Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Newfoundlander, Landseer of....?
Moderator: moderatorteam
-
bowie99
Newfoundlander, Landseer of....?
Hallo allemaal,
Na het overlijden van onze Berner Sennen in november willen we toch weer een hond. Want ondanks dat het veel tijd scheelt is het wel heeeeel saai zo! Nu denken we zelf aan een newfoundlander, maar een landseer vinden we ook mooi en qua karakter past die ook bij ons.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand van jullie advies kan geven, wat voor en nadelen zijn van beide rassen. Weet iemand bijvoorbeeld hoe het met de gezondheid gesteld is van de Landseer en de Newfy? Hoe oud worden ze gemiddeld. Of heb je een tips voor een totaal ander ras?
groeten
bowie
Na het overlijden van onze Berner Sennen in november willen we toch weer een hond. Want ondanks dat het veel tijd scheelt is het wel heeeeel saai zo! Nu denken we zelf aan een newfoundlander, maar een landseer vinden we ook mooi en qua karakter past die ook bij ons.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand van jullie advies kan geven, wat voor en nadelen zijn van beide rassen. Weet iemand bijvoorbeeld hoe het met de gezondheid gesteld is van de Landseer en de Newfy? Hoe oud worden ze gemiddeld. Of heb je een tips voor een totaal ander ras?
groeten
bowie
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
hey de landseer en newfoundlander zijn aan elkaar verwante rassen dus kwa karrater is er denk ik niet zo heel veel verschil ( ben geen expert)
Kwa gezondheid is een newfoundlander kwa hd moelijk ik geloof dat 80 % van de honden hd heeft dit is best een hoog aantal. Dus dan moet je al erkening houden met evt operaties aan de heupen. Volgens mij worden ze gemiddeld 8 jaar. Maar zijn wel super honden verder
Ik zou je alleen aanraden welk ras je ook neemt let op waar je hem koopt. Als je een zo gezond mogelijke hond wil zou ik kijken voor een fokker die met de honden werkt als het even kan de oorspronkelijke functie vd hond werk honden moeten natuurlijk kwa gezondheid top zijn!
succes met je keuze!
Kwa gezondheid is een newfoundlander kwa hd moelijk ik geloof dat 80 % van de honden hd heeft dit is best een hoog aantal. Dus dan moet je al erkening houden met evt operaties aan de heupen. Volgens mij worden ze gemiddeld 8 jaar. Maar zijn wel super honden verder
Ik zou je alleen aanraden welk ras je ook neemt let op waar je hem koopt. Als je een zo gezond mogelijke hond wil zou ik kijken voor een fokker die met de honden werkt als het even kan de oorspronkelijke functie vd hond werk honden moeten natuurlijk kwa gezondheid top zijn!
succes met je keuze!
-
Marja
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb 2 hele slechte ervaringen met newfoundlanders kwa gezondheid dus ik zou persoonlijk zowiezo nooit meer een bernersennenhond of newf nemen. Van de 2 newfoundlanders die 2 vrienden genomen hebben was er 1 erg dominant en dan ook tegen mensen (herplaatst), de andere had HD-d en die heeft maar 2,5 jaar geleefd
Wij hebben zelf een berner gehad 20 jaar geleden en hij is 13 geworden omdat hij van voor het doorfokken was. Hem hebben we gekocht in Zwitserland uit een werkende moeder en vader die elke dag met de koeien weg gingen. Machtige hond zoals de berner ooit bedoeld was.
Wij hebben zelf een berner gehad 20 jaar geleden en hij is 13 geworden omdat hij van voor het doorfokken was. Hem hebben we gekocht in Zwitserland uit een werkende moeder en vader die elke dag met de koeien weg gingen. Machtige hond zoals de berner ooit bedoeld was.
-
ed
- Actief
- Contacteer:
Re: Newfoundlander, Landseer of....?
bowie99 schreef:Hallo allemaal,
groeten
bowie
kijk maar even op deze site
daar staat heel veel info over de newfoundlander
http://www.newfoundlander.info/
groetjes ed

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Een landseer al wat aktiever zijn dan de newfoundlander? Dat heeft voor en nadelen, al naar gelang jullie wensen. Neem eens contact op met wat fokkers en vraag ze hun ras te beschrijven. Vraag ook zéker naar gezondheidsonderzoeken bij de ouders en overige familieleden. Van newfoundlanders heb ik het idee dat het niet zo goed gaat met het ras..... slechtere vruchtbaarheid, kleine nestjes enzo. Maar daar denkt Ed vast anders over;-)
-
bowie99
Hoi allemaal (en in het bijzonder Marja)
Ik heb juist tot nu toe begrepen dat de Newfy's in Nederland van rasfokkers erg gezond zijn, weinig tot geen HD/ED. Het is mij echter niet bekend hoe dat bij de Landseer is?
Verder lees ik verschillende verhalen over de Landseer: het zou een bonte Newfy zijn, maar dat verhaal wordt op andere sites weer ontkracht?
Ik heb inmiddels gesproken met een Landseer bezitter en die vertelde dat een landseer minder haar heeft (maar nog veel natuurlijk) dan de Newfy?
Marja, waar heb jij je Landseer gehaald? Er zijn weinig fokkers in Nederland volgens mij?
Alweer erg bedankt!
groeten
Bowie
Ik heb juist tot nu toe begrepen dat de Newfy's in Nederland van rasfokkers erg gezond zijn, weinig tot geen HD/ED. Het is mij echter niet bekend hoe dat bij de Landseer is?
Verder lees ik verschillende verhalen over de Landseer: het zou een bonte Newfy zijn, maar dat verhaal wordt op andere sites weer ontkracht?
Ik heb inmiddels gesproken met een Landseer bezitter en die vertelde dat een landseer minder haar heeft (maar nog veel natuurlijk) dan de Newfy?
Marja, waar heb jij je Landseer gehaald? Er zijn weinig fokkers in Nederland volgens mij?
Alweer erg bedankt!
groeten
Bowie
-
Marja
- Zeer actief
Nee hoor een landseer is absoluut geen zwart/witte newf!!bowie99 schreef:Hoi allemaal (en in het bijzonder Marja)
Alweer erg bedankt!
groeten
Bowie
Klopt dat ze veeeel minder haar hebben, maar best nog veel
Stapper is gecastreerd en heeft echt een rotvacht gekregen daar door.
Wij hebben Stapper bij een fokker in Duitsland gehaald, hier in Nederland moesten we minimaal een jaar wachten, en dan was het nog maar de vraag.........
Ik heb jaren op het newfforum gezeten, omdat er geen landseerforum was, en met de gezondheid valt het echt reuze mee hoor.
De gezondheid van de Landseer is ook best heel goed, natuurlijk hou je altijd het ricico van hd enz. zoals bij veel grote honden.
groetjes Marja Zara en Stapper

-
Ibizagirlke
- Vaste gebruiker
Mijn moeder heeft een Newfoundlander teef van 6 jaar.
Qua karakter zijn ze ontzettend lief.
Ze zou wel geen 2de nemen.
Omdat er veel werk aan is.
Ze moet ook meer dan 2 keer per jaar naar de kapper.

Dit is een foto van men moeder haar Newfy Lady
Qua karakter zijn ze ontzettend lief.
Ze zou wel geen 2de nemen.
Omdat er veel werk aan is.
Ze moet ook meer dan 2 keer per jaar naar de kapper.

Dit is een foto van men moeder haar Newfy Lady
Ik hou met heel mijn hart van elke hond maar in het bijzonder mijn 2 eigen allerliefste
asielhonden
Boy men Boxerreu van 5 jaar
&
Gizmo men Staffordteef van 7jaar
asielhonden
Boy men Boxerreu van 5 jaar
&
Gizmo men Staffordteef van 7jaar