Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tibetaanse mastiff

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

BiG_G
Actief
Contacteer:

Tibetaanse mastiff

Ongelezen bericht door BiG_G »

Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik las uit een posting van 2003 dat dit geen makkelijke hond zou zijn, dus vraag ik me af: Op welke manier.

G
Dina
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dina »

Ik heb geen ervaring met de Tibetaanse Mastif zelf, maar ik weet wel dat het honden zijn met een 'oosters' karakter. Uit hetzelfde land van afkomst heb je de Lhasa Apso waar ik er twee van heb. Het zijn hondjes van max. 25 cm, die geen gemakkelijk karakter hebben. Het verschil is dan dat een Lhasa een kleine hond is. Als je dat karakter in een Tibetaanse Mastif hebt zal het inderdaad echt niet de gemakkelijkste hond zijn. Honden met een Oosters karakter zijn wantrouwend t.o.v. vreemden, arrogant, dominant (waardoor je als baas toch stevig in je schoenen moet staan, en vooral héél consequent). Daar tegenover staat dat ze door een vuur gaan voor de mensen die ze graag hebben. Nog één puntje, oosterse honden hebben een eigen willetje, dus nee is nee.

Misschien kan je eens contact opnemen met een fokker om eventueel met het ras kennis te maken. :wink:
BiG_G
Actief
Contacteer:

Dank voor je reactie.

Ik zal idd eens een fokker bellen.

G
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

toevallig sprak ik vanmorgen mijn vorige buurtman. En zij krijgen een tibetaanse. Zij hebben al een hovawart en een bouvier, beide leuke en goed opgevoede honden dus dat komt helemaal goed. Ik ga het even voor je in de gaten houden, duurt alleen nog een tijdje hoor!
AfbeeldingAfbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Een tibetaanse mastiff, is geen makkelijke hond want ze hebben een eigen wil.

Ik heb er een gekend.

Ze heette Tara en was vreselijk lief maar als mw iets niet wilde dan weigerde ze gewoon .....

Ook zo met wandelen, op de heenweg bleef ze aan de lijn en als ze dan over de helft waren mocht ze los lopen.... deed ze Tara eerder van de lijn liep ze regelrecht terug naar huis (hihi)
BiG_G
Actief
Contacteer:

Het is zo dat we nu een beetje om ons heen aan het kijken zijn. Mij spreekt de Mastin de los pirineo erg aan, en mijn vriendin vind de Tebetaan erg mooi.

Gezien we beide het karakter veeeeeeeeeeeeeel belangrijker vinden, zijn we ons gewoon goed aan het verdiepen.

En er zijn nog wel 2 of 3 rassen die we tot een favoriet kunnen benoemen, maar die zijn een stuk bekender. Dus heb ik niet zoveel vragen over. Eerst deze maar eens goed opnemen ;)

G
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Een tibetaan is een heel zelfstandige hond dit moet ook voor het werk waar ze voor gefokt zijn maar hier moet je wel mee omkunnen gaan. Het is zon type hond dat de neiging heeft om zelf wel te bepalen wie er wel en niet in huis hoort(hoeft niet met agressie samen te gaan hoor want ze hebben grote en gewicht mee en dat kunnen ze ook gebruiken) Vaak hechten ze maar aan een baasje en die beschermen ze ook met huid en haar. Zo kende ik dus een btje een doorgeslagen tibetaan je kon de eigenaar niet een 3 kusjes geven ter begroeting vond hij zeker niet goed en laga ltyd voor de voeten van de eigenaar zou hij iemand ook maar eens te dichtbij komen! Maar goed ik zou gewoon eens met fokkers gaan praten over hoe en wat en hoe je met vervelend gedrag om moet gaan. Mijn tante en oom hebben een kuvaz daarvoor ook al een gehad ook dit zijn heel zelfstandige honden maar ze hebben met de eerste eigenlijk nooit echt problemen gehad een keer heeft hij een man uit de tuin gedreven (deze hoorde daar ook niet) hij liep gewoon op die man af hel rsutig zodat die man wel achteruit moest lopen helemaal tot het einde vd tuin haha. De 2e is een ander verhaal maar dit is ook een herplaatser dan weet je niet altyd alles vd achtergrond af
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik kom hier regelmatig iemand tegen met een Tibetaanse mastiff. Ik kan wel vragen of ik haar mailadres aan je door mag geven. Ik geloof dat ze zelf ook fokplannen heeft.
Haar hond is leuk en sociaal (tegen mensen en andere honden), maar wel eigenwijs. Ze loopt niet altijd los, want ze heeft nogal de neiging niet te luisteren, terwijl ze volgens mij heel consequent wordt opgevoed.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Melanie 74

Belle schreef:Ik kom hier regelmatig iemand tegen met een Tibetaanse mastiff. Ik kan wel vragen of ik haar mailadres aan je door mag geven. Ik geloof dat ze zelf ook fokplannen heeft.
Haar hond is leuk en sociaal (tegen mensen en andere honden), maar wel eigenwijs. Ze loopt niet altijd los, want ze heeft nogal de neiging niet te luisteren, terwijl ze volgens mij heel consequent wordt opgevoed.

Hahaha, dat klinkt als een echte Tibetaan :mrgreen:
BiG_G
Actief
Contacteer:

Als ze maar "1 baas" hebben, valt ie meteen af. Dat is 1 van de weinige eigenschappen die ik zeker niet wens. Hij moet het gezin als geheel zien.

Dank voor alle antwoorden...

G
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

BiG_G schreef:Als ze maar "1 baas" hebben, valt ie meteen af. Dat is 1 van de weinige eigenschappen die ik zeker niet wens. Hij moet het gezin als geheel zien.

Dank voor alle antwoorden...

G
dan vallen er een groot deel van de mollosser af want dit i een eigenschap die voor meer en deel geld

mol :8):
BiG_G
Actief
Contacteer:

Is dat zo?
Mijn ervaring is dan anders... Of nooit alszodanig opgevallen?

Hmmm... Dat zet je te denken.
Melanie 74

Inge O schreef:
BiG_G schreef:Is dat zo?
Mijn ervaring is dan anders... Of nooit alszodanig opgevallen?

Hmmm... Dat zet je te denken.
dat wil meestal niet zeggen dat ze het gezin niet zullen accepteren of zelfs adoreren.
maar als puntje bij paaltje komt is er toch vaak maar één iemand in het gezin die het echt voor het zeggen heeft, die ze helemaal gehoorzamen en echt als 'hun baas' zien.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens..!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”