Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dekken
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dekken
Ik stond met open mond te kijken vandaag. Ik liep met een buurthondje op en we kwamen de Hollandse Herder (teef, gesteriliseerd) en een bruine Labrador reu tegen. Die Lab was flink aan het rijden op de Herder. Da's niet zo raar.
Maar ik keek even goed en hij had z'n piemel er helemaal uit en klom er van achteren op. Hij was echt van plan te gaan dekken. Ik heb de eigenaar van de Herder maar even gewaarschuwd en die heeft ingegrepen.
Dus er zijn reuen die een niet-loopse (zelfs gesteriliseerde) teef willen dekken. Ik was hoogstverbaasd. Die Lab staat overigens als zeer geil en opdringerig bekend, dus het past wel bij hem.
Gebeurt dat vaker?
Maar ik keek even goed en hij had z'n piemel er helemaal uit en klom er van achteren op. Hij was echt van plan te gaan dekken. Ik heb de eigenaar van de Herder maar even gewaarschuwd en die heeft ingegrepen.
Dus er zijn reuen die een niet-loopse (zelfs gesteriliseerde) teef willen dekken. Ik was hoogstverbaasd. Die Lab staat overigens als zeer geil en opdringerig bekend, dus het past wel bij hem.
Gebeurt dat vaker?

Linda, Izzie en Bram
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
Hihihi, de reuen die op Saar rijden doen dat inderdaad ook uit 'geilheid'. Eerst flink snuffelen, oh ja, teefje, lekker, lekker, lekker, en dan hoppakee (en dan sjor ik ze eraf als de baas het niet doetMarie-Josée schreef:Waarom denk je dan dat ze rijden?
Maar dat heb je natuurlijk ook nog he? Rijden uit dominantie.
Laatst gewijzigd door Moos op 27 jan 2006 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
estelle
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
ja oke..dat is waar..zal hier echt niet gebeuren,Osa die bijt echt flink van der af..en Ben begint zelf met vechte...estelle schreef:er zijn heel veel honden die gewoon blijven staan en het toestaan. Vaak de wat onzekere hondjes die gewoon niet durven weg te bekken.Aimee schreef:dominantie..?Marie-Josée schreef:Waarom denk je dan dat ze rijden?
wel raar dat die hond zelf niks deet..
gr Aimee
gr Aimee
- Zoie
- Zeer actief
Volgens mij is rijden ook veel vaker geilheid dan dominantie. Tenminste bij Spok.Moos schreef:Hihihi, de reuen die op Saar rijden doen dat inderdaad ook uit 'geilheid'. Eerst flink snuffelen, oh ja, teefje, lekker, lekker, lekker, en dan hoppakee (en dan sjor ik ze eraf als de baas het niet doetMarie-Josée schreef:Waarom denk je dan dat ze rijden?![]()
). Ik heb trouwens ook nog nooit gezien dat de piemel van de reu in kwestie er helemaal uitkwam, maar ik gok dat als ze eerst bijna kwijlend haar gatje aflikken en er dan opspringen, dat niet is uit dominantie.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ja dat lijkt me ook het meest logisch. Het is tenslotte een natuurlijke drang/daad die, ook weer in de vrije natuur, meestal alleen uitgevoerd mag worden door het meest dominante mannetje.Er is dus wel een verband.Zoie schreef:Volgens mij is rijden ook veel vaker geilheid dan dominantie. Tenminste bij Spok.Moos schreef:Hihihi, de reuen die op Saar rijden doen dat inderdaad ook uit 'geilheid'. Eerst flink snuffelen, oh ja, teefje, lekker, lekker, lekker, en dan hoppakee (en dan sjor ik ze eraf als de baas het niet doetMarie-Josée schreef:Waarom denk je dan dat ze rijden?![]()
). Ik heb trouwens ook nog nooit gezien dat de piemel van de reu in kwestie er helemaal uitkwam, maar ik gok dat als ze eerst bijna kwijlend haar gatje aflikken en er dan opspringen, dat niet is uit dominantie.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
Dat verschil is hier ook heel duidelijk bij Moos en Saar. Als Saar een speeltje heeft wat Moos wil hebben en ze geeft het niet af dan gaat hij vaak op haar rijden. Dat is 3 rijbewegingen ofzo, en dan is het klaar, ook als Saar het speeltje alsnog niet afgeeft.Inge O schreef:
helemaal mee eens. bij dominantie wordt er vaak maar even goed omklemd, en worden er paar rijbewegingen gemaakt. wordt er echt hevig gereden dan heeft het niks meer met dominantie te maken.
Soms doet Moos het ook in spel als Saar iets te pittig wordt naar zijn zin, en ook dan is het na een paar bewegingen klaar.
Wat hij soms ook doet is op Saar springen in eerste instantie uit dominantie (goh wat een leuk rijmpje
Maar helaas voor Moosiepoosie mag hij Saar niet gebruiken als opblaaspop en kap ik het dan dus af