Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb even een vraagje
Voor mezelf maak ik elke dag eiwitshakes en daar gebruik in het eiwit (rauw) van eieren voor. Het eigeel blijft dus over.
Kan ik dat aan de honden geven of is het dan uit verhouding?
Ze krijgen alle drie alleen nog maar kvv en af en toe ook botten etc en hele rauwe eieren, dus het is verder wel compleet.
Kan je gewoon geven: eigeel is juist een vitaminebommetjes. Eiwit voegt het minste toe en breekt zelfs iets (vraag me zo gauw niet wat) af als je teveel eiwit zou geven. Dus jij lekker het eiwit en de honden lekker het eigeel.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Roelfien schreef:Kan je gewoon geven: eigeel is juist een vitaminebommetjes. Eiwit voegt het minste toe en breekt zelfs iets (vraag me zo gauw niet wat) af als je teveel eiwit zou geven. Dus jij lekker het eiwit en de honden lekker het eigeel.
Roelfien schreef:Kan je gewoon geven: eigeel is juist een vitaminebommetjes. Eiwit voegt het minste toe en breekt zelfs iets (vraag me zo gauw niet wat) af als je teveel eiwit zou geven. Dus jij lekker het eiwit en de honden lekker het eigeel.
ja, of in ieder geval iets wat in eigeel zit.
Maar als je een eitje in totaal neemt, dan blijft het gewoon in verhouding.
Lecithine breekt het cholesterol af, maar daar hebben honden geen last van, of het moet avadine zijn wat weer biotine(dacht ik) afbreekt, wat weer betrokken is bij de groei, maar goed dat is zo aan tevullen met een b-complex.
Mauyak schreef:Je kan het wel geven maar niet iedere dag.Volgens mij volstaat 2 maal per week meer dan genoeg.En overdaad schaad.
Ik gaf Blisje in ze jonge jaren elke dag 3 eieren, is niks mis mee hoor, hij werd gewoon hard en massief gespierd, wat zou er dan zo overdadig aan moeten zijn volgens jou?
Marion. schreef:
Ik heb ook even een vraagje
Waarom maak jij elke dag voor jezelf een eiwitshake? Met een bepaald doel? Is het niet ontzettend goor?
Nee hoor, dat is goed te drinken
Ik sport best veel en die eiwitten heb ik nodig voor de spiergroei
Heb het voorheen zonder gedaan (dus zonder aanpassen van voeding) en toen merkte ik dat ik op een gegeven moment vast liep.
Vandaar dus.