Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveelheid Rodi ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Julliette
Actief

Hoeveelheid Rodi ?

Ongelezen bericht door Julliette »

Juna (12 weken, 10 kilo) eet vers voer, momenteel even Rodi, best handig ook die plakken. Máár..ik ging ervan uit dat je 50 gram per kilo lichaamsgewicht van de hond dient te voeren per dag. Nu lees ik op de Rodi verpakking dat een hond van 10 kilo 7 (!) plakken (á 100 gram) per dag moet hebben..
Uhmm :denken: betekent dit dat wij veel te weinig geven? Of aast Rodi gewoon op de centjes..? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Julliette op 01 feb 2006 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Voor een pup gelden andere hoeveelheden als voor een volwassen hond. Ik zou wel ongeveer de hoeveelheid die Rodi opgeeft aanhouden, misschien 20% minder je ziet zo als het teveel is.

Anne
Julliette
Actief

Ongelezen bericht door Julliette »

starfleet schreef:Voor een pup gelden andere hoeveelheden als voor een volwassen hond. Ik zou wel ongeveer de hoeveelheid die Rodi opgeeft aanhouden, misschien 20% minder je ziet zo als het teveel is.

Anne
Ja, toch vind ik het vreemd, die 50 gram is het advies die ik van hondenkenners (met name mechel-kenners) kreeg en het diende genoeg te zijn.. Juna is ook goed op gewicht dacht ik zo, twijfel nu wel.. Morgen gaan we toch naar de dierenarts voor de derde enting, dan zullen we wel horen of ze inderdaad het goede gewicht heeft..
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Julliette schreef:
Ja, toch vind ik het vreemd, die 50 gram is het advies die ik van hondenkenners (met name mechel-kenners) kreeg en het diende genoeg te zijn.. Juna is ook goed op gewicht dacht ik zo, twijfel nu wel.. Morgen gaan we toch naar de dierenarts voor de derde enting, dan zullen we wel horen of ze inderdaad het goede gewicht heeft..
Als ze goed oogt en voelt dan zou ik niks veranderen.

Anne
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ja, vooral op het oog voeren maar persoonlijk vind ik bij een pup liever iets teveel dan iets te weinig.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rodi geeft ruime hoeveelheden aan voor volwassen honden, voor pupjes zou ik daarmee oppassen. Als voorbeeld, Saar woog met 8 weken net 1 kilo en kreeg 2.5 schijf Rodi op een dag (en dat had ze echt nodig, Saar is altijd ielig geweest). Met 12 weken woog ze een kilo of 2.8 denk ik en kreeg ze ook nog tussen de 2 a 3 schijven op een dag.

Nu is ze volwassen (13 maanden) weegt 4 kilo en krijgt drie kwart schijf op een dag (met in het weekend vaak wat meer), terwijl ze volgens de verpakking veel meer zou mogen. Maar als pup at ze dus ook heel erg veel van de Rodi, meer dan volwassen Moos :wink:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Mijn witte herder kreeg als pup meer Rodi dan nu. Er is zelfs een periode geweest dat ze meer dan 2kg aan KVV op een dag at. Toch is ze nooit te zwaar geweest, en eerder aan de lichte kant.
Dus ik vind de hoeveelheid niet zo gek eerlijk gezegd.

Je kunt natuurlijk ook gewoon proberen hoe je hond het doet op meer voeding. Als hij niet te dik wordt dan heeft hij het dus gewoon nodig om goed te groeien.
Wordt hij wel te dik, dan geef je hem weer wat minder.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Mijn hondjes wegen nog net geen 7 kilo en aten 2 plakken Rodi per dag en ze werden er niet te dik van.Dus ik denk dat 7 plakken voor een pup van 10 kilo wel aardig overeen komt dan.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

dickie krijgt nu ook rodi, hij is bijna 6maanden (volgende week) en hij krijgt nu 4plakken hij weegt 7kilo (7,3) zat ook te denken of het niet teveel is?? het lijkt zoveel in zijn bakje.

groetjes brenda en dickie
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

brenjomi schreef:dickie krijgt nu ook rodi, hij is bijna 6maanden (volgende week) en hij krijgt nu 4plakken hij weegt 7kilo (7,3) zat ook te denken of het niet teveel is?? het lijkt zoveel in zijn bakje.

Je moet die vier plakken wel over de hele dag verdelen.Als je 3 keer voert,dan deel je dus die 4 plakken in drieen.Voer je nog maar twee maal daags dan geef je per keer dus 2 plakken Rodi.Want 4 plakken in 1 x dat is idd wel een beetje veel. :wink:
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik verdeel het ook over 3keer.
wil binnenkort beginnen met 2keer voeden (per dag)
hij krijgt nu ongeveer anderhalve per keer.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

als ik het zo lees moet je van rodi best veel geven in verhouding met andere KVV's
een cocker pup krijgt bij mij nooit meer dan 250 gram Bibi per dag anders worden ze veel te dik. tot ongeveer 6 maanden.
een volwassen teef van 10 kg krijgt maar 200gram per dag.
en een volwassen reu van 13kg krijgt 250gr.
dat betekend dus dat er in rodi minder energiewaarde zit dan in bv Bibi, Carnibest en energique. want van deze 3 merken voor ik dezelfde hoeveelheid.

of is het gewicht van Rodi minder geworden? hoeveel gram is 1 schijf nu?
vroeger was dat toch 100gr.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

dat is nog steeds 100gram per schijf.
dat scheelt wel. toch maar eens naar bibi kijken
groetjes brenda
Plaats reactie