Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schapen dood bijten
Moderator: moderatorteam
-
estelle
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
AnneMarie, wat ik niet begrijp: je zit er echt mee dat jouw hond schapen doodbijt e.d. Je zit vreselijk in je maag met het idee om hem af te laten maken (toch?) want je geeft om je hond (toch?).
Nu lees ik opeens dat je andere hond ook wegmoet omdat hij een slap oortje heeft en dus niet geschikt voor de fok. Als je werkelijk om je honden geeft is een slap oortje volgens mij geen reden om je hond weg te doen, al is hij niet geschikt voor de fok.
Is het misschien zo dat je toch niet zoveel om je honden geeft als dat je doet voorkomen..? Een beetje kritisch naar jezelf kijken kan in dit opzicht echt geen kwaad. En AnneMarie....als je jezelf als oprecht fokker beschouwt HOU je van je honden en handel je hier ook naar. Als dit niet zo is dan moet je jezelf misschien rekenen tot een andere categorie 'fokkers' en -dat is uit alle reacties al gebleken- dan is het niet echt logisch een probleem als dat van jou hier op het hondenforum voor te leggen, dit is nl. een 'bolwerk' van hondenliefhebbers...
Ik wens je wijsheid toe....
Nu lees ik opeens dat je andere hond ook wegmoet omdat hij een slap oortje heeft en dus niet geschikt voor de fok. Als je werkelijk om je honden geeft is een slap oortje volgens mij geen reden om je hond weg te doen, al is hij niet geschikt voor de fok.
Is het misschien zo dat je toch niet zoveel om je honden geeft als dat je doet voorkomen..? Een beetje kritisch naar jezelf kijken kan in dit opzicht echt geen kwaad. En AnneMarie....als je jezelf als oprecht fokker beschouwt HOU je van je honden en handel je hier ook naar. Als dit niet zo is dan moet je jezelf misschien rekenen tot een andere categorie 'fokkers' en -dat is uit alle reacties al gebleken- dan is het niet echt logisch een probleem als dat van jou hier op het hondenforum voor te leggen, dit is nl. een 'bolwerk' van hondenliefhebbers...
Ik wens je wijsheid toe....

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
ik vraag me af waarom ze hier uberhaupt om hulp is komen vragen terwijl ze niks aanneemt. Normaal geef ik zoiemand voordeel van de twijfel maar helaas was het hier wel erg duidelijk jammer......
Ook vraag ik me af of een oortje echt uitmaakt of er wel of niet mee gefokt kan worden........ is dit uberhaupt een erfelijke eigenschap???
Ook vraag ik me af of een oortje echt uitmaakt of er wel of niet mee gefokt kan worden........ is dit uberhaupt een erfelijke eigenschap???
-
ekennel
- Vaste gebruiker
Ik heb deze discussie met steeds groter wordende verbazing (en woede) zitten lezen.
En weet je wat ik me steeds maar afvraag. Wat voor advies zou ze geven aan mensen die zich met soortelijke problemen tot haar wenden. Sorry mevrouwtje niets meer aan te doen ram er maar een spuitje in. Ik moet er niet aan denken.
Mijn broer woonde ook in een buitengebied met een Husky en een Beaceron. Deze honden zijn ook een keer achter de schapen aangegaan. Waren ontsnapt. Ja inderdaad vreselijk, maar het is echt geen tweede keer gebeurd. De honden zijn 12 en 14 jaar geworden en konden heerlijk buiten lopen. Op eigen terrein lekker los en zodra ze het erf afgingen aan de lijn. Speciaal voor de Husky omdit soms net Houdini´s zijn als het op uitbreken aankomt was het hek niet alleen twee beter boven de grond maar ook nog een anderhalf á twee meter in de grond. Ja dat doe je als je van je beesten houdt.
De fokker waar mijn Quincy vandaan komt woont in een ééngezinswoning met 11 Golden retrievers. Ook niet al haar honden zijn geschikt om mee te fokken. Sommigen ook al te oud, maar je dacht toch niet dat ze er ééntje voor weg zou doen om die reden. Nee natuurlijk niet. Wegdoen vanwege een scheef oortje. En dan nog naar zo´n instantie. Er zijn vast genoeg mensen die niets geven om scheve oren of wat dan ook die zo´n beestje graag in huis willen nemen. Niet iedereen heeft namelijk fokamibities maar wil gewoon een gezellige huis/ wandel of sportgenoot. En dat je andere hond niet geschikt zou zijn voor de stad, belachelijk gewoon. Mijn vorige hond (Mechelaar) was een echte kattenkiller, had er bij de vorige eigenaar verschillende gepakt. Bij ons kreeg zij daar gewoon de kans niet voor.
Dat je niet zit te wachten op kritiek begrijp ik ook wel, maar als je in je allereerste zin al zo´n beetje praat over in laten slapen. (Vind ik in dit geval een te nette beschrijving, spreek hier gewoon over afmaken. ) Dan kun je dit soort reacties verwachten. Ik heb best begrip voor het feit dat men in paniek raakt en dan gelijk het ergste denkt maar als er dan serieuze voorstellen komen (Estelle) waar niet eens op ingegaan wordt...... sorry hoor dan vraag je er ook een beetje om.
Ik zit me hier zo boos te maken dat ik het verstandiger vindt om nu maar te stoppen.

Mijn broer woonde ook in een buitengebied met een Husky en een Beaceron. Deze honden zijn ook een keer achter de schapen aangegaan. Waren ontsnapt. Ja inderdaad vreselijk, maar het is echt geen tweede keer gebeurd. De honden zijn 12 en 14 jaar geworden en konden heerlijk buiten lopen. Op eigen terrein lekker los en zodra ze het erf afgingen aan de lijn. Speciaal voor de Husky omdit soms net Houdini´s zijn als het op uitbreken aankomt was het hek niet alleen twee beter boven de grond maar ook nog een anderhalf á twee meter in de grond. Ja dat doe je als je van je beesten houdt.
De fokker waar mijn Quincy vandaan komt woont in een ééngezinswoning met 11 Golden retrievers. Ook niet al haar honden zijn geschikt om mee te fokken. Sommigen ook al te oud, maar je dacht toch niet dat ze er ééntje voor weg zou doen om die reden. Nee natuurlijk niet. Wegdoen vanwege een scheef oortje. En dan nog naar zo´n instantie. Er zijn vast genoeg mensen die niets geven om scheve oren of wat dan ook die zo´n beestje graag in huis willen nemen. Niet iedereen heeft namelijk fokamibities maar wil gewoon een gezellige huis/ wandel of sportgenoot. En dat je andere hond niet geschikt zou zijn voor de stad, belachelijk gewoon. Mijn vorige hond (Mechelaar) was een echte kattenkiller, had er bij de vorige eigenaar verschillende gepakt. Bij ons kreeg zij daar gewoon de kans niet voor.
Dat je niet zit te wachten op kritiek begrijp ik ook wel, maar als je in je allereerste zin al zo´n beetje praat over in laten slapen. (Vind ik in dit geval een te nette beschrijving, spreek hier gewoon over afmaken. ) Dan kun je dit soort reacties verwachten. Ik heb best begrip voor het feit dat men in paniek raakt en dan gelijk het ergste denkt maar als er dan serieuze voorstellen komen (Estelle) waar niet eens op ingegaan wordt...... sorry hoor dan vraag je er ook een beetje om.
Ik zit me hier zo boos te maken dat ik het verstandiger vindt om nu maar te stoppen.

-
estelle
okay maar iedereen weet dat een oortje na een jaar echt niet meer gaat staan, toch?Inge O schreef:daar heeft ze het in een ander topic al eens over gehad. ze hoopte nog steeds dat het oortje ging staan, dus dat krediet kreeg hij blijkbaar nog even.estelle schreef:ik snap trouwens nog iets niet hoor.
De hond met het flapoortje is uit de zomer van 2004...beestje wordt dus bijna 2 jaar.
Dat zn oren niet zouden gaan staan had je met 8 maanden al geweten maar toch mocht die blijven en nu ineens moet hij toch ook maar weg?????????
Maar ik zag op de site dat er een nieuw nestje komt daar wil ze vast een pup uit houden dus mogen deze 2 oprotten met een 'makkelijk' excuus.
- starfleet
- Erelid
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze noemt zich trainer ja maar ze heeft er geen een curses voor gevolgd dus vertel mij t maar!Inge O schreef:dit is dus oa. het type hondentrainer/hondenkenner dat ik voor ogen heb als ik wel eens negatief reageer wanneer mensen tegenwoordig aan de lopende band naar god-weet-wie worden doorverwezen voor begeleiding met hun hondenprobleem.
je zal bij zo'n 'trainer' terechtkomen zeg. die reden van het oortje vind ik dan persoonlijk nog wel de ergste.
-
estelle
Nou hoe je het ook went of keert...het blijft erg sneu voor de hondjes en onbegrijpelijk!Inge O schreef:ze is van wat ik las nog heel erg onervaren in deze (in alles blijkbaar, behalve in dieronwaardige beslissingenestelle schreef:okay maar iedereen weet dat een oortje na een jaar echt niet meer gaat staan, toch?Inge O schreef:daar heeft ze het in een ander topic al eens over gehad. ze hoopte nog steeds dat het oortje ging staan, dus dat krediet kreeg hij blijkbaar nog even.estelle schreef:ik snap trouwens nog iets niet hoor.
De hond met het flapoortje is uit de zomer van 2004...beestje wordt dus bijna 2 jaar.
Dat zn oren niet zouden gaan staan had je met 8 maanden al geweten maar toch mocht die blijven en nu ineens moet hij toch ook maar weg?????????
) en hoopte dus toch nog tegen beter weten in. maar nu heeft hij zijn kans blijkbaar verkeken
.
-
tineke
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Politiehondenschool? Erkend?
Of idd wat al geopperd is...een of ander figuur dat de honden een beetje training geeft en ze doorstuurt naar Koeweit naar de overheid.
Kunnen de hond met het scheve oortje en de hond die uit instict een schaap dood gebeten heeft daar hun 'zonden' overdenken' in het hete zand...
En dat ze in het Midden-Oosten belachelijk beroerd met honden omgaan daar heeft mevrouw zeker ook nog niet over na gedacht?
Als de hond daar kippen te grazen neemt (en die lopen in Midden-Oosten landen allemaal los in het stuifzand) dan is het zo gebeurd met je hond daar...kippen zijn namelijk eten en een bron van inkomsten voor mensen daar...En schapen lopen er niet in Koeweit?
Denk je dat ie daar lekker los mag lopen? Nee, de hele dag aan een lijntje...
Mijnen opspeuren of zo...of bommejtes vanuit de eerst Golfoorlog...
Ik heb daar een docu over gezien...ik vond het doodzielig..die beesten mochten maar een paar uur in de ochtend werken omdat anders hun poten verbranden in het zand..
En stukje voor stukje stropen ze een stukje zand af op zoek naar mijnen en bommen..
SUPER LEVEN!
Oh, en als je hond uitgerangeerd is dan weten ze in het midden - Oosten heel goed wat ze met je hond moeten doen hoor.
Nooit in verdiept zeker hoe ze daar met honden omgaan?
In plaats van dat die hond bij Estelle mag blijven stuur je haar een PB dat ze niet zo;n toon tegen je aan moet slaan?
Mens, je bent niet goed bij je hoofd en je honden interesseren je geen ruk!
Ik heb niet vaak last van een bui waarin ik deze smiley gebruiken wil,,maar momenteel heb ik geen andere smiley in gedachten die het beter verwoorden kan...

Of idd wat al geopperd is...een of ander figuur dat de honden een beetje training geeft en ze doorstuurt naar Koeweit naar de overheid.
Kunnen de hond met het scheve oortje en de hond die uit instict een schaap dood gebeten heeft daar hun 'zonden' overdenken' in het hete zand...
En dat ze in het Midden-Oosten belachelijk beroerd met honden omgaan daar heeft mevrouw zeker ook nog niet over na gedacht?
Als de hond daar kippen te grazen neemt (en die lopen in Midden-Oosten landen allemaal los in het stuifzand) dan is het zo gebeurd met je hond daar...kippen zijn namelijk eten en een bron van inkomsten voor mensen daar...En schapen lopen er niet in Koeweit?
Denk je dat ie daar lekker los mag lopen? Nee, de hele dag aan een lijntje...
Mijnen opspeuren of zo...of bommejtes vanuit de eerst Golfoorlog...
Ik heb daar een docu over gezien...ik vond het doodzielig..die beesten mochten maar een paar uur in de ochtend werken omdat anders hun poten verbranden in het zand..
En stukje voor stukje stropen ze een stukje zand af op zoek naar mijnen en bommen..
SUPER LEVEN!
Oh, en als je hond uitgerangeerd is dan weten ze in het midden - Oosten heel goed wat ze met je hond moeten doen hoor.
Nooit in verdiept zeker hoe ze daar met honden omgaan?
In plaats van dat die hond bij Estelle mag blijven stuur je haar een PB dat ze niet zo;n toon tegen je aan moet slaan?
Mens, je bent niet goed bij je hoofd en je honden interesseren je geen ruk!
Ik heb niet vaak last van een bui waarin ik deze smiley gebruiken wil,,maar momenteel heb ik geen andere smiley in gedachten die het beter verwoorden kan...
-
tineke
Anne marie ik vind je echt een afschuwelijk mens en het is me ee raadsel waarom jij honden wilt fokken ,hoor je er dan ook niet van te houden.
Ik wens je verder weinig succes in je ongetwijfeld perfecte leven en oh ja als je morgen wakker word en je man heeft per ongeluk een puistje eruit dan met die hap want dan is hij ook niet meer perfect.
Ben trouwens heel benieuwd hoe jij eruit ziet en of jij het menselijke ras ook wel eer aan doet en niet per ongelul flaporen heeft.
opmerking verwijderd door moderator
Ik wens je verder weinig succes in je ongetwijfeld perfecte leven en oh ja als je morgen wakker word en je man heeft per ongeluk een puistje eruit dan met die hap want dan is hij ook niet meer perfect.
Ben trouwens heel benieuwd hoe jij eruit ziet en of jij het menselijke ras ook wel eer aan doet en niet per ongelul flaporen heeft.
opmerking verwijderd door moderator
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het lijkt wel of je gewoon ook totaal geen moeite wil doen om je hond toch te kunnen houden door hem aangelijnd te houden e.d.
Wij krijgen ook wel eens honden die schapen hebben gegrepen, nou die zijn nog prima te herplaatsen hoor.
Jammer voor de hond weer dit.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ik schat zo in dat ze geen man heeft. En er stonden vandaag meer berichtjes in haar gastenboektineke schreef:Anne marie ik vind je echt een afschuwelijk mens en het is me ee raadsel waarom jij honden wilt fokken ,hoor je er dan ook niet van te houden.
Ben trouwens heel benieuwd hoe jij eruit ziet en of jij het menselijke ras ook wel eer aan doet en niet per ongelul flaporen heeft.![]()
![]()
Bah je bent echt het uitschot uit de hondenwereld. :evil:en ik sla iedrree toon aan die ik wil tegen jou

-
pepim
- Zeer actief
Gaat het echt alleen om geld? Gatverestelle schreef:precies , dat probeer ik haar ook te zeggen.Gabber schreef:Politiehondenschool klinkt mooi maar de politie hier levert echt geen honden aan Koeweit. Dat is gewoon een handelaar die voor veel geld honden levert aan de overheid daar. Misschien dat hij ze eerst een beetje opleidt hier. De kwaliteit van de honden die geleverd wordt varieert sterk dus de kans is groot dat de honden inderdaad aan zijn normen voldoen. Het vervelende is dat je er totaal geen zicht op hebt in wat voor omstandigheden je honden terechtkomen.
Maar ja ik geef geen geld voor die hond en deze meneer wel he....verdient ze er toch nog aan.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
Je zal als hond per ongeluk maar met een slap oortje geboren worden en dan ook nog een baasje als Annemarie treffen :N: Of eens een hapje schaap willen nemen.....Ik snap niet dat jij 's ochtends nog in de spiegel durft te kijken. En dat allemaal onder het veilige mom "van je verantwoordelijkheid nemen"
opmerkingen in bericht verwijderd door moderator

-
tineke
Oh en ik maar denken dat dit minsten de Cindy crawford, qua uiterlijk, onder de hondenfoksters is met het karakter van Hannibal natuurlijkHutsje schreef:opmerking verwijderd door moderatortineke schreef:Anne marie ik vind je echt een afschuwelijk mens en het is me ee raadsel waarom jij honden wilt fokken ,hoor je er dan ook niet van te houden.
Ben trouwens heel benieuwd hoe jij eruit ziet en of jij het menselijke ras ook wel eer aan doet en niet per ongelul flaporen heeft.![]()
![]()
:
Ik schat zo in dat ze geen man heeft. En er stonden vandaag meer berichtjes in haar gastenboek
*opmerking verwijderd door moderator*
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
-
boxersien
:**tekst verwijderd*Ik hoop dat haar verzekering niets uit betaald en dat iedereen dit te horen krijgt zodat ze haar hondenschool weg kan doen en de pups niet kwijtraakt!!!!!!! Wat is trouwens de site? Ik kan hem nergens vinden (staat niet bij haar berichten of profiel?

Arme honden, wat zullen die een nog rottiger leven krijgen

Arme honden, wat zullen die een nog rottiger leven krijgen
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
-
moderatorteam
- Zeer actief
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
klopt.bianca83 schreef:Jawel het gaat om een schaapje dat nu dood is dat is allesannemarie_hond schreef:ik ga deze discussie sluiten en verder niet meer reageren want blijkbaar hebben jullie geen benul waarom het gaat.
ik ga hier niet verder op in en geloof me bijna alle fokkers doen honden weg (selecteren).![]()
Ja fokkers HERPLAATSEN honden vaker ja maar dit is niet herplaatsen dit is een hond afmaken
mijn buurhond een Husky loopt/rent nu voor een slee en had meerder schapen doodgebeten/terug naar de fokker die hem nu genruikt voor slederennen.
Je hond moet gewoon gaan werken, dan vergeet die de schapen wel

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
hummm...Jammer annemarie er zijn nog zat meer mogelijkheden,onze labrador heeft ook 2 keer een schaap haast doodgemaakt,ook voor gedokt,hij kan niet met andere dieren en heeft een hondje ook haast doodgebeten,en toch heeft hij hier nog een fijn leven....
en kan hij nog steeds zen energie kwijt..en hebben we een GT ingeschakeld...en we doen er echt ALLES maar ook echt ALLES aan om dit zo min mogelijk te laten worden,en weg doen,dat doen we echt niet meer..en een spuitje van me leven niet...als je echt van je hond houd ga je zelf met hem traine..jammer dat je die mogelijkheid niet ziet.....
gr Aimee
en kan hij nog steeds zen energie kwijt..en hebben we een GT ingeschakeld...en we doen er echt ALLES maar ook echt ALLES aan om dit zo min mogelijk te laten worden,en weg doen,dat doen we echt niet meer..en een spuitje van me leven niet...als je echt van je hond houd ga je zelf met hem traine..jammer dat je die mogelijkheid niet ziet.....
gr Aimee
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dus geeneen hond die jaagt kan ofwel buitenaf ofwel in de stad wonen
Dan moeten er toch heel veel honden afgespoten worden
Wat een onzin zeg, een beetje letten op je honden is dat nou zo moeilijk... tuurlijk kan een ongeluk gebeuren maar als je dat al weet let je maar wat beter op. Een spuitje is wel de simpelste oplossing die je kan bedenken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer:
Hoop dat we het samen kunnen.
Ik ben dan wel newbie hier maar zeker niet achterlijk. Dit is dit echt niet normaal en ook niet tolereerbaar vind ik. Aan de reacties van mensen hier te lezen ben ik niet de enigste die er zo over denkt. Ik denk ook dat het lang geleden is dat ik zo boos ben geweest op mijn computer. Soms maak ik me hier druk in Italie dat ze honden in glazen hokken hebben zitten in dierenzaken alsof het goudvissen zouden zijn.
Maar wat hier beschreven staat slaat werkelijk alles. Dit is gewoon iemand die gemakkelijk van haar honden wil afkomen op de meest dier onvriendelijke mannier die je je voor kunt stellen.
Gewoon goede oplossingen zouden zijn:
- Aanlijnen
- Muilkorven
- Gedragstherapeut
- Elders plaatsen
Etc. etc.
** gedeelte tekst is verwijderd oproepen tot opruiing is niet toegestaan**
Posto.
Maar wat hier beschreven staat slaat werkelijk alles. Dit is gewoon iemand die gemakkelijk van haar honden wil afkomen op de meest dier onvriendelijke mannier die je je voor kunt stellen.
Gewoon goede oplossingen zouden zijn:
- Aanlijnen
- Muilkorven
- Gedragstherapeut
- Elders plaatsen
Etc. etc.
** gedeelte tekst is verwijderd oproepen tot opruiing is niet toegestaan**
Posto.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2