Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schapen dood bijten
Moderator: moderatorteam
-
annemarie_hond
- Actief
schapen dood bijten
Ik weet niet of ditonderwerp als eensaan bod is geweest.
maar vanmorgen heeft 1 van mijn herdr een schaap te pakken gehad en een ander schaap is in de sloot beland en later dood gegaan.
wij wonen in een natuurgebied met overal om ons heen schapen/koeien enz.Ze heeft ook al eens 2 kippen van ons dood gebeten.
wat moet ik nu doen de hond herplaatsen vindt ik geen optie want dat zit iemand anders ermee.
moet ze inslapen of is dat te regireus?
help ik weet het ff niet meer
vorige week heb ik een auto ongeluk gehad en nu dit, dit was iest te veel van het goede.
gr.AnneMarie
maar vanmorgen heeft 1 van mijn herdr een schaap te pakken gehad en een ander schaap is in de sloot beland en later dood gegaan.
wij wonen in een natuurgebied met overal om ons heen schapen/koeien enz.Ze heeft ook al eens 2 kippen van ons dood gebeten.
wat moet ik nu doen de hond herplaatsen vindt ik geen optie want dat zit iemand anders ermee.
moet ze inslapen of is dat te regireus?
help ik weet het ff niet meer
vorige week heb ik een auto ongeluk gehad en nu dit, dit was iest te veel van het goede.
gr.AnneMarie
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
annemarie_hond
- Actief
Normaal gesproken kijk ik eerst op het pad waar ik loop of er ook vee loopt als dat het geval is ga ik niet eens met mijn honden weg. maar omdat het land wit was van de rijp vanmorgen en de schapen wel een 4 km verder weg stonden heb ik ze niet gezien en ben ik met de honden uit gegaan pas op het allelaatste moment zag ik de schapen maar toen was het al te laat.Mama Sanneke schreef:Misschien een domme vraag, maar waarom loopt hij los in dat gebied met die schapen ?
er staat ook heel vaak geen vee op het land en dan kan ik daar gerust met de honden lopen.
gr.AnneMarie
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik zou hem gewoon aanlijnen en wachten tot je ver genoeg bentannemarie_hond schreef:Normaal gesproken kijk ik eerst op het pad waar ik loop of er ook vee loopt als dat het geval is ga ik niet eens met mijn honden weg. maar omdat het land wit was van de rijp vanmorgen en de schapen wel een 4 km verder weg stonden heb ik ze niet gezien en ben ik met de honden uit gegaan pas op het allelaatste moment zag ik de schapen maar toen was het al te laat.Mama Sanneke schreef:Misschien een domme vraag, maar waarom loopt hij los in dat gebied met die schapen ?
er staat ook heel vaak geen vee op het land en dan kan ik daar gerust met de honden lopen.
gr.AnneMarie
van de schapen.
Hebben de eigenaars je niet aangesproken over hun schapen ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@ri@nne
- Zeer actief
Re: schapen dood bijten
Zeg je zelf, dus je had het kunnen verwachten.annemarie_hond schreef:wij wonen in een natuurgebied met overal om ons heen schapen/koeien enz.Ze heeft ook al eens 2 kippen van ons dood gebeten.
Je had je jhond gewoon moeten aanlijnen als je het niet zeker weet dat het veilig is.
Groetjes, Marianne.

-
annemarie_hond
- Actief
hoe kun je er voor zogen dat het niet mer voorkomt wij wonen zoals gezegt in een natuurgebied met vee overal om ons heen en ze zou over het hek van de buitenren kunnen komen.M@ri@nne schreef:Waarom inslapen?![]()
Die van mij heeft een kat dood gemaakt. Nou dan zorg ik er toch voor dat dat niet meer voorkomt.![]()
Dus lijn je je hond gewoon aan als je weet dat er schapen lopen.
Zou het echt belachelijk vinden als je hier een hond om afmaakt.
en aan de lijn houden tja dat zou kunne, maar het risico dat ze uitbreekt en weer schapen pakt vindt ik wel groot.
gr.AnneMarie
- Annet
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
Als je een hond doodmaakt omdat ie gewoon eigenlijk natuurlijk gedrag vertoond is dat wat ondoordacht, veel honden doen dat nu eenmaal, er is ook niks raars aan.
Als ik zie hoe Blisje door het lint gaat als ie een schotse hooglander ziet, dan is dat eigenlijk wat in zijn bloed zit, het is een ras ontstaan uit een bulldog en bullenbijter, ik kan er dan niet mee leven als hij dood moet omdat ie zijn instinct volgt van bullenbijten.
Nee gewoon goed opletten en inslapen is heel regireus ja
Als ik zie hoe Blisje door het lint gaat als ie een schotse hooglander ziet, dan is dat eigenlijk wat in zijn bloed zit, het is een ras ontstaan uit een bulldog en bullenbijter, ik kan er dan niet mee leven als hij dood moet omdat ie zijn instinct volgt van bullenbijten.
Nee gewoon goed opletten en inslapen is heel regireus ja
- M@ri@nne
- Zeer actief
Hoezo uitbreken?annemarie_hond schreef:hoe kun je er voor zogen dat het niet mer voorkomt wij wonen zoals gezegt in een natuurgebied met vee overal om ons heen en ze zou over het hek van de buitenren kunnen komen.M@ri@nne schreef:Waarom inslapen?![]()
Die van mij heeft een kat dood gemaakt. Nou dan zorg ik er toch voor dat dat niet meer voorkomt.![]()
Dus lijn je je hond gewoon aan als je weet dat er schapen lopen.
Zou het echt belachelijk vinden als je hier een hond om afmaakt.
en aan de lijn houden tja dat zou kunne, maar het risico dat ze uitbreekt en weer schapen pakt vindt ik wel groot.
gr.AnneMarie
Gewoon aan de lijn houden.
Hek buitenren verhogen.
Maar als je zo onzeker over je eigen verantwoordelijkheid bent dan zeg in ik inderdaad herplaatsen.
Maar doodmaken? Belachelijk.
Groetjes, Marianne.

-
annemarie_hond
- Actief
het is niet alleen het aanlijnen maar ook dat wij hier overal vee hebben rond lopen tja en herplaatsen zie ik niet zitten want ze is ook zo fel op katten/ kippen enz.Annet schreef:Inslapen lijkt mij wat overdreven. Herplaatsen hoeft geen probleem te zijn als ze in een stad of dorp zonder schapen terecht zou kunnen. Maar waarom lijn je haar niet gewoon aan en laat je haar alleen los als je zeker weet dat er geen schapen in de buurt zijn?
dus dan verplaats ik het probleem alleen maar
gr.AnneMarie
- M@ri@nne
- Zeer actief
Pleur op zeg.annemarie_hond schreef:het is niet alleen het aanlijnen maar ook dat wij hier overal vee hebben rond lopen tja en herplaatsen zie ik niet zitten want ze is ook zo fel op katten/ kippen enz.Annet schreef:Inslapen lijkt mij wat overdreven. Herplaatsen hoeft geen probleem te zijn als ze in een stad of dorp zonder schapen terecht zou kunnen. Maar waarom lijn je haar niet gewoon aan en laat je haar alleen los als je zeker weet dat er geen schapen in de buurt zijn?
gr.AnneMarie
Hoeveel kippen lopen er in de stad?
En daarbij een ander is blijkbaar wel in staat om zijn verantwoordelijkheden te (willen) nemen en houd zijn hond gewoon aan de lijn.
Groetjes, Marianne.

-
annemarie_hond
- Actief
ik was ongevver 4 km bij die schapen vandaan dus er ver genoeg bij vandaan houden is geloof ik geen optie.Mama Sanneke schreef:Ik zou hem gewoon aanlijnen en wachten tot je ver genoeg bentannemarie_hond schreef:Normaal gesproken kijk ik eerst op het pad waar ik loop of er ook vee loopt als dat het geval is ga ik niet eens met mijn honden weg. maar omdat het land wit was van de rijp vanmorgen en de schapen wel een 4 km verder weg stonden heb ik ze niet gezien en ben ik met de honden uit gegaan pas op het allelaatste moment zag ik de schapen maar toen was het al te laat.Mama Sanneke schreef:Misschien een domme vraag, maar waarom loopt hij los in dat gebied met die schapen ?
gr.AnneMarie
van de schapen.
Hebben de eigenaars je niet aangesproken over hun schapen ?
ik heb na de eigenaars alleen vanmorgen gesproken toen het net gebeurt was want toen hebben we dat ene schaap uit de sloot getrokken. daarna heb ik ze nog niet weer gesproken weant ik ben weg geweest vanmiddag.
Ik hoop dat mijn verzekering dit dekt want de hele koppel schapen is drachtig en de kans is groot dat er nu dood geboren lammetjes geboren worden.
tja en dat kost toch wel veel geld.
gr.AnneMarie
-
Rob*
- Zeer actief
annemarie_hond schreef:het is niet alleen het aanlijnen maar ook dat wij hier overal vee hebben rond lopen tja en herplaatsen zie ik niet zitten want ze is ook zo fel op katten/ kippen enz.Annet schreef:Inslapen lijkt mij wat overdreven. Herplaatsen hoeft geen probleem te zijn als ze in een stad of dorp zonder schapen terecht zou kunnen. Maar waarom lijn je haar niet gewoon aan en laat je haar alleen los als je zeker weet dat er geen schapen in de buurt zijn?
gr.AnneMarie
Je gaat me niet vertellen dat je echt denkt aan inslapen he???
-
annemarie_hond
- Actief
nee kippen lopen er niet zo veel in de stad maar katten des te meer.M@ri@nne schreef:Pleur op zeg.annemarie_hond schreef:het is niet alleen het aanlijnen maar ook dat wij hier overal vee hebben rond lopen tja en herplaatsen zie ik niet zitten want ze is ook zo fel op katten/ kippen enz.Annet schreef:Inslapen lijkt mij wat overdreven. Herplaatsen hoeft geen probleem te zijn als ze in een stad of dorp zonder schapen terecht zou kunnen. Maar waarom lijn je haar niet gewoon aan en laat je haar alleen los als je zeker weet dat er geen schapen in de buurt zijn?
gr.AnneMarie![]()
Hoeveel kippen lopen er in de stad?![]()
En daarbij een ander is blijkbaar wel in staat om zijn verantwoordelijkheden te (willen) nemen en houd zijn hond gewoon aan de lijn.
gr.AnneMarie(die juist haar verantwoodelijk heel erg hoog op neemt en niet een ander er mee wil opschepen.)
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik zie op je site dat je ook een trainingsschool hebt?annemarie_hond schreef:nee kippen lopen er niet zo veel in de stad maar katten des te meer.M@ri@nne schreef:Pleur op zeg.annemarie_hond schreef:het is niet alleen het aanlijnen maar ook dat wij hier overal vee hebben rond lopen tja en herplaatsen zie ik niet zitten want ze is ook zo fel op katten/ kippen enz.Annet schreef:Inslapen lijkt mij wat overdreven. Herplaatsen hoeft geen probleem te zijn als ze in een stad of dorp zonder schapen terecht zou kunnen. Maar waarom lijn je haar niet gewoon aan en laat je haar alleen los als je zeker weet dat er geen schapen in de buurt zijn?
gr.AnneMarie![]()
gr.AnneMarie(die juist haar verantwoodelijk heel erg hoog op neemt en niet een ander er mee wil opschepen.)
Maar je eigen hond aan de lijn houden is niet mogelijk?
Groetjes, Marianne.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
annemarie_hond
- Actief
Tuurlijk kan ik haar wel aan de riem houden maar ze was er waarschijnlijk toch vandoor gegaan omdat ze volledig door het lint ging normaal gesproken heb ik haar perfect onder controle, maar nu keek ze niet eens meer naar me, en dat verbaast me zo, want ze is anders heel erg op mij gericht.M@ri@nne schreef:Ik zie op je site dat je ook een trainingsschool hebt?annemarie_hond schreef:nee kippen lopen er niet zo veel in de stad maar katten des te meer.M@ri@nne schreef:Pleur op zeg.annemarie_hond schreef: het is niet alleen het aanlijnen maar ook dat wij hier overal vee hebben rond lopen tja en herplaatsen zie ik niet zitten want ze is ook zo fel op katten/ kippen enz.
gr.AnneMarie![]()
gr.AnneMarie
- M@ri@nne
- Zeer actief
Hoe kan ze er vandoor gaan als je haar aangelijnd hebt?annemarie_hond schreef:Tuurlijk kan ik haar wel aan de riem houden maar ze was er waarschijnlijk toch vandoor gegaan omdat ze volledig door het lint ging normaal gesproken heb ik haar perfect onder controle, maar nu keek ze niet eens meer naar me, en dat verbaast me zo, want ze is anders heel erg op mij gericht.M@ri@nne schreef:Ik zie op je site dat je ook een trainingsschool hebt?annemarie_hond schreef:nee kippen lopen er niet zo veel in de stad maar katten des te meer.M@ri@nne schreef: Pleur op zeg.![]()
gr.AnneMarie
Groetjes, Marianne.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Je vraagt hier om advies, maar volgens mij heb je de beslissing in je hoofd al genomen...
Je hebt allang in je hoofd dat je hem in laat slapen...dus ga fijn even een potje zitten janken omdat je hond natuurlijk gedrag vertoont en val daar anderen niet mee lastig.
Ik ben meestal niet van het ongevoelige soort mens, maar je redeneert krom en alle adviezen die je hier aangedagen wordt veeg je 1 voor 1 van tafel..'kan niet - lukt niet - wil niet- wordt niet wat '
Je hond vertoont natuurlijk gedrag en ja dat is rot voor die schapen, maar het is jouw verantwoordelijkheid om je hond zo onder cotnrole te hebben of anders dan maar aan de lijn te houden zodat die schapen niets overkomt...
Je weet waar je woont en je weet wat honden van nature zijn (tenminste dat hoop ik dan maar)
Optelsommetje lijkt me...
Dus moet je maatregelen nemen om je hond bij die schapen weg te houden..
En als je dan een luie baas bent die te beroerd is een lijn voor zijn hond aan te schaffen dan geef je hem maar een spuitje...dan ben je ook klaar...
Lekker nadenken is dat!
Als je de beslissing al genomen hebt laat het hier dan even weten,. dan hoeven we ons ook niet meer in het zweet te jagen om je adviezen aan te dragen...en kunnen we weer over tot de orde van de dag en is er weer een hond minder door onkundig gedrag van zijn baasje...
Je hebt allang in je hoofd dat je hem in laat slapen...dus ga fijn even een potje zitten janken omdat je hond natuurlijk gedrag vertoont en val daar anderen niet mee lastig.
Ik ben meestal niet van het ongevoelige soort mens, maar je redeneert krom en alle adviezen die je hier aangedagen wordt veeg je 1 voor 1 van tafel..'kan niet - lukt niet - wil niet- wordt niet wat '
Je hond vertoont natuurlijk gedrag en ja dat is rot voor die schapen, maar het is jouw verantwoordelijkheid om je hond zo onder cotnrole te hebben of anders dan maar aan de lijn te houden zodat die schapen niets overkomt...
Je weet waar je woont en je weet wat honden van nature zijn (tenminste dat hoop ik dan maar)
En als je dan een luie baas bent die te beroerd is een lijn voor zijn hond aan te schaffen dan geef je hem maar een spuitje...dan ben je ook klaar...
Lekker nadenken is dat!
Als je de beslissing al genomen hebt laat het hier dan even weten,. dan hoeven we ons ook niet meer in het zweet te jagen om je adviezen aan te dragen...en kunnen we weer over tot de orde van de dag en is er weer een hond minder door onkundig gedrag van zijn baasje...
-
annemarie_hond
- Actief
nou riemen kunnen kapot gaan los breken ze kan thuis over het hek heen komen noem maar op je zal ze de kost geven die dat zijn overkomen.M@ri@nne schreef:Hoe kan ze er vandoor gaan als je haar aangelijnd hebt?annemarie_hond schreef:Tuurlijk kan ik haar wel aan de riem houden maar ze was er waarschijnlijk toch vandoor gegaan omdat ze volledig door het lint ging normaal gesproken heb ik haar perfect onder controle, maar nu keek ze niet eens meer naar me, en dat verbaast me zo, want ze is anders heel erg op mij gericht.M@ri@nne schreef:Ik zie op je site dat je ook een trainingsschool hebt?annemarie_hond schreef: nee kippen lopen er niet zo veel in de stad maar katten des te meer.
gr.AnneMarie
gr.AnneMarie
-
annemarie_hond
- Actief
nee ik heb nog geen beslissing genomen enje moet niet denken dat ik dit leuk vindt want ik zit hier wel met tranen over het toetsenbord heen,maar ik weet het ook niet meer.mercedes2803 schreef:Je vraagt hier om advies, maar volgens mij heb je de beslissing in je hoofd al genomen...
Lekker nadenken is dat!
gr.AnneMarie
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- M@ri@nne
- Zeer actief
\annemarie_hond schreef:nou riemen kunnen kapot gaan los breken ze kan thuis over het hek heen komen noem maar op je zal ze de kost geven die dat zijn overkomen.M@ri@nne schreef:Hoe kan ze er vandoor gaan als je haar aangelijnd hebt?annemarie_hond schreef:Tuurlijk kan ik haar wel aan de riem houden maar ze was er waarschijnlijk toch vandoor gegaan omdat ze volledig door het lint ging normaal gesproken heb ik haar perfect onder controle, maar nu keek ze niet eens meer naar me, en dat verbaast me zo, want ze is anders heel erg op mij gericht.M@ri@nne schreef: Ik zie op je site dat je ook een trainingsschool hebt?
gr.AnneMarie
gr.AnneMarie
Wat een k*tsmoezen.
Tosca heeft dus ook een kast vermoord. Zij loopt in de buurt dus altijd aan de ketting. Die gaat niet kapot.
Over een hek springen? Verhoog je het hek toch.
Echt ik ga in deze een beetje (
Groetjes, Marianne.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Jee zeg kom op... mijn teef grijpt ook het liefst katten, kippen en noem het maar op, maar inslapen omdat je jezelf dan verantwoordelijk vindt?
Verantwoording nemen is je hond aanlijnen en zorgen dat je goed materiaal hebt zodat het niet kapot kan, het is mij nog nooit gebeurd dus
Verantwoording nemen is je hond aanlijnen en zorgen dat je goed materiaal hebt zodat het niet kapot kan, het is mij nog nooit gebeurd dus

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- saffie
- Zeer actief
Sterke riem of ketting kopen? hek verhogen?annemarie_hond schreef:nou riemen kunnen kapot gaan los breken ze kan thuis over het hek heen komen noem maar op je zal ze de kost geven die dat zijn overkomen.
gr.AnneMarie
Ik snap het ook niet helemaal, je woont in een gebied vol met vee dus dan neem ik aan dat je daar toch wel over nagedacht hebt, dat er een mogelijkheid is dat één van je honden een keer achter een schaap aan gaat?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
je zou haar iig al kunnen muilkorfen, niet dat ik dat een geweldige oplossing vind en dat je er daarmee bent, maar iets doodbijten kan ze niet meer ( uiteraard geen vrij briefje dat ze er achter aan mag, want alleen dat feit kan de dood van een schaap al veroorzaken)
maar als je dus zo bang en onzeker bent dat ze losbreekt, zou ik die voorzorgsmaatregel nu iig nemen, en flink aan de slag met die hond... geen gelegenheid meer bieden dat ze er achter aan kan, zoals hier al gezegd, hek verhogen, altijd aan de lijn in gebieden met vee...
en idd teletac is ook nog een idee ( maar goed...graag wel kundig gebruik daarmee en daar ben ik nu nog even niet zo zeker van bij jou)
maar als je dus zo bang en onzeker bent dat ze losbreekt, zou ik die voorzorgsmaatregel nu iig nemen, en flink aan de slag met die hond... geen gelegenheid meer bieden dat ze er achter aan kan, zoals hier al gezegd, hek verhogen, altijd aan de lijn in gebieden met vee...
en idd teletac is ook nog een idee ( maar goed...graag wel kundig gebruik daarmee en daar ben ik nu nog even niet zo zeker van bij jou)
-
annemarie_hond
- Actief
jezus jij denkt dat inslapen gemakkelijk is jij bent gek nee hoor inslapen is niet gemakkelijkMarie-Josée schreef:Het is jou schuld en niet die van de hond. Dat natuurgebied was er al, je praat alsof dat ook de schuldige is.Ik vind het verschrikkelijk voor die schapen, ik hoop dat je er voortaan alles aan doet om je hond bij je te houden.Inslapen is een te makkelijke oplossing.
en ikheb het er ook verschrikkelijk moeilijk mee hoor. mocht je dat soms denken.
en geloof me ik weet zelf ook wel dat ik de schuldig ben dat hoef je me echt niet te vertellen. maar ik heb die schapen niet gezien ze stonden ongeveer 4 km bij mij vandaan. en het was wit op het land. dus ik ben ook fout maar ik heb het niet gezien anders was ik niet eens met mijn honden uit gegaan.
AnneMarie
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik zou bijna medelijden met je krijgen.annemarie_hond schreef:jezus jij denkt dat inslapen gemakkelijk is jij bent gek nee hoor inslapen is niet gemakkelijkMarie-Josée schreef:Het is jou schuld en niet die van de hond. Dat natuurgebied was er al, je praat alsof dat ook de schuldige is.Ik vind het verschrikkelijk voor die schapen, ik hoop dat je er voortaan alles aan doet om je hond bij je te houden.Inslapen is een te makkelijke oplossing.
en ikheb het er ook verschrikkelijk moeilijk mee hoor. mocht je dat soms denken.
en geloof me ik weet zelf ook wel dat ik de schuldig ben dat hoef je me echt niet te vertellen. maar ik heb die schapen niet gezien ze stonden ongeveer 4 km bij mij vandaan. en het was wit op het land. dus ik ben ook fout maar ik heb het niet gezien anders was ik niet eens met mijn honden uit gegaan.
AnneMarie
Ware het niet dat je dus blijkbaar fokker/trimmer/trainer ben volgens je website en je hier doodleuk vraag of je je hond moet dood maken omdat jij je verantwoordelijkheid niet neemt.
Groetjes, Marianne.