Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of niet spelen ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Wel of niet spelen ?

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik ken een aantal mensen die niet spelen met hun hond.
Bij de ene was geen speelgoed te bespeuren en de andere
gooit een keer per dag drie keer met de bal en dat is het.
Ik vind spelen met Luka leuk. Hij geniet daarvan.
Dingen verstoppen en zoeken bv.
En vooral veel ballen gooien en halen en rondrollen met zijn bal vind ie leuk. En achter hem aan rennen.
Ik trek daar ook tijd voor uit, na de middagwandeling in de tuin en na
het avondeten binnen.
Het is een beetje een afsluiten van de dag.
Hebben jullie ook vaste momenten, of doen jullie het niet, of alleen als je tijd hebt ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hier dus geen speelgoed in huis. Er werd of niet naar omgekelen of om gevochten.
Tijdens de boswandeling of in het park word er altijd wel met een stok gegooid en we hebben regelmatig voor l*l verstopt gestaan achter een boom.
Verder zijn het niet van die spelers. Niet elke hond vind dat leuk denk ik.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Hier dus geen speelgoed in huis. Er werd of niet naar omgekelen of om gevochten.
Tijdens de boswandeling of in het park word er altijd wel met een stok gegooid en we hebben regelmatig voor l*l verstopt gestaan achter een boom.
Verder zijn het niet van die spelers. Niet elke hond vind dat leuk denk ik.
Had ik nog niet bij stilgestaan dat sommige honden
spelen niet zo leuk vinden :ok:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

hier met Danger wordt wel veel gespeeld elk moment als hij wakker is wel.

met brutus wordt niet gespeeld, dit omdat hij het zelf niet wil. als ik of binnen of buiten hem gek maak en een speeltje weggooi voor hem rent hij er wel achteraan, maar pakt het niet en gaat als hij bij het weggegooide speeltje is zijn eigen gang weer. terwijl ik toen hij pas bij mij was/kwam (4 a 5 maanden oud) toch ook veel met hem speelde, maar hij heeft er geen interesse in. hij vind het lekkerder om gewoon zijn gangetje te gaan en buiten om lekker te struinen en zoeken naar lekkere luchtjes. en buiten vind hij het leuker om met andere honden krijgertje te spelen, hij vind het heerlijk als een hond hard achter hem aan rent of andersom, maar als ik achter hem aan ga rennen om krijgertje te spelen dan vind hij er weer niks aan. en ik ga nog net niet op handen en knieën over straat rennen om hem misschien wel aan te sporen tot spelen als er geen honden zijn. hahahahha laat hem dan maar lekker struinen.
Afbeelding
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Als Bep wakker is loopt ze de hele tijd met haar konijn of met haar flostouw te spelen,die ze dan bij me brengt en die moet ik dan weggooien . Django is gek op balletjes, die moet je tot vervelends toe weggooien en dan komt hij ze terug brengen. Verder lig ik veel te stoeien met ze.
Marlous
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marlous »

Ik speel zo vaak mogelijk met Elvis. Als hij wakker is gaan we spelen, en vaak als ik met hem gewandeld heb, en we komen terug speel ik ook nog met hem. En als mijn vriend 's avonds thuiskomt gaat hij ook meteen met Elvis spelen.
Elvis vind het leuk als ik zijn balletjes weggooi of als ik een speeltje verstop.
Groetjes Marlous
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wij hebben wel speelgoed (kong, bal, nylabone) voor de honden maar ze mogen er niet samen mee spelen omdat ze dan gaan knokken.

af en toe gaan we apart met de honden in de tuin ofzo met de bal spelen.

meestal bestaat spelen hier uit stoeien met elkaar
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier 2 honden die graag spelen met een flostouw of met de bal. Buiten gaat alleen de bal mee, onze keeshond vindt buiten snuffelen belangrijker, onze jack kruising niet, die vindt het heerlijk als hij achter de bal aan kan, waar we dus ook de tijd voor uit trekken. Ook binnen spelen we geregeld met ze.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij hebben geen echt vaste momenten maar trekken wel tijd voor spelen uit, meestal tussen de uitlaatbeurten door. Buffy vindt sjorren heel leuk, zoekspelletjes (met brokjes) en ook wel met een bal gooien of piep.

Ik vind het wel heel jammer dat ze niet meer alleen speelt, dat deed ze als pup wel heel veel, nou moet je liefst de hele tijd voor haar gooien, maar dat kan nou eenmaal niet de hele dag door.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

We hebben hier een gigantische zooi speeltjes. Vooral knuffels zijn favoriet, maar nu ik twee honden heb zijn de flostouwen ook heel leuk om samen te sjorren.
Ik ben heel blij dat ze samen kunnen spelen en kluiven zonder enige vorm van mot, want zowel Moos als Saar zijn dol op speeltjes en ik zou het heel naar vinden als ik ze weg zou moeten leggen.

Met Moos speelde ik vroeger heel veel, nu Saar erbij is minder omdat, zodra ik met een van de twee ga spelen de ander zich ermee bemoeit en ze verder gaan zonder mij :jank: :wink:
Als ze een beetje lopen te drentelen gooi ik meestal een flos weg en dan zijn ze wel weer een half uurtje zoet samen.

Ze spelen trouwens ook vaak zelf, of ze pakken samen een speeltje en gaan sjorren, of ze pakken zelf een speeltje en gaan dan even alleen spelen. Toen Saar er nog niet was speelde Moos ook uren alleen met zijn knuffeltjes :wink:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Er wordt hier zowat de hele dag door gespeeld :mrgreen: Ze spelen óf met elkaar óf ik of mijn vriend moeten meedoen. Vooral Sun vind het geweldig om lekker stoer te worstelen met mijn vriend, ze gaan dan tekeer :N: tja mannen onder elkaar ofzo denk ik :19:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Sunnybunny schreef:Vooral Sun vind het geweldig om lekker stoer te worstelen met mijn vriend, ze gaan dan tekeer :N: tja mannen onder elkaar ofzo denk ik :19:
:denken: Lekker stoer stoeien doe ik alleen met teef Luna ... hoewel het echt minder en minder wordt, ze wordt hoe langer hoe meer een vrijdoos. Binnen dan. Buiten speel ik wel met de bal, of we trekken wat aan een stok.

Met Spok alleen speelde ik wel eens met een balletje, heel voorzichtig aan ook wel eens een trekspelletje, maar echt dolenthousiast, nou nee. Buiten wel achter de bal of stok aanrennen, maar niet terugbrengen. De laatste tijd begon hij er een beetje de lol ervan in te zien, in concurrentie met een andere hond van wie hij altijd won, en ook nog met Sien op het uitlaatveldje, dus misschien dat hij het nog gaat leren, al zal hij w.s. nooit fanaat worden. Loopt liever met bal of stok in de bek te paraderen.

Sien is dol op apporteren, maar dat doen we vooral buiten. Maak er steeds vaker tevens een zoekzpelletje van.

Spok en Sien samen binnen, dat weet ik nog niet precies, hoe dat zich gaat ontwikkelen. Ze speeelden en stoeiden wel samen, maar ook niet al te lang, zeker niet de hele dag door. Hoeft van mij ook niet, binnen is vooral om te pitten, buiten voor de activiteit.
Laatst gewijzigd door Zoie op 09 feb 2006 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Met Vegas doe ik zoekspelletjes, gehoorzaamheid oefeningen (zoals af, blijf, wacht, kom voor etc.) en knuffelen. Ik heb daar eigenlijk geen vaste tijden voor, maar net hoe het uitkomt :wink:

Mijn vriend worsteld en stoeit met Vegas. Dat gaat er vaak ruig aan toe :N: achter elkaar aan rennen, over de grond rollen en tussendoor gehoorzaamheid zoals zit en wacht.

Samen spelen we ook met Vegas. Eén van ons houdt Vegas dan bij zich terwijl de ander zich in huis verstopt. Na een paar seconden mag Vegas dan gaan zoeken :cheer: Dit doen we ook tijdens wandelingen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vaak gaan er wel balletjes mee met de wandeling. s'Zomers worden er giga veel balletjes uit het water gevist altijd.

Verder ligt hier ook niet veel. Een paar ballen buiten, waar Daisy het meeste mee aan de slag is.
En hier binnen alleen een mini visje van de C1000 van 2 euro :mrgreen:
Daar spelen de dames hier veel mee en wonder boven wonder!!!!!!!! wil Spike het alleen maar in z'n mand hebben liggen als er niet mee gespeeld wordt.
Andere dingen móéten binnen de kortste keren rot. Alleen dit visje niet, héééél appart!

Oja, Daisy vind het prachtig om me je handen te spelen, beetje happen etc. Kan met haar wel, ze weet precies hoe ver ze kan gaan.
En Birdy vind het leuk om met haar riem te spelen.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Speeltjes zat. Keizer doet er alleen niks mee, kijkt er ook echt niet naar om.

Baloe wel, die komt regelmatig aan met dan weer een bal, of een flostouw of een piepspeeltje. Soms dan staat ze met haar kop in de mand alle speeltjes eruit te werken totdat ze de goede gevonden heeft :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Hier speel ik ook met layla als ik thuis kom.. zoals verstoppertje dan ga ik me verstoppen en dan roep ik heel hard ja en dan gaat ze me zoeken :mrgreen: of met de flostouw of met balletje
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

In huis heb ik vrijwel geen speelgoed liggen, omdat Hera zo'n enorme apporteerder is dat ze dan de godganze dag voor je neus zit met het speeltje, o pde hoop dat je het weg gaat gooien.
Plus dat de kans erin zit dat Ghaya en Hera ruzie krijgen.

Verder is het voor mij gewoon lastig spelen binnen omdat mijn 2 teven dan zo opgefokt raken dat ze kunnen gaan vechten.
Ik speel wel maar dan moet ik dus 1 van de 2 teven even in de schuur doen. Vaak verstop ik dan iets in huis en dan moeten ze dat zoeken, of ik leg overal en nergens frolicjes neer en dan gooi ik Woopy, Chello en Hera (of Ghaya) de woonkamer 'zoeeeeeeeeek' en dan gaan ze als een speer overal kijken. :cheer:

Als ik met de buuf wandel dan doen we allemaal rare dingen.
We laten ze over boomstammen springen, over hekjes, laten ze op dingen klimmen (je hebt hier veel hunebedden), laten ze op van die op gestapelde boomstammen klimmen, gooien met dingen e.d.
Dat vinden ze prachtig. Maar ze rennen zelf ook heen en weer met spulletjes en dagen elkaar uit.
Wij zien ook vaak van die lui die gewoon lopen en verder niks....loopt er zo'n hond suf naast te lopen. maar goed, ieder zijn ding he. :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Het hele huis ligt bezaaid met speeltjes, buiten ook :smile: Tuana is gek op spelen en ze probeert het altijd. De visite trapt er altijd in, wij niet meer :smile:
met Tuana moet je echt elke dag spelen, die is anders niet te houden. Ze wilt het liefst zo ruig mogelijk spelen en gaat er lekker bij grommen en schudden :smile:
Nanni heeft soms een ingeving en pakt spontaan een speeltje om mee te spelen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb een mand waar ik speelgoed ingooi en de honden trekken het er wel weer uit als ze ermee willen spelen. Ze spelen veel en vooral samen! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wij hebben een doos vol met speeltjes, knuffels en andere atributen waar de honden mee kunnen spelen.
Tyson die speelt regelmatig met alle speeltjes maar Samara verplaatst ze alleen maar.
Tyson probeert wel met ons tespelen maar hij vind zelf spelen veel leuker en Samara snapt er nog geen reet van :mrgreen:

Jacqueline
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Hier geen speelgoed binnen, omdat de dames erom gaan vechten. De tuin is bezaaid met speelgoed. Rubber ringen, flostouwen, een paar Kongs.
Balletjes heb ik in mijn bezit, en die neem ik maar af en toe mee op een wandeling. Kali is zo bezeten op balletjes die kan helemaal hysterisch worden als Kira een balletje van haar afpakt. Dus ik ga weleens met alleen Kali weg, en een bal. Gelukkiger kan je haar (volgens mij) niet maken.
mildred
Actief

Ongelezen bericht door mildred »

Hier ligt de vloer vol met speeltjes,maar spelen er niet mee.
Meestal spelen ze met elkaar! :mrgreen:
Knuffels van,Mitchie,Dennis,Lovely!
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

geen speeltjes binnen dat vind ik te link , maar buiten liggen wel zat speeltjes , en buiten spelen is nog veel leuker :cheer:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij 'spelen' niet zoveel met de honden. Wij zijn vooral voor het betere kroelwerk. Spelen doen ze met z'n tweeën, daar hebben ze ons niet bij nodig.
Mama Sanneke
Zeer actief

Eline* schreef:Ik heb een mand waar ik speelgoed ingooi en de honden trekken het er wel weer uit als ze ermee willen spelen. Ze spelen veel en vooral samen! :wink:
Heb ook zo'n mandje. :ok:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Hier wordt de hele dag door gespeeld met Quasar. Quincy wil niet spelen die wil alleen maar tegen je aanhangen :wink:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Er liggen hier een paar speeltjes voor Raisa en ik probeer haar ook vaak uit te dagen tot een spelletje binnen en tijdens de wandelingen.
Maar omdat ze door angst erg geremd en passief is lukt me dat lang niet altijd.
Afbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Binnenshuis speel ik eigenlijk niet met de honden. Als ik met ze naar buiten ga gooi ik wel eens een balletje voor ze of doe een zoekspelletje met ze. Voor de rest wat gehoorzaamheidsoefeningetjes en een klein behendigheidsparcoursje (we hebben helaas nog niet zo veel toestellen). Maar ze vermaken zich eigenlijk heel makkelijk met z'n viertjes samen, en binnenshuis hebben ze botten om op te knagen.
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Gaby speelt niet binnen,buiten eigenlijk ook niet zo.Wel apporteren van bal en stok maar meestal gaat ze haar eigen gang buiten.
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Als Jacky en Lek het voor het zeggen hadden, moest ik de hele dag met ze spelen! En ik speel al zoveel met ze. Lek kan zich trouwens ook heel goed zelf amuseren met speelgoed.Overal speelgoed wat ik dan weer netjes opruim en Lek weer even vrolijk te voorschijn haalt! Sjarlie speelt helemaal niet (wordt echt zo'n chagrijn), Jacky speelt alleen met tennisballen (en dan alleen die ENE :pffff:) en Lek speelt met alles wat onder bereik is, liefst geen speelgoed! :pffff:

Jacky is echt helemaal gefixeerd op tennisballen. Toen zijn vorige eigenaar hem afstond, werd Jacky bij ons gebracht met alleen een heel oude riem en verder niets!!! Balletjes kreeg hij daar niet meer, werden ze gek van!!! Geen mand, geen lekkers, geen speelgoed, geen inentingsboekje (wat is dat? :denken: ). Vond ik zo zielig voor hem, nu nog steeds en ik probeer de eerste acht jaar van leven nog steeds iedere dag goed te maken! Ben nog iedere dag blij dat hij naar hun dochtertje heeft gehapt en toen weg moest! Hij is doodsbang voor kinderen en kroop onder een kast als er een in de buurt kwam. Nu houd ik kinderen uit zijn buurt.
Groetjes, Monique

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”