Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over een dekking

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Vandaar dat je niet weet hoe vaak je teef gedekt moet worden en op wat voor leeftijd de pups weg mogen :ok: maar de stamboomlijn is wel uitgeplozen zodat dat in ieder geval wel goed zit terwijl die de week ervoor nog een stamboomloos teefje mocht dekken wat enkel en alleen niet doorging toen je hoorde dat je als je dit deed nooit meer voor een dekking bij een serieuze fokker hoefde te komen omdat je dan mee hielp aan stamboomloze hondjes op de wereld te zetten.
Ja hoor prima overdacht en een uitstekend begin van je fokcarriere :ok:
zaira
Actief

Ongelezen bericht door zaira »

dat van waneer de pups weg mogen was de vraag omdat het een klein ras is en de ene ze met 8 weken weg doet en de ander met 10 of 12 weken dat mag ik toch vragen wat beter is en de mening van andere horen.
Mijn teefje mocht pas met 12 weken weg maar gewoon omdat velen ze ook jonger weg doen wou ik gewoon de mening van anderen horen.
En dat van de teef dekken vroeg ik mij gewoon af want als het een reu van een ander is dan is het 2 keer maar mischien dat sommige mensen het vaker doen als het hun eigen reu is.
En ja dat van die stamboomloze teef was fout van mij omdat er een paar mensen tegen mij zeiden die langer met het ras bezig zijn ( niet de fokkers ) dat dat gewoon kon.
Groetjes Fenna en
zaira
Actief

en ik heb aan veel fokkers raad gevraagt wat ze van deze combinatie vonden en die vonden ze goed.
Maar het is toch niet omdat ik 1 ding fout heb gedaan dat ik gelijk niks weet.
Groetjes Fenna en
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

zaira schreef:en ik heb aan veel fokkers raad gevraagt wat ze van deze combinatie vonden en die vonden ze goed.
Maar het is toch niet omdat ik 1 ding fout heb gedaan dat ik gelijk niks weet.
Nee dat is ook niet zo maar een reutje wat je pas hebt willen uitlenen voor een dekking aan een stamboomloze teef vind ik echt iets wat je hoort te weten als je wilt gaan fokken en geeft aan hoeveel kennis je hebt over fokken en hoe je over bepaalde zaken denkt zoals bijpassende bloedlijnen enz.
Logisch dat je dan een boze reactie krijgt van een fokster en dan ziet het verhaal er in mijn ogen dus heel anders uit dan zoals jij het bracht.
Enfin je hebt besloten het niet te doen :ok: en ik hoop dat je dus echt serieus verder gaat want er zijn al genoeg fokkers die rassen om zeep helpen daar zit niemand op te wachten.
zaira
Actief

Nee ik wil zeker het ras niet omzeep helpen.
Ik ben ook juist blij at de fokkers boos zijn geworden dat meen ik echt.
Maar de vragen die ik stel is meestal om een mening van een ander te horen of om te weten hoe hun iets doen.
want als ik van meerdere mensen dingn leer is dat alleen maar beter.
Ik denk ook dat ik sommige dingen verkeerd heb verwoord.
Het enigste wat ik graag wil met het nestje dat mijn teef er geen problemen mee krijgt ( ik heb haar helemaal laten onderzoeken door de arts of ze gezond is haar ogen laten testen en haar knieen).
Ik wil graag gezonde pups met een goed karakter en die ook mooi mogen zijn.
Ik wil alleen wat bijdragen aan het ras en niet het vermeerderen van het ras.
Zins ik mijn meisje heb heb ik me helemaal verdiept in het ras ik vind het ras helemaal geweldig.
Als mijn teef niks toe tevoegen had aan het ras zou ik haar nooit laten dekken.
Ik heb ook veel dingen gelezen en van andere fokkers gehoord wat er allemaal kan gebeuren en wat ik dan moet doen het hoeft niet te gebeuren maar het is altijd fijn te weten wat je moet doen als er wel wat gebeurd.
Ik heb wel met mijn dierenarts afgesproken als er wat mis gaat dat ik gelijk kan komen en hij heeft gezecht dat kan zeker ik sta dag en nacht kla voor zieke dieren of dieren die gelijk moeten langskomen.
Ik heb mensen die ik s'nachts kan bellen en die gelijk langs komen.
Er is warschijnlijk 1 fokker die er bij wil zijn om mij mee te helpen met de bevalling en anders telefonies.
Groetjes Fenna en
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”