Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weet soms niet wat te doen met ons oudje, wie tips?
Moderator: moderatorteam
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Weet soms niet wat te doen met ons oudje, wie tips?
Sinds een tijdje is ons oudste kooikerhondje Bente aan het dementeren, doof aan het worden en heeft een nierafwijking.
Hier is allemaal prima mee te leven en hebben we geen last van.
Wat ze sinds en paar maanden doet is janken. Ze jankt / joelt / huilt als een Wolf, net alsof ze pijn heeft, een soort aanval heeft of iets anders?
Sinds een paar weken krijgt ze Selgian, nu is ze 's avonds wel rustiger, maar ze jankt nog altijd.
De honden zijn dus in het weekeinde vaak bij mij en door de week bij mijn ouders. Zelf geef ik haar veel aandacht (normaal volgens mij helemaal fout, maar ik heb het idee dat ze met het janken iets wil zeggen en ze is op deze manier wel met moeite stil te krijgen). Maar ik heb haar dus maar twee dagen per week. Mijn ouders worden af en toe helemaal gek van haar en laten haar overdag soms in de tuin en zelfs wel eens even in de garage. Ook Beetle reageert heel sterk op Bente (haar moeder). Ze snapt er helemaal niets!
Om Bente in te laten inslapen vinden we het nog te vroeg, maar er zijn dagen bij dat het echt niet meer gaat met dit gejank, soms zijn er nog dagen waarbij ze iets minder jankt!
Is er iemand die dit herkent en ervaringen heeft? Hoor het graag!
Hier is allemaal prima mee te leven en hebben we geen last van.
Wat ze sinds en paar maanden doet is janken. Ze jankt / joelt / huilt als een Wolf, net alsof ze pijn heeft, een soort aanval heeft of iets anders?
Sinds een paar weken krijgt ze Selgian, nu is ze 's avonds wel rustiger, maar ze jankt nog altijd.
De honden zijn dus in het weekeinde vaak bij mij en door de week bij mijn ouders. Zelf geef ik haar veel aandacht (normaal volgens mij helemaal fout, maar ik heb het idee dat ze met het janken iets wil zeggen en ze is op deze manier wel met moeite stil te krijgen). Maar ik heb haar dus maar twee dagen per week. Mijn ouders worden af en toe helemaal gek van haar en laten haar overdag soms in de tuin en zelfs wel eens even in de garage. Ook Beetle reageert heel sterk op Bente (haar moeder). Ze snapt er helemaal niets!
Om Bente in te laten inslapen vinden we het nog te vroeg, maar er zijn dagen bij dat het echt niet meer gaat met dit gejank, soms zijn er nog dagen waarbij ze iets minder jankt!
Is er iemand die dit herkent en ervaringen heeft? Hoor het graag!
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik heb geen antwoord voor je wil je alleen veel sterkte wensen
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Oh, wat vreselijk naar lijkt me dat, je hebt geen idee waarom ze jankt en je kunt waarschijnlijk ook weinig doen. Ik heb geen tips voor je, helaas. Heb je het al eens met de dierenarts besproken? Kun je iets aanwijzen in de omstandigheden waaronder ze jankt? Misschien bang in het donker?
Sterkte in ieder geval ermee.
Sterkte in ieder geval ermee.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- starfleet
- Erelid
Re: Weet soms niet wat te doen met ons oudje, wie tips?
Is het niet iets wat "gewoon" kan horen bij het dementeren? Ik weet wel dat katten zo kunnen worden als ze flink gaan dementeren. Heeft ze verder nog wel plezier in het leven?Renske schreef: Is er iemand die dit herkent en ervaringen heeft? Hoor het graag!
Anne
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Weet soms niet wat te doen met ons oudje, wie tips?
Ik kende een oude tekkel, die liep de hele dag geluid te maken. Wij noemden het zingen, maar het leek meer op melodieus jankenRenske schreef:Wat ze sinds en paar maanden doet is janken. Ze jankt / joelt / huilt als een Wolf, net alsof ze pijn heeft, een soort aanval heeft of iets anders?
Ze deed dat sinds ze doof was: ze kon het zelf niet horen en wist volgens ons helemaal niet dat ze geluid maakte. Ze had geen pijn en was niet ongelukkig (haar eigenaren soms wel
Misschien heeft jouw hond dat ook?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
gucci
- Zeer actief
het kooikerhondje van mijn moeder is bijna 17 jaar en ook dement en zo goed als doof, hij huilt niet maar blaft de hele dag, soms ook om knetter van te worden, selgian sloeg bij hem niet aan, mijn moeder kan zich er redelijk goed voor afsluiten en dat proberen wij ook als we daar zijn, maar het gaat maar door, de buren worden er ook knetter van, maar inslapen is gewoon nog niet nodig, daar is hij ondanks zijn kwalen, ook slechtere nieren gewoon nog te goed voor. ik heb dus geen raad voor je, alleen een heel herkenbaar verhaal.
succes.
groetjes,
succes.
groetjes,
Groetjes,

-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Onze Che bijna 14 en ook doof en een verminderde nierfunctie, gaat ook lopen piepen en janken zelfs blaffen kan ie niet meer dat zijn ook hele hoge tonen het is van hem ook een vorm van aandacht vragen hij staat ook gewoon voor me en gaat staan piepen en janken en kijkt me dan en tegelijkertijd kwispelt hij met zijn staart.
als hij zijn mand wil opmaken komen daar ook hele hoge geluiden bij of hij vermoord wordt.
Het hoort er bij en die hoge geluiden
hij hoort zich zelf immers niet meer het hoort erbij denk ik bij het ouder worden.
maar als je het niet vertrouwd laat de DA hem even nakijken om er zeker van te zijn dat hij geen pijn heeft.
Wij laten Chewas ook regelmatig even checken zijn kuchen, zijn piepjes.
gewoon 1 x in de twee maanden.
Misschien overdreven maar we zijn zuinig op hem
als hij zijn mand wil opmaken komen daar ook hele hoge geluiden bij of hij vermoord wordt.
Het hoort er bij en die hoge geluiden
maar als je het niet vertrouwd laat de DA hem even nakijken om er zeker van te zijn dat hij geen pijn heeft.
Wij laten Chewas ook regelmatig even checken zijn kuchen, zijn piepjes.
gewoon 1 x in de twee maanden.
Misschien overdreven maar we zijn zuinig op hem
- Renske
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties.
De afgelopen 2 maanden zijn mijn ouders al een paar keer met haar bij de dierenarts geweest. Eerst om te checken of er lichamelijk misschien iets aan de hand is en daarna nog voor haar gedrag. Eerst gebeld en toe kwam daar dus uit dat Selgian wel geschikt kon zijn.
Er zijn niet bepaalde omstandigheden waardoor ze jankt. Vaak begint het 's middags en soms houdt ze op, soms niet. Het begon met 's avonds janken, in eerste instantie rond "koekjetijd" maar dit werd steeds eerder en meer janken. Dus helaas, ik kan niet iets aan bepaalde omstandigheden ontdekken.
Het kan zijn dat dit een "normaal" gedrag is wat bij dementeren hoort. Maar de dementerende honden (en ook kooikers) die ik heb gekend deden of doen dit niet. Dus mede daarom ook, misschien dat er hier meer zijn die dit gedrag herkennen!
Volgens mij heeft ze nog wel plezier in haar leven, ze staart af en toe wel voor haar uit, maar kan niet ontdekken dat ze niet gelukkig is.
Het janken is inderdaad toegenomen met het doof worden, maar goed, wij kunnen haar af en toe wel wat
. En of ze geen pijn heeft is moeilijk te zeggen. Een collega van mij heeft haar een Reiki behandeling gegeven (en zij is ook "Dierentolk") en daaruit kwam naar voren dat zij in haar schouders pijn heeft. Zelf weet ik niet echt wat ik hier mee moet en wat ik hier aan kan doen. En erg melodieus is dit janken niet
.
Gucci, fijn dat jouw moeder haar voor het geblaf af kan sluiten. Bij mijn moeder lukt dit niet. Mede doordat zij behoorlijk ziek is (haar nieren werken nog maar voor 17%, waarschijnlijk krijgt ze dit jaar een nier van mijn vader). Dus de gevolgen van haar ziekte spelen ook nog mee dat ze er niet goed tegen kan. Mijn ouders hebben een vrijstaand huis, dus gelukkig hebben de buren er geen last van. Zlef heb ik er geen problemen mee dat ze jankt, alleen mijn bovenbuurman heeft er misschien last van, maar ik heb nog nooit iets van hem gehoord. Maar goed, de honden zijn ook het grootste gedeelte van de tijd bij mijn ouders.
Kanche, volgens mij is het helemaal niet overdreven om je oude hondje af en toe te laten checken. Je verhaal met Che lijkt dus veel op Bente haar manier van doen.
Daarnaast doet Bente af en toe ook nog haar behoeften in huis. Voor ons is dit geen probleem, maar het lijkt wel alsof ze eerst gaat janken en dan gaat plassen. Helaas gaat dit niet altijd op. Toch zetten we haar bijna altijd even buiten als ze begint te janken. Ook negeren hebben we wel geprobeerd, kom er dus niet uit.
Verder vind ik het aan de ene kant ook wel iets hebben dat ik haar meemaak op oudere leeftijd. Als pupje van 3 weken heb ik haar voor het eerst in mijn handen gehad, met 5 weken heb ik haar in mijn handen gehad en met 7.5 week kwam ze bij ons in huis. Een heel leven, een tweede, derde en zelfs (1 nestje, voor de kooikerformbezoekers het nestje van Myrte/ Kenya) vierde generatie te hebben gezien, dat heeft wel iets.
Meer reacties en adviezen zijn natuurlijk welkom!
De afgelopen 2 maanden zijn mijn ouders al een paar keer met haar bij de dierenarts geweest. Eerst om te checken of er lichamelijk misschien iets aan de hand is en daarna nog voor haar gedrag. Eerst gebeld en toe kwam daar dus uit dat Selgian wel geschikt kon zijn.
Er zijn niet bepaalde omstandigheden waardoor ze jankt. Vaak begint het 's middags en soms houdt ze op, soms niet. Het begon met 's avonds janken, in eerste instantie rond "koekjetijd" maar dit werd steeds eerder en meer janken. Dus helaas, ik kan niet iets aan bepaalde omstandigheden ontdekken.
Het kan zijn dat dit een "normaal" gedrag is wat bij dementeren hoort. Maar de dementerende honden (en ook kooikers) die ik heb gekend deden of doen dit niet. Dus mede daarom ook, misschien dat er hier meer zijn die dit gedrag herkennen!
Volgens mij heeft ze nog wel plezier in haar leven, ze staart af en toe wel voor haar uit, maar kan niet ontdekken dat ze niet gelukkig is.
Het janken is inderdaad toegenomen met het doof worden, maar goed, wij kunnen haar af en toe wel wat
Gucci, fijn dat jouw moeder haar voor het geblaf af kan sluiten. Bij mijn moeder lukt dit niet. Mede doordat zij behoorlijk ziek is (haar nieren werken nog maar voor 17%, waarschijnlijk krijgt ze dit jaar een nier van mijn vader). Dus de gevolgen van haar ziekte spelen ook nog mee dat ze er niet goed tegen kan. Mijn ouders hebben een vrijstaand huis, dus gelukkig hebben de buren er geen last van. Zlef heb ik er geen problemen mee dat ze jankt, alleen mijn bovenbuurman heeft er misschien last van, maar ik heb nog nooit iets van hem gehoord. Maar goed, de honden zijn ook het grootste gedeelte van de tijd bij mijn ouders.
Kanche, volgens mij is het helemaal niet overdreven om je oude hondje af en toe te laten checken. Je verhaal met Che lijkt dus veel op Bente haar manier van doen.
Daarnaast doet Bente af en toe ook nog haar behoeften in huis. Voor ons is dit geen probleem, maar het lijkt wel alsof ze eerst gaat janken en dan gaat plassen. Helaas gaat dit niet altijd op. Toch zetten we haar bijna altijd even buiten als ze begint te janken. Ook negeren hebben we wel geprobeerd, kom er dus niet uit.
Verder vind ik het aan de ene kant ook wel iets hebben dat ik haar meemaak op oudere leeftijd. Als pupje van 3 weken heb ik haar voor het eerst in mijn handen gehad, met 5 weken heb ik haar in mijn handen gehad en met 7.5 week kwam ze bij ons in huis. Een heel leven, een tweede, derde en zelfs (1 nestje, voor de kooikerformbezoekers het nestje van Myrte/ Kenya) vierde generatie te hebben gezien, dat heeft wel iets.
Meer reacties en adviezen zijn natuurlijk welkom!
-
gucci
- Zeer actief
wat dulan, de kooiker van mijn moeder ook heel erg heeft is zijn ware obsessie voor eten, dat heeft hij nooit gehad maar nu hij dement is, vreet hij alles, als wij thee met een koekje nemen, dan gaat hij helemaal op vol vermogen staan blaffen en als mijn moeder s'avonds gaat eten dan word hij helemaal dol, ook hij plast binnen hij heeft het niet eens in de gaten zelf, als hij geslapen heeft is zijn bed ook nat, hij ligt op een vetbed met handdoeken erop, wat je zegt, ze hebben nog wel een soort lol in het leven, dulan is ok niet depri of zo, staat gewoon te kwispelen en begroet je als je binnenkomt, alleen dat continue geblaf van hem, hij is 17 en een hele mooie leeftijd, mijn moeder heeft zoiets van dat geblaf nemen we op de koop toe, hij heeft zo veel jaar liefde gegeven, en er is ook een emotionele band, dulan was echt het hondje van mijn vader, mijn vader is 6 jaar geleden op nog jonge leeftijd overleden, dus in de ogen van mijn moeder is dulan nog een soort binding met mijn vader.
dulan is ook al een paar keer helemaal na gekeken door de DA, afgezien van de nierfunctie die achteruit gaat mankeert hij niets, is vorig jaar nog gecastreerd ivm steeds terug kerende prostaatontsteking, waar hij heel veel pijn van had, dus hij heeft ondanks zijn leeftijd nog een goeie gezondheid, alleen die dementie dan.
groetjes simone
dulan is ook al een paar keer helemaal na gekeken door de DA, afgezien van de nierfunctie die achteruit gaat mankeert hij niets, is vorig jaar nog gecastreerd ivm steeds terug kerende prostaatontsteking, waar hij heel veel pijn van had, dus hij heeft ondanks zijn leeftijd nog een goeie gezondheid, alleen die dementie dan.
groetjes simone
Groetjes,

- Renske
- Zeer actief
Gucci,
Het kooikerhondje van jouw moeder, dat lijkt dus voor een deel wel op Bente haar gedrag.
Echter Bente heeft altijd al een obsessie voor eten gehad, dat wordt nu juist minder. Plassen in haar mand, ook dat doet Bente af en toe.
Bente haar vader was ook dement en doof, dit las ik bij zijn overlijden in het clubblad. Daardoor denk ik dat het best wel eens erfelijk kan zijn.
Hierdoor ben ik wel benieuwd of het kooikerhondje van jouw moeder misschien familie van Bente is. Mocht hij een stamboom hebben, kun je me dan zijn volledige naam geven (en geboortedatum)?
Het kooikerhondje van jouw moeder, dat lijkt dus voor een deel wel op Bente haar gedrag.
Echter Bente heeft altijd al een obsessie voor eten gehad, dat wordt nu juist minder. Plassen in haar mand, ook dat doet Bente af en toe.
Bente haar vader was ook dement en doof, dit las ik bij zijn overlijden in het clubblad. Daardoor denk ik dat het best wel eens erfelijk kan zijn.
Hierdoor ben ik wel benieuwd of het kooikerhondje van jouw moeder misschien familie van Bente is. Mocht hij een stamboom hebben, kun je me dan zijn volledige naam geven (en geboortedatum)?
- toxic
- Actief
- Contacteer:
wel, mijn vader had een bouvier en die had last artrose, nu wat gebeurde er??
Niemand had wat in de gaten in het begin dat ze hem kregen als pup, hij was ongeveer een jaar oud als hij ineens zonder enige reden begon te bijten naar iedereen
Mijn vader ermee naar de dierenarts, wat bleek nu, hij had atrose aan zijn heupen en telkens hij een pijnscheut kreeg en er liep net iemand naast hem dacht hij dat de mens die naast hem stond/liep hem pijn deed en dus daarom altijd naar iedereen beet, nu die hond kon je natuurlijk niet straffen het ocharme beestje had al zo een pijn
het beestje zag zo fel af en ja beet naar iedereen door de pijn dat hij niet meer te vertrouwen was natuurlijk, en hebben ze hem uit zijn pijn verlost en in laten slapen want zelf konden ze het niet meer aanzien dat hij zo een pijn had
groetjes
Niemand had wat in de gaten in het begin dat ze hem kregen als pup, hij was ongeveer een jaar oud als hij ineens zonder enige reden begon te bijten naar iedereen
Mijn vader ermee naar de dierenarts, wat bleek nu, hij had atrose aan zijn heupen en telkens hij een pijnscheut kreeg en er liep net iemand naast hem dacht hij dat de mens die naast hem stond/liep hem pijn deed en dus daarom altijd naar iedereen beet, nu die hond kon je natuurlijk niet straffen het ocharme beestje had al zo een pijn
het beestje zag zo fel af en ja beet naar iedereen door de pijn dat hij niet meer te vertrouwen was natuurlijk, en hebben ze hem uit zijn pijn verlost en in laten slapen want zelf konden ze het niet meer aanzien dat hij zo een pijn had
groetjes
kian en zohra, mijn schatjes!!
-
gucci
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
-
gucci
- Zeer actief
even nagevraagd, dulan is van september 1989, dus 16,5 jaar nu, ik dacht dat hij al 17 was, komt uit heerhugowaard van de fam.van der pol, moeder was lady van de ukkestein vader adelbert...... zijn stamboomnaam wist mijn moeder niet uit haar hoofd, moet ze even opzoeken, hij is in die tijd wel een aantal keer kampioen geweest, er is een broertje zeker uit het nest dood, en nog wat, maar dat wist mijn moeder even niet precies meer hoeveel er al waren overleden.
groetjes,
groetjes,
Groetjes,

- Renske
- Zeer actief
Dit zegt mij wel genoeggucci schreef: fam.van der pol, moeder was lady van de ukkestein vader adelbert...... zijn
groetjes,
Adelbert heeft inderdaad veel gewonnen en heeft redelijk veel nakomelingen. Deze hondjes zijn geen directe familie van Bente. Als het indirecte familie is, dan is het erg ver weg. En volgens mij is deze familie van der Pol jarenlang actief is geweest bij evenementen van de kooikervereniging (en waarvan de man 1 of 2 jaar geleden is overleden).
Dus een direct verband in de familielijnen zie ik niet.
Trouwens, Adelbert werd zelfs nog een enkele keer geshowed toen wij met Bente begonnen te showen.
- Renske
- Zeer actief
Stamboom naam zal:gucci schreef:even nagevraagd, dulan is van september 1989, dus 16,5 jaar nu, ik dacht dat hij al 17 was, komt uit heerhugowaard van de fam.van der pol, moeder was lady van de ukkestein vader adelbert...... zijn stamboomnaam,
Benji, Boy, Boris, Bruno of Banjer zijn. Zijn zusjes heten Bonnie en Bianca. Bianca is in januari 02 overleden, van de anderen is het (nog) niet in het clubregister opgenomen of deze leven nog.
-
gucci
- Zeer actief
wat goed zeg van je...BOY is dulan zijn stamboomnaam, mijn moeder heeft nog steeds heel goed contact met de fokster, helaas heeft de fokster met weinig van het nest totaal geen contact meer en zij wist dus ook niet of er al meer waren overleden, dulan is al op flinke leeftijd en als de andere geen lid zijn van de vereniging of niet doorgeven is het moeilijk te achterhalen hoe het met de rest van het nestje is.
jammer dat ze geen familie zijn van elkaar, dan kon je echt een duidelijke familielijn zien wat betreft de dementie.
zijn vader adelbert is een paar jaar geleden overleden aan teelbalkanker en lady de moeder aan een hersenbloeding of tumor een van de twee.
groetjes simone
jammer dat ze geen familie zijn van elkaar, dan kon je echt een duidelijke familielijn zien wat betreft de dementie.
zijn vader adelbert is een paar jaar geleden overleden aan teelbalkanker en lady de moeder aan een hersenbloeding of tumor een van de twee.
groetjes simone
Groetjes,