Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Woonomstandigheden

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Archibald
Vaste gebruiker

Woonomstandigheden

Ongelezen bericht door Archibald »

Van het weekend zijn we bij een fokker gaan kijken voor een eventuele pup die zelfs nog "gemaakt" gaat worden. Dat is allemaal heel goed verlopen en we staan op de lijst voor een mooie combinatie. Nu kenden we de fokker al, maar ze werken samen en we waren nu dus bij de andere helft.
Wat hebben ze het daar allemaal mooi geregeld zeg! Daar stond ik even van te kijken.

Nu wonen zij wel vrijstaand en hadden zij de mogelijkheid ertoe om de ideale omstandigheden te maken. Ik zie ook wel eens fokkers die van een gewone tussenwoning ook een heel ideale situatie hebben kunnen maken.

Hoe zit dat eigenlijk bij de fokkers hier met wat minder ideale woningen voor fokplannen? Hoe heb je het dan ingedeeld op het moment dat er pups zijn? Hebben jullie er iets ideaals van kunnen maken? of zijn jullie er speciaal voor verhuisd?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

hier gaat de hele huiskamer verbouwd worden... en komen waar nu de eettafel staat de werpkist met uiloop.

uiteindelijk willen we een soort serre aanbouwen wat als kraamkamer dienst gaat doen
Afbeelding
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

Ik fok dan nog wel niet maar komt het ervan dan komt het spul lekker in de woonkamer, we hebben wel een serre maar da's zomers te heet en s'winters , ondanks de verwarming vind ik het te frisjes.

Dus gewoon de tweezits de serre in en ik heb een hele mooie ruimte voor een werpkist en een ren eraan.

Daarbij komt ook dat ik een nest in de kamer veel beter voor de pups vind.
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
annemarie_hond
Actief

Ongelezen bericht door annemarie_hond »

wij wonen ook vrijstaand, en als er pups komen, komt de teef (met pups) eerst in de keuken(die alleen met een traphekje) van de kamer zit.
dus de pups horen alle geluiden enzo van de kamer en zien de kinderen enzo maar ik wil er voor de zekerheid een traphekje tussen hebben.
als de pups naar buiten kunnen hebben we een grote buitenren (waar ook de andere honden in kunnen) die buitenren is ongeveer 15 m. bij 20 m. en als de pups wat verder zijn kunnen ze ook nog bij ons op het land(weiland)
de buitenren gaat in het voorjaar bestraat worden, dit is nu nog zand,kuilen, en gras.
dus voor mijn gevoel ook hele goede omstandigheden.(veel ruimte, veel mensen over de vloer)
gr.AnneMarie
Archibald
Vaste gebruiker

Willen jullie ze dan ook heel in het begin in de woonkamer? Meestal hoor je dat ze tot een week of drie een echte aparte rustige ruimte hebben.
M@scha
Zeer actief

Diana schreef:Ik fok dan nog wel niet maar komt het ervan dan komt het spul lekker in de woonkamer, we hebben wel een serre maar da's zomers te heet en s'winters , ondanks de verwarming vind ik het te frisjes.

Dus gewoon de tweezits de serre in en ik heb een hele mooie ruimte voor een werpkist en een ren eraan.

Daarbij komt ook dat ik een nest in de kamer veel beter voor de pups vind.
ik denk dat je mijn serreverhaal niet begrijpt. het is eigenlijk gewoon een verlenging van de huiskamer, maar dan speciaal voor de pups en niet voor ons.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik wil ze continu in de woonkamer. er moet wel rust zijn, maar ik heb geen kinderen enzo, dus de rust is er wel
Afbeelding
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

O,maar dat bedoelde ik er niet mee hoor ik legde gewoon uit hoe ik het hier thuis heb
Wij hebben echt een serre, zo'n uitbouw van glas, verbonden met de woonkamer doordat de achterdeur eruit is, wel met een bank voor de honden en hun bakken staan er, maar ook onze eethoek.
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
M@scha
Zeer actief

Diana schreef:O,maar dat bedoelde ik er niet mee hoor ik legde gewoon uit hoe ik het hier thuis heb
Wij hebben echt een serre, zo'n uitbouw van glas, verbonden met de woonkamer doordat de achterdeur eruit is, wel met een bank voor de honden en hun bakken staan er, maar ook onze eethoek.
oh zo.. nee dat lijkt me zeker in de zomer erg warm...
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de pups zitten bij mijn in de woonkamer vanaf de geboorte, de eerste 2 weken wil ik geen drukte en wil ik ook geen visite ( op enkele uitzonderingen na )zodra ze gaan lopen en spelen heb ik een grote ren voor ze en 3 of 4 keer per dag mogen ze in de hele woonkamer donderjagen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
annemarie_hond
Actief

Ongelezen bericht door annemarie_hond »

Archibald schreef:Willen jullie ze dan ook heel in het begin in de woonkamer? Meestal hoor je dat ze tot een week of drie een echte aparte rustige ruimte hebben.
de keuken en kamer zitten bij ons aanelkaar en alleen een traphekje er tussen dus vandaar dat ze niet echt in de komer zullen komen maar wij zijn er heel dicht bij(vanaf de bank naar de keuken waar de werpkist staat is ongeveer 2/3 meter.
gr.AnneMarie
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

pups liggen hier tot 4 wk in de woonkamer (dus niet echt aangepast, maar gewoon de werkpist in een hoek van de woonkamer neergezet) en vanaf 4 wk gaan ze naar buiten in de kennel (savonds) en puppyren (overdag) die zo ongeveer aan de woonkamer (schuifpui) grenst

dus aanpassingen van hoe t is voor als er pups zijn.....
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Toen we besloten een kennel te beginnen (met een nog niet vaststaand aantal honden in huis dus) zijn we eerst verhuisd. Nu wonen we in een Duitse moderne 'boerenwoning' die is ingedeeld in tig kamers. Voor de rest is er een overdekte serre aan het huis vastgebouwd en ligt er nog een aparte kantoorruimte naast het huis. Opties genoeg dus :wink: En we hebben nog een grote schuur + stal achter het huis liggen (daarachter ligt dan weer de tuin) maar daar zullen de pups echt niet komen te liggen.
iloon
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door iloon »

hier lagen de pups tot 3 weken in de woonkamer, daarna hebben we ze verhuisd naar de eethoek.
Dat gedeelte hadden we helemaal afgezet met puppypanelen, en een groot zeil op de grond. en daar liepen ze dan bijna de hele dag in te hobbelen en te spelen en slapen, terwijl ik onder tussen ook nog andere dingen kon doen zonder de hele tijd op te moeten letten of ze niet ergens aan zaten te eten. En S'avonds en tussendoor gingen ze gewoon in de kist of als ik ff weg moest.
ik denk dat als ik die ren niet had ze iedere keer met ze alle los in de kamer moest laten lopen dat ik gek was geworden.
Nu deed ik ze gewoon iedere keer omstebeurd of 2 om 2 los in de woonkamer.
We wonen trouwens in een appartement op 4 hoog, dus verder ook geen tuin, maar ik liet ze dan voor de deur op de gallerij aan een lijntje lopen en ik nam ze elke dag ff een stukje mee naar buiten toen ze 5 weken waren.

Zo zag de ren eruit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door iloon op 01 feb 2006 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Ilona en de Staffies
Afbeelding
http://dazzlingstaffs.come2me.nl
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wij hebben de werpkist en uitloop in onze eetkamer. Die zit precies tussen de woonkamer en keuken in, zodat de pups zowel de geluiden van de woonkamer horen als ook die van de keuken.
Als ze gaan rondscharrelen komen ze meerdere keren per dag in de woonkamer, ook als er visite is.
Als het weer het toelaat gaan ze vanaf een week of 4 ook zeer regelmatig de tuin in (in een puppyren). Ik woon redelijk in het centrum van het dorp zodat ze in de tuin ook allerlei geluiden horen (kerkklokken, straatgeluid, spelende kinderen in het nabijgelegen kinderdagverblijf en noem maar op).
Onze eettafel en -stoelen maken tijdelijk plaats voor de ruimte van de pups, zodat ze lekker alle ruimte hebben daar.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Hier maken ook een hoop meubels plaats voor de werpkist en puppyren. En als ze dan naar buiten mogen, gaan ze in een puppyren :)
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik woon dus niet groot, heb de werpkist in de woonkamer, als de pups groter zijn komt daar een ren aan en verplaats ik de tv iets, ze mogen dan natuurlijk ook gewoon door de woonkamer rennen, wanneer ik thuis ben dus...
verder wanneer het goed weer is heb ik een grote ren in de tuin, en daar zitten ze dan ook veel op de dag
bevallen gebeurt hier op de bank :mrgreen:
jazzlyn
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door jazzlyn »

Hier liggen de pups tot 2½ , 3 weken boven op een aparte kamer, waar de moeder gewoon weg kan.
Als ze dan een week of 3 zijn haal ik de werpkist naar beneden en liggen de pups in de huiskamer.
Tussen de andere honden.
De anderen weten heel goed dat als de moeder in de kist zit, hun uit de weg moeten.
Verder lopen ze gewoon door de kamer als ik er ben ( tuurlijk niet heel de dag, ook hun rust is belangrijk)
En is het mooi weer dan zijn ze onder mijn toeziend oog lekker buiten in de tuin
Archibald
Vaste gebruiker

jazzlyn schreef:Hier liggen de pups tot 2½ , 3 weken boven op een aparte kamer, waar de moeder gewoon weg kan.
Als ze dan een week of 3 zijn haal ik de werpkist naar beneden en liggen de pups in de huiskamer.
Tussen de andere honden.
De anderen weten heel goed dat als de moeder in de kist zit, hun uit de weg moeten.
Verder lopen ze gewoon door de kamer als ik er ben ( tuurlijk niet heel de dag, ook hun rust is belangrijk)
En is het mooi weer dan zijn ze onder mijn toeziend oog lekker buiten in de tuin
Hoe doe je dat die eerste weken dan met traplopen? Loopt de moederhond als ze moet plassen dan gewoon trap op en af?
Welk ras fok je eigenlijk? Bij de meeste zie ik het wel, maar bij jou kom ik er zo direct niet echter :mrgreen:
Lijkt me trouwens voor een hoofzwangere mams niet echt prettig om trappen te moeten lopen.
Ben gewoon benieuwd hoe je dat opgelost hebt hoor, geen verwijt.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Woonomstandigheden

Ongelezen bericht door Renske »

Archibald schreef: Hoe zit dat eigenlijk bij de fokkers hier met wat minder ideale woningen voor fokplannen? Hoe heb je het dan ingedeeld op het moment dat er pups zijn? Hebben jullie er iets ideaals van kunnen maken? of zijn jullie er speciaal voor verhuisd?
Zelf zal ik voorlopig niet meer gaan fokken.
Mijn ouders hebben een vrij grote woonkamer, dus de eethoek werd wat verschoven en dan kon de werpkist er in.
Ik denk dat het wel ideaal is als je een (kleine) tuin hebt. Zeker als je de nestjes plant in het voorjaar of de zomer. De pups kun je dan naar buiten doen, ze vinden dat heerlijk. En je kunt ze ook al een beetje zindelijk krijgen!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”