Hoi,
Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt om NIET bij deze fokker een pupje te kopen..
En de site die je noemde www.bordercollies.nl dat is de site van een hele goede kennel nl. Nice of you to come bye.
De ouders krijgen daar alle testen en de pups worden zover mij bekend is ook op een leeftijd van 6 week op de ogen getest.. Er komen daar echt hele goede pups weg, en alle eigenaren zijn vol lof over hun pups!
Voor de rest zijn er nog een paar hele goede border collie kennels zoals border collie wannahave, rond juli/augustus 2006 verwachtten zij weer een nestje, daar haal je ook Top! border collies weg. Ons hondje komt weg bij Quiraing ook een geweldige kennel met geweldige mensen! Je kan daar evt. ook informeren naar de border collies.
Je kan je ook aanmelden bij een border collie forum, daar zijn ook regelmatig border collie nestjes op vermeld. En je kan evt ook bij de pupbemiddeling van de bccn terecht.
En ik vind het geweldig dat je zo'n wel over wogen keuze wil maken!! Niet alle mensen doen dat, en kopen onbewust van de eigenschappen van een border collie, een bc, en dit gaat heel vaak niet goed..
Kijk gewoon bij een paar goede border collie fokkers, en als je een echtte goede fokker hebt die wil je ook dolgraag heel veel info geven en die willen ook het allerbeste voor hun pups! En over een tijdje zijn er ook nog geweldig nestjes..!
Ik wens je het allerbeste en laat je het weten hoe alles afloopt enzo??
xxx Manuela
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Border Collie pup
Moderator: moderatorteam
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
-
Selian
- Actief
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
- Contacteer:
en wat betreft die methode met de hond in de nekvel grijpen en zowat door de grond heen drukken.. Ik vind persoonlijk deze straf heel hard, Een strenge foei en als het echt uit de hand loopt een klein kneepje in de nekvel met een NEE of FOEI is meestal al genoeg..!
xxx
xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
-
oejsje
- Actief
Hoi Manuela,Selian schreef:en wat betreft die methode met de hond in de nekvel grijpen en zowat door de grond heen drukken.. Ik vind persoonlijk deze straf heel hard, Een strenge foei en als het echt uit de hand loopt een klein kneepje in de nekvel met een NEE of FOEI is meestal al genoeg..!
xxx
Bedankt voor je reactie!! Ik zelf had ook het idee dat dit een erg harde aanpak is. Zeker voor zo'n gevoelige hond. Bij de puppycursus met Poeka hadden ze ons dit wel aangeraden/geleerd, maar het is toch niet echt mijn methode
Bedankt voor je tips!!
-
Def
- nieuw lid
- Contacteer:
let even op dat als je border collie veel wit heeft(wit overheerst)dat hij mogelijk doof kan zijn!!
Ik heb een BC pup van nu 14 weken en is doof,dit wist ik en hij doet het prima.
Maar ik zou toch even op letten!!
Op de foto is veel wit dus ik zou vragen of hij getest is of dat het mogelijk is om hem te testen.
Groetjes Anouk en Def (vanuit Grubbenvorst)
Op de foto is veel wit dus ik zou vragen of hij getest is of dat het mogelijk is om hem te testen.
Groetjes Anouk en Def
-
oejsje
- Actief
Dit wist ik, maar het is een blue merle en het is geen puur wit wat op de foto overheerst. Maar grijze tinten van de blue merle kleur.Def schreef:let even op dat als je border collie veel wit heeft(wit overheerst)dat hij mogelijk doof kan zijn!!
Maar de koop van deze pup is niet doorgegaan en ben op zoek naar een andere.
Voor de rest, de fokker van deze pup heeft me gemaild en zegt dat ze contact heeft gezocht met alle topfokkers en dat er geen één fokker is die zijn pups op ogen laat testen....
Ik zal haar even de sites laten zien van de mensen die dit wel doen!!
-
Selian
- Actief
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
- Contacteer:
Dit wist ik niet, ik wist wel als je bv merle x merle fokt dat er "handicapts" kunnen ontstaan maar wist niet als wit overheerst dat de pup doof kan zijn..Def schreef:let even op dat als je border collie veel wit heeft(wit overheerst)dat hij mogelijk doof kan zijn!!
xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's