Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heel graag advies!!! weten het niet meer!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ro en cilla
nieuw lid

heel graag advies!!! weten het niet meer!!

Ongelezen bericht door ro en cilla »

hallo,

wij hebben een switserse witte herder pup van 4 mnd oud. Echt een super lieverd, gehoorzaamd al enorm goed enz. maar nu komt het: het probleem is dat hij moeite heeft met alleen zijn, opzich is dat normaal, maar word er nu echt gek van!
wij maken gebruik van de bench, en maken de bench ook leuk voor hem, kong, kluif noem maar op, maar zodra hij klaar is met de kong ( en ik ben boven bezig) begint hij als een gek te gillen! VERSCHIKKELIJK!!! ik kom pas naar beneden als hij stil is en beloon ik hem, maar het dringt totaal niet tot hem door , (stil zijn iets lekker, janken niks) ik ben nu enorm met hem aan het oefenen met alleen zijn maar krijg zelf problemen met de buren, wat het ook niet makkelijker maakt!!
Wie o wie heeft nog een paar goeie tips, ze zijn echt van harte welkom!!!

Wij weten het even niet meer! :19:
Groetjese cilla en een poot van Thailo
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Heb je het oefenen in de bench rustig opgebouwd?
En is het echt noodzakelijk dat hij in de bench zit, wie weet is hij veel rustiger als hij gewoon in de kamer rond kan drentelen.
Vier maanden is nog jong, je hond hoeft echt nu nog niet lang alleen te kunnen zijn.

Misschien kan je het opbouwen door niet pas te komen als hij gegild heeft en weer stil is, maar ook als hij zijn kong nog lang niet op heeft. Echt na een minuutje, dan twee minuten, dan vijf, etc.
Voorzichtig opbouwen dus, en geen stapjes hoger gaan tot hij er echt aan toe is.
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Als ik boven bezig was terwijl mijn hond(en) op jonge leeftijd beneden waren, kwam ik regelmatig even beneden om ze tussendoor aandacht te geven. Niet wachten tot ze zich eenzaam gaan voelen, maar laten merken dat je er gewoon nog bent, ook als je uit het zicht bent. Dat heeft hier heel goed gewerkt.
Het is een pup van vier maanden, heb wat geduld met hem en jezelf. Rustig aan opbouwen, veel tussentijds aandacht geven en belonen bij goed gedrag, dan komt het allemaal goed. :ok:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

duidelijker dan dat van martijn kan niet :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

En sommige honden zullen nooit aan een bench wennen. (nu is die van jou nog jong natuurlijk)
Mijn herder van 3 jaar had heel veel moeite met de bench, was echt ongelukkig. We zijn hem 'los' alleen gaan laten en dat gaat prima.
Dus misschien kun je het zonder bench proberen?
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

mijn witte herder gilde ook de boel bij elkaar in de bench, buiten de bench sloopte ze acht alles, ze heeft een keer al het zeil uit de woonkamer in stukken gescheurd toen ik er niet was, zij had kennelsyndroom en enorme verlatingsangst, ook wij zijn het toen anders gaan doen, helemaal opnieuw wennen aan alleen zijn, we zijn daar zeker twee a drie maanden mee bezig geweest, steeds stapje voor stapje en soms ook weer twee stapjes terug, toen ze uiteindelijk 10 maanden was konden we een paar uurtjes weg, tot op haar dood(bijna 9 jaar geworden) kon ze slecht alleen zijn, als ik weg ging en ik merkte dat ze onrustig was, gooide ik een grote kartonnen doos in de kamer en als ik thuiskwam was die helemaal in stukjes gescheurd, zo kon ze op die doos zich botvieren, nu was ze nooit helemaal alleen, ze was met mijn oudje, en mijn katten,

veel succes en alles rustig aan opbouwen.

groetjes simone
Groetjes,

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Het verhaal van Martijn klopt helemaal, duidelijker kan ik het niet voor je verwoorden.

Houdt je ook in je achterhoofd dat Zwitserse Witte herders pas erg laat geestelijk volwassen worden? Dat betekent dus ook dat ze voor een langere periode nog kwetsbaarder zijn dan dat ze al zijn.
Als je pup gilt in de bench moet je er dus niet mee doorgaan, maar een ander alternatief zoeken. En heb veel geduld, heel veel geduld..dan krijg je er een wereldhond aan :wink:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Helemaal met bovenstaande berichten eens. Let er ook op dat je er geen strijd van maakt en dat je het niet als "zijn zin geven" bestempeld als je nu even geen gebruik maakt van de bench. (Het best imo is helemaal geen bench, maar das weer een andere discussie :wink: ) Succes.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
nickie

Ongelezen bericht door nickie »

Wat een perfect uitgelegd en gedetaileerd antwoord van Martijn!! Heel duidelijk en waarschijnlijk voor iedereen van toepassing wiens hond problemen geeft wanneer de baas van huis is.

Mijn hond sloopt en dit advies ga ik direct toepassen!!

Heel erg bedankt!
calina
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door calina »

Inderdaad een heel duidelijk en goed advies van Martijn!
Mijn jongste herder van 1 is bijna nooit alleen omdat mijn vriend (helaas) vanwege een langslepende blessure al 10 maanden thuis zit.
Ook wij hebben zitten denken hoe we hem kunnen wennen aan het feit dat wij er niet zijn. De hond is niet alleen, er zijn nog twee honden, maar dat maakt geen verschil. De roedel is niet compleet en dat is genoeg reden om te blaffen voor hem.

Ik heb al heel wat jaren honden, maar met het advies van Martijn heb ik toch ook weer wat handvaten meegekregen.
Super! Bedankt Martijn, ook al was ik niet de topicstarter :-)

Groetjes,
Astrid
ro en cilla
nieuw lid

Ongelezen bericht door ro en cilla »

hallo

Sorry dat ik zo laat terug reageer, maar ik zag niet dat er was reageerd op mijn topic, stond namelijk nul reacties erachter vandaar.

Maar met martijns antwoord ben ik erg blij, duidelijk en daar kan ik wat mee, later nadat ik dit onderwerp had geopend, gedraagd hij zich al een stuk rustiger, als ik beneden ben doe ik hem even in de bench zodat hij me kan blijven zien en dat hij zich dus geen zorgen hoeft te maken, al met al we beginnen gewoon over nieuw, maar dan wat rustiger aan.
want idd je wil gewoon te snel, en ook hier leer je weer van.
Dus allemaal harstikke bedankt!!!!!

Groetjes Cilla en Thailo
SonMon
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SonMon »

Hallo Cilla,
Ik ben benieuwd hoe het nu met je herder gaat, kan hij al beter alleen zijn? Mijn Dewey van 16 weken kan ook heel slecht alleen zijn.
Ik heb het advies van Martijn gelezen en bedankt Martijn voor de duidelijke uitleg hoe te handelen, we gaan opnieuw beginnen zonder de druk van mensen bij mij in de buurt die zeggen dat het veel te lang duurt :blah:
Groetjes Sonja en Dewey
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”