Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schapen dood bijten
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Logisch dat je geschrokken bent en een beetje van de kaart daardoor, ik vond alleen dat je teveel goede tips wegwuifde en ik heb nog steeds moeite met die 4 km.Dan is je hond toch aardig aan het struinen geweest, in die tussentijd kan hij wel veel meer kwaad doen dan jij denkt.
Toch denk ik dat je met een muilkorf al heel ver bent, en ik zou meteen een goede hondentrainer zoeken die samen met jou probeert dit gedrag onder controle te krijgen.In de tussentijd is het aan jou te zorgen dat hij niet meer de benen neemt.Koop riemen van goed materiaal met een degelijke sluiting, dan kan het niet fout gaan.En laat hem niet meer los!Waarschijnlijk gaat hij dan toch weer op zoek naar die schapen.
Toch denk ik dat je met een muilkorf al heel ver bent, en ik zou meteen een goede hondentrainer zoeken die samen met jou probeert dit gedrag onder controle te krijgen.In de tussentijd is het aan jou te zorgen dat hij niet meer de benen neemt.Koop riemen van goed materiaal met een degelijke sluiting, dan kan het niet fout gaan.En laat hem niet meer los!Waarschijnlijk gaat hij dan toch weer op zoek naar die schapen.
-
annemarie_hond
- Actief
wie heeft het over een asiel gehad ? ik niet hoor.estelle schreef:tekkel schreef:Ik zou de hond aanbieden aan een asiel in een stad en erbij vertellen wat de problemen zijn. En dan hopen dat hij een prettig leven in een stadse omgeving krijgt.
Ik weet niet hoeveel honden je hebt (aan je onderschrift te zien een heleboel), maar ik zou ze allemaal inruilen voor een ras/soort dat/die minder gericht is op jagen en drijven, gezien de omgeving waar je woont.
een herder kan prima op het platteland leven hoor zonder achter schapen e.d. aan te gaan.
En niks naar het asyl met dat beestje....zoals gezegd....breng hem dan maar hier!
gr.AnneMarie
-
annemarie_hond
- Actief
ik geloof dat jullie het nog steesd niet begrijpen he. ja ik ben heel erg geschrokken. de 4 km dat zo ver kan ik kijken de schapen stonden ongeveer zover weg en omdat het witop het land was heb ik ze niet gezien.Marie-Josée schreef:Logisch dat je geschrokken bent en een beetje van de kaart daardoor, ik vond alleen dat je teveel goede tips wegwuifde en ik heb nog steeds moeite met die 4 km.Dan is je hond toch aardig aan het struinen geweest, in die tussentijd kan hij wel veel meer kwaad doen dan jij denkt.
ik loop met mijn honden op een reed dat leid naar het einde van het land(daar achter is bebossing)
die schapen stonden achter bij die bebossing toen ik aan het eind van die reed was zag ik de schapen staan en mijn hond ook en toen is ze er vandoor gegaan dat is dan ongeveer 2 km tot het eind naar die bebossing dus mijn hond heeft ongeveer 2 km gerent naar die schapen toe.
en honden die schapen pakken kun je niet meer goed krijgen hoor als dat er eenmaal inzit krijg je het er ook niet meer uit.
wat betreft een teletac band ze is drars door stroomdraden gegaan want overal op het land zijn stroom lijnen. en daar gaf ze dus helemaal niks om.
wat betreft inslapen ik heb die vraag gesteld en ik vroeg om advies niet om zulke verwijten en opmerkingen. ik weet ook echt wel dat ik fout zat. en ik voel me schuldig genoeg hoor.
ik heb vanmorgen contact gehad met de eigenaar van de schapen en hij eiste nog net niet dat ik mijn hond zou laten inslapen maar hij maakte het wel heel duidelijk dat mijnhond hier niet meer gewenst is en dat ik er maar donder op kon zeggen dat sls het weer zou gebeuren ik er niet zo gemakkelijk(verzekering) af zou komen.
dit is een hele kleine gmeenschap waar ik in woon en voor hem zijn zijn schapen zijn inkomen en dat is nu weg en ik kan me zijn reactie ook wel voorstellen(lees goed ik wil mijn hond niet inslapen en ik ben ook druk op zoek naar een andere oplossing)
ik ben op dit moment bezig met haar naar een politiehondenopleiding te krijgen waar ze als speurhond het heel goed zou kunnen doen.
dus geloof me inslapen is wel het laatste waar ik aan denk hoor.
gr.AnneMarie
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hoi AnneMarie,annemarie_hond schreef:ik geloof dat jullie het nog steesd niet begrijpen he. ja ik ben heel erg geschrokken. de 4 km dat zo ver kan ik kijken de schapen stonden ongeveer zover weg en omdat het witop het land was heb ik ze niet gezien.Marie-Josée schreef:Logisch dat je geschrokken bent en een beetje van de kaart daardoor, ik vond alleen dat je teveel goede tips wegwuifde en ik heb nog steeds moeite met die 4 km.Dan is je hond toch aardig aan het struinen geweest, in die tussentijd kan hij wel veel meer kwaad doen dan jij denkt.
ik loop met mijn honden op een reed dat leid naar het einde van het land(daar achter is bebossing)
die schapen stonden achter bij die bebossing toen ik aan het eind van die reed was zag ik de schapen staan en mijn hond ook en toen is ze er vandoor gegaan dat is dan ongeveer 2 km tot het eind naar die bebossing dus mijn hond heeft ongeveer 2 km gerent naar die schapen toe.
en honden die schapen pakken kun je niet meer goed krijgen hoor als dat er eenmaal inzit krijg je het er ook niet meer uit.
wat betreft een teletac band ze is drars door stroomdraden gegaan want overal op het land zijn stroom lijnen. en daar gaf ze dus helemaal niks om.
wat betreft inslapen ik heb die vraag gesteld en ik vroeg om advies niet om zulke verwijten en opmerkingen. ik weet ook echt wel dat ik fout zat. en ik voel me schuldig genoeg hoor.
ik heb vanmorgen contact gehad met de eigenaar van de schapen en hij eiste nog net niet dat ik mijn hond zou laten inslapen maar hij maakte het wel heel duidelijk dat mijnhond hier niet meer gewenst is en dat ik er maar donder op kon zeggen dat sls het weer zou gebeuren ik er niet zo gemakkelijk(verzekering) af zou komen.
dit is een hele kleine gmeenschap waar ik in woon en voor hem zijn zijn schapen zijn inkomen en dat is nu weg en ik kan me zijn reactie ook wel voorstellen(lees goed ik wil mijn hond niet inslapen en ik ben ook druk op zoek naar een andere oplossing)
ik ben op dit moment bezig met haar naar een politiehondenopleiding te krijgen waar ze als speurhond het heel goed zou kunnen doen.
gr.AnneMarie
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je helemaal wild geschrokken bent en door alle schrik en paniek zaken anders geformuleerd hebt dan je bedoelde.
Ik kan je helaas nergens mee helpen, maar lees alsjeblieft het aanbod van Estelle! Dat is an offer you can't refuse lijkt mij.
Sterkte met de hele situatie!
-
annemarie_hond
- Actief
-
Baily
Ik vind toch dat je, hoe begrijpelijk ook, want het lijkt me ook erg schrikken, er een groter probleem van maakt dan het is.
Die boer van die schapen kan niet eisen dat jij je hond in laat slapen. Hij kan alleen eisen dat jouw hond nooit meer bij zijn schapen in de buurt komt, en daar kun jij hoe dan ook voor zorgen.
Er zijn heel veel situaties denkbaar dat je hond dus niet meer met schapen in aanraking komt. Dat zal niet bij jou in de buurt zijn, dus voor jou is het misschien onmogelijk om de hond nog op een veilige manier te kunnen geven wat hij nodig heeft.
Maar er zijn situaties zat waarbij het wel kan en politiehond zou dan niet het eerste zijn wat er in me opkomt.
Ik denk dat er meer honden wel als niet achter schapen aan gaan als ze de kans krijgen, dus ik begrijp het hele drama niet zo.
Wel voor de boer uiteraard en ook voor jou, maar niet voor de hond. Er zijn oplossingen zat en inslapen, ik begrijp gewoon niet dat je daar als eerste aan denkt.
Die boer van die schapen kan niet eisen dat jij je hond in laat slapen. Hij kan alleen eisen dat jouw hond nooit meer bij zijn schapen in de buurt komt, en daar kun jij hoe dan ook voor zorgen.
Er zijn heel veel situaties denkbaar dat je hond dus niet meer met schapen in aanraking komt. Dat zal niet bij jou in de buurt zijn, dus voor jou is het misschien onmogelijk om de hond nog op een veilige manier te kunnen geven wat hij nodig heeft.
Maar er zijn situaties zat waarbij het wel kan en politiehond zou dan niet het eerste zijn wat er in me opkomt.
Ik denk dat er meer honden wel als niet achter schapen aan gaan als ze de kans krijgen, dus ik begrijp het hele drama niet zo.
Wel voor de boer uiteraard en ook voor jou, maar niet voor de hond. Er zijn oplossingen zat en inslapen, ik begrijp gewoon niet dat je daar als eerste aan denkt.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik begrijp je schrik enz. heel goed;het is niet niks als je hond zoiets doet.annemarie_hond schreef:ik geloof dat jullie het nog steesd niet begrijpen he. ja ik ben heel erg geschrokken. de 4 km dat zo ver kan ik kijken de schapen stonden ongeveer zover weg en omdat het witop het land was heb ik ze niet gezien.
gr.AnneMarie
De schapenboer begrijp ik ook,want hij verliest gewoon zijn inkomen door toedoen van een hond.
Maar ik blijf moeite hebben met het laten inslapen van je hond zolang er nog mogelijkheden zijn om hem te behouden.Er zijn je nu een aantal mogelijkheden aangegeven.......maak desnoods gebruik van Estelle's aanbod
De enige die jou (volgens mij) trouwens kan verplichten om je hond te laten inslapen is een rechter,en niet de schapeneigenaar.
Laatst gewijzigd door marian* op 30 jan 2006 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
annemarie_hond
- Actief
het gaat niet alleen om het muilkroven het gaat erom dat de hond er niet achteraan kan gaan omdat die schapen in de stress raken endaarddo moeten ze eerder bevallen met alle gevolgen van dien.estelle schreef:Ik denk niet dat die boer kan eisen dat jij je hond in laat slapen, hoogstens dat je hem gemuilkorfd moet houden o.i.d.annemarie_hond schreef:en denk je dat ik het leuk vindt dat ik mijn hond misschien zou moeten laten inslapen NEE HELEMAAL NIET .
en dat is ook wel het laatste wat ik wil.
al die adviezen heb ik wel gezien hoor maar dat lost niets op voor hier kom gewoon eens hier kijken. zou ik zo zeggen dan zou je kunnen zien dat er schapen op een afstand van nog geen 2 meter van mijn honden kunnen staan
En nogmaals, ik woon niet ver bij je vandaan en woon precies hetzelfde als jij, ook hier staan de schapen en koeien zowat in de woonkamer en toch heeft de hond van de buuf nog geen schaap te pakken gehad.
nee bij jou is het (nog) niet gebeurt maar mij wel.
gr.AnneMarie
-
estelle
Erg jammer dat je nou alleen op dit stukje reageert en verder op mijn posts geen enkele reactie geeft....het was/is goed bedoeld. Ik biedt diverse malen mijn hulp aan maar antwoord??????????annemarie_hond schreef:wie heeft het over een asiel gehad ? ik niet hoor.estelle schreef:tekkel schreef:Ik zou de hond aanbieden aan een asiel in een stad en erbij vertellen wat de problemen zijn. En dan hopen dat hij een prettig leven in een stadse omgeving krijgt.
Ik weet niet hoeveel honden je hebt (aan je onderschrift te zien een heleboel), maar ik zou ze allemaal inruilen voor een ras/soort dat/die minder gericht is op jagen en drijven, gezien de omgeving waar je woont.
een herder kan prima op het platteland leven hoor zonder achter schapen e.d. aan te gaan.
En niks naar het asyl met dat beestje....zoals gezegd....breng hem dan maar hier!
gr.AnneMarie
Daarbij vraag ik me af wat een politiehondenschool voor speurhonden moet met een hond die zodra hij wild ziet niet meer te bereiken is en voor de kill gaat....
Overigens is het een beetje onzin dat een hond die eenmaal achter schapen aan is geweest nooit meer in de buurt kan komen.
Hera, mijn DH teef, heeft vorig voorjaar achter onze schapen aangezeten, heeft ze gebeten...toen mn buuf haar te pakken had heeft ze die zo ongelovelijk op dr donder gegeven (ik kon er niet naar kijken) dat Hera nooit meer naar de schapen heeft omgekeken en ik kan gewoon met haar langs een weiland schaapjes lopen....
Maar goed, nogmaals, jammer dat je alleen maar in gaat op alle aanvallende berichten en zo boos doet.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Maar dan zorg je er toch voor dat je hond niet weg kan komen?annemarie_hond schreef:het gaat niet alleen om het muilkroven het gaat erom dat de hond er niet achteraan kan gaan omdat die schapen in de stress raken endaarddo moeten ze eerder bevallen met alle gevolgen van dien.
gr.AnneMarie
Echt,een stevige riem en een hoog hek doen wonderen.

-
jelle
- Zeer actief
Onze hond heeft ook een schaap dood gebeten. Voor ons op dat moment ook totaal onverwacht. Natuurlijk zijn wij ook een tijdje flink van slag geweest hierdoor. Inslapen is wat ons betreft echter nooit een optie geweest.
Vanwege dit, én andere problemen, loopt hij buiten gemuilkorfd en aan de (lange) lijn. Niet ideaal, maar wel prima te doen. Als je zorgt voor een sterke lijn, en regelmatig lijnen en haken controleert of zonodig vervangt breekt de hond daar echt niet zomaar doorheen.
Overigens kan ik me bijna niet voorstellen dat het echt 4 km geweest is. Dat maakt voor het verhaal en de gevolgen niet veel uit, maar 4 km is echt ver. Dat betekent voor een hond die 60 km/u rent dat hij er 4 minuten over gedaan heeft om alleen al bij de schapen te komen. Een zeer goed getrainde langafstandsloper rent die afstand, op een vlakke baan, in ongeveer 10 minuten. Heb je er echt 10-15 minuten over gedaan voor je überhaupt bij je hond was?
Vanwege dit, én andere problemen, loopt hij buiten gemuilkorfd en aan de (lange) lijn. Niet ideaal, maar wel prima te doen. Als je zorgt voor een sterke lijn, en regelmatig lijnen en haken controleert of zonodig vervangt breekt de hond daar echt niet zomaar doorheen.
Overigens kan ik me bijna niet voorstellen dat het echt 4 km geweest is. Dat maakt voor het verhaal en de gevolgen niet veel uit, maar 4 km is echt ver. Dat betekent voor een hond die 60 km/u rent dat hij er 4 minuten over gedaan heeft om alleen al bij de schapen te komen. Een zeer goed getrainde langafstandsloper rent die afstand, op een vlakke baan, in ongeveer 10 minuten. Heb je er echt 10-15 minuten over gedaan voor je überhaupt bij je hond was?
Laatst gewijzigd door jelle op 30 jan 2006 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
annemarie_hond
- Actief
oke ik zal ff reageren ook op je andere mails ik ben eigenlijk veel te moe om iets te doen nu.estelle schreef:Erg jammer dat je nou alleen op dit stukje reageert en verder op mijn posts geen enkele reactie geeft....het was/is goed bedoeld. Ik biedt diverse malen mijn hulp aan maar antwoord??????????annemarie_hond schreef:wie heeft het over een asiel gehad ? ik niet hoor.estelle schreef:tekkel schreef:Ik zou de hond aanbieden aan een asiel in een stad en erbij vertellen wat de problemen zijn. En dan hopen dat hij een prettig leven in een stadse omgeving krijgt.
gr.AnneMarie![]()
Daarbij vraag ik me af wat een politiehondenschool voor speurhonden moet met een hond die zodra hij wild ziet niet meer te bereiken is en voor de kill gaat....
Overigens is het een beetje onzin dat een hond die eenmaal achter schapen aan is geweest nooit meer in de buurt kan komen.
Hera, mijn DH teef, heeft vorig voorjaar achter onze schapen aangezeten, heeft ze gebeten...toen mn buuf haar te pakken had heeft ze die zo ongelovelijk op dr donder gegeven (ik kon er niet naar kijken) dat Hera nooit meer naar de schapen heeft omgekeken en ik kan gewoon met haar langs een weiland schaapjes lopen....
Maar goed, nogmaals, jammer dat je alleen maar in gaat op alle aanvallende berichten en zo boos doet.
wat betreft de politieopleiding dat ging om 18 honden die ze nodig hebben voor de douane in Koeweit voor drugs en explosieven daar komt ze dus aan de riem en gaan met haar aan het speuren. ik denk dat ze daar heel erg geschikt voor is.
ook vanwege haar drijfveer om te werken.
wat betreft je hulp daar kom ik dus evt. nog op terug als ze haar daar niet willen hebben.
bedankt voor het aanbod om te helpen, dat waardeer ik erg.
gr.AnneMarie
-
estelle
-
annemarie_hond
- Actief
nou het is niet zo zeer dat ik daar het eerste aan dacht hoor aan inslapen maar die DA die bij de schapen is geweest heeft me dat verteld en vandaar dat ik daar over ging nadenken. maar ik doe niets liever dan een andere oplossin vinden.Baily schreef:Ik vind toch dat je, hoe begrijpelijk ook, want het lijkt me ook erg schrikken, er een groter probleem van maakt dan het is.
gr.AnneMarie(ik ben voornamelijk boos op me zelf en op de hond) en verbijsterd dat ze anders zo goed reageert op alles, en nu niet)
gr.AnneMarie
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
En dat kunnen we nog wel 100 keer zeggen.....marian* schreef:Maar dan zorg je er toch voor dat je hond niet weg kan komen?annemarie_hond schreef:het gaat niet alleen om het muilkroven het gaat erom dat de hond er niet achteraan kan gaan omdat die schapen in de stress raken endaarddo moeten ze eerder bevallen met alle gevolgen van dien.
gr.AnneMarie
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja,blijkbaarMarie-Josée schreef:En dat kunnen we nog wel 100 keer zeggen.....marian* schreef:Maar dan zorg je er toch voor dat je hond niet weg kan komen?annemarie_hond schreef:het gaat niet alleen om het muilkroven het gaat erom dat de hond er niet achteraan kan gaan omdat die schapen in de stress raken endaarddo moeten ze eerder bevallen met alle gevolgen van dien.
gr.AnneMarie

-
Baily
'annemarie_hond schreef:nou het is niet zo zeer dat ik daar het eerste aan dacht hoor aan inslapen maar die DA die bij de schapen is geweest heeft me dat verteld en vandaar dat ik daar over ging nadenken. maar ik doe niets liever dan een andere oplossin vinden.Baily schreef:Ik vind toch dat je, hoe begrijpelijk ook, want het lijkt me ook erg schrikken, er een groter probleem van maakt dan het is.
gr.AnneMarie(ik ben voornamelijk boos op me zelf en op de hond) en verbijsterd dat ze anders zo goed reageert op alles, en nu niet)
gr.AnneMarie
Je lijkt eigenlijk gewoon nog wel in shocktoestand, wat ook te begrijpen is nadat je zulke ervaringen hebt in korte tijd. Ben je zelf ook gewond geraakt bij het ongeluk dat je hebt meegemaakt?
Ik kan me helemaal voorstellen dat je van deze situatie vreselijk geschrokken bent, maar Koeweit, dat lijkt me toch niet het meest prettige voor een hond.
Zou het niet veel fijner zijn als hij ergens terecht komt waar er veel mee gedaan wordt en waar hij gewoon niet meer in deze situatie kan komen. ik denk dat er best wel mogelijkheden zijn en er zijn volgens mij ook wel herplaatssites voor zulke herders.
Maar het lijkt me gewoon moeilijk voor je om nu alles zo snel te beslissen terwijl je gewoon nog niet over de eerste schok heen bent van het ongeluk en dan zoiets. Sterkte met de beslissing in ieder geval.
-
annemarie_hond
- Actief
ik ben ook nog in shock denk ik.Baily schreef:'annemarie_hond schreef:nou het is niet zo zeer dat ik daar het eerste aan dacht hoor aan inslapen maar die DA die bij de schapen is geweest heeft me dat verteld en vandaar dat ik daar over ging nadenken. maar ik doe niets liever dan een andere oplossin vinden.Baily schreef:Ik vind toch dat je, hoe begrijpelijk ook, want het lijkt me ook erg schrikken, er een groter probleem van maakt dan het is.
gr.AnneMarie
Je lijkt eigenlijk gewoon nog wel in shocktoestand, wat ook te begrijpen is nadat je zulke ervaringen hebt in korte tijd. Ben je zelf ook gewond geraakt bij het ongeluk dat je hebt meegemaakt?
Ik kan me helemaal voorstellen dat je van deze situatie vreselijk geschrokken bent, maar Koeweit, dat lijkt me toch niet het meest prettige voor een hond.![]()
Zou het niet veel fijner zijn als hij ergens terecht komt waar er veel mee gedaan wordt en waar hij gewoon niet meer in deze situatie kan komen. ik denk dat er best wel mogelijkheden zijn en er zijn volgens mij ook wel herplaatssites voor zulke herders.![]()
Maar het lijkt me gewoon moeilijk voor je om nu alles zo snel te beslissen terwijl je gewoon nog niet over de eerste schok heen bent van het ongeluk en dan zoiets. Sterkte met de beslissing in ieder geval.
ik ben niet gewond geraakt maar moest wel voor de zekerheid mee naar het ziekenhuis voor foto's en dar bleek alles wel goed te zijn, maar dit nu er achteraan kon ik er echt niet bij hebben.
ik beslis inderdaad nog niets nu. en dank je wel.
gr.AnneMarie
-
annemarie_hond
- Actief
-
annemarie_hond
- Actief
ja het is een hele mooie hond het is ook heel jammer dat ze niet goed is voor de fok, tja en ik heb haar gekregen toen ze 10 maand oud was dus ik heb ook weinig geschiedins van haar, alleen dat ze niet in de groep van de vorige eigenaar paste.estelle schreef:mooie hond hoor!
tja wat je daar mee moet weet ik niet, en of hij het geweten heeft van haar heupen en dit weet ik ook niet. hij zei toen dat ze een angstbijter was maar wel veel temperament, en dat vond ik vreemd een angstbijter heeft over het algemeen geen temperamentde vorige eigenaar was ook een fokker en die kon er dus niets mee omdat ze angstig was voor andere honden(wat hier niet zo is)
maar temperament heeft ze wel.
gr.AnneMarie
-
Addy
Dus een hond in elkaar beuken omdat hij zijn instinct volgtestelle schreef:Erg jammer dat je nou alleen op dit stukje reageert en verder op mijn posts geen enkele reactie geeft....het was/is goed bedoeld. Ik biedt diverse malen mijn hulp aan maar antwoord??????????annemarie_hond schreef:wie heeft het over een asiel gehad ? ik niet hoor.estelle schreef:tekkel schreef:Ik zou de hond aanbieden aan een asiel in een stad en erbij vertellen wat de problemen zijn. En dan hopen dat hij een prettig leven in een stadse omgeving krijgt.
gr.AnneMarie![]()
Kan dan wel werken maar lijkt mij persoonlijk niet de oplossing, dat valt voor mij in een andere categorie dan opvoeding
-
estelle
Wat jij vindt zal me werkelijk aan me reet roesten!Addy schreef:Dus een hond in elkaar beuken omdat hij zijn instinct volgtestelle schreef:Erg jammer dat je nou alleen op dit stukje reageert en verder op mijn posts geen enkele reactie geeft....het was/is goed bedoeld. Ik biedt diverse malen mijn hulp aan maar antwoord??????????annemarie_hond schreef:wie heeft het over een asiel gehad ? ik niet hoor.estelle schreef:een herder kan prima op het platteland leven hoor zonder achter schapen e.d. aan te gaan.
gr.AnneMarie![]()
Maar goed, nogmaals, jammer dat je alleen maar in gaat op alle aanvallende berichten en zo boos doet.![]()
Kan dan wel werken maar lijkt mij persoonlijk niet de oplossing, dat valt voor mij in een andere categorie dan opvoeding
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wat dan? afleiden met een balletje??
als mijn hond achter de schapen aangaat en ik krijg haar te pakken dan krijgt ze ook van mij heeeeeel duidelijk dat dit dus echt niet de bedoeling is!!
ik zal van "de oude stempel" zijn, maar corrigeren is geen doodzonde hoor!
en die natuurlijke driften zijn niet gewenst, dus mag het niet!
moet ik mijn sam met elke reu die we tegenkomen laten vechten omdat hij daarvoor gefokt is? moet je een border elke groep joggers op laten drijven omdat dat hun natuurlijke drift is?
nee natuurlijk niet!
en in dit geval is het heel simpel! aanlijnen! dan is elk probleem over, en tuurlijk kan de lijn een keer breken, maar dat is altijd nog minder erg dan nooit meer uit of dood!
dus een goede halsband of tuig komen met een sterke lijn, lekker lang en wandelen maar!
als mijn hond achter de schapen aangaat en ik krijg haar te pakken dan krijgt ze ook van mij heeeeeel duidelijk dat dit dus echt niet de bedoeling is!!
ik zal van "de oude stempel" zijn, maar corrigeren is geen doodzonde hoor!
en die natuurlijke driften zijn niet gewenst, dus mag het niet!
moet ik mijn sam met elke reu die we tegenkomen laten vechten omdat hij daarvoor gefokt is? moet je een border elke groep joggers op laten drijven omdat dat hun natuurlijke drift is?
nee natuurlijk niet!
en in dit geval is het heel simpel! aanlijnen! dan is elk probleem over, en tuurlijk kan de lijn een keer breken, maar dat is altijd nog minder erg dan nooit meer uit of dood!
dus een goede halsband of tuig komen met een sterke lijn, lekker lang en wandelen maar!

-
Addy
Ik vind niks van jou, ik kijk naar de situatie en dat zou mijn oplossing niet zijn want uiteindelijk bind je nog de kat op het spek en ik zie het in elkaar trimmen van een hond die schapen molt nou niet direkt als een oplossingestelle schreef:Wat jij vindt zal me werkelijk aan me reet roesten!Addy schreef:Dus een hond in elkaar beuken omdat hij zijn instinct volgtestelle schreef:Erg jammer dat je nou alleen op dit stukje reageert en verder op mijn posts geen enkele reactie geeft....het was/is goed bedoeld. Ik biedt diverse malen mijn hulp aan maar antwoord??????????annemarie_hond schreef: wie heeft het over een asiel gehad ? ik niet hoor.
gr.AnneMarie![]()
Maar goed, nogmaals, jammer dat je alleen maar in gaat op alle aanvallende berichten en zo boos doet.![]()
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
Addy
-
estelle
Addy, serieus....ik heb echt geen boodschap aan wat jij allemaal vind en zou doen en waarom ik aan jouw reacties geen boodschap heb weet jij maar al te goed.
Even voor de duidelijkheid vopor de andere lezers; in elkaar trimmen is een groot woord maar marjanne heeft haar even heeeeeeel duidelijk gemaakt dat dit niet bedoeling is. We hebben niet op hera in lopen te trappen of te beuken o.i.d.
En ja, als dat 1x ervoor zorgt dat ze niet meer naar schapen omkijkt en ze dus gewoon weer los kan rennen op ons erf en weiland dan heb ik dat ervoor over.
Even voor de duidelijkheid vopor de andere lezers; in elkaar trimmen is een groot woord maar marjanne heeft haar even heeeeeeel duidelijk gemaakt dat dit niet bedoeling is. We hebben niet op hera in lopen te trappen of te beuken o.i.d.
En ja, als dat 1x ervoor zorgt dat ze niet meer naar schapen omkijkt en ze dus gewoon weer los kan rennen op ons erf en weiland dan heb ik dat ervoor over.
-
tineke
Ik ben ook niet zo van de harde correcties maar het lijkt me in dit geval wel op zijn plaats als het effectief is geweest is het doel bereikt toch.
Overigens schat ik Estelle ook nog eens in als iemand die dat heel goed kan beoordelen en echt niet als een persoon die ervan geniet om haar hond eens te mogen beuken.
Overigens schat ik Estelle ook nog eens in als iemand die dat heel goed kan beoordelen en echt niet als een persoon die ervan geniet om haar hond eens te mogen beuken.
-
Addy
schreef jezelf niet dat je er niet naar kon kijken Estelle, dat was dan zeker omdat Hera gekieteld werdestelle schreef:Addy, serieus....ik heb echt geen boodschap aan wat jij allemaal vind en zou doen en waarom ik aan jouw reacties geen boodschap heb weet jij maar al te goed.
Even voor de duidelijkheid vopor de andere lezers; in elkaar trimmen is een groot woord maar marjanne heeft haar even heeeeeeel duidelijk gemaakt dat dit niet bedoeling is. We hebben niet op hera in lopen te trappen of te beuken o.i.d.![]()
Het is mijn aanpak niet en ik reageer op het topic, niet op jou voor alle duidelijkheid !