Rambo 2 schreef:Nee ze zijn echt niet zielig wat ik wel zielig vind is een hond die trek aan de lijn dat is zielig, die verkeerd constand aan ademnood
Ik neem door deze zin even aan dat je het tegen mij hebt? Waarom is een hond die de keuze maakt een keer aan de riem te trekken zielig? Een blindegeleidehond die een keer trekt begaat een moord als dat voor de weg is dus die is het trekken wel afgeleerd ja.
De meeste blinden zien hun hond als hun maatje waar ze op kunnen vertrouwen dus ze mogen te nimmer aan de lijn trekken. Veel blinden hebben ook gewoon vrienden of ook gewoon een gezin, daar hoort de hond ook gewoon bij als gezinshond
En hoe zien de meeste honden hun baasje dan? Dat een blinde persoon dolblij is met zijn hond begrijp ik. Ik gun ze die hond ook maar ik ga niet net doen alsof dat leuk is voor die hond. Die mensen zijn ten eerste heel vaak geen hondenmensen maar een dier dat een stok in het kwadraat is en daarnaast ook nog je vrijheid enorm vergroot wordt wel erg aantrekkelijk om te krijgen natuurlijk. Daar zet je je non-dierenmind wel even voor aan de kant zolang nodig om die hond te krijgen.
Daarnaast zie je toch zelf ook wel wat je allemaal met een hond doet waar je toch echt ogen voor nodig hebt? Zonder ogen die het doen zou ik Dapper nog Cleo ook maar 1 leuk ding kunnen laten doen op een dag. Cleo los in het park rennen met andere honden? Echt niet want ik zie niet eens waar ze is en met welke hond.

Dapper zwemmen achter de bal aan? Dadelijk krijgt hij kramp, raakt verstrikt of verongelukt. Ik kan moeilijk op het geplons af zwemmen. De honden die ze gebruiken zijn echte waterhonden en apporteerhonden. Prima, maar leuk is anders als dat niet gedaan kan worden.
Bekijk het eens van de andere kant:
Ik heb een baas waar ik altijd mee op stap mag. zelden ben ik alleen in huis vaak word ik vriendelijk begroet en krijg ik een aai over mijn bol Ik kom overal ook waar eigenlijk geen honden worden toegelaten. als we geen zin hebben om te werken spelen we lekker of gaan we samen een tukje doen.
Ik ben blij met al die aandacht dat ik er graag voor werk.
Groetjes Ben en de rest van het spul
Hier zijn de honden 3-4 uur per dag samen thuis. Ik heb er nl 2 want dat kan gewoon.
Ze worden ook vriendelijk begroet en dan lopen we over de berm langs het water naar het park waar 1 van de honden gaat racen en spelen met andere honden. De reu daar fietsen we mee want die kan niet goed met andere honden en dus mag hij daar niet los. Vervolgens rijden we met de auto naar de winkel en nemen we de honden mee, die blijven in de auto en krijgen eenmaal weer thuis hun eten en ploffen op bed. Ook niks mis mee dus en een groot deel van wat ze doen hebben ze omdat ik kan zien en het ze kan geven.
Nogmaals, prima van die honden voor een blinde persoon, helemaal te gek dat die mogelijkheid er is maar leuk voor de hond? Dat kan ik niet geloven.