Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cursus of niet?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sassie
Zeer actief

Cursus of niet?

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik zit te twijfelen of ik met Wolf op cursus zal gaan.
Hij is ooit opgeleid (heel kort maar) door een politiehondentrainer en kent dus veel commando's.
Luisteren buiten ging goed totdat hij 2 operaties heeft ondergaan en nu zo blij is dat hij weer los mag dat ie het luisteren nog wel eens vergeet. :wink:
Als ik zo het aanbod van de cursussen bekijk zou ik denk ik met EG moeten beginnen maar die commando's zijn voor hem echt een makkie.
Of zou het het proberen waard zijn om hem nog beter onder appel te krijgen en om te kijken of hij niet afgeleid wordt door andere honden?
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Ik denk alleen al om hem onder appel weer te krijgen dat een cursus geschikt is, al kent hij alle ins en outs :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar
Aantal honden: 2

cursus

Ongelezen bericht door Gabber »

nnnnnnnnnnnnnn
Laatst gewijzigd door Gabber op 19 okt 2006 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

gewoon lekker een cursus gaan doen hoor. Lekker met je hondje bezig blijven :ok:
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Je kunt een cursus gaan doen, ookal zijn de commando's al bekend bij hem. Je oefent dan wel met veel prikkels daarbij. Wanneer hij het allemaal een beetje te makkelijk vind, maak je het zelf toch een beetje moeilijker? Dan doe je wat oefeningetjes tussendoor, of je laat hem net even langer wachten op een beloning....
Sassie
Zeer actief

Maandag gaat het gebeuren: Wolf en ik gaan op EG cursus! :cheer:
Afbeelding
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

Veel succes!!

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Bernadette
Zeer actief

Leuk zeg! Spannend!!
oejsje
Actief

Ongelezen bericht door oejsje »

Veel succes maandag! Laat even weten hoe jij (en niet te vergeten!) Wolf het hebben gevonden!

Heel veel plezier samen!!! :ok:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Leuk!
Met Ferro zijn we toen we hem nog maar kort hadden ook op cursus geweest, en ondanks dat hij al heel vele commando's kende gewoon onderaan begonnen. Je werkt namelijk niet alleen puur aan de commando's maar ook aan een leermethode, de onderlinge band en aan mogelijke andere problemen (in ons geval uitvalgedrag naar andere honden).
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sassie
Zeer actief

jelle schreef:Leuk!
Met Ferro zijn we toen we hem nog maar kort hadden ook op cursus geweest, en ondanks dat hij al heel vele commando's kende gewoon onderaan begonnen. Je werkt namelijk niet alleen puur aan de commando's maar ook aan een leermethode, de onderlinge band en aan mogelijke andere problemen (in ons geval uitvalgedrag naar andere honden).
Ja dat leek ons ook een goed plan, werken aan een leermethode en de onderlinge band. Wolf is gewoon oost-indischdoof af en toe als er andere honden in de buurt zijn en die zijn veeeel leuker dan wij.
Vanavond is het een soort theorie-avond en volgende week begint het 'echte werk'.
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

oejsje schreef:Veel succes maandag! Laat even weten hoe jij (en niet te vergeten!) Wolf het hebben gevonden!

Heel veel plezier samen!!! :ok:
Dank je! Ik zal verslag uitbrengen!
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Hoe wassssuuut????
Sassie
Zeer actief

Bernadette schreef:Hoe wassssuuut????
Nou,gisteren was de theorie-avond zonder hond.
Er werd uitgelegd wat hun werkwijze is en welke commando's aan bod komen. Ik ben heel benieuwd, heb het idee dat de commando's niet het punt zijn maar het feit dat hij zoveel prikkels om zich heen heeft.
Denk wel dat het hij het leuk gaat vinden en ik heb er heel veel zin in.
Dus wordt vervolgd: maandag a.s. de echte eerste les!!!
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Leuk hoor, hebben ze verteld hoe ze lesgeven enzo? Met Virus hebben we ook een eerste les gehad, daar werd eerst verteld over wat we konden verwachten en daarna mochten de cursisten met hond het veld op om een aandachtsoefening te doen.
Sassie
Zeer actief

Bernadette schreef:Leuk hoor, hebben ze verteld hoe ze lesgeven enzo? Met Virus hebben we ook een eerste les gehad, daar werd eerst verteld over wat we konden verwachten en daarna mochten de cursisten met hond het veld op om een aandachtsoefening te doen.
Ja zo ging het ongeveer. Er waren mensen van de hondenschool die het 'voor gingen doen' zeg maar. Zij zijn erg voor duidelijkheid naar de hond toe. Is logisch natuurlijk maar hun rechtdoorzee aanpak die ik gezien heb bevalt me wel. Is denk ik precies wat Wolf nodig heeft :wink:
Vonden jij en Virus het wel leuk?
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ik vind het niet zo heel erg leuk, maar mijn vriend vind het wel erg leuk en vooral leerzaam! Het is naar mijn idee wat teveel theorie en dat vind ik minder... ik vind het leuker om lekker te trainen!

Mijn vriend doet de GHH cursus met Virus, maar ik ga wel mee om te kijken en dan weet ik gelijk wat ze behandeld hebben die les. Het is ook super om aan de zijlijn te staan, zo kan je alles zien hoe iedereen weer op een andere manier met zijn hond omgaat. Interessant dat weer wel!

(alleen vanavond wel heel koud zo zonder hond hoor brrrrrrrrr)

Ik ga snel weer beginnen met Blitz, ga VEG lopen...
Sassie
Zeer actief

Ja kan ik me voorstellen. Of het bij ons veel theorie is moet nog blijken.
Ik ga de cursus lopen en mijn vriend gaat zoveel mogelijk mee als toeschouwer. (hij werkt onregelmatig)
Is wel zo handig ook in het kader van dezelfde commando's gebruiken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”