Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mogen ze de auto verdedigen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Mogen ze de auto verdedigen?

Ongelezen bericht door Marja »

Had ik alweer een "drama"vanmiddag" pffffffft

Ik sta bij mijn auto na dewandeling in het bos, Zara was al in de auto, vast gelukkig maar Stapper stond er nog los bij.
Komt een auto aan vol met labjes, klep open, labjes eruit en die stormen gelijk met ze'n alle naar mijn auto toe :roll:

Dat pikken mijn honden niet, die willen geen honden bij onze auto!
Dus zowel Zara als Stapper beginnen flink te grommen en Stapper gaat dan duwen tegen andere honden.
Ik roep naar de eigenaar roep die honden hier aub weg want dit pikken die van mij niet.

Zegt hij: je honden hebben niks wel of niet te pikken. jij maakt uit of je vreemde honden bij de auto wil of niet........
Uhhhh tja............. :19:

Ik zeg nog maar eens dat de kans dat stapper uitvalt erg groot is en dat die labjes weg moeten bij mijn auto, maar de man vindt mij echt compleet gestoord en vind dat ik mijn honden niet onder controle heb (da's weer een heeel ander verhaal :mrgreen: )

Maar heeft die man gelijk?????
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ohhhh vergeet ik het "drama"te vermelden :mrgreen:

Stapper heeft er dus een gegrepen, maar toen waren ze ook direkt weg :N:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dit zijn altijd van die rare discussie's. :denken: Hoezo gelijk? Jouw honden reageren dus moet die man zijn honden bij zich houden.
Honden kunnen nou eenmaal hun bezit verdedigen tegenover vreemde honden en daar is niets vreemds mee. Het zou fijn en handig zijn als we overal altijd grip op hebben, maar als jouw honden reageren heeft die man zijn honden weg te halen.
Waarschijnlijk had die kerel zijn honden niet onder controle en laat hij daarom het probleem aan jou..zo is dat wel vaker met dat soort bazen!
Zo! :hzz:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marja
Zeer actief

Eline* schreef:Dit zijn altijd van die rare discussie's. :denken: Hoezo gelijk? Jouw honden reageren dus moet die man zijn honden bij zich houden.
Honden kunnen nou eenmaal hun bezit verdedigen tegenover vreemde honden en daar is niets vreemds mee. Het zou fijn en handig zijn als we overal altijd grip op hebben, maar als jouw honden reageren heeft die man zijn honden weg te halen.
Waarschijnlijk had die kerel zijn honden niet onder controle en laat hij daarom het probleem aan jou..zo is dat wel vaker met dat soort bazen!
:smile: Precies het antwoord dat ik graag hoor :mrgreen:
Afbeelding
yeppe
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door yeppe »

Van mij mogen ze de auto wel verdedigen, zolang je er zelf nog maar in mag :smile:
Dogs and horses are our link to heaven
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Eline* schreef:Dit zijn altijd van die rare discussie's. :denken: Hoezo gelijk? Jouw honden reageren dus moet die man zijn honden bij zich houden.
:smile: :cheer:

Uhm Hera verdedigt de auto ook met dr leven. Als er een vreemde hond bij de auto komt dan duikt ze daar bovenop. Maar ja, al haar 'trainingsspulletjes' liggen in de auto; dr balletje, dr apporteerblok, snoepjes voor het trainen, speurvoorwerpen etc etc.
De andere honden van mij hebben er minder moeite mee, ze grommen in het begin wel wat maar een vreemde hond zou bij hen ook nog wel mee in de auto kunnen.
Ik vind ook gewoon dat een ander zijn hond bij zich heeft te houden, ik laat mijn honden ook niet naar andere auto's rennen alleen al om het feit dat ze met hun gore baggerpoten misschien de auto invliegen en niet iedereen vind dat zo leuk, en terecht.
Marlous
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marlous »

Inge O schreef:weet je wat ik vind? dat een heleboel mensen gewoon maar aan aan de plastiek-hondjes moeten, die man van de labjes op kop.

wat mogen honden tegenwoordig eigenlijk nog wat met hun eigen natuur te maken heeft :boos: ?

ok, je moet je honden onder appèl hebben, ik ben de allerlaatste die dat zal tegenspreken, maar als zo'n bende labjes op mijn auto komt afgestoven kunnen ze ook een heerlijk onthaal verwachten hoor. en ik zal mijn honden er geen seconde scheef om aankijken.

WIE had hier in het verhaal zijn honden eigenlijk niet onder appèl??
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind ook dat honden tegenwoordig maar niks meer mogen.
Groetjes Marlous
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Een paar weken terug hadden we onze auto met honden even geparkeerd bij de supermarkt voor een snelle boodschap. Het was een mistige dag. Een minuut of tien later kwamen we terug, stond er met grote letters "KUTHOND!" op het beslagen achterraam geschreven. :roll:

Ik wist wel wat er ondertussen gebeurd was. Mijn honden laten niemand in de buurt van de auto, dus die hebben vast met blikkende tanden tegen de achterruit gezeten toen er iemand langs kwam. Die is zich lam geschrokken.... :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Als ik op de parkeerplaats aankom en ik zie dat iemand net zijn honden in de auto probeert te krijgen, dan wacht ik gewoon even met het uitladen van mijn honden. Het is gewoon niet handig.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marja
Zeer actief

Belle schreef:Als ik op de parkeerplaats aankom en ik zie dat iemand net zijn honden in de auto probeert te krijgen, dan wacht ik gewoon even met het uitladen van mijn honden. Het is gewoon niet handig.

Ja dat doe ik dus ook altijd.
Op het parkeerterein bij het ijsselmeer waar ik dagelijks kom, doet bijna iedereen dat :ok:
Een soort niet afgesproken code :mrgreen:

Vind dat wel erg fijn hoor want eerlijk gezegd rent Zara ook direkt op andere honden en auto's af zodra ze de auto uitspringt.
Maar..........ik ben nu zo ver dat ze na een flinke brul van mij, zich toch omdraait en terugkomt.
(na twee jaar :mrgreen: )
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Laat je niet gek maken joh! Zijn honden komen toch op jouw auto en honden afgestormd ... wie heeft dan zijn honden niet onder controle! Stapper heeft het probleem goed opgelost! :pffff: :ok:
Groetjes, Monique

Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb is het aan hondeneigenaren die zonder te kijken of wat dan ook de klep opengooien en de honden eruit laten..
Hoevaak ik dat niet op het strand heb meegemaakt, loop je lekker op het strand met je honden, vlak voor je weer omhoog gaat klauteren even de honden aanlijnen en zoefffffff daar komt weer zo'n kluwe honden aangerend zonder eigenaar of wat dan ook die mensen lopen vaak nog op de parkeerplaats (zo'n 100 a 200 meter verder) .
Maar goed, mijn honden verdedigen de auto niet maar zullen wel degelijk reageren in deze situatie en moet ik dan gaan lopen brullen? neuh, die kerel houdt zijn honden maar bij zich vind ik :pffff: :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Pfff verschrikkelijk zulke mensen, is logisch dat jouw honden hun eigen terrein verdedigen. Hier moeten er ook geen honden naar de auto toe rennen als Gizmo & Vito er bij zijn, wil er niet eens aan denken wat er dan kan gebeuren....
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Wat een herkenbare situatie. En ja, ook mijn honden zullen zo'n kudde overenthousiastelingen op een niet mis te verstane wijze wijzen op hun onbeleefdheid. Ik probeer dit soort situaties te voorkomen en denk en handel dus veelal voor twee maar als het er dan toch eens van komt dan ga ik daarvoor mijn honden absoluut niet corrigeren. Ben je belazerd.
Maak je niet druk, joh, je honden hebben zich nog mooi ingehouden zelfs.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja lekker.... wat denk je dat er hier gebeurd als een stapel honden keihard op mijn honden bij de auto komt afgerend?
Inderdaad: wie heeft zijn honden nu niet onder appél?! :roll:

Plastic hondjes lijkt me idd een heel goed idee voor sommige mensen :idea:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Typisch geval van omgekeerde wereld!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marja
Zeer actief

:cheer: Ik heb normale honden :cheer:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ja hoor, hele normale honden!
Die man hoort ze ook gewoon bij zich te houden.
En het kan gebeuren dat er wat tussenuit glipt, maar dan nog, jij hebt ze toch vast.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
ok, je moet je honden onder appèl hebben, ik ben de allerlaatste die dat zal tegenspreken, maar als zo'n bende labjes op mijn auto komt afgestoven kunnen ze ook een heerlijk onthaal verwachten hoor. en ik zal mijn honden er geen seconde scheef om aankijken.
Als zo'n bende labjes in volle vaart op aangelijnde Moos komt afgestoven kunnen ze ook geen vriendelijk onthaal verwachten; daar hoeft niet eens een auto voor in het spel te zijn. En ik geef Moos dan ook geen ongelijk :pffff: (oke, ik jaag ze dan wel weer weg i.p.v dat ik hem als een gek laat snauwen en grauwen, maar ik zou ook pissig worden als een uitgelaten menigte op me af kwam gerend :roll: )
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas is in de auto ook territoriaal aangelegd. Ik heb nog niet meegemaakt dat er een bups honden op ons afkwam maar ik denk dat hij daar niet echt van gecharmeerd is.

Ik heb ook al een paar keer een loslopende hond niet kunnen helpen omdat ik Vegas in de auto had. Ik denk niet dat het verstandig is dat ik een gevonden hond in de Smart zet bij Vegas :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni is heel makkelijk, iedereen mag in de auto van haar. Tuana niet zo, die vind het HAAR auto.
Het weekend waren we naar Bussloo gegaan en daarna even naar stad, wat dingen kopen (heel snel heen en weer). De honden bleven in e auto. Als we weglopen, blaft Tuana altijd. Toen hoorde ik mensen ook zeggen: ohhhh zielig. :denken:
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Mogen ze de auto verdedigen?

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Marja schreef:Had ik alweer een "drama"vanmiddag" pffffffft

Ik sta bij mijn auto na dewandeling in het bos, Zara was al in de auto, vast gelukkig maar Stapper stond er nog los bij.
Komt een auto aan vol met labjes, klep open, labjes eruit en die stormen gelijk met ze'n alle naar mijn auto toe :roll:

Dus zowel Zara als Stapper beginnen flink te grommen en Stapper gaat dan duwen tegen andere honden.
Ik roep naar de eigenaar roep die honden hier aub weg want dit pikken die van mij niet.

Zegt hij: je honden hebben niks wel of niet te pikken. jij maakt uit of je vreemde honden bij de auto wil of niet........

Ik zeg nog maar eens dat de kans dat stapper uitvalt erg groot is en dat die labjes weg moeten bij mijn auto, maar de man vindt mij echt compleet gestoord en vind dat ik mijn honden niet onder controle heb (da's weer een heeel ander verhaal :mrgreen: )

Verdedigden ze jou of de auto ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marja
Zeer actief

Re: Mogen ze de auto verdedigen?

Mama Sanneke schreef:
Marja schreef:Had ik alweer een "drama"vanmiddag" pffffffft

Verdedigden ze jou of de auto ?
Goeie vraag Sanneke, weet ik eigenlijk niet!
Zara heeft wel erg de neiging om mij altijd tegen andere honden te verdedigen, ik kan echt bijna geen hond aaien, dan komt ze er direkt tussen staan!
Is denk ik meer jaloezie :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”