Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zindelijk worden lukt echt niet :(

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wendy_Tessa
geregistreerd lid
Contacteer:

zindelijk worden lukt echt niet :(

Ongelezen bericht door Wendy_Tessa »

onze tessa is nu 14 weken bijna 15 weken..
maar ze is nog steeds niet zindelijk...na ieder plasje zet ik haar buiten .
ze geeft helemaal niet aan dat ze plassen moet, en gaat gewoon zitten wanneer ze plassen moet..
ik zeg foei en zet hara buiten.
ook als ik naar buiten ga met hara plast ze niet en poept ze niet.
maar zodra ze binnen komt gaat ze zitten..
ik word hier zooooo moedeloos van en krijg het idee dat ik iets verkeerd doe. :(
als we weg zijn geweest ligt er meestal een plasje bij de deur, maar als we thuis zijn gaat ze gewoon zitten dus..
wat moet iknou doenn??

heel toevallig heeft Tessa's broertje hetzelfde (moeilijk zindelijk worden en niet aangeven als er een plas gedaan moet worden) :denken:
oejsje
Actief

Ongelezen bericht door oejsje »

Maak je maar niet te druk, dit heb ik in het begin ook gehad met mijn pup. Ondertussen is hij 8 maanden oud en zindelijk, dit nog niet zo heel lang zelfs!!

Hoe je het denk ik het beste kunt aanpakken is door na het spelen, eten, drinken en het slapen even met de pup naar buiten te gaan en kijken of ze wat doet. Gaat ze plassen of poepen ga je heel blij doen en beloon je haar met een snoepje!

Op een gegeven moment krijgt ze dan vanzelf door dat ze het op die manier goed doet... en dat snoepje wil ze wel verdienen! Dus wordt het vanzelf beter!

Doet ze het toch binnen, niks aan de hand. Als ze bezig is met plassen (ALLEEN als ze bezig is!) kun je een keer hard foei roepen om haar te laten schrikken. Dan zet je haar weer buiten en beloon je haar wanneer ze haar plasje buiten verder doet!

Verder heb je hier gewoon een portie geduld bij nodig, de ene pup leert nu eenmaal sneller dan de ander!

Nog een tip; ruim de ongelukjes binnen huis niet op wanneer de pup het ziet!

Succes en heb geduld! :ok:
Wendy_Tessa
geregistreerd lid
Contacteer:

oejsje schreef:Maak je maar niet te druk, dit heb ik in het begin ook gehad met mijn pup. Ondertussen is hij 8 maanden oud en zindelijk, dit nog niet zo heel lang zelfs!!

Hoe je het denk ik het beste kunt aanpakken is door na het spelen, eten, drinken en het slapen even met de pup naar buiten te gaan en kijken of ze wat doet. Gaat ze plassen of poepen ga je heel blij doen en beloon je haar met een snoepje!

Op een gegeven moment krijgt ze dan vanzelf door dat ze het op die manier goed doet... en dat snoepje wil ze wel verdienen! Dus wordt het vanzelf beter!

Doet ze het toch binnen, niks aan de hand. Als ze bezig is met plassen (ALLEEN als ze bezig is!) kun je een keer hard foei roepen om haar te laten schrikken. Dan zet je haar weer buiten en beloon je haar wanneer ze haar plasje buiten verder doet!

Verder heb je hier gewoon een portie geduld bij nodig, de ene pup leert nu eenmaal sneller dan de ander!

Nog een tip; ruim de ongelukjes binnen huis niet op wanneer de pup het ziet!

Succes en heb geduld! :ok:
als ze een plasje buiten doet, prijs ik haar ook altijd de hemel in!!
ohhh grote meid zeg ik dan!!
geef haar een aai over d;r bol en dan word ze ook helemaal blij, zo blij dat ze even gaat showen door nog een keer een plasje te doen en dan weer om belonen te vragen..
het probleem zelf is denk ik dat ze niet aangeeft da ze een plas wil doen :denken:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie gaf het ook nooit aan als ze moest.
Was ook vrij laat zindelijk. Maar ja, wat is laat zindelijk hè? Je hoort altijd die succesverhalen, binnen 1 week zindelijk :blah: :blah: Iedere hond wordt zindelijk. Ik zei niet eens foei als ze het binnen deed. Negeerde het gewoon, nam haar mee naar buiten, en vaak deed ze de laatste paar druppels buiten en ik beloonde haar d.m.v. een brokje of een aai en een knuffel. En als ik binnen kwam zette ik haar even apart en ruimde het op. Mijn hond is nu 8 maanden en ook pas 2 maanden echt helemaal niets meer in huis gedaan. Daarvoor heus nog wel een ongelukje.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hoe snel moet een pup tegenwoordig wel niet zindelijk zijn :roll: Jezus zeg neem er even de tijd voor, kleinere rassen hebben soms gewoon wat meer moeite met het ophouden :19:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

de aanhouder wint, dus gewoon doorgaan met oefenen, mijn herder pas met bijna 9 a 10 mnd zindelijk, mijn bull met 6 mnd, en nu ook weer is 5 mnd, maar piest soms nog net zo hard van haar af als toen ik haar net had, de dagen dat het goed gaat zijn steeds langer. ik maak me er nooit zo druk om, het komt echt goed...

succes..

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
calina
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door calina »

Hoi Wendy,

Geen paniek! Een hond is over het algemeen pas écht zindelijk met een maand of 6 of soms later. Tot die tijd gebeuren er nog wel eens ongelukjes.
Alle voorgaande tips zou ik zeker ter harte nemen, allemaal prima.
Ik zou zelfs het Foei nog even laten gaan. Gewoon niks zeggen en buiten parkeren, dan belonen als ze buiten plast.
Vooral als je d'r kunt betrappen, dan heb je het meeste succes.
Veel honden geven heel subtiel aan dat ze naar buiten moeten. Niet met piepen of zo maar door even van te voren wat onrustig te worden, gaan draaien, lopen, dat soort dingen. Je moet de eerste paar maanden eigenlijk een paar extra ogen hebben om haar heel scherp in de gaten te houden. Dan zie je vanzelf op welke manier ze iets aan geeft.

Het komt goed! Echt! Geduld is een schone zaak :-)

Succes

Gr. Astrid
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

allebei mijn teven waren pas tegen 8 maanden echt helemaal zindelijk.
tot 8 maanden kon ik er met mijn ene teef zelfs nog elke nacht uit.
Heb me er nooit druk over gemaakt, komt vanzelf wel.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Tjee zeg geef je hondje even de tijd voor het zindelijk worden. Hij is nog zo jong en er komt heel veel op hem af en niet alle honden zijn even snel zindelijk. Het is geen wedstrijdje hoor welke hond als eerste zindelijk is :roll:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

naqui was ook pas heel laat zindelijk , maar uit eindelijk worden ze het allemaal hoor :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Heb geduld, ik heb twee teckels, hier heeft het ook lang geduurd en ja uitzonderingen heb je altijd. Gewoon de tijd nemen, plasjes opruimen als hij het niet en absoluut niet morren, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

bianca83 schreef:Tjee zeg geef je hondje even de tijd voor het zindelijk worden. Hij is nog zo jong en er komt heel veel op hem af en niet alle honden zijn even snel zindelijk. Het is geen wedstrijdje hoor welke hond als eerste zindelijk is :roll:
Is het geen wedstrijd dan? Daar lijkt het soms helaas wel op... :roll: Als je hond niet binnen 1 week zindelijk is doe je niet meer mee :N:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie plaste tot een jaar 25x per dag binnen!!!!
En ik stond toch echt ieder uur, na het eten/drinken/spelen en slapen buiten.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Stug doorgaan met haar elk uur buiten zetten en iets heel erg lekkers geven als ze wat buiten doet. Binnen riepen wij ook nooit foei, wel eens "aanrechtblad" of zo om haar midden in de plas te stoppen op te pakken en buiten neer te zetten.

Niet te snel weer naar binnen gaan als ze buiten niks doet zou ik aanraden. Hoe vaker het lukt om buiten te plassen en dat ze dan wat lekkers krijgt, hoe sneller ze het doorheeft.

Mijn hond was met een week of 17 zindelijk in de zin van zelf aangeven bij de deur, volgens mij ongeveer doorsnee en er zijn flinke uitschieters naar boven en naar beneden.

Anne
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Volgens mij zijn honden pas vanaf een maand of 4 a 5 in staat om hun plas op te houden (en dan dus nog maar heeel kort), voor die tijd kunnen ze dat niet eens. Dus van echt zinderlijk kun je voor die tijd niet eens spreken volgens mij....
Afbeelding
Malleboe
Actief

Re: zindelijk worden lukt echt niet :(

Ongelezen bericht door Malleboe »

Wendy_Tessa schreef:onze tessa is nu 14 weken bijna 15 weken..
maar ze is nog steeds niet zindelijk...na ieder plasje zet ik haar buiten .
ze geeft helemaal niet aan dat ze plassen moet, en gaat gewoon zitten wanneer ze plassen moet..
ik zeg foei en zet hara buiten.
Onze pup geeft ook niet aan wanneer ze moet plassen. Wij gaan gewoon zo vaak mogelijk naar buiten. Als we gaan zitten wachten tot ze het aangeeft dan is het al te laat.

Na ieder plasje zet ik haar buiten Je moet haar juist vóór ieder plasje buiten zetten :wink:

Succes!
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

diesel is nu 14 weken en poepte al snel alleen maar buiten en nu zelfs alleen nog maar op gras en grond. Maar plassen is nu ook nog wel een probleem bij hem. niet voor mij ik ruim wel op en die vlekken op het parket ach toe maar...

maar het is alleen nog maar tijdens onze avondmaal rond 17:15 uur dan plast hij op het parket voor de tuindeuren en om 22:00 uur het zelfde verhaal.
ik zet nu op 22:00 uur de wekker van me GSM en laat hem ff buiten plassen. en laat hem vlak voor het eten ff snel in de tuin maar dan hoeft hij nog niet blijkbaar.

Misschien is het een idee om bij te houden op welke tijden hij plast en je uitlaat schema daarop aan te passen.
Groetjes Silvia en Diesel
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Bij onze vorige hond heeft twee keer te veel 'foei' bij een binnenplasje er voor gezorgd dat hij het vertikte om nog in ons bijzijn te plassen of te poepen. Ook buiten...
Om het vervolgens stiekem achter de bank te doen :roll:
Het heeft practisch een jaar geduurd maar van de een op de andere dag was hij zindelijk.
Malleboe
Actief

Ongelezen bericht door Malleboe »

Vandaag hebben we ook erg veel ongelukjes gehad. We hebben besloten om het kleed voorlopig maar even weg te halen en het van de week goed te stoomreinigen.

Tot die tijd blijven we met één oog naar Chica kijken en veel, heel veel naar buiten (en in nood naar het balkon).

Binnen wordt niet bestraft, buiten wordt flink beloont en we hebben een doosje engelengeduld open getrokken :wink:
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Wendy_Tessa
geregistreerd lid
Contacteer:

Sunnybunny schreef:Hoe snel moet een pup tegenwoordig wel niet zindelijk zijn :roll: Jezus zeg neem er even de tijd voor, kleinere rassen hebben soms gewoon wat meer moeite met het ophouden :19:
als je nou niet normaal antwoord kan geven , zeg dan helemaal niks..
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik denk dat niemand daar een datum op kan plakken.
De ene hond al sneller dan de andere.
Luka was een jaar oud toen ie volledig zindelijk was.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Wendy_Tessa
geregistreerd lid
Contacteer:

bianca83 schreef:Tjee zeg geef je hondje even de tijd voor het zindelijk worden. Hij is nog zo jong en er komt heel veel op hem af en niet alle honden zijn even snel zindelijk. Het is geen wedstrijdje hoor welke hond als eerste zindelijk is :roll:
het gaat er niet om da ze al zindelijk had moeten zijn hoor ...
het gaat erom dat er totaal nog geen voorutgang is en waarom ze niet aangeeft dat ze moe plassen..
misschien ook bovenstaand bericht lezen ?
Wendy_Tessa
geregistreerd lid
Contacteer:

bedankt voor het reageren allemaal, het gebeurt dus vaker dat ze het niet aangeven..
nou mijn tweede oog er ook maar opzetten dan!! :wink:
maar van het opruimen als ze het niet ziet, is wel een goede..
vandaag heb ik een clicker gekocht en ben daarmee gaan oefenen..
moet eerlijk zeggen ze vond het geweldig want ze plastte buiten en deed het NA het clickeren en belonen nog een keer,
echt alsif ze wou zeggen als ik nou plas ...doe je click en krijg ik een snoeppie
Angél
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angél »

Jacky is nu 4 maanden en ook niet zindelijk ben blij als er weer keukenrol in de reclame is :smile: Ik maak me er niet druk over ik zie wel aan het draaien en snuffelen dat ze wat moet. Roep ik dan nee Jacky buiten dan rent ze als een gek naar de achterdeur met poep en al aan haar kont. Ze snapt het dus wel. Jacky is heel druk en speels en idolaat van bezoek en dan vergeet ze te snuffelen en plast zonder aanwijzing. Ach ja kan gebeuren ik wacht met geduld af
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas heeft maar twee keer binnen gepoept maar hij heeft ontelbare keren binnen geplast :mrgreen:

Vegas was met een maand of 6,5 helemaal zindelijk. Na een maand of 5 begon hij het aan te geven maar toen gebeurde er ook nog weleens wat in huis.

Ieder plasje die je pup buiten doet uitbundig blijven belonen en dan krijgt ze het vanzelf door :wink: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Wendy_Tessa schreef:het gebeurt dus vaker dat ze het niet aangeven.
Volgens mij voelen die pupjes het helemaal nog niet aankomen. Dat moeten ze ook nog leren!

Ik hoop dat ik nou niet ook op mijn donder krijg :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bianca83
Zeer actief

Wendy_Tessa schreef:
het gaat er niet om da ze al zindelijk had moeten zijn hoor ...
het gaat erom dat er totaal nog geen voorutgang is en waarom ze niet aangeeft dat ze moe plassen..
misschien ook bovenstaand bericht lezen ?
Zo jij voelt je snel aangevallen :roll: Tja dat jij het onzinnige antwoorden vind als mensen schrijven dat je gewoon geduld moet hebben, daar kan ik ook niets aan doen. Het was gewoon serieus bedoelt, evenals waarschijnlijk het bericht van Linda :19:

Misschien geeft ze wel aan dat ze moet plassen maar vang jij die signalen wel niet op :wink:
Afbeelding
toxic
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toxic »

ik ga je wat vertellen, als jij 13 weken oud vind om zindelijk te zijn :denken: :mrgreen:
mijn Kian is nu 7 maanden en is nu 1 week proper, wel vraagt hij het niet maar ik weet wel wanneer ik ermee buiten moet, je kunt er mischien eens opletten welke tijdstippen je hond het meest binnen doet zo heb ik het Kian ook kunnen leren, en idd telkens ie het buiten deed deed ik een beetje overdreven dat hij het goed gedaan had maar het heeft toch geholpen. moet er wel bij zeggen toen we hem kregen was hij 5 maand en er was hem nog nooit iets geleerd.

dit kan heel emotioneel zijn(voor mij toch) als ie altijd binnen deed, ik dacht altijd dat ik te kort deed voor mijn hond maar niets is minder waard, niet iedere hond is even snel met het zindelijk zijn dus heb nog wat geduld het zal zeker goed komen :ok:
kian en zohra, mijn schatjes!!
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Niet waar

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

tekkel schreef:
Wendy_Tessa schreef:het gebeurt dus vaker dat ze het niet aangeven.
Volgens mij voelen die pupjes het helemaal nog niet aankomen. Dat moeten ze ook nog leren!

Ik hoop dat ik nou niet ook op mijn donder krijg :wink:
Ze voelen het zeker wel aankomen, onze Pim is nu nog maar een paar nachtjes bij ons. Om het zindelijk zijn wat meer te trainen werken wij met een bench. Als hij in zijn bench zit dan geeft hij het wel aan hoor door te gaan piepen en draaien dat hij 'moet'. Dan gaan we gelijk met hem naar buiten. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar de meeste pups zullen hun nest niet willen bevuilen, dus ze weten het wel.

We zetten hem na het eten, spelen etc. altijd buiten en dan doet hij zijn behoefte.

Natuurlijk plast hij in huis zo nog wel eens, maar naar mijn mening voorkom je zo veel ellende.

Alleen je weet zo niet gemakkelijk wanneer hij zindelijk is omdat we hem steeds buiten laten...
bianca83
Zeer actief

Re: Niet waar

Edwin Fagnano schreef:Alleen je weet zo niet gemakkelijk wanneer hij zindelijk is omdat we hem steeds buiten laten...
Een hond is zindelijk als hij niet meer binnen plast :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”