Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pedigree?? frolic?? wat is er nou nog "slecht"

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

pedigree?? frolic?? wat is er nou nog "slecht"

Ongelezen bericht door brenjomi »

in een ander onderwerp werd net gezegd dat pedigree slecht is (niet goed)

in weer een ander staat dat frolic troep is.
dickie vind het allebei heerlijk :mrgreen:

hij krijg als eten pedigree brokken en versheidszakjes. en tussendoor frolic en andere koekjes.
ik ben begonnen met frolic omdat het zacht is en hij nogal last heeft van eht wisselen van zijn tanden.

wat is er nog meer "slecht"
ik lees dat kvv goed is en duur, maar niet voor kleine honden?? maar kan je dat overal krijgen.
er staat: rodi kan je zo in de supermarkt kopen. in de c1000?? (die zit in het dorp)
voor pedigree zakjes moet ik altijd al speciaal rijden. niet dat dat zo erg is:)

ik zal maandag eens kijken in de supermarkt wat ze hebben.
waar moet ik op letten?? of het compleet is?? en mogen pups (van 5 en een halve maand) dat ook?? (staat vast op de verpakking:)

alvast bedankt
groetjes brenda en dickie
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Och jee..waar moet ik beginnen :mrgreen:

Ik ben geen fan van brokken...
Rimpel zit al een hele tijd op versvoer.
ik zal even kijken of ik de voors en tegens even kan vertellen

Vers is misschien duurder in vergelijking met brokken maar een hond eet er in verhouding minder van.
In Vers zit meer inhoud zeg maar...er zit minder rommel aan toegevoegd.
Pedigree versheidzakjes zijn opgeblazen zakjes met veel vocht, conserveringsmiddelen en toegevoegde rommel. het voegt niets toe en brengt alleen maar 'schade' aan.
De ontlasting wordt minder omdat het lichaam van vers veel meer opneemt dan van brok of pedigree rommel...

Ik zal eerlijk vertellen dat Rimpel toen hij nog brokken kreeg ook die versheidszakjes erovehreen kreeg om het lekker te maken...

Maar ik ben er helemaal van af...het zit boordevol vocht, granen en bovengenoemde spulletjes...

Kijk eens op de sites van Carnibest en Energique.
Bij iedere dierenspeciaalzaak kunnen ze hier wel aankomen hoor.
Ook ideaal voor kleine hondjes..

Er komen vast nogw el meer reactie;s
Maar ik ben maar vast begonnen! :mrgreen:

Rimpel heeft een hele tijd op Energique gezeten en sinds een maandje zit hij op carnibest...hij doet het er goed op en lust het graag terwijl het een moeilijke eter is.

Vers boven alles bij mij...ik ga nooit weer brokken voeren!
En iederen die het me vraagt leg ik ook graag uit waarom...
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik heb al op sites van rodi gekeken en nog een paar, maar hier in het zuid westen (west zeeuws vlaanderen, bijna belgie :mrgreen: ) zijn er geen verkoop punten.

ik lees steeds meer over vers, aangezien dickie alles eet, echt alles wat je hem voorschotelt zal dat geen probleem zijn:)
(ook wat je hem niet voorschotelt, mijn vader wilde overlaatst aan de verwarming voelen of die al warm was, had hij nou net een stukkie kaas in zijn handen :mrgreen: hap slik weg :smile: mijn vader keek toch even raar, van zoon kleine pup :N: hahaha)

ik zal anders in de dierenwinkel vragen of ze het zouden kunnen bestellen??

ben benieuwd naar meer reacties :mrgreen:

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

In ieder geval zijn die kleine zakjes duurder in het gebruik dan Rodi compleet uit de diepvries. Ook blikvoer van Pedigree is duurder dan Rodi als je alleen blik voert en geen brokken erbij.

Onze (volwassen) hond eet maar twee plakken Rodi per dag en dat is 67 cent per dag. Een blikje van Pedigree kost al 69 cent en dan weet ik wel wat ik liever geef ;-)

Anne
mercedes2803
Zeer actief

brenjomi schreef:ik heb al op sites van rodi gekeken en nog een paar, maar hier in het zuid westen (west zeeuws vlaanderen, bijna belgie :mrgreen: ) zijn er geen verkoop punten.

ik lees steeds meer over vers, aangezien dickie alles eet, echt alles wat je hem voorschotelt zal dat geen probleem zijn:)
(ook wat je hem niet voorschotelt, mijn vader wilde overlaatst aan de verwarming voelen of die al warm was, had hij nou net een stukkie kaas in zijn handen :mrgreen: hap slik weg :smile: mijn vader keek toch even raar, van zoon kleine pup :N: hahaha)

ik zal anders in de dierenwinkel vragen of ze het zouden kunnen bestellen??

ben benieuwd naar meer reacties :mrgreen:

Er zijn op dit forum veel dingen verteld over brokken en versvoer end e verschillende merken, dus je kunt ook de zoekfuntie eens gebruiken.
De meeste dierenspeciaalzaken kunnen het wel bestellen.

Op de site van Carnibest en Energique staat ook waarom vers beter is dan brok.

De Brok is bijna heilig bij de gemiddelde hondeneigenaar en OOK bij de dierenartsen...
Zelfs in de dierenwinkels (tja...die moeten er op verdienen natuurlijk)
Als ik vertel dta ik versvoer geef dan staan ze altijd glazig te kijken...
"waarom voer je geen brok?" vragen ze dan ook nog...
Ik ga dan nog net niet rollen met mijn ogen :mrgreen:
Ik probeer maar voor ogen te houden dat niet iedereen alles weet en ga dan keurig uitleggen hoe en wat...meestal snappen ze de logica wel en sommigen gaan het dan ook echt proberen...
Ik vind het dan super om later te horen dat hun hond het zo geweldig doet op versvoer en dat er nooit meer 1 brok in huis komt hahahah!

www.carnibest.nl

www.energique.nl
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Pedigree, Bonzo en Frolick zijn geen goede brokken omdat ze veel te zout zijn en bomvol kleurstoffen en smaakstoffen zitten.
Blikvoer is altijd slecht, het bestaat voor 80% uit water en verder zit er niets in waar een hond beter van gaat worden.

Als je brokken wilt voeren dan zou je eens kunnen kijken naar Cavom, Farm Food of Prins. Eerlijke brokken zonder troep erin en een goede prijs/kwaliteit verhouden. Zeer zeker goedkoper dan Pedigree :wink:

Vers vlees is naar mijn mening het beste wat je je hond kunt geven. Er zit alles in wat ze nodig hebben.

Je zou ook kunnen kiezen voor een paar dagen in de week bijvoorbeeld Farm Food brokken en een paar dagen vers vlees. Dan zijn de kosten niet zo hoog en jij weet zeker dat je hondje goed voer krijgt.

Albert Heijn verkoopt Rodi en de C1000 verkoopt Smuldier. Dus ik denk dat het toch bij jou in de buurt wel te krijgen is.
Andere merken Kvv zijn Carnibest, Bibi en Duck. Misschien zit daar ook een verkooppunt van bij je in de buurt.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik geef voor 8zakjes pedigree 3,98 en voor een blik (das veel viezer dan die zakjes bbrr) volgens mij 99cent. hij krijgt 2zakjes per dag en nog brokken. niet zo veel.

en ik ga binnenkort (over een paar weken) over op 2voedingen per dag.

nu las ik in een ander onderwerp dat eiwit een hond drukker kan maken?? weet niet wat er in pedigree zit maar in rodi volgens mij (als ik het goed zag) iets van 12% dat valt volgens mij nog mee??
het is dan wel een teckel :mrgreen: maar wel heel druk en niet moe te krijgen, maar dat is meer het karakter denk ik :smile:

mercedes2803
Zeer actief

Onze gedragspeut vertelde ook dat blikvoer van pedigree en zo funest kunen zijn voor honden met probleemgedrag en drukke honden..

Drukke honden kun je bijvoorbeeld op macaroni of pannekoeken zetten..daar zitten stoffen in die ze rustiger maken..
Maar dat gaat voor jou niet op want je hebt nog een pup en die mogen en moeten zelfs lekker druk zijn :mrgreen:

Net als dat kinderen kunnen reageren op yoki drink en snoepjes met veel kleurstoffen en smaakstoffen kunenn honden dat ook...dat is simpel zat.
Sommige kinderen worden helemaal hyper van Yoki drink...dus ik kan me voorstellen dat er honden zijn die ook zo reageren op blikvoer
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik zit me er echt in te verdiepen, lees er hier zoveel over dat het beter is voor je hond enzo:) dat ik toch begin te twijfelen.

ik ben op de site van carnibest aan het kijken. zal eens mailen of ik het hier in de buurt kan krijgen.
wel in st. willebrord en er staat bij: gratis thuis bezorgd, maar zo ver?? vast net niet:)

alvast bedankt.

groetjes
mercedes2803
Zeer actief

brenjomi schreef:ik zit me er echt in te verdiepen, lees er hier zoveel over dat het beter is voor je hond enzo:) dat ik toch begin te twijfelen.

ik ben op de site van carnibest aan het kijken. zal eens mailen of ik het hier in de buurt kan krijgen.
wel in st. willebrord en er staat bij: gratis thuis bezorgd, maar zo ver?? vast net niet:)

alvast bedankt.

groetjes
lekker rustig voor gaan zitten en uitzoeken hoor1
Er komt ook veel op je af aan info!
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

haha, ik lees op de site van carnibest:

De grondstoffen in Carnibest zijn vers en onverhit waardoor alle natuurlijke vitaminen en mineralen behouden blijven. Ook de aminozuren blijven intact waardoor een natuurlijk menu zeer dicht benadert wordt, denkende aan een prooidier.

als hij maar niet denk dat hij het nog moet doodmaken:) als ik zijn speelgoed kip weggooi schud hij die ook dood:) zie hem al met zijn eten schudden :smile:

Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Mijn hond van bijna zes maanden krijgt al een poosje kvv van verschillende merken zoals Carnibest (beetje geworstel met zo'n worst), Duck (makkelijke plakken) en Smuldier (hier in de supermarkt te koop). Daarnaast krijgt ze geperste brokken van Farmfood, aangezien wij veel op het water zitten (zeilen) en dan is het niet echt handig om een hond alleen op kvv te hebben. In Pedigree en Frolic zijn stoffen toegevoegd die aan de gezondheid van je hond niets toevoegen, integendeel...
Het is aan jouzelf om te bepalen wat je je hond wilt geven als voer; er bestaat dus meer dan alleen Pedigree en Frolic, al is daar voor jou misschien moeilijker aan te komen.

Mijn hond heeft in no time tanden gewisseld, gewoon met harde brokken. Is geen probleem, bovendien kauwen de meeste honden niet op de brokken. Heeft jouw hond dan last van het wisselen met eten? Dan is kvv helemaal ideaal, gewoon hap, slik, weg...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn tekkel krijgt al bijna 13 jaar Prins Krokant Brokken.
Niet duur en nooit problemen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

http://www.allkon.com/poedelhuis/voed-antioxydant.htm
http://www.altpetdoc.com/food.htm

Genoemde stoffen zijn zwaar kankerverwekkend en veroorzaken veelal gedragsproblemen. En naast deze troep bestaat een brok in hoofdzaak uit graan wat vaak voor onnodige vachtproblemen en vage huidklachten zorgt. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik kiezen voor KVV of zelf samenstellen, dat is het voer wat voor een carnivoor geschikt is.
Gelukkig zijn er wel wat 'eerlijke' brokkenmerken op de markt zoals bv.:

http://www.farmfood.nl/
http://www.acana.nl/
http://www.cavom.nl/
http://www.prinspetfoods.com/
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Heb je bij jou in de buurt niet een tuincentrum die ook diervoeding verkoopt?
Soms hebben ze dan ook compleet vers vlees in de vriezer liggen. Ik koop kvv van het merk Duck hier bij tuincentrum Ranzijn. Mijn dierenwinkel heeft aan kvv Energique en Rodi, en bij de C1000 Rodi en Smuldier.

Zal toch wel dat jouw C1000 in ieder geval 1 van de 2 ook in de vriezer heeft liggen. :wink:
Kijk alleen wel uit dat je de "complete" versie koopt, dus voeding die helemaal volledig is net zoals brokken. Ze hebben ook pakjes met enkel vlees erin en dan zou je dingen moeten gaan bijgeven als botten en groentes. Of het compleet/volledig is staat op het pakje.
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik geef mijn honden Rodi, gewoon te koop in de supermarkt, hier bij mij in de buurt onder andere bij de c1000 en de konmar/super. Ook smuldier koop ik wel eens in de supermarkt. Onze honden doen het super op Rodi, mooie ontlasting en een mooie vacht. En ik heb soms het idee dat onze Jack Russell kruising meer energie heeft sinds hij Rodi eet :roll:
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Mijn Bullen zijn ook groot geworden met Rodi.
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

ik geef om de paar dagen de honden energique en de rest van de dagen brokken van Proplan.

dit bevalt prima.

Had laatst een discussie met een dierenarts over vers vlees bij allegische honden en zij vond dit allemaal maar onzin. Alle honden waren te ver van de natuur weggefokt om nog maar enig vers vlees te kunnen verteren.

Je raad het al, was direct de laatste keer bij die dierenarts.

Ik beken eerlijk als ik zeg dat ik brokken uit gemak geef, gaat net iets sneller hier in huis en met veel honden is ene zak brokken goedkoper.

Puppies geef ik wel altijd de 1ste 8 maanden vers.

Dus je kan ook een goede brok vinden waar je hond het goed op doet en dan om de paar dagen een vers dag doen.

Gr. Maria.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

aha, farm food is wel in de buurt te krijgen:) bedankt golden stanley.

ik ga straks naar de supermarkt om te kijken:)

volgens mij verkopen ze dat niet bij het tuincentrum, zal anders daar ook eens kijken.

alvast bedankt voor alle antwoorden en tips. ik kan er veel mee

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik ga ook op zoek naar brokken, want dat is wel handig als we ergens heen moeten:) ik neem nu al van alles mee:) mijn moeder moet altijd lachen als ze me ziet komen :mrgreen:

zijn vacht blinkt nu ook goed. en voor de rest heeft hij nergens last van.
net van zijn tanden, koekjes laat ie liggen, daarom ben ik met frolic begonnen.

Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ik zie dat jij in Belgie woont, daar komt Duck vandaan. Je hebt van Duck Complete voedingen die je aan je hond kan geven en in Belgie is het merk zelfs goedkoper dan in Nederland. Succes! :wink:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik woon niet in belgie, wel heel dicht in de buurt:)
ik ga dan wel eens kijken in een dierenwinkel waar mijn vader en moeder ook brokken halen, denk dat ze dat wel hebben.

morgen naar de C1000 om te kijken voor rodi.

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

op sommige sites kan je proefpakketten of puppypakketen aanvragen, dat heb ik gedaan, zo kan ik ook beter kiezen.

alvast bedankt voor alle tips

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

brenjomi schreef:op sommige sites kan je proefpakketten of puppypakketen aanvragen, dat heb ik gedaan, zo kan ik ook beter kiezen.

Waarom kan je dan beter kiezen? Je gaat toch niet van alles wat geven? :denken:

Overigens gebruik ik hier de frolicjes alleen voor belonen. En dan breek ik ze nog in vieren.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

dan kan ik zelf kijken wat ik makkelijker vind om te geven (ik heb begrepen dat er verschillende zijn)

en hier is frolic ook alleen om te belonen en meestal ook in vieren, maar het is nog een pup en word vaak beloont.

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

brenjomi schreef:dan kan ik zelf kijken wat ik makkelijker vind om te geven (ik heb begrepen dat er verschillende zijn)
Hoe bedoel je, kijken wat je makkelijker vind om te geven?
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Als je kijkt naar dekleur en de hoeveelheid ontkasting die geproduceerd word na het eten van Pedigree en Frolic,dan verteld die drol je precies wààrom dat voer NIET goed is.De drol is te groot kwa hoeveelheid en de kleur is ONNATUURLIJK oranje(geeft zelfs bijna licht :mrgreen: ).Ik heb niks tegen brokken maar geef dan AUB een fatsoenlijk merk,bv Cavom.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

miekmiek schreef:
brenjomi schreef:op sommige sites kan je proefpakketten of puppypakketen aanvragen, dat heb ik gedaan, zo kan ik ook beter kiezen.

Waarom kan je dan beter kiezen? Je gaat toch niet van alles wat geven? :denken:

Overigens gebruik ik hier de frolicjes alleen voor belonen. En dan breek ik ze nog in vieren.
Hmmm...ik geef Dusty merendeel Energique (lekkere makkelijke rondjes van 25 gr :mrgreen: ) maar ook wel Rodi of Smuldier ,hoor. KVV is KVV toch? En de Frolicjes gebruik ik ook alleen maar als beloning tussendoor in stukjes gebroken.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

miek miek, ik bedoelde de verpakking, de hoeveelheid enzo.

zijn ontlasting is best veel ja, maar wel gewoon van kleur.

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

bij de C1000 hadden ze rodi. thuis gelijk laten ontdooien, dickie vond het al lekker ruiken want hij stond steeds te springen bij de aanrecht en te snuffelen. toen het (eindelijk voor hem) otndooit was huppelde hij achter me aan naar de plek waar hij eten krijgt. smikkelen en smullen :mrgreen:

toen hij klaar was ging hij even in de zon liggen en likte zijn lippen nog maar eens af :mrgreen:

hoorde hem nu net weer naar zijn bak lopen om te kijken of er nog in zat :smile: het is dus goed in de smaak gevallen.

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”