Hallo,
ik heb een vraagje,
wou het bij africhting posten, ma mag da blijkbaar nie,
zitten met het volgende probleem,
zitten hier met een dominate reu, oli, fors beest kruising tussen een husky en een pitbull,
die woonde hier tot voor kort alleen tesamen met twee katten en ons (drie mensen),
maar nu komt er iemand bijwonen die ook een hondje heeft, borre,
en het probleem is dat oli blijft grommen naar borre en soms zelf bijt,
nu is het zo dat zijn baasje tot nu toe oli altijd onder zijn voeten gegeven heeft als hij gromde, en zelf al daarvoor oli aanmaande om kalm te zijn,
maar de problematiek blijft,
nu kwam mijn huisgenoot gisteren met het idee dat het eigenlijk niet goed was om oli te straffen voor zijn dominat gedrag, dat wij hem tegenstrijdige signalen geven,
en we hebben het dan geprobeert van hem te laten grommen en hem niet te straffen, maar hem wel altijd alle aandacht te geven, dit ging gelijk iets betrer, is dit nu ed egoeie manier??
borre is nu echt niet op zijn gemak bij oli, hij ziet er echt van af,
hij weet ook niet wat hij verkeerd doet, hij stelt zich altijd onderdaniog op en blijft agressie ervaren van oli,
wat denken jullie hierover??
alvast bedankt voor het antwoord
Fabien
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dominante volw reu samen met onderdanige eu problemen
Moderator: moderatorteam
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Nederland of belgiedominate reu, oli, fors beest kruising tussen een husky en een pitbull
hoe oud is hij en hoe onderdanig stelt hij zich op? In de ogen van veel mensen kan een hond zich onderdanig opstellen maar vervolgens toch weer erg opdringerig zijn bv op rug liggen en bek likken maar wel bezig blijven ook na gegrom?hij weet ook niet wat hij verkeerd doet, hij stelt zich altijd onderdaniog op en blijft agressie ervaren van oli,
Ik denk ook dat als het beter gaat door hem niet te straffen dat je vooral doormoet gaan? Doet Oli het ook als de eigenaar er niet is? Veel honden zijn heel zeker bij de baas maar zonder totaal niet. Het ois trouwens zo dat als je een hodn kort pakt of tegen hem schreeuwd dat hij de indruk krijg dat je hem helpt of dat er juist iets is om zo te gaan doen!Dus straffen is wat mij betreft ook niet direct een optie wel als het te ver gaat natuurlijk! Bijt hij echt of is het happen? Ik zou hem natuurlijk wel alleen belonen voor goed gedrag he!
Misschien kun je Oli met iets afleiden ( maar kan ook zijn dat hij zijn favo speeltje verdedigen gaat dus ook mee opletten)
blijft het nou fout gaan kunnen ze niet in apparte ruimtes blijven?
succes