Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zindelijk worden lukt echt niet :(
Moderator: moderatorteam
- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer:
haha
ja dat is zo, ik denk alleen dat het niet klopt. Iedere hond plast binnen als je maar lang genoeg wacht. Ik denk dat het alleen steeds langer duurt voor ze binnen plassen omdat ze hun plas langer op houden..
- starfleet
- Erelid
Re: Niet waar
Een hond is pas echt zindelijk als hij zelf aangeeft bij de deur als hij los in huis loopt.Edwin Fagnano schreef:
Alleen je weet zo niet gemakkelijk wanneer hij zindelijk is omdat we hem steeds buiten laten...
Anne
- starfleet
- Erelid
Re: Niet waar
Ach ellende, een keukenrol en wat allesreiniger is er goed voorEdwin Fagnano schreef:
Natuurlijk plast hij in huis zo nog wel eens, maar naar mijn mening voorkom je zo veel ellende.
Anne
- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
lol
Ja precies, terwijl ik dat typte heeft ie net in de slaapkamer gepoept 
- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
Re: lol
Nee wonen in Italie, daar hebben alle huizen zon beetje marmeren vloeren (klinkt sjieker dan het is), dus dat maakt makkelijk schoonstarfleet schreef:Heb je daar vloerbedekking :N:Edwin Fagnano schreef:Ja precies, terwijl ik dat typte heeft ie net in de slaapkamer gepoept
Anne
- starfleet
- Erelid
Volgens mij voelen die pupjes het helemaal nog niet aankomen. Dat moeten ze ook nog leren!tekkel schreef:Wendy_Tessa schreef:het gebeurt dus vaker dat ze het niet aangeven.
/quote]
Dat klopt ook niet helemaal, want dan zouden ze gemakkelijk in hun mandje plassen, maar als ze opgesloten worden in hun mandje (bench) dan gaan ze toch piepen. Ik ken geen enkele baby die gaat huilen omdat hij in zijn bedje moet plassen, dus dat ligt toch anders.
Gelukkig breidt hun mandje zich al snel uit naar de hele woning.
Anne
-
iloon
- Actief
- Contacteer:
ik heb er hier 2 van nu 6 maanden zitten, en de ene is al vanaf de eerste week dat ze uit het nest kwam zindelijk, en de andere deed het tot 2 weken geleden ook nog vaak 1 keer per dag in huis. Terwijl ze allebij de zelfde zindelijks training hebben gehad.
Dus gewoon doorgaan met hoe je bezig bent dan komt het helemaal goed, de ene heeft het nou eenmaal sneller door dan de ander.
Ik stond de eerste 2/3 maanden ook nog elke nacht om 4 uur buiten
Dus gewoon doorgaan met hoe je bezig bent dan komt het helemaal goed, de ene heeft het nou eenmaal sneller door dan de ander.
Ik stond de eerste 2/3 maanden ook nog elke nacht om 4 uur buiten
-
snakelady33
- Vaste gebruiker
brutus hier (kruising york/maltheser, was een jaar voor hij eindelijk een keer zindelijk was, terwijl hij heel veel naar buiten ging. en danger hier nu 10 weken is ook nog niet zindelijk, maar ik ga zoveel mogelijk met hem naar buiten, meer kan je niet doen.
ik las dat een pup zijn nest/mand/bench niet wil/zal bevuilen, maar of dat waar is betwijfel ik. Danger piest af en toe wel in de mand, met als gevolg dat ik het kussen weer kan gaan wassen en in de droger gooien. is er dan iets mis met Danger dat hij in de mand piest. dat geloof ik niet. dus ik weet niet wat er wel of niet waar is van hun nest of iets niet bevuilen, maar danger doet het wel. en stip de poes heeft er ook een handje van om lekker in de mand te gaan zitten piesen. behalve brutus die doet absoluut niks in huis ongeacht hoe lang hij niet uitgaat. hij blijft het ophouden de kanjer. natuurlijk worden hij wel op de gewone tijden en vaak uitgelaten, maar het gebeurt ook met regen dan krijg ik hem met geen mogelijkheid naar buiten en ga dan ook niet maar hij zal het niet in huis doen. danger zet ik wel gewoon even in de tuin als het regent. vind hij niet leuk maar hij moet, hij moet tenslotte leren dat hij het allemaal buiten moet doen.
maar hij is toch een geval apart, want wind en kou vind hij ook niks. loopt de hele tijd alleen maar te piepen buiten. hahahah.
maar wees dus maar gerust en heb maar gewoon geduld zindelijk worden/zijn komt vanzelf wel wanneer de hond daar aan toe is.
succes ermee
ik las dat een pup zijn nest/mand/bench niet wil/zal bevuilen, maar of dat waar is betwijfel ik. Danger piest af en toe wel in de mand, met als gevolg dat ik het kussen weer kan gaan wassen en in de droger gooien. is er dan iets mis met Danger dat hij in de mand piest. dat geloof ik niet. dus ik weet niet wat er wel of niet waar is van hun nest of iets niet bevuilen, maar danger doet het wel. en stip de poes heeft er ook een handje van om lekker in de mand te gaan zitten piesen. behalve brutus die doet absoluut niks in huis ongeacht hoe lang hij niet uitgaat. hij blijft het ophouden de kanjer. natuurlijk worden hij wel op de gewone tijden en vaak uitgelaten, maar het gebeurt ook met regen dan krijg ik hem met geen mogelijkheid naar buiten en ga dan ook niet maar hij zal het niet in huis doen. danger zet ik wel gewoon even in de tuin als het regent. vind hij niet leuk maar hij moet, hij moet tenslotte leren dat hij het allemaal buiten moet doen.
maar hij is toch een geval apart, want wind en kou vind hij ook niks. loopt de hele tijd alleen maar te piepen buiten. hahahah.
maar wees dus maar gerust en heb maar gewoon geduld zindelijk worden/zijn komt vanzelf wel wanneer de hond daar aan toe is.
succes ermee

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik denk dat dat instinctief gebeurt, en niet bewust. Pas als het hondje echt bewust gaat zitten plassen, kan hij volgens mij zindelijk worden. En die bewustwording krijgt hij van ons: door het eindeloze prijzen als hij buiten plast krijgt hij pas door wat hij eigenlijk aan het doen is.starfleet schreef:tekkel schreef:Volgens mij voelen die pupjes het helemaal nog niet aankomen. Dat moeten ze ook nog leren!
/quote]
Dat klopt ook niet helemaal, want dan zouden ze gemakkelijk in hun mandje plassen, maar als ze opgesloten worden in hun mandje (bench) dan gaan ze toch piepen. Ik ken geen enkele baby die gaat huilen omdat hij in zijn bedje moet plassen, dus dat ligt toch anders.
Tenminte, zo heb ik dat ervaren!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- *Linda*
- Zeer actief
Zo zeg, schoenmaat 45 ofzo? Als je je er in had verdiept, had je zélf wel even kunnen opzoeken hoelang het duurt voordat een pup een beetje zindelijk wordt en had je niet zo'n "noodkreet-titel" hoeven gebruiken alsof je een hond van 5 jaar hebt die niet zindelijk te krijgen isWendy_Tessa schreef:als je nou niet normaal antwoord kan geven , zeg dan helemaal niks..Sunnybunny schreef:Hoe snel moet een pup tegenwoordig wel niet zindelijk zijnJezus zeg neem er even de tijd voor, kleinere rassen hebben soms gewoon wat meer moeite met het ophouden

-
Wendy_Tessa
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
Jij kan beter een boek raadplegen dan een forum met mensen met al hun eigen- en -aardighedenWendy_Tessa schreef:pfffff, het zo toch zo'n stuk leuker zijn om iets te vragen als je normale antwoorden kreeg..
Volgens mij heb je alleen maar 'normale antwoorden' en tips gekregen die je goed zou kunnen gebruiken
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
Dat dacht ik ookSunnybunny schreef:....zo'n "noodkreet-titel" hoeven gebruiken alsof je een hond van 5 jaar hebt die niet zindelijk te krijgen isDenk je goh, die heeft een vreselijk probleem, open je het topic, blijkt het om een pup van 14 weken te gaan.
-
Sita
- Zeer actief
Sita is nu 16 weken en gaat nu aangeven dat ze moet plassen door rondjes te gaan draaien op het kleed.
Maar als je met haar aan het spelen bent, dan gebeurt het nog weleens dat je het niet door hebt. Dan til ik haar op, zet haar buiten neer en plast ze buiten verder. Wat natuurlijk beloond wordt met een grote knuffel en een snoepje.
Voor de rest volgens mij gewoon veel geduld en vaak naar buiten met veel snoepjes
Maar als je met haar aan het spelen bent, dan gebeurt het nog weleens dat je het niet door hebt. Dan til ik haar op, zet haar buiten neer en plast ze buiten verder. Wat natuurlijk beloond wordt met een grote knuffel en een snoepje.
Voor de rest volgens mij gewoon veel geduld en vaak naar buiten met veel snoepjes
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
miekmiek
Jij pikt alleen maar de antwoorden eruit die in jou ogen kritiek zijn. Als je daar niet tegen kunt raad ik je aan snel een ander forum op te zoeken. Soms kunnen dingen beter wat harder gezegt worden, je hoeft toch zeker niet met fluwele handschoentjes aangepakt te worden? In ieder geval hoef je dat van mij niet te verwachten. Ik begrijp dat het niet leuk is om hondenpies op te ruimen, maar wanneer je hond een jaar oud is en nog niet zindelijk; kom dan maar eens terug. Want nu is het volkomen normaal.Wendy_Tessa schreef:pfffff, het zo toch zo'n stuk leuker zijn om iets te vragen als je normale antwoorden kreeg..
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
Wendy_Tessa
- geregistreerd lid
- Contacteer:
ja die heb ik ook gekregen ja, en ik heb die mensen ook bedankt voor de adviezen en heb ze opgevolgd..tekkel schreef:Jij kan beter een boek raadplegen dan een forum met mensen met al hun eigen- en -aardighedenWendy_Tessa schreef:pfffff, het zo toch zo'n stuk leuker zijn om iets te vragen als je normale antwoorden kreeg..![]()
Volgens mij heb je alleen maar 'normale antwoorden' en tips gekregen die je goed zou kunnen gebruiken
maar die achterlijke reacties tussendoor maken het er nou niet gezelliger op..
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Malleboe
- Actief
Hahaha, er stond zeker teveel wind. Chica keek me van de week ook aan zo van: mens dit meen je zeker niet hè, met deze windkracht buiten mijn behoeften doen.twinmamasilvia schreef:
sinds dit weekeind poept diesel ineens binnen en waarom??
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....
CHICA!

CHICA!

-
baakje
- geregistreerd lid
Mijn hond Mickey een jack russel die wist na 5 keer het binnen te doen het zelf aan te geven bij de deur.
Misschien een handige tip of je weet deze al. Haal voor 's nachts een grote doos.Zet hem naast je bed en doe hem daar in met mand en al.En voor jezelf bedenken hoe vaak je met je pup 's nachts naar buiten wil. De rest van de keren dat hij aandacht vraagt terugstoppen in de mand.Werkt perfect.
Misschien een handige tip of je weet deze al. Haal voor 's nachts een grote doos.Zet hem naast je bed en doe hem daar in met mand en al.En voor jezelf bedenken hoe vaak je met je pup 's nachts naar buiten wil. De rest van de keren dat hij aandacht vraagt terugstoppen in de mand.Werkt perfect.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Tyson was inderdaad zo een hond die ik echt heel rap zindelijk was...oftewel ik had snel door wanneer meneer moest en ging naar buitenmet hem, daarom heeft hij heel erg weinig binnen gedaan.
Zoe is nu 12 en doet het nog steeds regelmatig binnen, er is niets medisch, dr eten wordt na laatste etensronde weggehaald, ze gaat 2 x vaker naar buiten dan de andere 2...maar het haalt niets uit..en nu wordt ze ook nog een beetje dement
tis helaas niet anders.
Samara was vrij snel zindelijk toen ze van Spanje naar nederland kwam en heeft 3x een foutje gehad in ruim 1 jaar tijd, en dat kan ook zijn dooordat iki niet doorhad dat ze naar buiten moest..dus kan ook eigen schuld zijn.
Beter een plas van een pup dan van een volwassen galgo denk
Probeer geduld tehebben en g op je pup teletten dan komt het allemaal weg goed..of je pup moet de zelfde sluitspieren hebben als zoe..dan heb je een probleempje!
Jacqueline
Zoe is nu 12 en doet het nog steeds regelmatig binnen, er is niets medisch, dr eten wordt na laatste etensronde weggehaald, ze gaat 2 x vaker naar buiten dan de andere 2...maar het haalt niets uit..en nu wordt ze ook nog een beetje dement
Samara was vrij snel zindelijk toen ze van Spanje naar nederland kwam en heeft 3x een foutje gehad in ruim 1 jaar tijd, en dat kan ook zijn dooordat iki niet doorhad dat ze naar buiten moest..dus kan ook eigen schuld zijn.
Beter een plas van een pup dan van een volwassen galgo denk
Probeer geduld tehebben en g op je pup teletten dan komt het allemaal weg goed..of je pup moet de zelfde sluitspieren hebben als zoe..dan heb je een probleempje!
Jacqueline
-
bianca83
- Zeer actief
-
Sibirianwoman
- Vaste gebruiker
-
Malleboe
- Actief
Gister bij mijn ouders op visite geweest en die hebben een tuin. Dat maakt het wel veel makkelijker hoor! Zo snel als ik daar buiten sta...hier doe ik er bijna 5 minuten over voordat ik bij de boom ben hahaha.
Nu het volgende. Bij mijn ouders ligt er gras voor de deur. Daar doet ze het in no time! Bij ons hebben we stoep met bomen en we zetten haar dan altijd bij de boom. Maar daar doet ze het niet zo snel als op het gras. Soms zelfs helemaal niet. En bij ons in de buurt heb je geen grasstroken
pfffffffff
Nu het volgende. Bij mijn ouders ligt er gras voor de deur. Daar doet ze het in no time! Bij ons hebben we stoep met bomen en we zetten haar dan altijd bij de boom. Maar daar doet ze het niet zo snel als op het gras. Soms zelfs helemaal niet. En bij ons in de buurt heb je geen grasstroken
pfffffffff
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....
CHICA!

CHICA!

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
bij leen bakker verkopen ze nep gras hahhaahaMalleboe schreef:Gister bij mijn ouders op visite geweest en die hebben een tuin. Dat maakt het wel veel makkelijker hoor! Zo snel als ik daar buiten sta...hier doe ik er bijna 5 minuten over voordat ik bij de boom ben hahaha.
Nu het volgende. Bij mijn ouders ligt er gras voor de deur. Daar doet ze het in no time! Bij ons hebben we stoep met bomen en we zetten haar dan altijd bij de boom. Maar daar doet ze het niet zo snel als op het gras. Soms zelfs helemaal niet. En bij ons in de buurt heb je geen grasstroken![]()
pfffffffff
Groetjes Silvia en Diesel
-
jidde
Tuana heeft eigenlijk nooit binnen gepoept. Wij kregen haar toen het mooi weer was buiten. De schuifpui stond bijna de hele dag open. Ze liep dus vaak buiten. Binnen plassen heeft ze tot 12 weken gedaan, toen was ze zindelijk.
Als jouw hond alleen binnen plast en niet buiten, is hij eigenlijk prima zindelijk... Alleen andersom. neem hem zo veel mogelijk naar buiten. Ga ook steeds door dezelfde deur naar buiten. niet alle honden zullen het aangeven als ze moeten, dus dat is goed opletten
Als jouw hond alleen binnen plast en niet buiten, is hij eigenlijk prima zindelijk... Alleen andersom. neem hem zo veel mogelijk naar buiten. Ga ook steeds door dezelfde deur naar buiten. niet alle honden zullen het aangeven als ze moeten, dus dat is goed opletten
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik heb nou sinds vanmorgen door hoe Bob van 17 weken aangeeft dat hij naar buiten moet (HOOP IK
).
Een paar minuten geleden kwam hij bij me staan,en domme ik dacht dat
hij een knuffel kwam halen
.
Dus die gaf ik hem.En daarna draaide hij zich om,liep een klein stukje van me weg,en....plaste
!!!!
Vanaf nu ga ik dus maar meteen met hem naar buiten als hij tegen me aan springt
Als ik met hem naar buiten ga,doet hij eigenlijk altijd wel iets,maar het gebeurt ook wel regelmatig dat hij binnen poept.
Plassen gaat tegenwoordig eigenlijk steeds goed,alleen gisteren en vandaag heeft hij binnen geplast,maar de rest van de week is dat erg goed gegaan.
Geduld is een schone zaak,en bij Bob helpt een stukje rodi worst of een stukje van een pensstaafje ook erg goed om het buiten te doen.
Hij kijkt tijdens het plassen al op om te kijken of hij al wat krijgt.
Ik geef het hem ook TIJDENS het plassen of het poepen,want dan beloon ik hem ook daadwerkelijk daarvoor.
En als ik wacht tot hij klaar is,dan komt hij naar mij toe om het te halen,dus dan beloon ik hem m.i. voor het komen ipv voor het doen van zijn behoefte.
Groetjes Petra.
Een paar minuten geleden kwam hij bij me staan,en domme ik dacht dat
hij een knuffel kwam halen
Dus die gaf ik hem.En daarna draaide hij zich om,liep een klein stukje van me weg,en....plaste
Vanaf nu ga ik dus maar meteen met hem naar buiten als hij tegen me aan springt
Als ik met hem naar buiten ga,doet hij eigenlijk altijd wel iets,maar het gebeurt ook wel regelmatig dat hij binnen poept.
Plassen gaat tegenwoordig eigenlijk steeds goed,alleen gisteren en vandaag heeft hij binnen geplast,maar de rest van de week is dat erg goed gegaan.
Geduld is een schone zaak,en bij Bob helpt een stukje rodi worst of een stukje van een pensstaafje ook erg goed om het buiten te doen.
Hij kijkt tijdens het plassen al op om te kijken of hij al wat krijgt.
Ik geef het hem ook TIJDENS het plassen of het poepen,want dan beloon ik hem ook daadwerkelijk daarvoor.
En als ik wacht tot hij klaar is,dan komt hij naar mij toe om het te halen,dus dan beloon ik hem m.i. voor het komen ipv voor het doen van zijn behoefte.
Groetjes Petra.