Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welk voer ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

jessi
Vaste gebruiker

welk voer ?

Ongelezen bericht door jessi »

Mazzel krijgt nu pedigree junior. Is dit goed voer ? hij vindt het heerlijk en ik meng er ook een beetje gepofte rijst voor honden bij. Is dit goed voer of moet ik (als ik hem op volwassenvoer overzet) toch veranderen van voer ?
groetjes jessica, winny (poes),tygro (kater), en Mazzel (Beagle)
AfbeeldingAfbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ok, even een klein stukje ongezouten mening:
Ik vind het troep. Maar dat vind ik overigens wel van ongeveer alle brokken.
En waarom krijgt je hond rijst? Wat is daar de logica achter?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Inderdaad troep!

Zie deze topic

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=81009

En rijst, daar zie ik ook de logica niet van....
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Nog een die het troep vindt :-) Ik voer zelf Rodi uit de diepvries en als ik brokken zou geven dan geen Pedigree.

Anne
jessi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jessi »

die rijst doe ik omdat het in zijn voer zat die hij in de kennel kreeg (ben er gewoon mee verder gegaan)

en tja hij kreeg al brokken (allen geen pedigree maar het merk dat hij kreeg vindt ik hier nergens)
groetjes jessica, winny (poes),tygro (kater), en Mazzel (Beagle)
AfbeeldingAfbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Rijst is meestal net als graan een soort vulmiddel. Ik zou nog even wat rondkijken op deze site, er zijn veel topics over goede voeding, kvv en barf. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Er is niks mis met brokken voeren maar is er bij jou in de omgeving niet een goede dierenspeciaalzaak waar ze wat beter voer verkopen?Want van alle soorten enmerken voer is Pedigree zo'n beetje de grootste rommel die je kunt geven.Wat ik zelf een hele goede brok vind is Nutro Choice.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Vito krijgt Royal Canin en af en toe een plak duck of iets anders er door heen..
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Mauyak schreef:Er is niks mis met brokken voeren maar is er bij jou in de omgeving niet een goede dierenspeciaalzaak waar ze wat beter voer verkopen?Want van alle soorten enmerken voer is Pedigree zo'n beetje de grootste rommel die je kunt geven.Wat ik zelf een hele goede brok vind is Nutro Choice.
niks mis!!!!!

het blijft steriele rotzooi welke brok je ook neemt :wink:
honden zijn vleeseters, dus als je echt het beste voor je hond wilt dan blijft er maar 1 ding over en dat is een goede KVV en Barfen.
en dat hoeft in de prijs absoluut niet duurder te zijn. ik ben zelfs goedkoper uit. :ok:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

Pedigree is zooi, dat komt er bij mij niet in.

Ik voer zelf ook brok, Cavom en idd omdat brok seriel is krijgen ze energique erbij.

Een hond is trouwens niet enkel en alleen een vlees eter, hij heeft wel degelijk gehoefte aan plantaardige bestandelen.
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Dat klopt en daarom zit er ook groente in kvv en geef je ook groentemix bij BARF.
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

haha, hier nog een pedigree voerder:)
maar vanaf gister niet meer :mrgreen:
hier nu ook KVV (rodi) en hij huppeld naar zijn bak toe om te eten.

wat ik hier al allemaal gehoord heb over pedigree (en frolic), daarom geef ik nu rodi (dat is hier in de supermarkt te krijgen) en hij vind het heerlijk.

groetjes brenda en dickie
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

amiwoods schreef:
Mauyak schreef:Er is niks mis met brokken voeren maar is er bij jou in de omgeving niet een goede dierenspeciaalzaak waar ze wat beter voer verkopen?Want van alle soorten enmerken voer is Pedigree zo'n beetje de grootste rommel die je kunt geven.Wat ik zelf een hele goede brok vind is Nutro Choice.
niks mis!!!!!

honden zijn vleeseters, dus als je echt het beste voor je hond wilt dan blijft er maar 1 ding over en dat is een goede KVV en Barfen.
en dat hoeft in de prijs absoluut niet duurder te zijn. ik ben zelfs goedkoper uit. :ok:
ga jij voor mij inkopen doen, dan stap ik ook weer over.. want ik ben gemiddeld 3x duurder per dag uit of ik moet 150 km rijden om het te krijgen...
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Dat lijkt me stug. Rodi en smuldier kun je gewoon bij de supermarkt kopen en als je op de sites van de verschillende kvv-merken kijkt, zit er vast wel eentje dichter in de buurt.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

heb je ooit bekeken wat rodi kost?

en smuldier compleet is hier niet te krijgen en mulder mailt niet terug....
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Sinds twee maanden BARF en wil die troep (brokken) niet meer geven!!
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:heb je ooit bekeken wat rodi kost?

Valt in verhouding best mee hoor. En je moet het natuurlijk zelf weten, je hoeft het van mij niet te doen. Ik zelf geef Carnibest, dat kost 2,30 per kilo en daar doen mijn honden 2 dagen mee, misschien wel duurder dan brokken, maar ze zijn veel gezonder, veel speelser en ik heb het zeker voor ze over. Met brokken was het altijd ellende, diarree, braken etc, maar nu NIETS meer. Ik ben overtuigd, maar je moet het natuurlijk voor jezelf uitmaken of je er de kosten en de 'moeite' voor over hebt.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

massam schreef:heb je ooit bekeken wat rodi kost?

Bel hem anders even: 0543-514079
Afbeelding
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Hier brok en vlees van kivo veldhoven.
Ik ben zeer tevreden.
heb zelf lang getwijfeld.
Ik kan het nu iedereen aanraden.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
amiwoods schreef:
niks mis!!!!!

ga jij voor mij inkopen doen, dan stap ik ook weer over.. want ik ben gemiddeld 3x duurder per dag uit of ik moet 150 km rijden om het te krijgen...
hoe meer je koopt hoe voordeliger het wordt. mijn honden zitten met vers op 0,75 ct per dag en ik heb er wel 9. ik rijdt er ook voor naar Hoogvliet en dat is van mij uit toch al 1 u en 45 min. rijden.
ik neem dan wel 300 kilo ineens mee. je moet effe investeren in 2 vriezers maar je haalt het er echt wel uit. ook omdat ik sinds ik vers voer nagenoeg nooit geen ziektekosten meer heb met mijn honden.
dus als je over een jaar genomen kijkt ben ik voordeliger met vers.
ik weet niet in welke regio jij zit. maar ik zit hier op zeeuws-vlaanderen daar is dus helemaal niets te krijgen. toen ik nog in Deurne zat was dat niet moeilijk daar kon ik aan alles komen. :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Diana schreef:Pedigree is zooi, dat komt er bij mij niet in.

Ik voer zelf ook brok, Cavom en idd omdat brok seriel is krijgen ze energique erbij.

Een hond is trouwens niet enkel en alleen een vlees eter, hij heeft wel degelijk gehoefte aan plantaardige bestandelen.
een hond blijft een vleeseter, maar heeft wel de vitamines nodig die je uit groeten haalt, daarom als je rauwe groeten geef moet je ze ook altijd pureren. omdat het spijsverteringsstelsel van een hond er nu eenmaal niet op gebouwt is om plantencellen kapot te maken. dat moet je dus voor ze doen. de granen en groenten die in brokken zijn toegevoegt zijn volkomen nutteloos. want die zijn immers al kapot gemaakt door de verhitting om een brokje te kunnen maken.
alle vitamines die er inzitten zijn er nadehand kunstmatig aan toegevoegt.
daar is niks natuurlijks aan. :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
Mauyak

amiwoods schreef:
massam schreef:
amiwoods schreef:
niks mis!!!!!

hoe meer je koopt hoe voordeliger het wordt. mijn honden zitten met vers op 0,75 ct per dag en ik heb er wel 9. ik rijdt er ook voor naar Hoogvliet en dat is van mij uit toch al 1 u en 45 min. rijden.
ik neem dan wel 300 kilo ineens mee. je moet effe investeren in 2 vriezers maar je haalt het er echt wel uit. ook omdat ik sinds ik vers voer nagenoeg nooit geen ziektekosten meer heb met mijn honden.
dus als je over een jaar genomen kijkt ben ik voordeliger met vers.
ik weet niet in welke regio jij zit. maar ik zit hier op zeeuws-vlaanderen daar is dus helemaal niets te krijgen. toen ik nog in Deurne zat was dat niet moeilijk daar kon ik aan alles komen. :wink:
Met alle respect voor je mening,maar kun je niet begrijpen dat niet iedereen zin heeft om elke keer een heel eind te moeten rijden en dan vervolgens 300 kilo te herbergen in een mega-grote vriezer?Ik ben niet anti-vers,ik voer zelf Rodi,maar het komt steeds vaker over dat mensen hier niet eens meer mogen kiezen voor een brok,omdat iedereen begint over KVV.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Er wordt gevraagd naar welk voer het beste gegeven kan worden en kvv/BARF vinden veel mensen beter dan welke brok dan ook. En je kunt het vers voeren zo 'ver' doorvoeren als je zelf wilt. Ook voor de kleinere portemonnee en de kleinere vriezer zijn er goede oplossingen. Maar als je brok wilt blijven voeren, prima hoor. Maar als mensen vragen welke voeding ze hun hond moeten geven, dan kun je niet voorkomen dat mensen kvv en barf adviseren.
Afbeelding
Mauyak

Sennaruby schreef:Er wordt gevraagd naar welk voer het beste gegeven kan worden en kvv/BARF vinden veel mensen beter dan welke brok dan ook. En je kunt het vers voeren zo 'ver' doorvoeren als je zelf wilt. Ook voor de kleinere portemonnee en de kleinere vriezer zijn er goede oplossingen. Maar als je brok wilt blijven voeren, prima hoor. Maar als mensen vragen welke voeding ze hun hond moeten geven, dan kun je niet voorkomen dat mensen kvv en barf adviseren.
Ja daar heb je ook helemaal gelijk in en daarom schreef ik ook dat ik Amiwoods mening ook respecteer.Maar ik probeerde dus via de zoekfunctie iets over een bepaald merk brok te vinden,en telkens als ik wat had gevonden,dan was er maar 1 antwoord over dat merk en de rest van de topic werd ingevuld door KVV/Barf-fans,en dat vind ik jammer,want dit forum is bedoeld voor Voeding in het algemeen dus ook voor brokkenvragen.Maar goed ik kan het ook wel begrijpen dat als je ziet dat je hond het goed doet op een bepaald soort voer dat je dat enthousiasme wilt delen met andere.Maar doordat er de laatste tijd vaak geroepen word;"Brokken zijn allemaal meuk/zooi/troep etc.etc.ga je je als brokvoerder bijna een misdadiger voelen en dat lijkt me niet de bedoeling.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Een misdadiger niet nee :wink: En ik kan me wel voorstellen dat het net lijkt alsof je aan alle kanten aangevallen wordt. Ik heb ook altijd brokjes gegeven totdat ik een hond kreeg met problemen (epilepsie). Toen ben ik me gaan verdiepen in allerhande zaken zoals vaccineren en voeding en dan kom je achter dingen die je nooit voor mogelijk had gehouden... Dus ik geef echt geen brokken meer, ik zou echt niet weten waarom, als er een beter en gezonder alternatief voor het grijpen ligt. Ik snap dat niet iedereen dat geleur met botten, kippennekken en groenteprut ziet zitten, maar eens wat langer nadenken en er eens wat meer over lezen is nooit weg. Misschien vallen er dan wat dingen op z'n plaats en ga je ook anders tegen brokken aankijken.
Afbeelding
Mauyak

Sennaruby schreef:Een misdadiger niet nee :wink: En ik kan me wel voorstellen dat het net lijkt alsof je aan alle kanten aangevallen wordt. Ik heb ook altijd brokjes gegeven totdat ik een hond kreeg met problemen (epilepsie). Toen ben ik me gaan verdiepen in allerhande zaken zoals vaccineren en voeding en dan kom je achter dingen die je nooit voor mogelijk had gehouden... Dus ik geef echt geen brokken meer, ik zou echt niet weten waarom, als er een beter en gezonder alternatief voor het grijpen ligt. Ik snap dat niet iedereen dat geleur met botten, kippennekken en groenteprut ziet zitten, maar eens wat langer nadenken en er eens wat meer over lezen is nooit weg. Misschien vallen er dan wat dingen op z'n plaats en ga je ook anders tegen brokken aankijken.
Ik voer nu ruim een jaar KVV aan twee honden en de ene hond doet het er super op!En de andere is al maanden een drama,haar vacht ziet er vreselijk uit en traanogen niet normaal,eerst denk je aan ontgiften maar na een jaar ben ik het zat en heb ik haar voor de helft terug gezet op Nutro Choice brokken(dus 50%Rodi-50% Nutro).Want toen we nog brokken voerde had ze nergens last van,de porblemen zijn begonnen vanaf dat we op vers zijn overgegaan,al diverse soorten KVV geprobeerd maar Rodi beviel nog het beste.Nu eens een poosje aanzien hoe het gaat met de brokken en hopelijk gaat ze er weer beter uitzien.(Ook bij DA geweest maar gen afwijkingen etc)Andere mensen gaan juist op KVV vanwege diverse problemen en wij stoppen voor de helft met KVV vanwege problemen. :wink:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

De uitzonderingen die de regel bevestigen :wink:
Afbeelding
Mauyak

Sennaruby schreef:De uitzonderingen die de regel bevestigen :wink:
Ja helaas... :jank: :jank: :jank:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier ook kvv, naar een periode met diarree, spugen en zelfs bloed bij de diarree, kwam blijkbaar elke keer van de brokken, want sinds ze kvv krijgen, zit ik eigenlijk nooit meer bij de dierenarts, behalve voor de entingen, en nooit meer diarree, spugen, en nachten lang me eigen zorgen maken omdat mijn hond zo ziek was :ok:
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar

Ongelezen bericht door Gabber »

nnnnnnnnnnnnnnnnnn
Laatst gewijzigd door Gabber op 19 okt 2006 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”