Het lastige met een zogenaamd Boomer hondje is dat je nooit weet hoe het karakter precies zal worden (zit er ergens terrier in bijvoobeeld, of juist niet) en het formaat ook niet echt goed kan voorspellen (zit er ergens tibetaanse terrier in dan wordt het hondje een stuk groter dan als er ergens een chihuahua inzit).
Ik denk dat er vrij veel honden zijn die aan jouw omschrijving voldoen; kijk anders eens bij de rassen op doggynet.nl
Waar ik wel heel erg op zou letten is dat je niet een te klein hondje erbij neemt. Ik zou iig gaan voor een hond van 8-10 kilo of nog iets 'groter'.
Een echt klein hondje en een Berner, dan zit de kans er in dat ze niet zo heel veel aan elkaar hebben. Spelen kan opzich wel, alleen dan moet de Berner zich altijd inhouden. Bij een iets grotere hond (zeg een kilo of 10-15) kan de Berner ook veel meer 'zichzelf zijn' in spel en gedrag.
Daarnaast zou ik persoonlijk dus nooit een hondje van een kilo of 5 alleen durven laten met een Berner. De kans is natuurlijk heel klein, en het zal niet vaak misgaan, maar als de Berner per ongeluk op het andere hondje gaat liggen (bijvoorbeeld op de bank), of in erg wild spel het hondje bespringt heb je bij thuiskomst een gewond (of nog erger...) hondje.
Maar goed, dat is verder een persoonlijk iets. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hun hele grote hond alleen laten met een heel klein hondje, maar ik zou het risico niet willen nemen. Maar dat ben ik