Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ambull vrienden....
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ambull vrienden....
ik had vorige week kennelcontrole en had het met de controleur van de raad van beheer over de RAD enzo..
hij vertelde mij dat het voornemen om de ambullen voorlopige registratie te gaan geven niet doorgaat omdat de verscheidenheid in het ras te groot is en er problemen zijn met de communicatie of zoiets.
dit was voor mij helemaal nieuw omdat ik niet beter wist dat de beessies eindelijk een beetje toegelaten zouden worden.
ik weet niet of jullie dit al wel wisten, maar met de laatste wijziging van de RAD in zomer 2005 is dit echt heel erg k*t omdat er nu letterlijk staat dat een RAD-klantje een FCI stamboom moet hebben ipv gewoon stamboom....
hij vertelde mij dat het voornemen om de ambullen voorlopige registratie te gaan geven niet doorgaat omdat de verscheidenheid in het ras te groot is en er problemen zijn met de communicatie of zoiets.
dit was voor mij helemaal nieuw omdat ik niet beter wist dat de beessies eindelijk een beetje toegelaten zouden worden.
ik weet niet of jullie dit al wel wisten, maar met de laatste wijziging van de RAD in zomer 2005 is dit echt heel erg k*t omdat er nu letterlijk staat dat een RAD-klantje een FCI stamboom moet hebben ipv gewoon stamboom....

- M@scha
- Zeer actief
- Ernst
- Vaste gebruiker
- M@scha
- Zeer actief
whahaha, ok dan!
nou heel simpel! de ambull is niet erkent in nederland. wat betekend dat er een paar types ambull zijn die teveel op een pitbullachtige lijken en dus onder de RAD kunnen vallen (info over de RAD: www.americanstafford.nl) kortgezegd: inbeslaggenomen kunnen worden en afgemaakt...
nu was er sprake van dat er een begin gemaakt zou worden met de erkenning van de ambull in nederland, maar dit is niet doorgegaan. dus de ambullen kunnen geen officiele FCI-stamboom krijgen om buiten de RAD te vallen
en aangezien de RAD veranderd is zodat er nu in staat dat alleen FCI-honden veilig zijn, is dit heel erg voor de ambull, omdat die nu dus weer en meer als eerst vogelvrij zijn (sommige types dan)
snap je het nu?
nou heel simpel! de ambull is niet erkent in nederland. wat betekend dat er een paar types ambull zijn die teveel op een pitbullachtige lijken en dus onder de RAD kunnen vallen (info over de RAD: www.americanstafford.nl) kortgezegd: inbeslaggenomen kunnen worden en afgemaakt...
nu was er sprake van dat er een begin gemaakt zou worden met de erkenning van de ambull in nederland, maar dit is niet doorgegaan. dus de ambullen kunnen geen officiele FCI-stamboom krijgen om buiten de RAD te vallen
en aangezien de RAD veranderd is zodat er nu in staat dat alleen FCI-honden veilig zijn, is dit heel erg voor de ambull, omdat die nu dus weer en meer als eerst vogelvrij zijn (sommige types dan)
snap je het nu?

- Ernst
- Vaste gebruiker
- M@scha
- Zeer actief
whaha, ok dan! dacht even dat ik nu moest gaan uitleggen wat een ambull wasErnst schreef:Zeker wel massam, ik bedoelde dat ik die hele wet helemaal niet begrijp. het betekent dat je gewoon geen am bull kunt kopen!
ik vind die hele wet belachelijk
het is ook allemaal kut, maar zeker voor de ambullen die per ongeluk soms erop lijken en waar je dus onmogelijk een FCI-boom vopor kan regelen terwijl ze wel zuiver zijn.
mijn staffords hebben allebei FCI en ze zijn veilig..
een slanke ambull kan niet veilig in NL gehouden worden en dat klopt niet.

- Ernst
- Vaste gebruiker
- M@scha
- Zeer actief
-
shu
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Re: ambull vrienden....
Eigenlijk is het dus hetzelfde gebleven. Er zijn al echt een aantal wat meer atletische ambullen ingeslapen i.v.m. de RAD waarmee ik ook echt hoopte dat die registratie er kwam.massam schreef:ik had vorige week kennelcontrole en had het met de controleur van de raad van beheer over de RAD enzo..
Heel erg oppassen dus nog steeds met wat je in huis haalt...
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
ja ik had al zoiets vernomen..maar ik geloof dat er al weer instanties achteraan zitten (weet ik niet zeker hoor ik heb het allemaal niet meer zo gevolgd)....Ik zit gelukkig absoluut niet in de gevarenzone..met mijn kortharige st bernard type bully ambull
Maar voor de keinere standard types is het idd *** maar ja eigenlijk was dat zowiezo al...
Maar voor de keinere standard types is het idd *** maar ja eigenlijk was dat zowiezo al...

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- M@scha
- Zeer actief
RachelleAmericanBulldog schreef:ja ik had al zoiets vernomen..maar ik geloof dat er al weer instanties achteraan zitten (weet ik niet zeker hoor ik heb het allemaal niet meer zo gevolgd)....Ik zit gelukkig absoluut niet in de gevarenzone..met mijn kortharige st bernard type bully ambull![]()
klopt dat het al k*t was voor de standaard ambullen.
maar afgelopen zomer is de wet gewijzigd en is er expliciet bijgezet dat alleen een FCI stamboom ok is..
daarvoor kon je nog aankomen met een ARFE boom of zo en een kans maken.. nu volgens de wet dus niet meer....

- *Linda*
- Zeer actief
- Decibiel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het is altijd al zo geweest dat alleen honden met een FCI stamboom veilig zijn, veel ab's hebben een ARFE stamboom, niet geldig dus, maar die wordt vaak wel geaccepteerd omdat een ab die aan de rasstandaard voldoet zowiezo niet voor meer dan 80% aan de kenmerken van een pitbull voldoet. Verder is het zo dat (volgens ARFE) er nog geen ab met ARFE stamboom afgemaakt is omdat deze op een pitbull zou lijken.
Die communicatie problemen kan ik inkomen, ik ben van meerdere rasverenigingen lid geweest en heb per 1 januari het hele zootje opgezegd omdat er veel te veel gezeik onderling was, meningsverschillen moeten er zijn, maar een andere vereniging moedwillig gaan dwarsbomen gaat er bij mij niet in.
Ik hoop dat die erkenning er ooit nog wel komt, maar ik maak me ook niet te druk als deze er niet komt, de ab is in de laatste jaren in Nederland redelijk populair geworden en wordt door veel mensen die zich een beetje in honden verdiept hebben ook als zodanig herkent, en de mensen met minder kennis van zaken zien ze bijna altijd voor boxers aan (zelfs mensen die zelf een boxer hebben is mijn ervaring) en niet voor pitbull.
Die communicatie problemen kan ik inkomen, ik ben van meerdere rasverenigingen lid geweest en heb per 1 januari het hele zootje opgezegd omdat er veel te veel gezeik onderling was, meningsverschillen moeten er zijn, maar een andere vereniging moedwillig gaan dwarsbomen gaat er bij mij niet in.
Ik hoop dat die erkenning er ooit nog wel komt, maar ik maak me ook niet te druk als deze er niet komt, de ab is in de laatste jaren in Nederland redelijk populair geworden en wordt door veel mensen die zich een beetje in honden verdiept hebben ook als zodanig herkent, en de mensen met minder kennis van zaken zien ze bijna altijd voor boxers aan (zelfs mensen die zelf een boxer hebben is mijn ervaring) en niet voor pitbull.
NOTHING CAN GO WROGN!!!
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb mijn AB laten schouwen en die is dus veilig en een heel interresant gesprek gehad met de schouwer over het wel en wee van de AB in Nederland.
Hij zei dat het wel mee viel met de inbeslagname's en dat de AB's die in beslag zijn genomen of als wapen zijn ingezet tegen bv politie of bij de ontruiming van een huis.
De Raad is bezig om te kijken voor een voorlopige registratie zoals ook de Jack Russel en Witte herder hadden om iig te proberen ze 'veilig' te stellen.
Om een erkend ras te krijgen moet Amerika toestemming geven en dat zijn ze niet van plan dus zolang dat niet het geval is zal het nooit erkend worden.
Hij zei dat het wel mee viel met de inbeslagname's en dat de AB's die in beslag zijn genomen of als wapen zijn ingezet tegen bv politie of bij de ontruiming van een huis.
De Raad is bezig om te kijken voor een voorlopige registratie zoals ook de Jack Russel en Witte herder hadden om iig te proberen ze 'veilig' te stellen.
Om een erkend ras te krijgen moet Amerika toestemming geven en dat zijn ze niet van plan dus zolang dat niet het geval is zal het nooit erkend worden.
- M@scha
- Zeer actief
zover die man dus vertelde is dat kijken voor voorlopige registratie dus van de baan door gebrekkige communicatie met "de ambulwereld in nederland"Brigitte schreef:Ik heb mijn AB laten schouwen en die is dus veilig en een heel interresant gesprek gehad met de schouwer over het wel en wee van de AB in Nederland.
ik vertel alleen wat die man zei, ik weet er zelf helemaal niks van

-
Brigitte
- Zeer actief
Kan best, er zijn geloof ik 6 clubs of zo maar helaas doen die niets samen, net zoals bij veel andere rassen is het ook hier een zooitje wat dat betreft. Helaas.....massam schreef: zover die man dus vertelde is dat kijken voor voorlopige registratie dus van de baan door gebrekkige communicatie met "de ambulwereld in nederland"
ik vertel alleen wat die man zei, ik weet er zelf helemaal niks van
- M@scha
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
Nou, je kan gewoon de 2 type's duidelijk gaan onderscheiden maar het punt is dat er dus nogal wat andere rassen ook worden door gegooid, een AB op een Staffie levert toch al een wat gavere hond op
en een AB met een Eng. Bulldog is al snel een leuke Old English, tja klinkt ook beter dan kruising he
En veel van die kruisingen lijken ook wel wat op een Standaard AB dus tja, als ze erkend zouden gaan worden dan kan dit ook allemaal niet zo makkelijk meer, van mij mogen ze dan ook gelijk de MAG test erbij doen als men wil gaan fokken.
- toxic
- Actief
- Contacteer:
wat heb ik een geluk dat ik niet in Nederland woon seg
mijn Zohra heeft geen stamboom en zou dus onmiddelijk in beslag genomen worden bij jullie.
ik vind het wel zeer streng maar het is natuurlijk beter om heel die gekruiste beesten uit de handel te halen en het fokken van zo een dieren zonder stamboom te minderen.
maar ik weet een gezin in maastricht met een engelse stafford en die moest ze dus weg doen omdat het geen stamboom was, ze had heel veel pijn toen ze haar Shayla moest wegdoen, ik heb haar dan leren kennen, heb gezegd ok breng ze naar mij dan weet je waar ze zit en kun je nog wel eens komen om haar te bezoeken, ok dus ze brengt Shayla met pijn in haar hart naar belgie hier bij mij thuis, wat gebeurde er nu?? :N:
Ik wil met Shayla naar binnen gaan en ze wil al naar Zohra bijten terwijl mijn Zohra helemaal geen teken van agressie of weet ik wat vertoonde, en ze stopte niet, ze hapte,gromde en noem maar op, uiteindelijk heb ik gezegd tegen die mensen neem ze terug mee want dat word hier een bloedbad als je ze hier gaat laten
nu heb ik niets meer van die mensen gehoord, hopen dat Shayla een ander thuis gevonden heeft en dat ze niet dood is
groeten
mijn Zohra heeft geen stamboom en zou dus onmiddelijk in beslag genomen worden bij jullie.
ik vind het wel zeer streng maar het is natuurlijk beter om heel die gekruiste beesten uit de handel te halen en het fokken van zo een dieren zonder stamboom te minderen.
maar ik weet een gezin in maastricht met een engelse stafford en die moest ze dus weg doen omdat het geen stamboom was, ze had heel veel pijn toen ze haar Shayla moest wegdoen, ik heb haar dan leren kennen, heb gezegd ok breng ze naar mij dan weet je waar ze zit en kun je nog wel eens komen om haar te bezoeken, ok dus ze brengt Shayla met pijn in haar hart naar belgie hier bij mij thuis, wat gebeurde er nu?? :N:
Ik wil met Shayla naar binnen gaan en ze wil al naar Zohra bijten terwijl mijn Zohra helemaal geen teken van agressie of weet ik wat vertoonde, en ze stopte niet, ze hapte,gromde en noem maar op, uiteindelijk heb ik gezegd tegen die mensen neem ze terug mee want dat word hier een bloedbad als je ze hier gaat laten
nu heb ik niets meer van die mensen gehoord, hopen dat Shayla een ander thuis gevonden heeft en dat ze niet dood is
groeten
kian en zohra, mijn schatjes!!
- Mol
- Zeer actief
-
shu
- geregistreerd lid
- Contacteer:
gekopieerd van het dabc forum
Onderwerp: RAAD van Beheer ziet voorloping AF van REGISTRATIE AB
We(de DABC) hebben vanmorgen een brief gehad van de RvB waarin men duidelijk maakt dat er op DIT moment nog geen sprake kan zijn van een VR(voorlopige registratie) van de AMERIKAANSE BULLDOG.
In de brief staan echter punten die ter discussie staan of kunnen staan , we komen , na overleg , terug op de inhoud en gaan natuurlijk gewoon door met onze strijd voor Registratie van de AB, ook met de raad van beheer.
Onderwerp: RAAD van Beheer ziet voorloping AF van REGISTRATIE AB
We(de DABC) hebben vanmorgen een brief gehad van de RvB waarin men duidelijk maakt dat er op DIT moment nog geen sprake kan zijn van een VR(voorlopige registratie) van de AMERIKAANSE BULLDOG.
In de brief staan echter punten die ter discussie staan of kunnen staan , we komen , na overleg , terug op de inhoud en gaan natuurlijk gewoon door met onze strijd voor Registratie van de AB, ook met de raad van beheer.