en ook de bouw nog hebben en geen damhert zijn zoals die amerikanen....en dat is ook met jou dogje, en verder ga je maar lekker in je eentje doordrammen
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Deze dog ziet ook niet echt imposant uit,wat ikzelf ook al zei,maar het ging erom dat mol een dog wilde zien die werkt,dit is het eerste wat ik vond op het webMARC_S schreef:PS ide teef van Essy is mooier dan de zgn imposante reu die zwijnen jaagt. Verder is haar teef beter bespierd en krachtiger om te zien dan die reu. Ik dacht ook dat het een teef was voor ze dat zo allert op merkte.![]()
En dan noemen jullie Kevlar tevig? Volgens mij is die harlekijn een kwart dogo als ik het goed zie
En hij is 100% dog.
Dogo's zijn namelijk ook verboden aldaar.
Maar ik verwacht binnenkort wat meer foto's van hem dan kunnen we beter kijken

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Mol
- Zeer actief
sorry maar daar geloof ik werkelijk geen eene pepernoot vanEssy schreef:Ehhh de onderste is mijn TEEF van 55kg en 78cm shoft. Maar dat neemt niet weg dat als ze prooidrift zou hebben en je laat er drie los op een zwijn, dan is ie er echt geweest hoor.greatdane schreef:Euhm deze hond is tig x gespierder?Essy schreef:greatdane schreef:Ik heb wat gevonden.Niet zo indrukwekkend als wat ik ooit heb opgestuurd gekregen,maar het bewijst wel dat ze dus werken in nieuw zeeland en australië![]()
THE GREAT ONE Hogan at 3years old the only pig dog that went on a cover of the SCI hunting magazine. The best hunting dog we have ever owned
http://www.tuskproof.com.au/gallery/thu ... hp?album=5
Zijn zoon jaagt ook
Euh... zoek de verschillen?
Maar zoals ik al zei dit is wat ik zo vond op het web en is niet zo indrukwekkend als bv. de honden eronder en de foto's die ik ooit gehad heb,maar hij doet zijn werk goed blijkbaar.
mol
- Mol
- Zeer actief
als die hond van jou foto het zelfde gaat staan is die ook over bouwt dat heb ik gelijk al gezegt.MARC_S schreef:Dat maakt de hond niet minder overbouwd denk ik en overbouwd is hij.Angel-eyes schreef:MARC_S schreef: Dan even naar de hondjes die Rob heeft geplaatst. De oudere hond is zwaar overbouwd en veel en veel te zwaar. Dan is die gestroomde hond behoorlijk aardig en zeker wel mooi om te zien maar de rest van de geplaatste zgn wel mooie honden zijn kruisingen of zwaar gefokte overbouwde honden.
Beide honden zijn bundessieger geweest, world winners, internationaal kamp. en euro-siegers, de zware is al 10 jaar dacht ik.
Maar aan hin bespiering te zien kan je wel aannemen dat die wel flink in beweging zijn, ga ik maar hee speculatief vanuit.
mol
- Mol
- Zeer actief
zowie zo heeft de hond meer bone meer hoeking in de schouder en is korter in de rug , heeft minder hoeking in de achter hand ook as de hond in shwostand gezet wordt.MARC_S schreef:Aangezien ik nu bespeur dat jij dat wel een mooie hond vind vraag ik je gelijk even uit te leggen waarom. Nu staat ineens het huis scheef en bij Kevlar gaan we tot speculeren over de manier waarop die hond gehouden wordt????? Sorry hoor maar dan mag jij me nu vertellen wat er zo prachtig aan deze hond is en gelijk even deze hond naast Kevlar zetten in die punten. Succes Jip want nu raak ik werkelijk geirriteerd aangezien de hond gewoon recht op de foto staat want je kan een lineaal langs de voeten leggen.jip007 schreef:denk dat de foto ook vreemd gemaakt is , want het huis staat ook scheef , en ook nog een ongelijke ondergrond.![]()
Het lijkt me stug dat het uitmaakt wie de foto heeft geplaatst.
de hond heeft velenmalen meer bewegings vrijheid i de schouder als jou hond, en het hoofd is velen malen bete in verhouding tot het lichaam
mol
- Mol
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
MARC_S schreef:Trouwens Rob, als dit een world winner, euro sieger, bundessieger etc was dan was hij ingeschreven bij de fila's zeker? Of ze heeft nu last van haar rug want zo'n rug kan ze nooit gehad hebben.
hoe heet de hond volledig?
LUI GINA VON CSUF MARKY deze is geen worldwinner geweest, maar wel de andere titels.
-
Essy
ah zo. Dat geloof ik gelijk. Zou ook echt geen hond willen die serieus jaagt.Mol schreef:wat jij zegt dat als ze prooi drift zou hebben en je er 3 oplos laat dat die er geweest is. en waarom niet nou omdat het simpel weg niet zo werkt.Essy schreef:waar geloof je niks van
honden die daar voor gebruikt worden zijn er op getrain en er gaan er zelf nog aan onder door.
mol
Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat die honden helemaal niet zo megagroot hoeven te zijn om er mee te jagen. Dat waren ze voor 1800 ook niet. Wel met voldoende massa, goed getraind en flinke prooidrift.
- Mol
- Zeer actief
hoe groter ze zijn hoe sneller ze letsel op lopenEssy schreef:ah zo. Dat geloof ik gelijk. Zou ook echt geen hond willen die serieus jaagt.Mol schreef:wat jij zegt dat als ze prooi drift zou hebben en je er 3 oplos laat dat die er geweest is. en waarom niet nou omdat het simpel weg niet zo werkt.Essy schreef:waar geloof je niks van
honden die daar voor gebruikt worden zijn er op getrain en er gaan er zelf nog aan onder door.
mol
Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat die honden helemaal niet zo megagroot hoeven te zijn om er mee te jagen. Dat waren ze voor 1800 ook niet. Wel met voldoende massa, goed getraind en flinke prooidrift.
mol
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Daar zeg je een waar woord.....ik ben tig keer "banger" dat Boris in een knokpartij terecht komt dan bijv Sindy of Mientje....Boris heeft pas 1x een aanvarinkje gehad met een labrador...het duurde net 3 seconden...maar Boris had wel een gat in zn zij waar we weken mee getobt hebben......Boris was/is gewoon niet wendbaar genoeg....Mol schreef:hoe groter ze zijn hoe sneller ze letsel op lopenEssy schreef:ah zo. Dat geloof ik gelijk. Zou ook echt geen hond willen die serieus jaagt.Mol schreef:wat jij zegt dat als ze prooi drift zou hebben en je er 3 oplos laat dat die er geweest is. en waarom niet nou omdat het simpel weg niet zo werkt.Essy schreef:waar geloof je niks van
mol
mol

-
Essy
-
Rob*
- Zeer actief
Mol schreef:hoe groter ze zijn hoe sneller ze letsel op lopenEssy schreef:ah zo. Dat geloof ik gelijk. Zou ook echt geen hond willen die serieus jaagt.Mol schreef:wat jij zegt dat als ze prooi drift zou hebben en je er 3 oplos laat dat die er geweest is. en waarom niet nou omdat het simpel weg niet zo werkt.Essy schreef:waar geloof je niks van
mol
mol
Patrick, hoe zou een dog in jouw ogen eruit moeten zien?Zit er dan een beperking aan het gewicht en hoogte?
- Gonny
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
ja tuurlijk, ik heb al in het begin beschreven wat ik zou willen zien, echter kreeg ik naar me hoofd gesmeten dat ik overal een BM van wilde makn, echter kwamen er later fotos van ouwe doggen en daar staat toch wel bij wat ik bedoel hoorAngel-eyes schreef:Mol schreef:hoe groter ze zijn hoe sneller ze letsel op lopenEssy schreef:ah zo. Dat geloof ik gelijk. Zou ook echt geen hond willen die serieus jaagt.Mol schreef: wat jij zegt dat als ze prooi drift zou hebben en je er 3 oplos laat dat die er geweest is. en waarom niet nou omdat het simpel weg niet zo werkt.
mol
mol
Patrick, hoe zou een dog in jouw ogen eruit moeten zien?Zit er dan een beperking aan het gewicht en hoogte?
max hoogt is toch wel 80 cm
mol
- Mol
- Zeer actief
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Leuk filmpje.
Een dog van 80kg kan net zo goed snel en wendbaar zijn,mijn dog rent en speelt ook veel eruit.
Heeft ook aanvaringen gehad met een rottweiler en herder en weet ik wat,maar nog nooit iets opgelopen,integendeel.
Een hond hoeft echt geen 55kg te wegen om dat te zijn

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
-
Rob*
- Zeer actief
Mol schreef:ja tuurlijk, ik heb al in het begin beschreven wat ik zou willen zien, echter kreeg ik naar me hoofd gesmeten dat ik overal een BM van wilde makn, echter kwamen er later fotos van ouwe doggen en daar staat toch wel bij wat ik bedoel hoorAngel-eyes schreef:Mol schreef:hoe groter ze zijn hoe sneller ze letsel op lopenEssy schreef: ah zo. Dat geloof ik gelijk. Zou ook echt geen hond willen die serieus jaagt.
mol
mol
En die 80 cm waar baseer je dat op, is dat uit het oogpunt dat ie dan als dog optimaal zijn werk nog zou kunnen vervullen?
Dat lijkt me toch het belangrijkste voor dit soort rassen?
- Gonny
- Zeer actief
nou ja....in Boris geval was het geen zwijn maar een lab.....wél op een bospad....Mol schreef:ja maar dat is het probleem niet, het gaat er om dat een zwijn de aanval kiest en daar moeten op kunnen anticiperen en wendbaar zijn tijdens de beet.Gonny schreef:een RR is gewoon wendbaarder dan een Dog.....net zoals die labrador met Boris.....
mol

-
Essy
Het was gewoon een zwijn die labradorGonny schreef:nou ja....in Boris geval was het geen zwijn maar een lab.....wél op een bospad....Mol schreef:ja maar dat is het probleem niet, het gaat er om dat een zwijn de aanval kiest en daar moeten op kunnen anticiperen en wendbaar zijn tijdens de beet.Gonny schreef:een RR is gewoon wendbaarder dan een Dog.....net zoals die labrador met Boris.....
mol
- Gonny
- Zeer actief
Essy schreef:Het was gewoon een zwijn die labradorGonny schreef:nou ja....in Boris geval was het geen zwijn maar een lab.....wél op een bospad....Mol schreef:ja maar dat is het probleem niet, het gaat er om dat een zwijn de aanval kiest en daar moeten op kunnen anticiperen en wendbaar zijn tijdens de beet.Gonny schreef: een RR is gewoon wendbaarder dan een Dog.....net zoals die labrador met Boris.....
mol

- Mol
- Zeer actief
tuurlijk, kijk 80 cm is ook al aan de hoge kant hoor ze worden kwetsbaar in hun werk en makkelijker beschadicht in hun buikstreek, het is ook dat hun zwaartepunt laget licht dus ze dichter bij de grond beter kunnen werken, neen de argentijn de hond voor de jacht op zwijn, max is 70 cm en gewicht zo rond de 55 kg en dan zijn ze zwaar, en die doen het werk ook met meerder honden, neem nou de pitt klijn wendbaar volhoudent die doen het aleenAngel-eyes schreef:Mol schreef:ja tuurlijk, ik heb al in het begin beschreven wat ik zou willen zien, echter kreeg ik naar me hoofd gesmeten dat ik overal een BM van wilde makn, echter kwamen er later fotos van ouwe doggen en daar staat toch wel bij wat ik bedoel hoorAngel-eyes schreef:Mol schreef: hoe groter ze zijn hoe sneller ze letsel op lopen
mol
mol
En die 80 cm waar baseer je dat op, is dat uit het oogpunt dat ie dan als dog optimaal zijn werk nog zou kunnen vervullen?
mol
- jip007
- Erelid
-
Essy
Nou vooruit, dan moet je dit toch wel iets vinden. Een van de 3 potentiele dekreuen voor mijn teef. Deze reu is wel breed maar is maar 82cm schoft.Mol schreef:ja tuurlijk, ik heb al in het begin beschreven wat ik zou willen zien, echter kreeg ik naar me hoofd gesmeten dat ik overal een BM van wilde makn, echter kwamen er later fotos van ouwe doggen en daar staat toch wel bij wat ik bedoel hoorAngel-eyes schreef:Mol schreef:hoe groter ze zijn hoe sneller ze letsel op lopenEssy schreef: ah zo. Dat geloof ik gelijk. Zou ook echt geen hond willen die serieus jaagt.
mol
mol

- Mol
- Zeer actief
nou nog iets minder lipEssy schreef:Nou vooruit, dan moet je dit toch wel iets vinden. Een van de 3 potentiele dekreuen voor mijn teef. Deze reu is wel breed maar is maar 82cm schoft.Mol schreef:ja tuurlijk, ik heb al in het begin beschreven wat ik zou willen zien, echter kreeg ik naar me hoofd gesmeten dat ik overal een BM van wilde makn, echter kwamen er later fotos van ouwe doggen en daar staat toch wel bij wat ik bedoel hoorAngel-eyes schreef:Mol schreef: hoe groter ze zijn hoe sneller ze letsel op lopen
mol
mol
mol
-
Rob*
- Zeer actief
Mol schreef:tuurlijk, kijk 80 cm is ook al aan de hoge kant hoor ze worden kwetsbaar in hun werk en makkelijker beschadicht in hun buikstreek, het is ook dat hun zwaartepunt laget licht dus ze dichter bij de grond beter kunnen werken, neen de argentijn de hond voor de jacht op zwijn, max is 70 cm en gewicht zo rond de 55 kg en dan zijn ze zwaar, en die doen het werk ook met meerder honden, neem nou de pitt klijn wendbaar volhoudent die doen het aleenAngel-eyes schreef:Mol schreef:ja tuurlijk, ik heb al in het begin beschreven wat ik zou willen zien, echter kreeg ik naar me hoofd gesmeten dat ik overal een BM van wilde makn, echter kwamen er later fotos van ouwe doggen en daar staat toch wel bij wat ik bedoel hoorAngel-eyes schreef:
mol
mol
Ja ik heb ook am.bullen gezien die dat deden, houden ze zelfs wedsrijden mee en dat zijn echt etters die zwijnen, maar die am.bullen zijn ook laag eigenlijk, maar wel zwaar om erop in te kunnen builken, te hoog is link, een zwijn haalt in no time die pens open en ze kunnen echt goed bijten als ze gaan die zwijnen.
Maar een dog hoort ook niet te licht te zijn, een dog zou dan compleet overrompelt worden, zou er dan ook een minimum gewicht moeten zijn voor de dog?