Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schapen dood bijten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Je reageert niet op het topic maar duidelijk op mij.
Ik weet dat jij ons als dierenbeulen ziet en waar de honden het extreem slecht hebben maar goed mag jij allemaal vinden, wij weten beter.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

tineke schreef:Ik ben ook niet zo van de harde correcties maar het lijkt me in dit geval wel op zijn plaats als het effectief is geweest is het doel bereikt toch.
Overigens schat ik Estelle ook nog eens in als iemand die dat heel goed kan beoordelen en echt niet als een persoon die ervan geniet om haar hond eens te mogen beuken.
het is veel leuker te denken dat ze wel lol daarin heeft joh... :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

massam schreef:
tineke schreef:Ik ben ook niet zo van de harde correcties maar het lijkt me in dit geval wel op zijn plaats als het effectief is geweest is het doel bereikt toch.
Overigens schat ik Estelle ook nog eens in als iemand die dat heel goed kan beoordelen en echt niet als een persoon die ervan geniet om haar hond eens te mogen beuken.
Een soort van hondensm dus bedoel je :smile: :smile:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Addy schreef:
estelle schreef:
annemarie_hond schreef:
estelle schreef: :denken: een herder kan prima op het platteland leven hoor zonder achter schapen e.d. aan te gaan.

En niks naar het asyl met dat beestje....zoals gezegd....breng hem dan maar hier!
wie heeft het over een asiel gehad ? ik niet hoor.
gr.AnneMarie
Erg jammer dat je nou alleen op dit stukje reageert en verder op mijn posts geen enkele reactie geeft....het was/is goed bedoeld. Ik biedt diverse malen mijn hulp aan maar antwoord?????????? :roll:

Daarbij vraag ik me af wat een politiehondenschool voor speurhonden moet met een hond die zodra hij wild ziet niet meer te bereiken is en voor de kill gaat....

Overigens is het een beetje onzin dat een hond die eenmaal achter schapen aan is geweest nooit meer in de buurt kan komen.
Hera, mijn DH teef, heeft vorig voorjaar achter onze schapen aangezeten, heeft ze gebeten...toen mn buuf haar te pakken had heeft ze die zo ongelovelijk op dr donder gegeven (ik kon er niet naar kijken) dat Hera nooit meer naar de schapen heeft omgekeken en ik kan gewoon met haar langs een weiland schaapjes lopen....

Maar goed, nogmaals, jammer dat je alleen maar in gaat op alle aanvallende berichten en zo boos doet.
Dus een hond in elkaar beuken omdat hij zijn instinct volgt :denken:
Kan dan wel werken maar lijkt mij persoonlijk niet de oplossing, dat valt voor mij in een andere categorie dan opvoeding
Het lijkt wel of iedereen elk zinnetje van iemand anders heel goed naleest, want als er ergens op wat te kankeren valt dan valt het me op dat iedereen dat ook maar al te graag doet :kotz:
M@scha
Zeer actief

tineke schreef:
massam schreef:
ja zoiets! maar meer zoals tamara zegt: overal zoeken naar manieren om iemand te zieken terwijl elke gek die hier even meeleest weet dat estelle haar honden niet mishandelt :19:

maar ideeen van estelle die kickt op hondensm zijn ook goed gevonden whahahaha :mrgreen:
Afbeelding
estelle

massam schreef:
tineke schreef:
massam schreef:
ja zoiets! maar meer zoals tamara zegt: overal zoeken naar manieren om iemand te zieken terwijl elke gek die hier even meeleest weet dat estelle haar honden niet mishandelt :19:

maar ideeen van estelle die kickt op hondensm zijn ook goed gevonden whahahaha :mrgreen:
Laat Addy maar in die waan joh.
Op een ander forum heeft ze ook geprobeerd ons (de buuf en mij) onderuit te halen door te doen alsof de beesten het hier slecht hebben, ik heb me dat toen ontzettend aangetrokken en ik ben niet van plan dat weer te doen. :wink:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Addy schreef:
estelle schreef:Addy, serieus....ik heb echt geen boodschap aan wat jij allemaal vind en zou doen en waarom ik aan jouw reacties geen boodschap heb weet jij maar al te goed.

Even voor de duidelijkheid vopor de andere lezers; in elkaar trimmen is een groot woord maar marjanne heeft haar even heeeeeeel duidelijk gemaakt dat dit niet bedoeling is. We hebben niet op hera in lopen te trappen of te beuken o.i.d. :roll:
En ja, als dat 1x ervoor zorgt dat ze niet meer naar schapen omkijkt en ze dus gewoon weer los kan rennen op ons erf en weiland dan heb ik dat ervoor over.
schreef jezelf niet dat je er niet naar kon kijken Estelle, dat was dan zeker omdat Hera gekieteld werd :denken:
Het is mijn aanpak niet en ik reageer op het topic, niet op jou voor alle duidelijkheid !

Vertel jij dan eens wat jouw aanpak is in zo'n geval?
tineke

estelle schreef:
massam schreef:
tineke schreef:
massam schreef: het is veel leuker te denken dat ze wel lol daarin heeft joh... :wink:

Laat Addy maar in die waan joh.
Op een ander forum heeft ze ook geprobeerd ons (de buuf en mij) onderuit te halen door te doen alsof de beesten het hier slecht hebben, ik heb me dat toen ontzettend aangetrokken en ik ben niet van plan dat weer te doen. :wink:
Moet je ook niet doen je er iets vanaan trekken :wink:
Het interesseert me geen hol wat er tussen jou en haar speelt,ik heb overigens ook bijzonder veel waardering voor haar inzet voor honden,ik zou het haar niet kunnen nadoen :wink: en bij mijn weten zijn jullie beide hondenliefhebbers :ok:
Ik vind het ontzettend jammer dat je zover zit want je no nonsens aanpak met honden spreekt mij in ieder geval aan en ik zou,als jij het ook zou aandurven in ieder geval :mrgreen: ,mijn honden dan best eens een dagje bij je willen brengen om de handen vrij te hebben :ok:
estelle

Dat durven wij zeker aan hoor!!!! laat ze maar komen!!!
Rob*
Zeer actief

estelle schreef:Dat durven wij zeker aan hoor!!!! laat ze maar komen!!!

En Blisje?? :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

en die meid van mij wil ook wel een dagje! want vooral grote honden vindt ze het einde!!

die grote kerel hier laten we maar thuis... ik wil graag dat het gezellig blijft!
Afbeelding
tineke

Weet wat je zegt hoor want ik kom nog weleens dichter bij je in de buurt op vakantie dan waar ik nu woon :mrgreen:
Ik zou dolblij zijn met zo'n adres vlak in de buurt van mensen die zo met honden omgaan.
:ok:
tineke

Angel-eyes schreef:

Geen duitersers sorry :smile: :smile: :smile: :smile:
M@scha
Zeer actief

tineke schreef:
Angel-eyes schreef:

Zei degene die de rest van europa in huis heeft zitten :smile:
Afbeelding
tineke

massam schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef:

Sorry zuid amerika :smile: :smile: :mrgreen: :mrgreen:

By thw way ik heb zelf ook een duitser in huis hoor maar die graaft geen kuilen en laat mijn fiets staan dus ssss :smile: :smile: :smile:
M@scha
Zeer actief

whaha., da's een goeie duitser!

maar volgens mij jat blis alleen brie, dus zo'n terrorist is hij niet hoor! :mrgreen:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

tineke schreef:
massam schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef:

By thw way ik heb zelf ook een duitser in huis hoor maar die graaft geen kuilen en laat mijn fiets staan dus ssss :smile: :smile: :smile:

Blisje heeft een hekel aan duitsers :mrgreen: ....die heeft nog weleens bij duitsers op het strand die lekker in een kuil zaten zo in de schoenen gepist die netjes op de rand stonden.....tsja was hun eigen schuld ze wilden hem al wegjagen voordat ie er was......dat pikt ie nie he, tis geen gekke henkie :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Angel-eyes schreef:
Addy schreef:
estelle schreef:Addy, serieus....ik heb echt geen boodschap aan wat jij allemaal vind en zou doen en waarom ik aan jouw reacties geen boodschap heb weet jij maar al te goed.

Even voor de duidelijkheid vopor de andere lezers; in elkaar trimmen is een groot woord maar marjanne heeft haar even heeeeeeel duidelijk gemaakt dat dit niet bedoeling is. We hebben niet op hera in lopen te trappen of te beuken o.i.d. :roll:
En ja, als dat 1x ervoor zorgt dat ze niet meer naar schapen omkijkt en ze dus gewoon weer los kan rennen op ons erf en weiland dan heb ik dat ervoor over.
schreef jezelf niet dat je er niet naar kon kijken Estelle, dat was dan zeker omdat Hera gekieteld werd :denken:
Het is mijn aanpak niet en ik reageer op het topic, niet op jou voor alle duidelijkheid !

Vertel jij dan eens wat jouw aanpak is in zo'n geval?
Dit vind ik een goede vraag en ook gelijk weer ontopic :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
estelle

tineke schreef:
Weet wat je zegt hoor want ik kom nog weleens dichter bij je in de buurt op vakantie dan waar ik nu woon :mrgreen:
Ik zou dolblij zijn met zo'n adres vlak in de buurt van mensen die zo met honden omgaan.
Nou na een paar jaar uitlaatservice, een dagopvang en zelf wat gestoorde honden zijn we wel wat gewend hoor! :wink:
Lijkt me overigens echt leuk je eens te ontmoeten!

En blisje mag ook komen hoor.....
tineke

Angel-eyes schreef:
tineke schreef:
massam schreef:
tineke schreef: Geen duitersers sorry :smile: :smile: :smile: :smile:

Blisje heeft een hekel aan duitsers :mrgreen: ....die heeft nog weleens bij duitsers op het strand die lekker in een kuil zaten zo in de schoenen gepist die netjes op de rand stonden.....tsja was hun eigen schuld ze wilden hem al wegjagen voordat ie er was......dat pikt ie nie he, tis geen gekke henkie :mrgreen:
Duitsers hebben een hekel aan mijn honden vaak :mrgreen:
Ze komen hier nog weleens in de buurt en slaan soms volkomen op de vlucht als ze mijn honden zien aankomen ,vooral toen Tash nog leefde hebben we weleens komische taferelen meegemaakt :smile: :smile:
tineke

estelle schreef:
tineke schreef:
Nou na een paar jaar uitlaatservice, een dagopvang en zelf wat gestoorde honden zijn we wel wat gewend hoor! :wink:

Ik pb als we je kant uit komen :wink:
En nu weer on topic :mrgreen:
estelle

tineke schreef:
estelle schreef:
tineke schreef:

Ik pb als we je kant uit komen :wink:
En nu weer on topic :mrgreen:
Prima!
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ikzelf ben helemaal niet van de harde aanpak (goh? :pffff: ), ik sjouw bijna altijd rond met mijn clickertje en m'n zakken vol met rodi worst en frolic. TT vind ik een vies woord en zelfs slipkettingen ben ik niet helemaal fan van. Ik corrigeer niet als ik oefeningen aanleer en ik corrigeer ook geen angstgedrag. Maar als ik een hond zou hebben die zijn eigen leven en dat van andere dieren/mensen in gevaar brengt met zijn gedrag, en er zou geen andere beloning groter zijn dan dat gedrag dan kies ik liever voor 1 keer een goede correctie waarna het gedrag nooit meer voorkomt, dan de gok te nemen dat mijn hond een keer de weg over rent achter een schaap aan.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik garandeer je dat zelfs deze hond niet door een goede teletac in handen van een kundige trainer heenrent, dat doet er nl. geen één. Integendeel, je zult in eerste instantie niet kunnen geloven wat voor een geweldig goed resultaat er bereikt is.

Vergeet niet dat schrikdraad niet kontinu onder stroom staat maar dat er een redelijk lange tijd ligt tussen impuls en impuls, je hebt goede kans dat door haar snelheid ze niet eens een opdondertje heeft gehad van die draden. En misschien stond er wel niet eens stroom op.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wat ik nou niet begrijp is dat je het steeds maar hebt over dat je hond bv. de lijn kapot kan trekken. Nou wil ik niet heel vervelend zijn hoor maar wat voor lijn gebruik je dan in godsnaam :denken: Ik heb hier een helehoop lijnen voor Quasar liggen en ook halsbanden en nog nooit heeft hij er een kapot kunnen krijgen. En een Dogo is toch echt een heel flink stuk sterker dan een Herder :roll:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

bianca83 schreef:Wat ik nou niet begrijp is dat je het steeds maar hebt over dat je hond bv. de lijn kapot kan trekken. Nou wil ik niet heel vervelend zijn hoor maar wat voor lijn gebruik je dan in godsnaam :denken: Ik heb hier een helehoop lijnen voor Quasar liggen en ook halsbanden en nog nooit heeft hij er een kapot kunnen krijgen. En een Dogo is toch echt een heel flink stuk sterker dan een Herder :roll:
dan trekt ie niet hard genoeg denk,want als Djengis een goede ruk aan de lijn gaf trok ie alles kapot :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
bianca83
Zeer actief

linda schreef:
bianca83 schreef:Wat ik nou niet begrijp is dat je het steeds maar hebt over dat je hond bv. de lijn kapot kan trekken. Nou wil ik niet heel vervelend zijn hoor maar wat voor lijn gebruik je dan in godsnaam :denken: Ik heb hier een helehoop lijnen voor Quasar liggen en ook halsbanden en nog nooit heeft hij er een kapot kunnen krijgen. En een Dogo is toch echt een heel flink stuk sterker dan een Herder :roll:
dan trekt ie niet hard genoeg denk,want als Djengis een goede ruk aan de lijn gaf trok ie alles kapot :wink:
Als je hem af en toe ziet als hij een andere hond ziet en echt flinkt trekt gaat die lijn toch echt niet kapot, zal wel geluk gehad hebben elke keer ofzo weet het anders ook niet :wink:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Of ik pech dat kan natuurlijk ook. :mrgreen: Bij mij ging alles op een gegeven moment kapot,flex,gewone riem brak gewoon. We wilden nog leren riemen gaan proberen,maar daar zijn we niet meer aan toegekomen. Maar 50 kilo is wel wat anders als een herder(ik weet niet hoeveel die wegen)natuurlijk. Maar t kan echt wel. Ik had altijd een extra lijn bij me :wink:
Afbeelding

bianca83
Zeer actief

Een flex :N: Die durf ik eerlijk gezegd ook niet aan, dan ben ik bang dat die wel echt kapot gaat als hij ineens iets ziet :mrgreen: Meestal loopt hij gewoon met z'n leren riem en een leren halsband of een slipketting en dat is nooit kapot gegaan. Maar goed kan nog veranderen natuurlijk :N:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Daar waren we achter dat t niet ging met een flex :mrgreen:
Maar die stoffen trok ie ook dwars doormidden uit zijn enthousiasme :smile:
En leer zijn we niet meer aan toegekomen helaas
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”