Ik heb deze vraag ook al bij medisch geplaatst, maar ik zag dat daar niemand was en ik wordt toch wel een beetje zenuwachtig van de situatie, dus hier komt mijn vraag:
Ik heb een frans bulletje van 12 weken die sinds 4.5 week bij ons woont. Toen wij hem kregen had hij prachtig fier overeind staande oren, maar sinds ongeveer een week krult de bovenkant van zijn oren naar achteren en dit lijkt met de dag erger te worden.
Ik ben bang dat er iets met hem is, maar voor ik naar de dierenarts ga, zou ik het fijn vinden om van andere hondenliefhebbers advies te krijgen.
Verder is ie overigens wel levendig en bijt ie in alles wij hij tegenkomt. (het liefst in mijn dochtertje van 2)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Krullende oren
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
-
- Actief
Ik heb geen Franse Bul, maar een Boston Terrier. Deze is 14 weken en heeft net als jouw hond, de puntjes van z'n oren naar achteren krullen. Volgens de fokker gaat dit de komende maanden helemaal goed komen en gaan ze vanzelf rechtop staan. Misschien dat dit bij jouw Franse Bul ook het geval is!
Bel anders even met de fokker waar je hem vandaan hebt.
Bel anders even met de fokker waar je hem vandaan hebt.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het kan geen kwaad hoor. In het ergste geval gaan zijn oren verkeerd staan.
Als je dat niet wilt kun je ze tapen of gewoon masseren. Misschien doe je erg veel met hem en is ie erg moe. Oren van jonge honden gaan als ze moe zijn vaak hangen. Meestal naar voren, maar soms ook naar achteren.
Zou het kunnen dat de fokker de oren van de hond al plakte en dat ze nu dus verkeerd gaan staan omdat ze niet meer geplakt worden.
Als je dat niet wilt kun je ze tapen of gewoon masseren. Misschien doe je erg veel met hem en is ie erg moe. Oren van jonge honden gaan als ze moe zijn vaak hangen. Meestal naar voren, maar soms ook naar achteren.
Zou het kunnen dat de fokker de oren van de hond al plakte en dat ze nu dus verkeerd gaan staan omdat ze niet meer geplakt worden.
-
- nieuw lid
Krullende oren
Nou dat stelt me in ieder geval alvast wat gerust! Bij de fokker zijn de oortjes niet geplakt maar dat wil ik eigenlijk ook niet doen, ik vind het al snel zielig!
"Gelukkig " ben ik niet de enige die dit heeft met zijn hondje.
Tyson is mijn eerste hondje en ik wil het zo graag allemaal goed doen. Het voelt alsof ik voor het eerst moeder ben geworden!
"Gelukkig " ben ik niet de enige die dit heeft met zijn hondje.
Tyson is mijn eerste hondje en ik wil het zo graag allemaal goed doen. Het voelt alsof ik voor het eerst moeder ben geworden!
Re: Krullende oren
PB Ladybird anders even, die fokt Franse bulletjes volgens mijAnita B schreef:Nou dat stelt me in ieder geval alvast wat gerust!

- M@ri@nne
- Zeer actief